HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Jag får minsann också paket ibland!
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2004/07/09 :  21:01:58  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Idag kom ett paket, jag fick åka genom Göteborg i rusningstrafik för att hämta det hos Schenker. (Man kan inte vänta hela helgen på utkörning heller!) Då ska vi köra en paketöppningstråd i sann Rene-anda!

Katten ville gärna kolla upp paketet:


MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn

Edited by - Bernt Jansson on 2004/07/09 21:03:21

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/07/09 :  21:05:31  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Paket från England ?!?

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

datar
Member

657 Posts

Posted - 2004/07/09 :  21:10:05  Show Profile  Visit datar's Homepage Send datar a Private Message  Reply
Ja men kan du inte göra som Rene fast spola fram det hela lite?

Vänligen
Johan Linnarsson
Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2004/07/09 :  21:12:46  Show Profile Send mace a Private Message  Reply
taptaptaptaptaptaptaptaptaptaptaptap
(ljudet av en fot som väntar med spänning)

M

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.


Mr 500!
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2004/07/09 :  21:31:08  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Kan ju öppna liiite dådå.


MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn

Edited by - Bernt Jansson on 2004/07/09 21:34:22
Go to Top of Page

datar
Member

657 Posts

Posted - 2004/07/09 :  21:40:24  Show Profile  Visit datar's Homepage Send datar a Private Message  Reply
Är det ett megastort 50 kilos rör till något nytt DIY projekt?

Vänligen
Johan Linnarsson
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2004/07/09 :  21:40:56  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Hehe...

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2004/07/09 :  21:44:41  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Nåt sånt här då kanske?


MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

datar
Member

657 Posts

Posted - 2004/07/09 :  21:46:28  Show Profile  Visit datar's Homepage Send datar a Private Message  Reply
oohh! det där röret verkar kunna värma upp en hel bastu?

Vänligen
Johan Linnarsson
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2004/07/09 :  21:50:41  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message  Reply
fanns där några "normala" rör också?
Nu är förhoppningsvis väntans tider förbi !!!!!! (väntar)

Sicket sat.ns rör, vad är detta ??
Ska du värma opp hela huset nu eller ????

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page

tober
Component.se

1318 Posts

Posted - 2004/07/09 :  21:53:18  Show Profile  Visit tober's Homepage Send tober a Private Message  Reply
Hahaha, fy f-n vilket j-kla rör det där var. Nu vill jag se röret när du håller det eller nåt. Nyckeln kan ju vara en miniatyr =)


Driver sajten component.se.
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2004/07/09 :  21:56:41  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Nä, det var en gammal bild. Det var inte med i paketet men när ni pratade om stora rör så...
Nu ska vi se vad som finns i paketet:


MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/07/09 :  21:57:00  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Jag kommer och tänka på en FYR, när jag ser det rörer... Hoppas att det är som tober skriver. Röret måste ju sitta i nån FLÄSKIGT steg,,, KR eller vad heter de ?!

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2004/07/09 :  22:29:38  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Det är mycket större. 50 cm högt 19 cm i diameter och ger upp till 1250W i radiosändare. Bara glöden är 90W. Men nu ska vi se vad som finns i paketet i stället, fortsättning följer om en stund.


MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/07/09 :  22:47:39  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Svårt att bestämma sig om man vill ha nåt ur lådan eller ej...
Dessa val! x(

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2004/07/09 :  23:01:20  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message  Reply
Men snälla karl, ska du ta livet av oss eller ?
Bilder nuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu!
Beeeeeeernt jag sa nUUUUUUUUUUUUUU !

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2004/07/09 :  23:03:28  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message  Reply
(Man kan inte vänta hela helgen på utkörning heller!)

Näe! det ska gudarna veta att vi inte accepterar :-)

skynda dig nu snälla Bernt !

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2004/07/09 :  23:26:28  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Okej då, här kommer nästa:

Allt ur lådan


MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2004/07/09 :  23:40:30  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message  Reply
Ser lovande ut hörrö du !
Så då är det bara för lille Bernt att masa sig till paketkontoret å få iväg dom efterlängtade glödheta rören :-)))))
Tack Bernt för att du beställer dessa skönheter till oss !

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2004/07/09 :  23:46:28  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Jodå, dina 7199 är med i högen. Kommer snart på posten.
Vissa rör är fräckare än andra:

Det här röret heter 6C33CB och sitter bl.a i BAT´s större rörslutsteg.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

EAR
Rörfreak, QUADfan, ESL-fantast

3863 Posts

Posted - 2004/07/10 :  00:02:45  Show Profile Send EAR a Private Message  Reply
Fast jag inte skall ha några rör så känner jag igen de blåa paketen med röda rör på.Tungsram PL519

Nostalgi är kul och rören glöder
Och en vevis är aldrig fel
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2004/07/10 :  00:15:35  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Japp, Johans rör. Sen har vi 40 PL509 till ett par OTLer och lite annat smått och gott.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/07/10 :  02:08:22  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Är 6C33CB'n till PAC's VK75'a kanske?! Ett klart maffigt RÖR... som genererar MASSOR av värme.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2004/07/10 :  02:16:05  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Nej, Pac köpte i vintras samtidigt med Timbre. Varma blir dom!

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2004/07/10 :  02:18:27  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Här är ett annat fint rör ur paketet:

6B4G, Direktupphettad triod.


MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2004/07/10 :  02:39:18  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Semestern e räddad !
Tack Bernt


>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.47 sekunder. Snitz Forums 2000