HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Mästaren har landat? (Sonusfaber Stradivari...)
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2004/05/01 :  10:53:40  Show Profile Send marcus_ec a Private Message  Reply
Alltså hur höga är dom? Ser ju gigantiska ut!
Go to Top of Page

edison
N.A.udiophile

2529 Posts

Posted - 2004/05/01 :  13:48:32  Show Profile Send edison a Private Message  Reply
Suck...dregel..mm...mm.

Lite detaljer om desa finns i HiFi-News senaste nr (om inte ännu ett nr kommit nyss, då...)
En rätt grundlig artikel, med bra bilder också, och även data för dom som vill ha det.Behöver det sägas att "betyget" blev hyggligt bra...?

SACD/DVD-Audio: Pioneer DV-575A / CD: Sony CDP-X3000ES / LP: H/K T60 & Ortofon OM40 > Vincent RIAA > ACURUS Line Pre L10 > slutsteg ACURUS A100 > > Högtalare: 'Projektbygge' "The Pretender", en stativare m Seas Excel 5" & SS 2905/9300
(Vilande: en fn trasig Edison60, samt högt.bygge med Seas Excel 8" (pappkon) & Scanspeak D9300) Nystartat bygge: SEAS 25F-EW bas + Scanspeak D2905/9300 diskant. Sluten låda på 33 liter, vilken skall bli aperiodiskt dämpad.
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/05/01 :  14:21:54  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
quote:
Lite detaljer om desa finns i HiFi-News senaste nr (om inte ännu ett nr kommit nyss, då...)
En rätt grundlig artikel, med bra bilder också, och även data för dom som vill ha det.Behöver det sägas att "betyget" blev hyggligt bra...?


Något annat vore väl en smärre sensation och misslyckade.
Länktar tills jag får se dem IRL.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21991 Posts

Posted - 2004/05/01 :  16:07:14  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
De ger ett helt annat intryck IRL än på bild...

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

U1
Member

3319 Posts

Posted - 2004/05/19 :  21:17:54  Show Profile Send U1 a Private Message  Reply
Det är reportage som detta som dödar min diy-anda...
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21991 Posts

Posted - 2004/05/23 :  00:45:47  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
f-låt...

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

PatrickL
Starting Member

8 Posts

Posted - 2004/05/26 :  17:57:59  Show Profile Send PatrickL a Private Message  Reply
Någon som vet vad elementen kostar att köpa löst?
Go to Top of Page

bjorn
senior advisor

390 Posts

Posted - 2004/06/19 :  08:29:21  Show Profile Send bjorn a Private Message  Reply
De element som Sonus faber använder i Stradivari är speciellt anpassade för just denna konstruktion och finns inte att köpa i handeln.

Mvh

Björn Wiman
Audionord AB

Verksam i HiFi-branchen sedan 1987.
Go to Top of Page

JAWEN
Member

310 Posts

Posted - 2004/06/29 :  01:57:02  Show Profile Send JAWEN a Private Message  Reply
Björn , det är väl ändå inte dina egna högtalare, som många som läser tråden tror ?.

Dom ägs vad jag vet av en viss Anders i GTB.

Mvh Jawen
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/06/29 :  03:59:05  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
JAWEN, Det finns väl inget som säger att stadivaarin är Björns ?!

Det är Anders på HIFIStället i Göteborg som enligt uppgift skall ha beställt dem.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Neodynium
Member

2170 Posts

Posted - 2004/06/29 :  12:35:42  Show Profile Send Neodynium a Private Message  Reply
JAWEN: Björn jobbar för AudioNord.. vilka är generalagenter för Sonus Faber. Inte så konstigt att han kan få hem dem för ett reportage!
Go to Top of Page

JAWEN
Member

310 Posts

Posted - 2004/06/29 :  13:09:11  Show Profile Send JAWEN a Private Message  Reply
Tycker ändå att Anders namn borde ha nämnts i sammanhanget.
Och Tycker som minst, att man hade kunnat nämnt att beställare är Anders på Hifi-stället i GTB, så ni som bor i krokarna kan både få se & höra dom omskrivna högtalarna live.( = lite reklam )

Undrar om Anders är sten-nöjd med tråden som den framställts, vad tror du ?

Mvh Jawen
Go to Top of Page

Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts

Posted - 2004/06/29 :  13:22:25  Show Profile Send Sanoj a Private Message  Reply
quote:
Undrar om Anders är sten-nöjd med tråden som den framställts, vad tror du ?




Konsult hos Consulterna
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/06/29 :  14:16:28  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
"Sten-Nöjd"... Är det nåt positivt eller negativ lagt i det ?!

Jag kan säga att jag frågade Björn i ett mail, vem som hade beställt dem. Vet inte om Björn inte ville säga vem som hade beställt dem eller inte.

Att det borde vara en SERIÖS HIFIbutik som beställt dem var väl ganska givet. Hifistället är väl ganska fullproppat med SERIÖS HIFI.

Förstår inte varför Anders inte skulle vara nöjd med att få Sveriges ENDA (?) exemplar uppvisade för MÅNGA hififanatiker ;)

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Neodynium
Member

2170 Posts

Posted - 2004/06/29 :  14:47:30  Show Profile Send Neodynium a Private Message  Reply
Tror nog att Anders visste om detta! ... Jag har läst någonstans att Anders butik skulle ha dessa paren. Står det inte någonstans i tråden?
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/06/29 :  20:24:29  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Tror det stod på Euphonia.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

JAWEN
Member

310 Posts

Posted - 2004/06/29 :  21:35:04  Show Profile Send JAWEN a Private Message  Reply
Varför i all värden skulle folk förstå att " Att det borde vara en SERIÖS HIFIbutik som beställt dem " , när tråden i stort sett framställer Björn som ägare till dessa ?.

Ja, Anders har det paret i sin butik men vart rätt konfunderad när jag berättade om den här tråden, som faktiskt får folk att tro att Björn äger dom & inte ens nämner Anders namn eller Butik.

Vill man bara visa upp en tuff model av en högtalare generellt, så är det inget fel i det, men när det finns en ägare till det tråden tar upp, så tycker jag som regel att man nämner det.

Hade det varit jag, så skulle jag tagit illa upp, tror det gäller för dom flesta.

Det var liksom första paret i Sverige & betingar ett pris på ca 350.000 kr.


Mvh Jawen
Go to Top of Page

Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts

Posted - 2004/06/29 :  21:58:37  Show Profile Send Sanoj a Private Message  Reply
quote:
Hade det varit jag, så skulle jag tagit illa upp, tror det gäller för dom flesta.



Om Anders har problem med tråden så tror jag nog han klarar att ringa Björn själv...

Det känns säkert väldigt tråkigt att fått 4:a sidor gratisreklam om ett par högtalare...eller vad tror du Anders tycker? Ring och hör.


// Jonas

Konsult hos Consulterna
Go to Top of Page

bjorn
senior advisor

390 Posts

Posted - 2004/06/29 :  22:07:01  Show Profile Send bjorn a Private Message  Reply
Hej,

Mej veterligen har det inte sagts någonstans i denna tråd att jag skulle vara ägare till Stradivari paret, (även om jag inte skulle ha något emot detta..). Audionord och Hifi-stället hade en uppgörelse gällande Stradivari där vi avtalade att jag skulle disponera högtalarna ett par veckor innan de levererades till Anders. Så enkelt var det...

Mvh

Björn

Verksam i HiFi-branchen sedan 1987.
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2004/06/29 :  23:53:03  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Björn jobbar ju på Audionord, det är väl klart som korvspad att alla kanaler skall användas för att marknadsföra en produkt.
Att säljaren skall känna produkten är väl en självklarhet också, i varje fall när vi pratar om seriösa grejor som detta.
Jag tror säkert att Anders är intresserad av att få draghjälp genom att produkter visas på forumen.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

bjorn
senior advisor

390 Posts

Posted - 2004/06/30 :  22:27:05  Show Profile Send bjorn a Private Message  Reply
Glömde en sak;

Priset är SEK 300 000:- paret, inte 350 000 som:- någon gissade...

Mvh

Björn

Verksam i HiFi-branchen sedan 1987.
Go to Top of Page

ypolt
Member

91 Posts

Posted - 2004/07/18 :  04:38:42  Show Profile Send ypolt a Private Message  Reply
Riktigt snygga på bild och säkert 100 gånger snyggare i verkligheten!
Får ta och se om man kanske har vägarna förbi GBG framöver här :D

Frågar man inget så får man ingenting veta.
Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.58 sekunder. Snitz Forums 2000