HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Någon som ville se bilder?? :)
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Mahler
Member

1782 Posts

Posted - 2004/07/08 :  18:16:29  Show Profile Send Mahler a Private Message  Reply
Tjaa,

Så slutade dagen och man hoppade på cykeln.

Drygt 3 minuter senare var man hemma..

Jaha.. varsågoda.. stig på!!



Kom så... ett par steg kvar till vardagsrummet!!



Jaha... så här ser det ut hemma hos mahler !! Men vad är det som ligger i nya fåtöljen?? Svårt att gissa va





Då kör vi väl igång med kniven!!



välpackat ser det ut som!! Bra början!!

Och ett tårfyllt farväl till min trotjänare sedan 1994!!! Och en snyftare av Morrissey som farväl!! Spår 4 för övrigt!!



Ja.. många sköna timmar har man haft!!

Nå.. tiderna förändras och här har vi nyheten!



Lite närmare!!



This was the beginning!! Får be om ursäkt för det mediokra fotandet.. Andra saker att prioritera liksom!!





Flyttad till bildrepotage
/Zalve

-----------------------
Tabula Rasa!

Edited by - Zalve on 2004/07/12 17:03:58

FBK
700.000-klubben

7346 Posts

Posted - 2004/07/08 :  18:23:03  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
Mahler!
Mycket hemtrevligt du hade och så stora växter, det gillar jag.
PS. varför köpte du en i silver? passar det inte bättre med svart till stärkaren?

Mvh Per

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

jhnmn
Member

230 Posts

Posted - 2004/07/08 :  18:25:33  Show Profile Send jhnmn a Private Message  Reply
man kan inte annat än gratulera...
ser trevligt ut!

nu är det väl att påbörja den plågsamma inspelningen...

OT:
Har ett likadant soffbord som dig, dock i valnöt (nåja, laminat iaf)
Go to Top of Page

Jonas@Ljudmakarn
Anställd Ljudmakare

238 Posts

Posted - 2004/07/08 :  18:25:54  Show Profile  Visit Jonas@Ljudmakarn's Homepage Send Jonas@Ljudmakarn a Private Message  Reply
Ställ förstärkaren ovanpå Cd-spelarn! Cd-spelar gillar inte värme och förstärkaren behöver luftrum uppåt.

//Jonas Ljudmakarn
http://www.ljudmakarn.se http://www.facebook.com/ljudmakarn
Go to Top of Page

Mahler
Member

1782 Posts

Posted - 2004/07/08 :  18:37:53  Show Profile Send Mahler a Private Message  Reply
Ja inspelningen är de tradiga!!

Just nu låter det inte så upphetsande direkt!!

Platt och komprimerat!!

Var det någon som hojjtade ca 100 timmars inspelning?? Vad säger Meridian själv på Ljudmakaren??

-----------------------
Tabula Rasa!
Go to Top of Page

Mahler
Member

1782 Posts

Posted - 2004/07/08 :  18:39:21  Show Profile Send Mahler a Private Message  Reply
Valde silver för att jag gillade den bäst!! Och det svarta hade ändå skurit säg med Amlifix svart!!

Nå.. nu får det ju bli så här!! :)

Ganska snyggt ändå tycker jag!!

-----------------------
Tabula Rasa!
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2004/07/08 :  19:05:06  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message  Reply
Thor hade passat utmärkt i finish.

Jag gläds med dig Mahler. Men det vet du redan!


Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

10
Member

732 Posts

Posted - 2004/07/08 :  19:11:31  Show Profile Send 10 a Private Message  Reply
Färgen kommer bli en utmärkt matchning mot den silverfärgade Meridian-förstärkare du säkert snart köper!
Go to Top of Page

Mahler
Member

1782 Posts

Posted - 2004/07/08 :  19:43:52  Show Profile Send Mahler a Private Message  Reply
10!!

Snacka om att kasta sten i glashus!!

Jo.. jag har nog tänkt den tanken!!

Ehrrmm.. G51 kanske!! :)))))

Någon som är sugen på en Amplifix i toppskick?? :))

-----------------------
Tabula Rasa!
Go to Top of Page

Mahler
Member

1782 Posts

Posted - 2004/07/08 :  19:58:40  Show Profile Send Mahler a Private Message  Reply
Hmmm!!

Dum fråga!! Spelar det någon roll om förstärkarens volym är uppskruvad eller inte när jag spelar in CD-spelaren??

Förmodligen den fånigaste fråga ni mött men det borde väl inte spela någon roll tycker man. Snarare att skivan snurrar kontinuerligt!!

Hmmmm!!

HJÄLP!!

-----------------------
Tabula Rasa!
Go to Top of Page

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2004/07/08 :  20:33:43  Show Profile Send marcus_ec a Private Message  Reply
Min första cd, var så kallat din gamla trotjänare... Nostalgi! :D Gratulerar till köpet..
Go to Top of Page

Bobbokrull
f.d. "Robin Fischer"

2165 Posts

Posted - 2004/07/08 :  20:36:34  Show Profile Send Bobbokrull a Private Message  Reply
Näh, nån volym på spelar ingen roll...
Go to Top of Page

Mahler
Member

1782 Posts

Posted - 2004/07/08 :  20:45:29  Show Profile Send Mahler a Private Message  Reply
Marcus!!

Där ser man... Technics SL-PS840!!!

Ja den har i all ärlighets namn varit ett otroligt bra köp för mig. Har aldrig varit annat än helnöjd med den men den passade tyvärr inte riktigt in i uppgraderingarna.

En ordentlig klump i bröstet sitter kvar!! Saknad!!

Nu skall min bror få ärva den!! Så den lever vidare!!

-----------------------
Tabula Rasa!
Go to Top of Page

Mahler
Member

1782 Posts

Posted - 2004/07/08 :  21:01:38  Show Profile Send Mahler a Private Message  Reply
Vardagsrummet!!


-----------------------
Tabula Rasa!
Go to Top of Page

pewe
Member

335 Posts

Posted - 2004/07/08 :  21:57:30  Show Profile Send pewe a Private Message  Reply
Aaaah, den er dejlig, som dansken säger! Kommer säkert att låta underbart efter inspelning. Har själv inte lyssnat till den nya Meridian men med tanke hur 507 lät så bådar det gott! Förmodar att din nya CD sätter standarden på ditt system och eventuella uppgraderingar framöver. Dina Kappa 600 tycker jag själv är en härlig högtalare, hörde de på en demo på Malmömässan och där funkade de alldeles förträffligt. Jag har själv haft Kappa 90; en mycket bra högtalare som tyvärr hade för låg WAF så de såldes tyvärr...Lycka till!

Pewe
Go to Top of Page

sampix
100.000-klubben

1808 Posts

Posted - 2004/07/08 :  21:57:48  Show Profile Send sampix a Private Message  Reply
Fin cdspelare. Som jag vet med mig låta bra dessutom

Man kan då inte gå miste om att du har Satori-kablar..
De lyser ju upp hela bänken när du fotograferar

kabelskitsnackare

Go to Top of Page

AKA
Trancelover

616 Posts

Posted - 2004/07/08 :  22:09:11  Show Profile Send AKA a Private Message  Reply
Som sagt, den borde bli väldigt varm när det står ovanpå Amplifixen.
Inte bäst att byta plats på dem?
Go to Top of Page

Mahler
Member

1782 Posts

Posted - 2004/07/08 :  22:48:59  Show Profile Send Mahler a Private Message  Reply
Hmmm!! Har höjt lite med gummifötter jag tidigare hade!!
Typ 2-3 cm.. Räcker inte det tro??


-----------------------
Tabula Rasa!
Go to Top of Page

Bubben
Member

1032 Posts

Posted - 2004/07/08 :  22:54:30  Show Profile Send Bubben a Private Message  Reply
Ser ut att vara ett mycket inbonat och mysigt rum.
Men jäsikens, jag tycker SAT och G07 passar mycket bra tillsammans, och som vanligt ser jag bara det estetiska.
Går det inte att sätta någon distans imellan bara så man slipper flytta? Det vackra glaslocket syns ju inte annars.

Edit: Du var tydligen inne på samma spår...

"-Kvantitet är oväsentligt utan kvalitet."

Edited by - Bubben on 2004/07/08 22:58:06
Go to Top of Page

Hepcat
Member

1103 Posts

Posted - 2004/07/08 :  22:56:40  Show Profile Send Hepcat a Private Message  Reply
Jag skulle tro att CDn låter bättre om man placerar den under förstärkaren.

Tycker du skall testa det.

www.selleri.de
Go to Top of Page

MONTANA
Member

534 Posts

Posted - 2004/07/08 :  23:16:34  Show Profile  Visit MONTANA's Homepage Send MONTANA a Private Message  Reply
Seriøs spiller, du har nok mye morsomt foran deg, synes for øvrig at Meridian med sin nye "look" går et steg i riktig retning..


HighEnd - MONTANA - PBN OLYMPIA - GRAND PRIX AUDIO - EMM Labs - kontakt@highend.no / www.highend.no / www.pbnaudio.com / www.grandprixaudio.com /
www.emmlabs.com
System: MONTANA KAS2 - PBN OLYMPIA EB-SA2 - PBN OLYMPIA-LX/CPS - GRAND PRIX AUDIO Monaco - EMM Labs DAC2X http://www.highend.no
Go to Top of Page

Iqulah
Member

162 Posts

Posted - 2004/07/09 :  09:02:16  Show Profile Send Iqulah a Private Message  Reply
Fin spelare! Grattis!

Shengya CD-S10MkII - Analog Research Golden Raincoat - CAV A12 - Xindak FS-5 - Audio Pro Avanti A.100
Go to Top of Page

Mahler
Member

1782 Posts

Posted - 2004/07/09 :  11:02:29  Show Profile Send Mahler a Private Message  Reply
Sampix,

ganska kul egentligen med Satori kablarna.. Har följt kabel trådar ett tag i jakt på tips och råd. Och har alltid undrat vad folk menar med "kablen som inte fastnar på bild" och "som inte låter sig fotograferas". Skoj att jag själv inte ens la märket till det på bilden förrän du nämnde det!!

Man kan ju tro att man har ett kärnkraftsverk kopplat i vardagsrummet!! hehehe!!

-----------------------
Tabula Rasa!
Go to Top of Page

Nitram
Medlem i AÖ

1171 Posts

Posted - 2004/07/09 :  11:50:37  Show Profile Send Nitram a Private Message  Reply
Inte är den ful den spelaren inte

BTW... borde inte den här tråden ligga under Bildrep. eller Medl. syst.?

Min anläggning
När jag köper en ny bumerang... hur blir jag av med den gamla?
Go to Top of Page

Mahler
Member

1782 Posts

Posted - 2004/07/09 :  11:56:35  Show Profile Send Mahler a Private Message  Reply
True I guess!!

Tänkte inte så långt!!

-----------------------
Tabula Rasa!
Go to Top of Page

Gordi
fd. Mikael_1979

1922 Posts

Posted - 2004/07/09 :  11:56:57  Show Profile  Visit Gordi's Homepage Send Gordi a Private Message  Reply
Byta bort Technics kan man göra det =)
Måste fundera på det =)

Ser ut som en riktigt bra uppgradering Mahler =)

wHy r u here? ask yourself


Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000