HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 Smulgetens system
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Smulgeten
Member

162 Posts

Posted - 2004/06/10 :  10:00:46  Show Profile Send Smulgeten a Private Message  Reply
Introduktion
Kände att det var dags att visa upp mitt lilla system, har hängt här på forumet en tid och kanske inte varit så jätteaktiv men har tyckt att det varit roligt att titta på andras system och hur de har det i sin hifimiljö. Så nu är det dags för mig att visa vad jag har hemma.

Om mig
Jag heter Andreas är 33 år och bor i Gävle. Arbetar som it-lärare och bor tillsammas med min fru och två gnagare. De två sistnämnda bör inte kombineras med hifi då de har en tendens att gnaga på dyra hifikablar. Gnagarna är två kaniner som heter Salt och Peppar.

Historik
Jag har nog varit hifiintreserad en längre tid, men kanske inte prioriterat det intresset, hela tiden, oftast beroende på min ekonomiska situation. Under min tid i Umeå så köpte jag min första riktiga hifipryl: en Rotel integrerad. Denna ersatte ett plasttornintergreradgrunka från Pioneer. Som högtalare så hade jag någon gammal grej från JVC och cd:n var nog en Pioneer den också. Högtalarna ersattes sedan med ett par B&W 600i, små stativare som lät mycket bra. Jag tror de agerar bakkanaler hos någon idag. Denna setup hade jag många år ända tills jag för ca. tre år sedan fick för mig att jag skulle satsa på hembio. Jag sålde förstärkaren och köpte en hembioreciever. En NAD T760. Denna sålde jag dock snabbt för dels så brummade den och sen så lät det inget vidare i tvåkanal. I samma veva så uppgraderade jag högtalarna till ett par Mission 782 som har har än idag.

Nutid