Har beställt en massa andra grejer men mycket av ideerna kommer från Allen Wrigth. Blir en variant med ett externt Aikido rörsteg i stället för det som normalt sitter i spelaren. Kommer till att börja med bara att tappa signal från "cd-punkten". Äger inte en enda sacd så...... Kabinetet är i stort sett klart och nu är det mest bara lite småkomponenter som skall dit och ett litet kort som skall tillverkas för filterkretsen.
Otroligt pinsamt men aikido'n är fortfarande inte färdig Men om allt går som det skall så kommer den att spela imorgon kväll . Då skall ytterligare ett projekt alltså vara färdigt
Har skaffat mig/oss det optimala projektet annars . Det kommande hifirummet är tänkt att se ut ungefär så här
Har du tänkt vara förutseende med akustiken... eller ta saker som det kommer efter att rummet står klart... eller anser du kanske rent av att det inte finns något (estetiskt) utrymme för akustikreglering?
Jag förväntar mig inte att få särskilt stora problem med akustiken men jag kommer att välja byggmaterial till stor del utifrån ljudegenskaerna. Uppstår det problem så tar jag det då.
En tanke slog mig strax efter det att jag postade det förra inlägget och det var att det kanske inte är så passande att jag som företagare fortsätter att posta i min gamla användartråd Så jag skickade en förfrågan och jag kommer inte att presentera några nya förvärv eller byggen här. Lite bilder och så kommer förmodligen upp på hemsidan men det visar sig väl .