HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Rundvandring i Peking, Kina
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2004/06/15 :  21:27:28  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
I samma kvarter en bit bort hittade jag ytterligare en butik. Jag tycktes ha kommit in i ett "stim".

Samma visa med att ha människor med på bild, tyvärr...
Men här fanns en yngre kille som jag klarade av att prata med Så jag fick en liten stund i ett av deras lyssningsrum. Det var rör som gällde i denna butiken, så jag kände mig väldigt hemma

En rad med Cayin rörförstärkare


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts

Posted - 2004/06/15 :  21:53:46  Show Profile  Visit StefanB's Homepage Send StefanB a Private Message  Reply
Ååååååh fy tusan!!!!! (ursäkta språket) Du verkar ha hamnat i himlen, med kamera Jag önskar att dessa bildreportage inte pågick i flera dagar utan att man kunde på ALLT PÅ EN GÅNG

Hmmm, om jag inte slår på datorn på en vecka så kan jag ju få hela Pekingreportaget på en gång. Kanske........

läs mer på: http://hello.to/hifi
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2004/06/16 :  06:34:17  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Eftersom det skulle bli en helt okänd anläggning i ett helt okänt rum tyckte jag att det kunde vara roligt att lyssna på sådant som det snackats en del om här på HiFiforum.nu.

Kopplat och klart


Det som kopplades upp var en Xindak SCD2, en Cayin A-581(??) och ett par Proac tablette. Alla kablar var från Xindak inkl. kraftkablage.

Elektroniken på lite närmare håll


Ljudet som kom ur anläggningen var helt OK men det lät inte "som hemma"... Lyssningsrummet var helt kalt och anläggningen var nog mer utställd med tanke på deras plancher än med tanke på ljudet, så vad mer kunde förväntas?

Det blev ingen lång lyssning vilket berodde på den vackra men dock obekväma "soffan"

Stenhård sweetspot


De hade ett lyssningsrum till och i det härskade KEF högtalare

KEF-rummet

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Dan Brickman
Member

1179 Posts

Posted - 2004/06/16 :  07:52:39  Show Profile Send Dan Brickman a Private Message  Reply
Du jämförde aldrig Xindak med marantzen under??


"My mistress eyes is nothing like the sun
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2004/06/16 :  08:09:26  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Hej,
nej tyvärr fanns inte tiden för att gräva på djupet alls. Jag klarade inte mer än ca 45 minuter i den "soffan"

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2004/06/16 :  09:49:03  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Hur mycket smugglade du med dig hem då ???


Läckert reportage !

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2004/06/16 :  12:29:56  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Såååå mycket smugglat blev det inte.

Inget alls faktiskt




// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2004/06/16 :  23:09:00  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Vad nu då Pac? Har du somnat?

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2004/06/16 :  23:09:05  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

När jag kommit ut från den butiken glad i hågen över att jag fått en liten lyssningsstund gick jag förbi en port där det stod en vakt och genom porten skymtade något intressant...

Står det inte "Avance" till höger?


Och det första man såg när man gick in på gården var denna något bedagade skönhet. (Niklas, den var för dig)

Detta bådar gott!


Jag blev riktigt nyfiken...


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/06/16 :  23:21:45  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
MAT ?

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2004/06/16 :  23:29:22  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Japp, en nattamacka måste man ju ta ibland..

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2004/06/16 :  23:47:51  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Jag klev in genom en av dörrarna och detta var vad jag såg

Va? Har JBL flyttat hit?


jag frågade mig fram för att få reda på vad detta stället var för något. Det enda svaret jag fick var "HiFi-shop"... Och när jag frågade hur stort det var svepte de bara ut med händerna emot byggnaderna inne på gården...

Vi pratar en butik med 18 lyssnings/försäljningsrum!

Detta är utan tvekan den mest utrustade butik jag någonsin varit i. De hade allt från HiFi till High End, med betoning på High End.

Tyvärr fick jag inte plåta överallt men några av rummen fick jag med på bild.

Låt oss börja genomgången


Tannoy, Opera Audio & Dali

Överblick är svårt att få, grejor överallt!


Ett Rack med Opera Audio's produkter


I detta rummet blev jag erbjuden att sitta ner och sedan körde de Kinesisk harpa så det gungade i hela rummet. Inte riktigt min musik och alldeles för högt. Men klart intressant eftersom jag dagarna innan fått sitta alldeles bredvid en sådan harpa när vi var ute och åt.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2004/06/17 :  07:35:47  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Marantz

I ett av rummen stod det Marantz elektronik uppställt.

Prydlig uppställning, men var är det längst bort?


Och längst bort står de riktigt exclusiva Marantz komponenterna...

RÖR!!!


Denna serien har jag inte sett annat än på bild tidigare. Är det någon som kan Marantz och som kan berätta mer detaljer om dem

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2004/06/17 :  07:50:49  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Uj! Finfina grejer!

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2004/06/17 :  08:05:45  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Ja, de var helt klart av mycket hög byggkvalitet. Jag var framme och rattade lite på dem och det var en ruggig känsla i reglagen. Klart intressanta produkter!

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2004/06/17 :  08:17:07  Show Profile Send marcus_ec a Private Message  Reply
Såg du några priser på detta ställe?
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2004/06/17 :  10:17:07  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Marcus,

det var som sagt otroligt mycket produkter för mig under denna dagen så jag har inte lagt några priser på minnet och de flesta av produkterna var inte prismärkta.

När jag nu tittar på mina bilder ser jag att det står 78000 RMB på Marantz rörslutsteg.

Känner du till dessa Marantz produkter?

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2004/06/17 :  13:49:12  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Det sista rummet jag fick plåta i var det mest intressanta

B&W, Mark Levinson, McIntosh, Classé, JM Lab och Audio Aero

Uppställningen...


Annan vinkel...


Detta rummet var akustikreglerat och det enda akustikregerlade rummet som jag var i på hela dagen. Tyvärr var det redan förbokat för en demo så det blev ingen lyssning för min del. Men jag fick 10 minuter på mig att ta bilderna och spana

Ett par nautilus modeller


De hade jobbat mycket med akustiken. Det var en ganska livligt trafikerad gata alldeles bredvid men det var helt tyst inne i detta rummet, det var lugnt och "skönt".

På elektronik sidan fanns det mycket att välja bland

uppställningen på höger sida


Det det skulle spelas på


När jag hade plåtat klart klev en mycket välklädd herre in i rummet tillsammans med en försäljare och dörrarna stängdes, det var Demodags.




Ja, det var allt jag hade att bjuda på från min rundvandring i Peking. Har jag tur kanske jag får resa någon mer gång till Kina och då får vi se vad vi kan hitta på i reportageväg...

Vänligen,
Per

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2004/06/17 :  13:50:42  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message  Reply
Grus som akustikreglering?




Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2004/06/17 :  14:27:01  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
High End-Grus! Finfina grejor!

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2004/06/17 :  16:10:30  Show Profile Send marcus_ec a Private Message  Reply
Det var snyggt med lite kina sten vid väggen! :)
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2004/06/17 :  16:33:35  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Ja, detta rummet andades harmoni i både färgval, val av möblemang och akustik. Det var mycket imponerande.

De hade två rum till i denna klassen, men vare sig i de eller i de övriga 12 rummen fick jag ta kort...

Det var överlag mycket hög klass på utrustningarn i alla rummen och den enda Kinatillverkade elektroniken de hade var Opera Audio. Opera var också det billigaste de sålde. De hade ingen CD-spelare under en medelårslön för en Kines...

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!

6152 Posts

Posted - 2004/06/18 :  23:23:23  Show Profile Send Niklas Nord a Private Message  Reply


PAC

Tack





Använd ditt sunda förnuft innan du litar på nått som skrivs på internet.
Go to Top of Page

zie
Member

208 Posts

Posted - 2004/06/23 :  00:31:46  Show Profile  Visit zie's Homepage Send zie a Private Message  Reply
Ursäkta om du nämnt det tidigare, men varför fick du inte ta kort i alla rum?
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2004/07/13 :  10:18:43  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Zie, ursäkta det sena svaret:

Jag vet inte. Som du ser är det väldigt lite människor på bilderna. De var väldigt skygga när det kom fram en kamera och i vissa rum, med viss säljpersonal var det inte alls Ok att plåta.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.43 sekunder. Snitz Forums 2000