HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Arken 2004, Stradivari och Audio Research...
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2004/09/17 :  23:14:55  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Ryktet började gå redan på Fredag, "De spelar vinyl på demon inne hos Audio Nord!"...

Tja, vad gör man? Jo, man letar sig in i rummet fram på Lördagen när de fått en kväll på sig att tuna systemet för att det skall låta riktigt bra.

Vi börjar med en total bild av systemet. Det är Sonusfaber Stradivarius som kopplats till en Audio Research anläggning och en REGA P7 (med en Lyra Titan pickup...)

Björn i full demofart

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2004/09/18 :  00:45:02  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Sonusfaber Stradivari är en annorlunda högtalare. De flesta högtalarna är djupare än vad de är breda. Stradivarin är precis tvärt om, mycket bredare än vad den är djup...

Stradivarius bakifrån

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

10
Member

732 Posts

Posted - 2004/09/18 :  00:54:07  Show Profile Send 10 a Private Message  Reply
Jag måste säga att jag inte kommer överens med Stradivarius utseende. Jag tycker hela tiden de ser ut som ett par Sonus Faber som har blivit tillplattade för att användas som dörrar. Kanske är vackrare i verkligheten dock...
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2004/09/18 :  00:59:51  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Smak, ja det är något väldigt personligt så...

Det är en vacker högtalare som är mycket snyggare i verkligheten än på bild, även om de är ganska snygga på bild också...


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

10
Member

732 Posts

Posted - 2004/09/18 :  01:01:26  Show Profile Send 10 a Private Message  Reply
Ja, jo, det är ju helt sant (om den personliga smaken alltså). Dock, "fulheten" till trots är jag inte den som tackar nej till ett par om Björn skulle råka ha några över...
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2004/09/18 :  09:56:18  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Vi är nog många som vill upp på Björn's ge_bort_prylar-lista... En Lyra-pu är ju inte så stor så den borde ju få plats på listan också?

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2004/09/18 :  09:58:19  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Med tanke på vad som komma skall tyckte jag det var bättre att byta namn på tråden

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Haakan
Member

2630 Posts

Posted - 2004/09/18 :  10:28:16  Show Profile Send Haakan a Private Message  Reply
vad kostar dom där små rackarna?

"även jag hör skillnad på inbrända och innebrända kablar" (c) _jax =)
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2004/09/18 :  10:31:25  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Stradivari ja,

denna statement produkt från Sonusfaber är det många som väntat på. På den demon jag var så frågade Björn rätt ut till auditoriet om det var någon som väntat länge, döm om min förvåning när jag hör ett rungande "JAAAAAAA!" från bakersta raden. Jag tyckte att jag kände igen rösten och när jag vände mig stod Timbre som driver Euphonia där bak och stor flinade. Timbre är ju en Sonusfaber anhängare av mycket stora mått, så jag kan förstå att ropade ja...

Vi tar väl några steg närmare och tittar lite till på dessa åtråhetsobjekt?

Stradivarius och dess Arken04 sällskap


Äh, lite närmare ändå va?



Bara lite närmare...

Stradivarius och dess Arken04 sällskap


Jag fick ju chansen att vara med när dessa skönheter packades upp för första gången, så det finns en del bilder här




// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Cyber
Medlem i AÖ

2294 Posts

Posted - 2004/09/18 :  10:53:21  Show Profile Send Cyber a Private Message  Reply
Trevliga högtalare att lyssna till Ja, det har säkerligen varit en av Timbres favoritobjekt att plåta på mässan ...det lyser ju fortfarande om högtalarna efter alla fotoblixtrar

Edited by - Cyber on 2004/09/18 11:20:13
Go to Top of Page

Gordi
fd. Mikael_1979

1922 Posts

Posted - 2004/09/18 :  11:03:09  Show Profile  Visit Gordi's Homepage Send Gordi a Private Message  Reply
vilken glans dom har grymt namn som passar till oxå

wHy r u here? ask yourself


Go to Top of Page

christopher
Member

561 Posts

Posted - 2004/09/18 :  11:29:07  Show Profile Send christopher a Private Message  Reply
Mycket snygga högtlare, samt vackra rör-slutsteg, antar att det är VM 220 blocken. Vilket försteg var det.
Jag skulle också vilja vara med på Björn's ge_bort_prylar-lista, , om det nu finns en sådan.

Snygga bilder, Sonus Faber finish är licka läcker varje gång. Hoppas att Björn kommer demma dessa produkter runt om i Svergie, så att man får chansen att höra dom...

Tycker om dinna bilder Pac

An idea which isn't considered to be dangerous is not worst being call an idea
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2004/09/18 :  11:37:04  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Vi såg en liten roligt sak inne hos Audionord. Där var nån äldre snubbe som kröp på alla fyra o inspekterade sakerna från 1-3 cm håll.
Vi 3 satt o drog på smilbanden lite , men det var ändå lite synd om han att vara så långsynt.

Iaf han kröp vidare i pillade o studerade med näsan ända upp i maskinerna tills han råkade stänga av Cd:n som antagligen inte skulle stängas av på hela helgen. Om han märkte det vet jag inte men han pillade lite längre på den.

Jag kan själv känna hur paniken sprider sig

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2004/09/18 :  14:07:25  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Det var många som tittade nära på grejorna, han behövde väl komma "extra" nära för att riktigt memorera.

Vi går väl vidare?

Högtalarens terminaler är ganska så robusta

Stradivaris anslutningar


Här syns också märket och modellen på högtalarkablaget

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2004/09/18 :  14:11:24  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Jajamen, det är Nordost och typen är Valhalla.

Vi följer väl kabeln?


En Valhalla ringlar sig över golvet...

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister


Edited by - Zalve on 2004/09/19 00:58:20
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7353 Posts

Posted - 2004/09/18 :  14:21:37  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
Jag tycker att Sonusfaber Stradivarius var mycket trevliga högtalare som mycket annat på mässan.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

Björne
Member

107 Posts

Posted - 2004/09/18 :  14:26:17  Show Profile Send Björne a Private Message  Reply
Johan,
närsynt var han väl ändå om han hade näsan mot prylarna .
Han var möjligen inte liten o mager med hästsvans? isåfall såg jag honom också, han läste programmet med en ynka cm mellan näsa o papper.

Ett par glasögon hade nog inte skadat.
Go to Top of Page

Haakan
Member

2630 Posts

Posted - 2004/09/18 :  15:30:21  Show Profile Send Haakan a Private Message  Reply
är det ingen som vet vad dessa nykomlingar kostar?

"även jag hör skillnad på inbrända och innebrända kablar" (c) _jax =)
Go to Top of Page

bliss
Member

681 Posts

Posted - 2004/09/18 :  16:03:01  Show Profile Send bliss a Private Message  Reply
Enligt Audionords prislista kostar de 330.000:-. Fina bilder, fin hifi, bara att njuta :-) Tyvärr blev jag lite besviken på ljudet, men jag hade förmodligen sämsta tänkabara plats där jag stod längst bak :-( Hoppas på fler lyssningstillfällen dock.

Oh by the way, which one's Pink?
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2004/09/18 :  16:06:05  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Björne

Visst var han närsynt o du såg samma snubbe

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2004/09/18 :  19:16:05  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Via högtalarna når vi baksidan på ett par bastanta Audio Research monoblock. De heter VM220 och är monoblocks varianten på stereo slutsteget VS110

220 Audio Research watt kan pumpas ut via högtalaranslutningara...


Lyfter man blicken lite så får man med hela rör-härligheten också




// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Dominik Szalapski
Member

112 Posts

Posted - 2004/09/18 :  19:24:05  Show Profile Send Dominik Szalapski a Private Message  Reply
Ja, märklig snubbe men han hade ganska bra koll på grejor från Audio Research både de nya och de gamla.



Dominik
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2004/09/19 :  13:45:22  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
VM220 var det,

Enl. Audio Research hemsida lämnar VM220 200W, det räckte ordentligt för de nivåerna och det rummet det spelades i.


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2004/09/19 :  13:48:47  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply


ARC VM220 med inkopplat kablage


Följer vi sedan den runda Valhalla interconnecten(längst till vä i bilden ovan) så hamnar vi bakom rackarna


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2004/09/19 :  15:23:00  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message  Reply


Detta är mitt slutstegs storebrors pappa!
Min ARC VS55 finns i en VS110 version! Dubbelt av allt. Men mycket vill ha mer! Alltså tar vi en VS110 och glömmer det här med höger och vänster kanale och pratar istället om positiv och negativ del av signalen! Voila - ett balanaserat slutsteg med dubbla VS110'ans effekt! Tjustigt! Effektivt! Smart!


Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!

Edited by - EngelholmAudio on 2004/09/19 15:24:01
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2004/09/19 :  18:45:52  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Vi går vidare mot källorna På vägen dit stöter vi på försteget som är ett Audio Research LS16 MkII

ARC LS16 MkII




// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000