HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 krelles juveler updated 10/5-06
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

krelle
Member

378 Posts

Posted - 2004/04/18 :  18:01:20  Show Profile Send krelle a Private Message  Reply


Hejsan, tänkte äntligen visa upp min anläggning!



Tänkte börja med signalkällan med tillhörande nätkabel.





vidare genom kabeln Kimber 1111......



Till, vad kan det här vara?





Moon W-3 slutsteg.






Vidare till högtalarna......








Japp, Totem Mani2 signature. högtalare som "försvinner"





hela "kittet"





vem är det som tittar fram här?


Lite om systemet.

Jag är riktigt nöjd med ljudet, mina egenhändigt gjorda tubetraps fungerar ypperligt. Dom lyfte det hela ett par snäpp. Tror själv att jag fått ihop en kombination som passar ypperligt tillsammans. Nu är bara frågan vad en Gondul kan göra och kanske ett byte av kimber 8 tc kan göra. Uppgraderingsdjävulen finns där latent. Mvh Krelle

Edited by - krelle on 2006/05/10 19:30:34

krelle
Member

378 Posts

Posted - 2004/04/18 :  18:04:37  Show Profile Send krelle a Private Message  Reply
Rackarns det var ett par bilder som försvann.........jaja
Go to Top of Page

christopher
Member

561 Posts

Posted - 2004/04/18 :  18:11:53  Show Profile Send christopher a Private Message  Reply
snygt,
Tycker om racken, vart har du fått tag på den? Samma fråga gäller CD-hyllan.
Vackert system annars.




An idea which isn't considered to be dangerous is not worst being call an idea
Go to Top of Page

krelle
Member

378 Posts

Posted - 2004/04/18 :  18:15:20  Show Profile Send krelle a Private Message  Reply
Tjena christopher, det grejerna står på har jag köpt på bo-concept. Cd-hyllan (sista bilden) på Asko. tack för de fina orden.....mvh Krelle
Go to Top of Page

sampix
100.000-klubben

1808 Posts

Posted - 2004/04/18 :  18:26:11  Show Profile Send sampix a Private Message  Reply
Snygga prylar i en behaglig miljö. Ser mycket trevlig ut

kabelskitsnackare

Go to Top of Page

goodsound
Member

232 Posts

Posted - 2004/04/18 :  18:35:54  Show Profile Send goodsound a Private Message  Reply
Väldans snyggt system du har där krelle å vilka bilder sen!!!
Go to Top of Page

krelle
Member

378 Posts

Posted - 2004/04/18 :  18:39:13  Show Profile Send krelle a Private Message  Reply
Tack, fick lite hjälp med bilderna men det är jag som har skött ljuset
Go to Top of Page

goodsound
Member

232 Posts

Posted - 2004/04/18 :  18:58:27  Show Profile Send goodsound a Private Message  Reply
Bra ljus
Go to Top of Page

Patrik B
Member

440 Posts

Posted - 2004/04/18 :  19:00:37  Show Profile Send Patrik B a Private Message  Reply
Snygga basabsorbenter! Har du någon mer information?

Mvh
Patrik B
Go to Top of Page

krelle
Member

378 Posts

Posted - 2004/04/18 :  19:02:04  Show Profile Send krelle a Private Message  Reply
Tittade in på jordens system, vi har ju liknande system. Vi har ju likadana tapeter tom. Måste va en bra kille
Go to Top of Page

krelle
Member

378 Posts

Posted - 2004/04/18 :  19:05:01  Show Profile Send krelle a Private Message  Reply
Hej Patrik B, jag har faktiskt gjort en bildserie om hur jag tillverkade dessa bjässar. kanske ska ta å leta upp det och visa hur jag gjorde.
Jag blev faktiskt förvånad över hur mycket bättre hela registret uppträdde förutom den lägsta basen då......det kommer bilder senare...
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2004/04/18 :  19:29:56  Show Profile Send Rydberg a Private Message  Reply
En anläggning helt i min smak, rent och snyggt! Fint jobbat Krelle

I'm not a complete idiot, some parts are missing

Edited by - Rydberg on 2004/04/18 19:30:10
Go to Top of Page

tober
Component.se

1318 Posts

Posted - 2004/04/18 :  20:34:49  Show Profile  Visit tober's Homepage Send tober a Private Message  Reply

Stilrent och skit snyggt verkligen samtidigt som det är "varmt" och inbjudande.


Driver sajten component.se.
Go to Top of Page

IcedEarth
Member

498 Posts

Posted - 2004/04/18 :  20:59:29  Show Profile Send IcedEarth a Private Message  Reply
Måste ju vara bland den snyggaste på hififorum......helt i min smak!

/rillo
Go to Top of Page

Johansson
var e mitt Pass?

606 Posts

Posted - 2004/04/18 :  21:07:35  Show Profile Send Johansson a Private Message  Reply
Snyggt som f*n! Om det låter lika bra som det ser ut så måste du vara toknöjd.

//Johansson

Bättre tiga och tas för idiot än tala och undanröja alla tvivel...
Go to Top of Page

krelle
Member

378 Posts

Posted - 2004/04/18 :  21:10:52  Show Profile Send krelle a Private Message  Reply
tackar, det bästa är att det låter ännu bättre än det ser ut.
Go to Top of Page

Babar
Member

177 Posts

Posted - 2004/04/18 :  21:30:57  Show Profile Send Babar a Private Message  Reply
Det var bland de absolut snyggaste och mest smakfulla lyssningsrum jag sett
Cd-hyllorna gillar jag skarpt...och tubetrapsen var otroligt fina.
Skriv gärna mer om hur du byggt dem. Har du använt rörskålar? Vad har de för höjd/diamater?

Den där cd-hyllan på sista bilden, har de separata springor för varje skiva, eller är det flera större "hål" som man sätter skivorna i?
Det skulle ju vara ett enkelt och kul DIY-projekt att snickra ihop en sån...vad är det för träslag?
Go to Top of Page

Mr Ekan
Member

825 Posts

Posted - 2004/04/18 :  22:19:05  Show Profile Send Mr Ekan a Private Message  Reply
Riktigt trevligt krelle! Man hade ju väntat sig att du spelade på sunk-Krell men så illa var det ju inte...

Har du tagit fotot på väggen?

Erik Andersson for president!
Go to Top of Page

krelle
Member

378 Posts

Posted - 2004/04/18 :  22:21:23  Show Profile Send krelle a Private Message  Reply
Här är ett par bilder som försvann......




baksidan

Go to Top of Page

krelle
Member

378 Posts

Posted - 2004/04/18 :  22:39:55  Show Profile Send krelle a Private Message  Reply
Babar: Jo det är rörskålar jag har. höjden är 2 meter. jag har 2 olika diameter på dem. 37 cm och 33 cm. Jag har alltså köpt 3 rörskålar till varje par, delat en och limmat ihop dem så att de blev 2m höga. Skälet till att jag har 4 är att jag testade att ha ett par i hörnet bakom min skalle, men där gjorde de ingen nytta i mitt rum.
Däremot funkar 4 bättre än 2 i mitt rum i hörnet bakom h-talarna.
Bakom skallen har jag försökt istället "diffuserat" med dessa 2 cd-hyllor(sista bilden) samt hyllor med böcker och annat tjafs på. Lite nytta gör det nog. CD-hyllorna är gjorda som hål där man får plats med 11 skivor i varje hål. träslaget är körsbär. Jag har tänkt på att bygga om rummet med svanås grejer el dylikt men vill inte att det skall se ut som en studio.

Mr Ekan: Jag har en Krellgrej, nyckelringen(det enda jag har råd med från Krell). Det är inte jag som tagit fotot, tyvärr......mvh Krelle

Angående rörskålarna skall jag senare som sagt lägga ut bilder på hur jag gjorde och dem funkar!
Go to Top of Page

Snutten
200.000-klubben

3452 Posts

Posted - 2004/04/18 :  22:48:43  Show Profile Send Snutten a Private Message  Reply
Hej krelle! Så får man äntligen se din anläggning, snyggt och prydligt. Ser att du använder dämpkuddar (Vibra Absorben eller nått sånt heter de väl, har själv ägt dom) under stativen, har du testat med små bitar häftmassa istället? Jag har byggt egna stativ och testar nu lite olika lösningar, bäst tycker jag det fungerar med häftmassa mellan stativ och högtalare, men kanske jag byter till spikes under stativen istället för häftmassan som jag testat med gott resultat.
Go to Top of Page

eliot
Member

1398 Posts

Posted - 2004/04/19 :  01:30:42  Show Profile Send eliot a Private Message  Reply
Mycket snyggt litet system - är som taget ur sköna hem
- Jag är mycket för design och detta var bland det snyggaste jag sett

'A man will occasionally stumble over the truth, but most of the time he will pick himself up and continue on.'
Winston Churchill

Min anläggning: Simon Yorke, CAT, Jadis, Acapella
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2004/04/19 :  02:32:19  Show Profile Send Bravo a Private Message  Reply
Urtjusigt, instämmer med "eliot" ovan!

Bravo
Go to Top of Page

Amund
Fisherman

682 Posts

Posted - 2004/04/19 :  03:50:29  Show Profile Send Amund a Private Message  Reply
Stämmer in i kören och sjunger "vackert"

Gillar speciellt bänken till slutsteget, vad, var och hur
Härligt å se alla Totem älskare komma ut!

/Amund

/Daniel

"Arbetar för Hifi Art ibland"
Go to Top of Page

bfjohansson
Member

199 Posts

Posted - 2004/04/19 :  08:20:44  Show Profile Send bfjohansson a Private Message  Reply
Det är verkligen trevligt, tycker jag, med att kunna driva slutsteget direkt från källan. Ger ett mycket rent och snyggt intryck. Har aldrig hört något av det du har men låter det bättre än det ser ut är jag den förste (fast det är jag ju inte alls om man läser ovan ) att gratulera.
Go to Top of Page

Bubben
Member

1032 Posts

Posted - 2004/04/19 :  11:36:22  Show Profile Send Bubben a Private Message  Reply
Less is More - minimalistiskt så det förslår...

"-Kvantitet är oväsentligt utan kvalitet."
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.64 sekunder. Snitz Forums 2000