HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Arken 2004, Classé och B&W
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2004/09/22 :  07:41:08  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Arken var i fullfart och jag såg ett inlägg på HiFiForum om Classé och B&W. Jag spärrade upp ögonen direkt för detta var något jag missat.

Mycket riktigt, genom att snacka med Personalen i HiFi-Klubbens monter fick jag en liten lapp till den sista visningen som skulle ske på Söndagseftermiddagen.




// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

MasterOfPuppetz
Member

786 Posts

Posted - 2004/09/22 :  08:08:03  Show Profile Send MasterOfPuppetz a Private Message  Reply
Mumma! Det här följer JAG med intresse! Mera bilder tack .

Rock And Roll Ain't Noise Pollution!
Go to Top of Page

Mindless
Member

198 Posts

Posted - 2004/09/22 :  08:47:39  Show Profile Send Mindless a Private Message  Reply
Riktigt tjusiga dom där Classé prylarna!
Go to Top of Page

juha
Member

316 Posts

Posted - 2004/09/22 :  12:26:53  Show Profile Send juha a Private Message  Reply
Detta har man väntat på!!
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2004/09/22 :  12:37:45  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Hej! Kul med respons på tråden!

Mer bilder kommer efter 17.00 idag.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

sampix
100.000-klubben

1808 Posts

Posted - 2004/09/22 :  15:58:13  Show Profile Send sampix a Private Message  Reply
Ska bli intressant att se bilder på detta

Jag är en av de olyckliga själar som missade detta demo..

kabelskitsnackare

Go to Top of Page

radiuz
Member

159 Posts

Posted - 2004/09/22 :  16:25:07  Show Profile Send radiuz a Private Message  Reply
B&W!

www.minhembio.com/radiuz
Go to Top of Page

ryst
Medlem i AÖ

1470 Posts

Posted - 2004/09/22 :  16:43:39  Show Profile Send ryst a Private Message  Reply
Classé äger, nyfiken som f-n på bilderna

______________________________________________
Sonos -> Classé Delta SSP-800 -> Classé Delta CA-M400 -> B&W 802D
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/09/22 :  17:05:21  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
En liten teaser för de som inte vet vad som det spelades på därinne


"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2004/09/22 :  18:53:34  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Teasers,

Japp, jag blev upptagen av annat, men nu kommer det fler bilder.

Jag tjyvar några bilder av Zalve på Publiken



I och med att det var biljetter till denna demon så var det helatiden lagom med folk och man blev inte störd av en dörr som öppnades och stängdes hela tiden, det är bra. Men å andra sidan fanns det en tid att passa och det kan vara svårt med en hel "ark" full med trevliga människor Ja, rätt gissat jag var några minuter sen till min demo, men blev insläppt ändå. Tack för det HiFiklubben för denna demon hade jag inte velat missa

Till vänster skymtar den...



// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

fatpipe
Member

264 Posts

Posted - 2004/09/22 :  19:01:12  Show Profile  Visit fatpipe's Homepage Send fatpipe a Private Message  Reply
Mmm mumma!
Tycker att jag känner igen finishen och lacken.
Synd att man inte kunde närvara som sagt...

Edited by - fatpipe on 2004/09/22 19:02:11
Go to Top of Page

luften
Member

723 Posts

Posted - 2004/09/22 :  19:06:48  Show Profile Send luften a Private Message  Reply
Jag som tyckte det var en bra show som Classe & B&W hade i Helsingfors i söndags, men det var ju bara "vanliga" nautilus, inte signature...

//air
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2004/09/22 :  19:48:54  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Ja Ni är för goa! Ni har redan spikat vilken högtalare det är!

Vi går väl vidare då?

Det är som sagt B&W Signature 800 i Tigers eye utförande som stod uppkopplad till en Classé Delta anläggning

B&W Signature 800


bild: Zalve@hififorum.nu

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2004/09/22 :  20:09:35  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Om man enbart tittar på högtalaren på lite avstånd får man lite "alien"-känsla, det är många svängande linjer på den högtalaren. Men när man kommer närmare och ser det otroliga hantverket och den omsorg för detaljer som de lagt ner är den känslan som bortblåst.

Det var som sagt "Tiger Eye" finish på de högtalarna som demades och det var blankt, mycket blankt...

Tiger Eye


För min del var det första gången jag fick komma Signature 800 nära så det var mycket bildletande innan jag kom till ro och fick skjuta in några plattor...


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2004/09/22 :  20:15:41  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Mellanregistret i denna högtalaren är en annorlunda sak. Det är ett ganska stort element som de kör ganska högt i frekvens. Det har en gul kevlarkon som lyser upp mitt i allt det svarta

Vem ser fotografen...


Äh, vi går lite närmare...

Det gula är kevlar...



// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

juha
Member

316 Posts

Posted - 2004/09/22 :  22:59:59  Show Profile Send juha a Private Message  Reply
snälla nån...vilket godis, signature modellen är otrolig i finishen!!!
Go to Top of Page

ILLY
HiFitraktör

1325 Posts

Posted - 2004/09/23 :  00:04:53  Show Profile Send ILLY a Private Message  Reply
Djävulskt snyggt fanér!
Har bara hört Nautilus 802, drivet med NAD Silverline. Redan på den nivån låter det helt fantastiskt, så man kan ju bara ana vilket ljud det där ska ha varit.

Militant cyklist.
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2004/09/23 :  00:48:45  Show Profile Send Rydberg a Private Message  Reply
quote:
Det gula är kevlar...


Nähä...

I'm not a complete idiot, some parts are missing
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/09/23 :  01:56:07  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Nån B6W insatt person kanske kan tala om vad "Vredet" på baksidan har för funktion,,,


Här UTAN nåt skydd på baksidan




Här med nåt skydd på baksidan


Någon ? (eller så vet alla utom jag )
[/center]

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"

Edited by - Zalve on 2004/09/23 23:24:15
Go to Top of Page

Machine
Member

374 Posts

Posted - 2004/09/23 :  06:42:05  Show Profile Send Machine a Private Message  Reply
"Ventilen" är väl till för att släppa ut mellanregistrets bakåtriktade energi, precis som nautilus diskanten.

"Skit in - Skit ut"

Edited by - Machine on 2004/09/23 06:42:24
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2004/09/23 :  06:52:02  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message  Reply
När högtalare med FST-elementet transporteras drar man in en bult där, för att låsa upp elementet så att det inte skadas under transport. Sedan kan man justera hur stumt FST-elementet är genom att skruva på mojängen därbak, vilket för övrigt starkt avråds i manualen.

Utdrag från http://www.bwspeakers.com:
quote:
The midrange drive unit is fitted into the enclosure using flexible anti-vibration mounts. To prevent excessive movement of the drive unit in transit, a clamping disc is fittet to the rear mounting point on the back of the enclosure, which should be removed before using the speaker. To remove the disc, unscrew the crosshead screw in the centre. A label is fitted to the clamp to further illustrate the procedure. Retain the disc and screw for future transport of the speaker.

quote:
Removal of the clamping disc receals a larger slotted screw head. This screw sets the tension of the anti-vibration mount. Its position is pre-set at the factory and should not be altered. If the setting becomed altered accidentally, refer to your B&W dealer to have it correctly adjusted.

Det handlar alltså inte om någon bakåtventilation av mellanregistret, utan bara en följd av att ett FST (Fixed Suspension Transducer) element används.

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.

Edited by - EuphoniC on 2004/09/23 07:10:29
Go to Top of Page

Machine
Member

374 Posts

Posted - 2004/09/23 :  07:13:56  Show Profile Send Machine a Private Message  Reply
Ahh, där ser man...

"Skit in - Skit ut"
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2004/09/23 :  07:38:01  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Tittar man lite närmare på diskanten bakifrån så ser men röret till Nautilusdiskanten.

Nautilusdiskanten bakifrån



// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

kungpingvin
Member

406 Posts

Posted - 2004/09/23 :  08:34:21  Show Profile Send kungpingvin a Private Message  Reply
Hade jag vetat att det var det här som demades hos Hifiklubben hade jag tagit en biljett jag med. Fördömt också

Jag får trösta mig med det fina reportaget. Tack Pac och Zalve för reportage, intryck och bilder. Det är en fröjd att se så många vältagna bilder.

/Jonas
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2004/09/23 :  11:11:58  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Hej Jonas!

Det var kul att stöta på dig på mässan!

Det var nog många som missade denna anläggningen eftersom det var lite information om den inne i den stora montern. Å andra sidan tror jag inte att de hade kunnat ha fler besökare, efter vad jag förstått så var det fullt vid alla demotillfällena...

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Matrixen
Member

807 Posts

Posted - 2004/09/23 :  12:07:48  Show Profile Send Matrixen a Private Message  Reply
Jag började jaga denna demo redan på Lördageftermiddag och fick snart panik när jag insåg att det inte var självklart att komma med. På nåder fick jag en reservplats på sista visningen på Söndag. Man blir lätt knäsvag när man ser 800 S för första gången i verkligheten. Som tur var fick jag låna Pacs plats på förstaparkett då han var sen. Det var lite svårt att lämna över till Pac när han kom efter några minuter, då det visade sig att jag växt fast i stolen
Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000