HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Personer på Arken 04
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 5

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2004/09/11 :  13:09:40  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Lite bilder på medlemmar/Branchfolk/kul människor från vimlet på Arken

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2004/09/11 :  13:10:36  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Bernt har ÄNTLIGEN kommit in på Arken


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2004/09/11 :  13:14:14  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Fika på Fredagen:

FBK, Mattias och Zalve


Bernt, Per Berger och Mattias


Bernt och Per studerar medhavd musik


Zalve vill inte vara med på bild... Snygg kamera dock!



// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

MaS
Member

423 Posts

Posted - 2004/09/11 :  18:26:28  Show Profile Send MaS a Private Message  Reply
mm hu skickar jag en bild på mig å minvän innan vi anfaller arken???

I ain´t no nice guy after all.
Go to Top of Page

Aton
Member

2048 Posts

Posted - 2004/09/11 :  22:51:32  Show Profile Send Aton a Private Message  Reply
Det här bör väl vara Sanoj? Han gjorde ett bra jobb som demonstratör. Modigt skivval, sånt är kul. Musiken är kanon på Jan Johanssons skiva men inspelningen har en del brister. Bildens suddighet beror på att det var så mörkt i rummet. Gällde många av rummen, de borde tänka på oss fotografer och dra på takbelysningen något .



Edited by - Aton on 2004/09/11 22:53:14
Go to Top of Page

Kaleid
fd. "Halbermensch"

733 Posts

Posted - 2004/09/12 :  00:55:23  Show Profile Send Kaleid a Private Message  Reply
Lite OT: Borde ha tagit tillfället i akt och frågat..
Vad var det Sanoj spelade på Lördag med manlig sångare som var närmickad "så att det murrar-rrrr".

Lät ganska intressant. Någon som vet?

Edit: Laddade hem "chris jones - i'm the man.mp3" och det verkar inte vara han. Mer info: Vit snubbe, lite åt det mörkare hållet, a la Leonard Cohen & Tom Waits.

Edit2: Tack Sanoj

Denon 2106, Canton le109, Pioneer 656 DVD, Creative Soundblaster AE-5, Denon RCD-M39

Edited by - Kaleid on 2004/09/12 19:13:17
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/09/12 :  01:01:50  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Kan väl ha varit samma som alla andra spelade... Chris Jones (En Gissning alltså)

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts

Posted - 2004/09/12 :  08:12:34  Show Profile Send Sanoj a Private Message  Reply
Hej pojkar...

Det var Allan Taylor


// Jonas

Konsult hos Consulterna
Go to Top of Page

Aton
Member

2048 Posts

Posted - 2004/09/12 :  09:24:33  Show Profile Send Aton a Private Message  Reply
Hehe, Stockfisch verkar poppis bland demo-folket. Jag köpte med mig Closer to the music. Rekommenderas, där får man smakprov från bolagets samlade artister.
Go to Top of Page

Aton
Member

2048 Posts

Posted - 2004/09/12 :  18:37:07  Show Profile Send Aton a Private Message  Reply
För er som varit med ett tag på Hififorum är väl Knoppen en välkänd person. Här ses han vid ett av sina välbesökta seminarier i rumsakustik. Jag tyckte synd om killen som kom efter Knoppen (Jim Aud?). En full lokal tömdes. Näste talare gick fram till podiet. Mindre än 5 personer lyssnade .


Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7346 Posts

Posted - 2004/09/12 :  23:31:21  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
Sanojs demo var riktigt trevlig och rolig, jag, MickeY och Cyber fick spela vad vi ville på Venusarna och vi testade dem rejält med Rammstein,Yello och Kraftwerk bla.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/09/13 :  01:29:38  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Hittade en fikabild från lördagen, när jag letade efter andra bilder.



Berörda kan ju säga att de är med på bild

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"

Edited by - Zalve on 2004/09/13 01:36:05
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7346 Posts

Posted - 2004/09/13 :  08:43:27  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
fbk längst till vänster i vit tröja, sedan Dazzin och hans kompis? i vita t-shirt. Pac i rutig skjorta

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2004/09/13 :  10:33:49  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Efter Pac: Cirklomanen och DrBob

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2004/09/13 :  11:12:04  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Mellan mig och Dazzin står smallsuperman och gömd i buskarna längst ner till vä tittar Bernt fram

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

ayayay
Inredningsarkitekt

1278 Posts

Posted - 2004/09/13 :  11:33:26  Show Profile Send ayayay a Private Message  Reply
Var e jag då?

Såg allt att du (PAC) tog kort, men jag "fastnade" väl inte hehehe

"difficulties mastered is opportunities won" - Winston Churchill
Go to Top of Page

Dazzin
Member

989 Posts

Posted - 2004/09/13 :  11:35:46  Show Profile  Visit Dazzin's Homepage Send Dazzin a Private Message  Reply
Ja det var vldigt trevligt och en hel dag + övertid är för lite! Detbara är så, ska försöka planera bättre till nästa år.

Tack för trevligt sällskap allesammans jag pratade och hälsade på.

Ps. Pac det gick bra sen hos mårten, dock så var det lite surt att passa tiden till bussen då man endast fick 1.5 timme lyssning vilket gick alldeles för snabbt... Ds.


/Daniel

Info om min anläggning och lite bilder samt mitt xls-bygge...
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2004/09/13 :  13:01:44  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Dazzin, jag tvivlade inte en sekund på att Ni skulle få det bra på MD's besökscenter. Vi fastnade ju framför Burmester och det var en upplevelse som heter duga.

Ay, gott komma skall.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Mr Ekan
Member

825 Posts

Posted - 2004/09/13 :  15:32:34  Show Profile Send Mr Ekan a Private Message  Reply
Letade utan större framgång efter HF-nördar i trakterna kring caféet omkring 14-tiden på lördagen . Nåja, det ges väl fler chanser antar jag. Stötte iaf på Engelholm, ayayay och DasKapital och det var ju inte kattskit .

Erik Andersson for president!
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2004/09/13 :  15:51:58  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Mr Ekan, hade du gått ut på altanen vid cafeet hade du hittat oss.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

ayayay
Inredningsarkitekt

1278 Posts

Posted - 2004/09/13 :  16:10:35  Show Profile Send ayayay a Private Message  Reply
Mr Ekan: Det va mycket trevligt att råkas!

PAC: Det låter det


"difficulties mastered is opportunities won" - Winston Churchill

Edited by - ayayay on 2004/09/13 16:11:28
Go to Top of Page

Smallsuper_man
Member

604 Posts

Posted - 2004/09/13 :  17:00:12  Show Profile  Visit Smallsuper_man's Homepage Send Smallsuper_man a Private Message  Reply
ja det var riktigt roligt att få se och höra lite närmare på MD! som dazzin skrev gick det elldeles för fort bara med 1,5H mycket trevilga meniskor där också!

över huvetaget var det en mycket trevlig mässa med väldigt kul innehåll!

-you don't know what you got until it's gone-

Hemma hos Peter
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=29813
Go to Top of Page

Mr Ekan
Member

825 Posts

Posted - 2004/09/14 :  00:15:31  Show Profile Send Mr Ekan a Private Message  Reply
ayayay, instämmer . Du somnade inte framför Stradivarius va? Märkte att Öhman sövde dig .

Bernt, nästa mässa får det väl hissas en skylt så t.o.m. blindstyren som jag hittar fram .

Flåt martinsson, jag träffade ju dig också i all hast .


Erik Andersson for president!
Go to Top of Page

ayayay
Inredningsarkitekt

1278 Posts

Posted - 2004/09/14 :  07:41:24  Show Profile Send ayayay a Private Message  Reply
Mr Ekan: Ja det vart lite tradigt för en tekninsk-analfabet som jag Luften i det rummet var förfärlig!

Stradivarius höll mig minst sagt vaken Vilket ljud

"difficulties mastered is opportunities won" - Winston Churchill
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/09/14 :  22:30:46  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Jag tänkte fortsätta med lite ansikten på medlemar och folk som baar VAR på arken och råkade hamna framför mitt objektiv.

Tänkte börja med en kille som fikade med oss första dagen och som jag sprang ihop med några gånger till.

MEd en teflonhjärna som min, så föll nicket bort.



Yve var nicket... (Viskade en liten fågel)

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"

Edited by - Zalve on 2004/09/14 23:49:32
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/09/14 :  22:40:42  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Ett helt gäng med tokiga glada Tokholmare.



Cyber, FBK och Micke_Y

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page
Page: of 5 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.45 sekunder. Snitz Forums 2000