HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Nätdel till Perpetual Tech P-1A och P-3A
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

perob
Member

190 Posts

Posted - 2004/10/21 :  21:41:55  Show Profile Send perob a Private Message
Har just införskaffat två "små smyckeskrin" i form av signalprocessor och DAC från Perpetual Technologies, P-1A resp P-3A. Till dessa enheter medföljer relativt enkla externa spänningsförsörjningar, typ batterieliminator (en för 9VAC och en för 12VDC). Som tillbehör finns en bättre nätdel till dessa enheter men som självbyggare är det förståss roligare att bygga något själv...

Sagt och gjort, "bra-att-ha-lådan" gicks igenom på lämpliga komponenter och en lämplig låda fick ELFA äran att leverera...

Nu förstår ni tidigare trådar/frågor om "12VDC-3A" och "VICOR-nätfliter"...


Lite planering av layout...


En bit in i bygget...


Börjar närma sig...


Färdigt!


Med locket på...

Nätdelen ger filtrerad 9VAC (max 4A) och filtrerad/reglerad 12VDC (max 3A). Förhoppnings ska nu P-1A/P-3A presera ännu bättre för dessa små burkar ha redan visat sig (med batterieliminator) vara något i hästväg! Kan bara instämma i de tester som finns på nätet. Jag får återkomma till de ljudmässiga aspekterna efter helgen då jag inte har möjlighet att provlyssna så här sent på kvällarna...

Mvh
/Per

Musik i två kanaler!

Min anläggning

Fisksmisk ola
Member

1763 Posts

Posted - 2004/10/21 :  21:53:54  Show Profile  Visit Fisksmisk ola's Homepage Send Fisksmisk ola a Private Message
Ruggigt snyggt i alla fall!

Euroline - T-Amp - DIY
Go to Top of Page

räven
Member

3652 Posts

Posted - 2004/10/21 :  22:48:53  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message
Kul att se lådan som jag ev. tänkt till ett ICE-powerbygge!
Snyggt!!!

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.51 sekunder. Snitz Forums 2000