HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 Dahlberg
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 6

freann
Member

863 Posts

Posted - 2006/12/21 :  10:14:02  Show Profile Send freann a Private Message  Reply
AH - en 555:a! Hoppas att dina planer är att beställa lite saker från Allen Wright! :-) Jag borde uppdatera min till plus-nivån...
Go to Top of Page

Dahlberg
Mästar-Harry 2005

4211 Posts

Posted - 2006/12/21 :  10:29:02  Show Profile  Visit Dahlberg's Homepage Send Dahlberg a Private Message  Reply
Har beställt en massa andra grejer men mycket av ideerna kommer från Allen Wrigth. Blir en variant med ett externt Aikido rörsteg i stället för det som normalt sitter i spelaren. Kommer till att börja med bara att tappa signal från "cd-punkten". Äger inte en enda sacd så...... Kabinetet är i stort sett klart och nu är det mest bara lite småkomponenter som skall dit och ett litet kort som skall tillverkas för filterkretsen.

Driver Dahlberg Audio Design. Återfinns som "DahlbergAudio" och på www.dahlbergaudiodesign.se
Go to Top of Page

DahlbergAudio
Mästar-Harry 2005

1025 Posts

Posted - 2007/09/11 :  23:47:32  Show Profile  Visit DahlbergAudio's Homepage Send DahlbergAudio a Private Message  Reply
Otroligt pinsamt men aikido'n är fortfarande inte färdig Men om allt går som det
skall så kommer den att spela imorgon kväll . Då skall ytterligare ett projekt
alltså vara färdigt

Har skaffat mig/oss det optimala projektet annars .
Det kommande hifirummet är tänkt att se ut ungefär så här

Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2007/09/12 :  08:40:42  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message  Reply
Det ser ut att bli fint det där

Har du tänkt vara förutseende med akustiken... eller ta saker som det kommer efter att rummet står klart... eller anser du kanske rent av att det inte finns något (estetiskt) utrymme för akustikreglering?

/Jonas

Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.
Go to Top of Page

DahlbergAudio
Mästar-Harry 2005

1025 Posts

Posted - 2007/09/12 :  11:16:27  Show Profile  Visit DahlbergAudio's Homepage Send DahlbergAudio a Private Message  Reply
Jag förväntar mig inte att få särskilt stora problem med akustiken men jag kommer
att välja byggmaterial till stor del utifrån ljudegenskaerna. Uppstår det problem
så tar jag det då.

En tanke slog mig strax efter det att jag postade det förra inlägget och det var
att det kanske inte är så passande att jag som företagare fortsätter att posta i
min gamla användartråd
Så jag skickade en förfrågan och jag kommer inte att presentera några nya
förvärv eller byggen här. Lite bilder och så kommer förmodligen upp på hemsidan
men det visar sig väl .

Go to Top of Page
Page: of 6 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000