HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Jungson (Kina-Krell), nya bilder sid 2
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

Uniper
Member

668 Posts

Posted - 2004/09/22 :  19:12:03  Show Profile Send Uniper a Private Message  Reply
quote:
De lärde vet kanske vad detta är.

Det stora chippet på den bilden är en enchipsdator. Den sköter med största sannolikhet knappar, fjärr-mottagning och display.

Ser ut att vara ett gediget bygge!

Edited by - Uniper on 2004/09/22 19:12:54
Go to Top of Page

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2004/09/22 :  19:24:18  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message  Reply
Ser ju ut att vara löjligt välordnade saker.

Jag är nyfiken att veta vad du anser om din för/slutsteg rent ljudmässigt sedan.



*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***
Go to Top of Page

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2004/09/22 :  20:42:17  Show Profile Send marcus_ec a Private Message  Reply
OT: Jag har jobbat i Trelleborg hela veckan. Så bor ormen där.... Har hållt till i gamla Stations byggnaden.. :) Är det nära?
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2004/09/22 :  21:06:57  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
quote:
OT: Jag har jobbat i Trelleborg hela veckan. Så bor ormen där.... Har hållt till i gamla Stations byggnaden.. :) Är det nära?


Jo då Ormen bor i Trelleborg. Nu har jag inte bott här så länge men jag tror att det tar 5-10 min att gå från gamla stationen o hit.

Accuphase ligger i hårdträning nu

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2004/09/22 :  23:00:57  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message  Reply
Johan, Jungson står och jobbar lite lätt med class A träning,
räknar att var i form på söndag.

Bild på fjärren till MB sacd


Bild i mörkret, slutsteget avger lite mer än mysbelysning



Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.


Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2004/09/22 :  23:51:50  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Föresten , hur manligt är det med rosa kondensatorer ??
Psykningen börjar nu !

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

LarsTokyo
100.000-klubben

776 Posts

Posted - 2004/09/23 :  05:11:39  Show Profile Send LarsTokyo a Private Message  Reply
Fina bilder, men hur låter det?`Jag är själv på jakt efter en ny förförstärkare, och Jungson ser intressant ut.
Var beställde du från?

Nu i North Carolina, USA.
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2004/09/23 :  10:57:52  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message  Reply
LarsT, Coem Hongkong, objektiva lyssningsintryck kommer för-
hoppningsvis efter söndagen.

Rosa kondingar är bra för jämställdheten, små vibrerande VU mätare
därimot kan vara enerverande, kan man inte läsa tidningen till
skenet av ett slutsteg blir jag misstänksam



Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.


Go to Top of Page

LarsTokyo
100.000-klubben

776 Posts

Posted - 2004/09/27 :  03:18:18  Show Profile Send LarsTokyo a Private Message  Reply
Hur går det med lyssningsintrycken?

Nu i North Carolina, USA.
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2004/09/27 :  07:17:35  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Per var förbi igår o jag blev possitivt överaskad. Det spelar långt bättre än vad många kanske tror. Vi kunde tyvärr inte spela korrigerat för det lät hemskt. Accuphase inverterad fas spelar nog roll här.

Jag knäppte ett par bilder , som givetvis inte blev nått vidare. jag skyller på dålig plats o dåligt med tid. Mer intryck kommer senare idag.

Ha det bäst
J

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2004/10/05 :  15:20:45  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message  Reply
Johan B. Hur blev de med lyssningsintrycken?


*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***
Go to Top of Page

zie
Member

208 Posts

Posted - 2004/10/05 :  22:48:02  Show Profile  Visit zie's Homepage Send zie a Private Message  Reply
Kaxit med träfjärrar, det var nog dom jag gillade mest av allt :)
Go to Top of Page

trango
Member

360 Posts

Posted - 2004/10/06 :  21:45:13  Show Profile Send trango a Private Message  Reply
Per. Jag har själv funderat på en Jugson SACD men Coem varnar mig för att den har "skidding problems" vad nu det är? Hursomhelst, har nu några läsproblem med din spelare eller vågar man sig på ett köp?


/fredrik

Nästa projekt, PASS F4
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2004/10/06 :  22:05:21  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message  Reply
Vad det gäller sacd'n, så har den problem med kopieringsskyddade och
en del brända skivor, men de flesta funkar,och på en skiva "hoppade" den.

Det finns nog andra spelare som är bättre.

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.


Go to Top of Page

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2004/10/06 :  22:29:03  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message  Reply
Ett tips, min E.sound CD5 har problem med en del brända skivor(silver skivor) men sen provade jag med Svarta CD-r "LP looken" och de fungerar klockrent inte en enda bränd jag provat har CD´n haft några problem med...bara tips för dem som bränner och kan ha problem med sina spelare, dessa kan fungera.

Dessa: http://www.svalander.se/shoppen/cdr.htm

finns dock billigare hos ex. Elfa.


*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***
Go to Top of Page

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2004/10/06 :  22:57:09  Show Profile Send f95toli a Private Message  Reply
Det verkar vara ett vanligt förekommande "fel" att kinesiska spelare har problem med kopieringskydd, jag har samma problem med min Xindak SACD-2 (som dock läser brända skivor utan problem så länge de är brända med bra kvalité).

Jag misstänker att förmåga att läsa kopieringskyddade skivor är rätt oväsentligt för den inhemska marknaden i Kina men det är ändå lite underligt att det verkar vara så vanligt. Hur är det med de märken som har distribution till Europa? Shanling, Cayin?

Å andra sidan är ju skivor med kopieringskydd rent tekniskt inte CD_skivor eftersom de inte följer CD-standarden.

Go to Top of Page

LarsTokyo
100.000-klubben

776 Posts

Posted - 2004/10/07 :  02:33:33  Show Profile Send LarsTokyo a Private Message  Reply
Min ShengYa klarar brända skivor ända tills den blir varm, då vill den inte längre. Ska prova LP-CD om jag kan hitta några i Japan.

Nu i North Carolina, USA.
Go to Top of Page

trango
Member

360 Posts

Posted - 2004/10/07 :  06:04:35  Show Profile Send trango a Private Message  Reply

Enligt ryktet har alla kinesiska SACD spelare samma sony drivverk. Drivverket är tydligen även problematiskt på Sonys spelare.

Det är klart intressant att svarta CD skivor funkar bättre på vissa spelare. Har någon provat att måla en "silver CD" svart och köra den i en kinaspelare?

Nästa projekt, PASS F4
Go to Top of Page

zie
Member

208 Posts

Posted - 2004/10/08 :  00:39:57  Show Profile  Visit zie's Homepage Send zie a Private Message  Reply
CD-spelare från kina som är piratkopierings vagga har problem med kopierade skivor

Dock trist för er som har problem
Go to Top of Page

aplodon
Member

267 Posts

Posted - 2004/10/08 :  08:47:10  Show Profile Send aplodon a Private Message  Reply
Nu är vi ju långt ifrån ämnet för den här tråden, men eftersom någon frågade så kan jag säga att min Cayin hittills klarat alla cd jag stoppat i den. Det gäller både kopieringsskyddade samt blanka och svarta cd-r, även sådana som inte fungerade i min Cambridge-spelare.

För att återgå till ämnet; hur blir det med lyssningsintryck av Jungson?
Go to Top of Page

twotone
Starting Member

15 Posts

Posted - 2004/10/08 :  19:14:24  Show Profile Send twotone a Private Message  Reply
Instämmer med föregående talare -Hur blir det med lyssningsintrycken. Nu borde väl allt vara inkokt och justerat väl?

WAF-faktorn, ett I-landsproblem?
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2004/10/08 :  20:06:39  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message  Reply
Ursäkta, men det är inte lätt att veta när det är färdigkokt

Det låter bättre och bättre, förstärkarkombon är bra, basen blir bara bättre, det lät lite tunt till att börja med, om det beror på
förstärkarna eller de nya kablarna vet jag inte. Det är mycket tajtare nu. Förförstärkaren JA-2 och slutsteget JA-C99 delux är väl
värt pengarna de kostade, (1000 + 480$).
SACD'n Magic Boat II är väl mer en liten besvikelse, har svårt för
kopieringsskyddade skivor och en del brända, men den spelar bra,
snabbaste spolningen, reagerar snabbt som blixten på fjärrens
kommandon.

Slutsteget är ett substitut tills jag får råd att inköpa JA-100 monoblocken. JA99:an ligger på 50 grader C i arbets temp. mätning
utan på ovansidan, så det är nog äkta class A, 2* 80w.

Alla kontakter och anslutningar är av yppersta kvalitet, likaså
själva byggkvaliteten på appataterna, det är inget snik alls.

Jag är nöjd

Johan. B. kan nog ge ett mer objektivt omdömme, men när vi spelade på
hans Canton högtalare så lät det faktiskt väldigt bra.


Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.


Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2004/10/11 :  22:21:39  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Så där , nu e jag tillbaka från en vecka i Grekland.

Kina hifi spelar bättre än vad många tror , men jag kan bara ge omdömme om den här kombin. Hur länge grejorna håller eller så har ju varit uppe på tapeten o även det kan man ju inte svara på förren om ett par år. Lyssnings intryck är baserade på Canton kördes ojusterade då min andra korrektion inte alls fungerade med hans saker.

Vi kopplade in alla sakerna rakt av med Pers kina kablar o mina högtalarkablar (Vandenhul Jade i det här fallet) Byggkvalisort ser ut till att vara av hög klass , inga sneda lådor eller så. Lite synd att slutstegets låda inte var lika fin som fronten men för dom pengarna så finns det så klart gränser.

Det första som slog mig när vi började spela (på kalla saker) det var att musiken hade ett jäkla drag med en nivå på basen som var lite förhög för min smak. När man sen har fått lyssna en stund så framträder ett ljud som inte alls lät "Kinesikt"

Basen var som sagt lite förhög , mellan reg lät öppet o relativt mjukt men något återhållet. Diskanten kunde ibland bli lite i vassaste laget. Om det här kommer ifrån att sakerna mer eller mindre var helt nya eller om det är deras karaktär kan vet jag inte. Efter lite spelande så käkade sen lyssnade vi vidare , då lät basen helt plötsligt inte lika maffigt , mellan reg hade öppnats upp lite till. Och diskanten lät ungefär som innan. Så dom ändrar karaktär ganska mycket innan dom kommer upp i arbets temp (vilket är ganska hög)

Ljudbilden då....... Den var inte lika stor som jag är van vid , det var inte riktigt lika lätt att placera dom olika ljuden som jag kan med EAR/Accuphase. Dynamiken i basen var snarlik men mellan/diskan kunde inte bita ifrån lika "elakt"

Så tonalt sätt så behöver sakerna spelas in lite till , ljudbildsmässigt sätt så hänger dom tyvärr inte med. Men för det priset som Per har betalt så känns det som kvittar !!
Tar man sen utseendet med så är prislappen löjligt låg !

Ha det bäst
Johan

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

matsen
Member

83 Posts

Posted - 2004/10/13 :  10:23:58  Show Profile  Visit matsen's Homepage Send matsen a Private Message  Reply
Halloj... går slutstegets härliga "lampfunktion" att dimra ner?

____________________________
Man ska inte kasta pil i kuvös!

Lekstugan
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2004/10/13 :  16:50:29  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message  Reply
Matsen, nej det vackra blåa ljuset går inte att reglera.

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.


Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000