HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 ja hvad er det
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Rene
Member

597 Posts

Posted - 2004/09/30 :  13:47:25  Show Profile  Visit Rene's Homepage Send Rene a Private Message  Reply

www.vassagohifi.dk

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2004/09/30 :  14:31:14  Show Profile Send Rydberg a Private Message  Reply
En hjälpsändning till Irak, nobelt av dig Rene!!

I'm not a complete idiot, some parts are missing
Go to Top of Page

Smulgeten
Member

162 Posts

Posted - 2004/09/30 :  14:37:11  Show Profile Send Smulgeten a Private Message  Reply
Heheeee
Go to Top of Page

Rene
Member

597 Posts

Posted - 2004/09/30 :  16:20:38  Show Profile  Visit Rene's Homepage Send Rene a Private Message  Reply

www.vassagohifi.dk
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2004/09/30 :  16:23:32  Show Profile Send Rydberg a Private Message  Reply
AUDIOMECA MEPHISTO II.X

I'm not a complete idiot, some parts are missing
Go to Top of Page

christopher
Member

561 Posts

Posted - 2004/09/30 :  16:27:17  Show Profile Send christopher a Private Message  Reply
Fransk CD konst...Audiomeca in Dannemark

An idea which isn't considered to be dangerous is not worst being call an idea
Go to Top of Page

Rene
Member

597 Posts

Posted - 2004/09/30 :  17:18:33  Show Profile  Visit Rene's Homepage Send Rene a Private Message  Reply

www.vassagohifi.dk
Go to Top of Page

Rene
Member

597 Posts

Posted - 2004/09/30 :  17:23:55  Show Profile  Visit Rene's Homepage Send Rene a Private Message  Reply

www.vassagohifi.dk
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2004/09/30 :  17:59:30  Show Profile Send Rydberg a Private Message  Reply

I'm not a complete idiot, some parts are missing
Go to Top of Page

Rene
Member

597 Posts

Posted - 2004/09/30 :  20:11:32  Show Profile  Visit Rene's Homepage Send Rene a Private Message  Reply

www.vassagohifi.dk
Go to Top of Page

Rene
Member

597 Posts

Posted - 2004/09/30 :  22:42:03  Show Profile  Visit Rene's Homepage Send Rene a Private Message  Reply

www.vassagohifi.dk
Go to Top of Page

Fisksmisk ola
Member

1763 Posts

Posted - 2004/09/30 :  23:43:49  Show Profile  Visit Fisksmisk ola's Homepage Send Fisksmisk ola a Private Message  Reply
Det är bra glans på grejjorna när något syns tydligare i spegelbilden!!

Euroline - T-Amp - DIY
Go to Top of Page

Rene
Member

597 Posts

Posted - 2004/10/01 :  06:30:59  Show Profile  Visit Rene's Homepage Send Rene a Private Message  Reply

www.vassagohifi.dk
Go to Top of Page

Rene
Member

597 Posts

Posted - 2004/10/01 :  13:32:53  Show Profile  Visit Rene's Homepage Send Rene a Private Message  Reply

www.vassagohifi.dk
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2004/10/01 :  13:40:28  Show Profile Send Rydberg a Private Message  Reply
Jag hade rätt

Har du en Capitole MKII hemma fortfarande så att du kan göra jämförelse spelarna emellan? Skulle va riktigt kul med en sådan test.

Vad ligger Mephiston på? Eller vad säljer du dem till?

I'm not a complete idiot, some parts are missing
Go to Top of Page

Rene
Member

597 Posts

Posted - 2004/10/01 :  13:47:46  Show Profile  Visit Rene's Homepage Send Rene a Private Message  Reply
Jeg har to hjemme

Ja det er det næste jeg skal prøve , nu har den ene kørt hele natten .

og det lyder til at bunden er noget bedre på Audiomeca

j

www.vassagohifi.dk

Edited by - Rene on 2004/10/01 13:50:04
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2004/10/01 :  14:01:49  Show Profile Send Rydberg a Private Message  Reply
Ja de kan nog stämma, botten är inte Capitolen's bästa område.


I'm not a complete idiot, some parts are missing
Go to Top of Page

Rene
Member

597 Posts

Posted - 2004/10/01 :  14:39:44  Show Profile  Visit Rene's Homepage Send Rene a Private Message  Reply
Ja , men jeg synes også med meca at der er meget mere ro over musikken , men den skal nu køre længertid før jeg kan sige det .

Men et er sikkert jeg kan spille meget højre nu uden skal bliver slemt at høre på .

Men tag din under armen og kom over

www.vassagohifi.dk
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2004/10/01 :  14:52:05  Show Profile Send Rydberg a Private Message  Reply
Jo det skulle man ju egentligen göra, en bit att gå dock

I'm not a complete idiot, some parts are missing
Go to Top of Page

Rene
Member

597 Posts

Posted - 2004/10/01 :  17:15:00  Show Profile  Visit Rene's Homepage Send Rene a Private Message  Reply
hold op med dit pjat , så langt er der ikke :o)

www.vassagohifi.dk
Go to Top of Page

10
Member

732 Posts

Posted - 2004/10/01 :  17:57:15  Show Profile Send 10 a Private Message  Reply
Det jag skulle önska (utan att ha hört den) är att Audiomeca erbjöd en version med inbyggt försteg. En Mephisto II.Xp (eller nåt) kopplad till dolda slutsteg vore mumma att ha i vardagsrummet i stället för Naim-stapeln som väl inte är vansinnigt tilltalande rent estetiskt.

Vad ligger den vackra pjäsen på i pris?
Go to Top of Page

MONTANA
Member

534 Posts

Posted - 2004/10/01 :  23:06:06  Show Profile  Visit MONTANA's Homepage Send MONTANA a Private Message  Reply
Hei,

Dette er en bilde-tråd, men håper likevel det er OK å søke litt informasjon her fra medlemmer som kjenner de franske CD-spillerne godt, da jeg selv ikke kjenner dem annet enn fra diverse omtaler.

Av franske high-end spillere har jeg kun hørt Audio Aero Capitole, men dessverre under forhold (på en messe) som gjør at det var vanskelig å mene noe spesielt om ytelsen.

Har registrert en viss kritikk av de franske spillerne som litt "snille" og "varme" i lyden, at de mangler noe av den gnist som kjennetegner en del konkurrenter. Ta f.eks. følgende test av Cary Audio 306/200, som ble sammenlignet med de franske CD-maskinene (kilde: aM Hardware v/Dave Clark ):

"The Cary is neutral and up front, being neither warm nor rich, lean nor washed out. It gets the bits out into the room without adding any anomalies that could be defined as a "character". Unlike that I have heard from the French CD machines, where they can easily be "characterized", no doubt as a result of some form of coloration or "shading." You know what I mean, that stereotypical "rich and warm" presentation along with a softer top and bottom. Not necessarily a bad thing, as I did enjoy my time with the Metronome—it is a very musical player and never makes the music sound bad. Unfortunately, way too often the music always sounded the same—not enough resolving power. This will work in the right system and with the right music. Just not for us. We want a sound that is fast, clean, and resolving.

The Cary on the other hand, is fast, clean, and resolving, but not the least bit analytical in terms of being cold and sterile."

Er selv i markedet etter en non-compromise CD-spiller som er utpreget nøytral og analytisk på en "korrekt" måte, dvs. meget presis og detaljert, men ikke overdrevent, slik at den blir unaturlig kald og steril. Og NATURLIG DYNAMIKK er et helt avgjørende kriterium for meg. Må erkjenne at Cary 306/200 tiltaler meg meget sterkt, og hadde den i tillegg vært SACD-kompatibel, så hadde den vært en meget interessant kandidat.

Er litt skeptisk til de franske spillerne. Er det noen som kan bidra med ytterligere informasjon om de franske CD-spillernes karakter? Er det noe korrekt i betraktningene til blant andre Dave Clark eller har dere et annet inntrykk enn ham? Kanskje er min skepsis ubegrunnet??

Just curios!

HighEnd - MONTANA - PBN OLYMPIA - GRAND PRIX AUDIO - EMM Labs - kontakt@highend.no / www.highend.no / www.pbnaudio.com / www.grandprixaudio.com /
www.emmlabs.com
System: MONTANA KAS2 - PBN OLYMPIA EB-SA2 - PBN OLYMPIA-LX/CPS - GRAND PRIX AUDIO Monaco - EMM Labs DAC2X http://www.highend.no
Go to Top of Page

Rene
Member

597 Posts

Posted - 2004/10/02 :  07:16:38  Show Profile  Visit Rene's Homepage Send Rene a Private Message  Reply
nope de har ikke indbygget preamp , det tro de ikke på .

Jeg synes ikke den har den varme lyd , jeg har hørt maskine der er meget mere varm .

Denne i forhold til en wadia 861 og gryphon , den er ikke så tilbage længet og kedelig at lytte til , denne formår at få Stemmer til at står helt rigtigt og med masser af krop.
Detaljer de er der bare unden at fremhæve dem og de er ikke påtrængene .

som jeg synes mange maskiner har problemer med .

men det er let nok at skrive den skal bare høres .










www.vassagohifi.dk

Edited by - Rene on 2004/10/02 07:27:12
Go to Top of Page

MONTANA
Member

534 Posts

Posted - 2004/10/02 :  10:09:35  Show Profile  Visit MONTANA's Homepage Send MONTANA a Private Message  Reply
Har som sagt kun hørt Audio Aero Capitole på en hi-fi messe, og har derfor ikke særlige andre holdepunkter enn det jeg har lest.

Ideelt sett skulle jeg ha testet mange kandidater i mitt eget system samtidig, herunder spillere som jeg kjenner til, så som TEAC Esoteric, Cary 306/200, Electrocompaniet EMC-1 Up, Sim Audio, BAT og noe eldre CD-spillere fra Krell og Mark Levinson opp mot spillere som jeg ikke har (noe særlig) erfaring med, så som Audio Aero og øvrige franske spillere, Wadia, Talk Thunder 3.1, Dodson DACs i kombinasjon med high-class drivverk, for å nevne noen.

Men det lar seg dessverre ALDRI gjennomføre i praksis. Derfor er man til en viss grad tvunget til å samle inntrykk og informasjon basert på egne erfaringer og egen research, og dels må man stole litt på andres erfaringer, inkludert en del tester og annen informasjon.

HighEnd - MONTANA - PBN OLYMPIA - GRAND PRIX AUDIO - EMM Labs - kontakt@highend.no / www.highend.no / www.pbnaudio.com / www.grandprixaudio.com /
www.emmlabs.com
System: MONTANA KAS2 - PBN OLYMPIA EB-SA2 - PBN OLYMPIA-LX/CPS - GRAND PRIX AUDIO Monaco - EMM Labs DAC2X http://www.highend.no
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000