HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Stenålder möter Istiden..bilder ute..!
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 5

CH
Member

1474 Posts

Posted - 2004/02/27 :  16:19:24  Show Profile  Visit CH's Homepage Send CH a Private Message  Reply
Det är dags att tillbe välljudsgudarna igen.
Två koncept inom förstärkarteknologier skall mötas..

Minst ett av de synliga objekten kommer att närvara..


Som rubriken skvallrar om så skall det även spelas på den nya flugan..Ice..
Denna gång med norskt ursprung..

Ja, slutsteget på bilden högst upp är liite snyggare..


Vad mer..jo, vi kommer att spela på lite olika förförstärkare, med och utan rör. Olika RIAA-steg..med och utan rör..Olika rödvi..naee..
Dessutom står lödpennorna varma utifall andan faller på..

Framförallt blir det mycket musik och trevligt umgänge..!

Vi börjar imorgon eftermiddag..bilder kommer..

Edited by - CH on 2004/03/02 01:59:48

StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts

Posted - 2004/02/27 :  16:25:52  Show Profile  Visit StefanB's Homepage Send StefanB a Private Message  Reply
En liten fågel har viskat i mitt öra att det kommer att bli försteg från både kända och mer kända tillverkare, baserade på rör eller på transistorer. Ser med spänning fram emot bilder på sammankomsten

läs mer på: http://hello.to/hifi
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/02/27 :  18:13:35  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Detta blir något att följa upp...

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2004/02/27 :  19:05:07  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Eftersom högtaleriet är i tungt artilleriklass har jag handlat lite matchande musik idag... Blue Man Group och Yello. Men det blir nog finstämd körmusik och annat också - inte bara stenkrossarbas.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Texianen
Member

286 Posts

Posted - 2004/02/27 :  19:15:58  Show Profile Send Texianen a Private Message  Reply
Bernt! Hur går det med vinylbygget? ingen liten bild i farten? eller har jag missat något? Frågorna samlar sig igen...
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2004/02/27 :  19:31:47  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Vinylbygget lurar i bakhuvet, efter DIY-träffen har jag nästan bara pysslat med högtalarna. Nu tycker jag högtalarna låter OK, fast jag funderar på aktiv delning och biamping med dubbla OTL. Audaxarna går alltför lätt i botten på viss musik (se ovan) så jag tänkte låta dom slippa allt under 80-100 Hz och låta dipolerna sköta det helt och hållet. Ber att få återkomma om vinylspelarbygget.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts

Posted - 2004/02/28 :  00:47:26  Show Profile  Visit epkpeng's Homepage Send epkpeng a Private Message  Reply
Snacka om olika tekniker!!!

Hade varit kul att närvara!


Vänligen
// Pär Engelholm
// Driver och äger Engelholm Audio
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2004/03/01 :  01:06:04  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Sorterar du bilder Pac?

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/03/01 :  07:17:12  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Näe han sover och slöar. Sa åt honom igår att han borde surfa mer Allt för att vi skulle få se lite mer bilder.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21992 Posts

Posted - 2004/03/01 :  07:32:18  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
"...that can turn into a... Vacuum cleaner!!!!!"

Nu är det ordentligt på gång...
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2004/03/01 :  10:13:26  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
quote:
...that can turn into a... Vacuum cleaner!!!!!


Mycket Yello blev det. CH använder förresten Yello som helkroppsmassage på morgonen. Det fungerar mycket bra, jag testade också. Revbenen fladdrar så fint så.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

CH
Member

1474 Posts

Posted - 2004/03/01 :  12:53:08  Show Profile  Visit CH's Homepage Send CH a Private Message  Reply
Men nu har jag fått ett alternativ till morgonmassagen..Blue Man Group..!!

Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2004/03/01 :  13:38:06  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Jajamensan, "Piano Crusher" (Spår 7) bör funka till helkroppsmassage.

Det är meningen att det ska bli en massa bilder här snart...

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

thaugen
Starting Member

39 Posts

Posted - 2004/03/01 :  14:11:38  Show Profile  Visit thaugen's Homepage Send thaugen a Private Message  Reply
>>Jajamensan, "Piano Crusher" (Spår 7) bör funka till helkroppsmassage

Piano Smasher heter låta

Edited by - thaugen on 2004/03/01 14:12:42
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21992 Posts

Posted - 2004/03/01 :  21:54:22  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Ja men då så. Jag drar igång kavalkaden...

Det var en lite udda morgon

Veckan innan hade varit så vårlik att man började tvivla på att det skulle bli mer vinter...

Men, Kung Bore tog ett sista grepp om Västkusten just denna morgon.

Snö i det bleka morgonljuset...


Jag fick ta vägen om Bernt, det behövdes bärhjälp...

Bernt


Det blev mycket att Packa. Bernt skulle kolla hur hans OTL-konstruktioner funkade ihop med en "riktig" högtalare. Vad som är riktiga högtalare kan vi komma till senare. De fick ett smeknamn denna helgen, "Mount Thiel"...

OTL'er både till höger och vänster...


Vi packade också lite blandade karameller i baksätet..

ARC LS22 och Bernt's hembygge


Karamellerna var CH's Audio Research LS22 som jag hade lånat och Bernt's rörförsteg som innehåller ett RIIA som vi kanske får anledning att stifta mer bekantskap med så småningom...


När allt var packat och klart blev vi så här glada...

Två reskompanjoner. PAC(Per) till vänster och Bernt till höger


Det kommer mer
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/03/01 :  21:58:53  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
IN i bilen nu, och iväg med er... Vi har ju väntat sen igår!!!

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2004/03/01 :  22:04:01  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Lägg märke till den lyxiga bilen. Någon tog med sig bilstereon så nu får jag sjunga själv om jag vill ha musik under färden. Glad blir man när man slipper bära mer. Det är inga lätta förstärkare.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

DIYamps
Ej medlem längre

785 Posts

Posted - 2004/03/01 :  22:10:33  Show Profile Send DIYamps a Private Message  Reply
Är det PACs eller Bernts bil ? Du får bygga lättare steg
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2004/03/01 :  22:13:28  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Det är min bil. Undrar om inte PACs steg är tyngre då för växellådan är på fallrepet i hans bil.
Det var lite som att välja mellan pest och kolera... Men det gick bra.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn

Edited by - Bernt Jansson on 2004/03/01 22:14:28
Go to Top of Page

DIYamps
Ej medlem längre

785 Posts

Posted - 2004/03/01 :  22:25:01  Show Profile Send DIYamps a Private Message  Reply
Blir det inte mer bilder snart ???
Go to Top of Page

Meyer
SW-hantering

209 Posts

Posted - 2004/03/01 :  22:59:34  Show Profile  Visit Meyer's Homepage Send Meyer a Private Message  Reply
jaaa :) mer mer!

lyssna först, bedöm sedan.
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21992 Posts

Posted - 2004/03/01 :  23:16:08  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Jo det blir det...

Som sagt så hade Kung bore greppat denna delen av Swea rike igen

Vägverket, jo jag tackar...


Resan gick åt Nordväst emot Udevalla och över den nya bron som kanske inte är så ny längre... Men ett imponerande byggnadsverk är den!!

Ett stycke imponerande byggnadsverk i fjärran


Vi tog "the scenic route". När man skall hem till CH så inkluderar den en färja och på den kan man träna sin fotografering

"Snö på reling", konstverk berättar?


Så, vart var det vi var påväg?

Bernt, kan inte du peka ut det?
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21992 Posts

Posted - 2004/03/01 :  23:20:57  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Ett litet mellanspel i vår bildhistoria för att inte alla rörintresserade skall bli för trötta på mina fotoexcesser utan HiFi-anknytning

Ett "fin"-rör


Vänligen,
Per
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2004/03/01 :  23:32:00  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Vart vi skulle??? Det vet väl alla! Hit såklart:


MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

pesa
Fd. moderator med nattpass

829 Posts

Posted - 2004/03/02 :  04:15:34  Show Profile Send pesa a Private Message  Reply
Detta skall bli mycket intressant att följa...MERA!!!

Detroit, Michigan
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21992 Posts

Posted - 2004/03/02 :  12:20:29  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Klart det kommer MER

Väl framme i Lysekil var det dags för mer bärande. Men denna gången hade vi CH till hjälp

CH till vä, OTL i mitten och Bernt till hö


Ch bor tre trappor upp, har jag för mig, utan hiss. Det var två st OTL'er, två försteg, en del kablage och lite väskor som skulle upp. Rena rama bärarlaget för att få höra lite välljud.
Go to Top of Page
Page: of 5 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000