HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 CHORD CPM3300!
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

datar
Member

657 Posts

Posted - 2004/11/10 :  20:19:40  Show Profile  Visit datar's Homepage Send datar a Private Message  Reply
Här ser ni den MYCKET gedigna och TUNGA fjärrkontrollen!



Vänligen
Johan Linnarsson

Edited by - datar on 2004/11/25 21:56:23

sampix
100.000-klubben

1808 Posts

Posted - 2004/11/10 :  21:14:37  Show Profile Send sampix a Private Message  Reply
Hoppsan, detta kan bli intressant

kabelskitsnackare

Go to Top of Page

datar
Member

657 Posts

Posted - 2004/11/10 :  21:18:00  Show Profile  Visit datar's Homepage Send datar a Private Message  Reply
sampix: Just nu spelas förstärkaren in om detta skulle behövas vet jag inte men den har inte använts på ett tag och ljudet........ Detta ljudet

Vänligen
Johan Linnarsson
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/11/10 :  22:51:28  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Tycker mig kunna se ett ord på 5 bokstäver på fjärren, som ser KUL ut...

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Fisksmisk ola
Member

1763 Posts

Posted - 2004/11/10 :  23:10:54  Show Profile  Visit Fisksmisk ola's Homepage Send Fisksmisk ola a Private Message  Reply
Jag tycker mig kunna se att det står CHORD på fjärren, intressant värre!

Euroline - T-Amp - DIY
Go to Top of Page

datar
Member

657 Posts

Posted - 2004/11/10 :  23:15:22  Show Profile  Visit datar's Homepage Send datar a Private Message  Reply
Vi ska se hur rätt ni har. är det en CHORD?
Här får ni en bild på hur det ser ut innanför de galler som sitter på ovansidan




Vänligen
Johan Linnarsson
Go to Top of Page

datar
Member

657 Posts

Posted - 2004/11/10 :  23:17:05  Show Profile  Visit datar's Homepage Send datar a Private Message  Reply
Det lyser verkligen underbart och ger ett fruktansvärt gediget intryck!!!!!!! Kvalité värre!!!

Jag kan redan nu säga att den kommer att stanna kvar hos mig! Aldrig att butiken får den tillbaka!!! ALDRIG!!!

Vänligen
Johan Linnarsson
Go to Top of Page

datar
Member

657 Posts

Posted - 2004/11/11 :  10:15:18  Show Profile  Visit datar's Homepage Send datar a Private Message  Reply

Några bilder på insidan kanske?







Här sitter ytmonterade lysdioder som gör det läckra blåa ljuset man ser innanför gallret när locket är på




Vänligen
Johan Linnarsson
Go to Top of Page

datar
Member

657 Posts

Posted - 2004/11/11 :  12:16:01  Show Profile  Visit datar's Homepage Send datar a Private Message  Reply

Det medföljer naturligtvis en instruktionsbok. Även denna skiljer sig från vanliga instruktionsböcker. Den är tryck på lite tjockare samt finare papper. Innehållet är sparsamt men informativt. Allt som man behöver veta om förstärkaren finns att läsa här.






Vänligen
Johan Linnarsson
Go to Top of Page

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2004/11/11 :  12:22:54  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message  Reply
Den är rätt cool denna!


*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***
Go to Top of Page

pewe
Member

335 Posts

Posted - 2004/11/11 :  12:40:27  Show Profile Send pewe a Private Message  Reply
Chord cpm 3300, kanske? Vilket bygge....Ser framemot er bilder och intryck! Är den begagnad? Pris?
Go to Top of Page

datar
Member

657 Posts

Posted - 2004/11/11 :  22:22:58  Show Profile  Visit datar's Homepage Send datar a Private Message  Reply
Det verkar som jag får ge lite intryck för er som är intresserade

Nåväl, jag har lyssnat på den nu hela dagen och även igår kväll. Med tanke på priset så har jag den på lån för på en vecka. Det bör noteras att jag inte vet om det är en beg eller butiksdemo exemplar :o jag har inte frågat det ännu :D Priset är dock mycket lägre än listpriset!

Förstärkaren andas kvalite rakt igenom. Detta kan blandannat läsas i manualen:

"To keep the analogue (music) signals pure, the Chord Electronics micro controller acts only to DC lines whitch select control relays or the motors that operate the volume or balance potentiometers thereby keeping the stereo signals free from ultra high frequency (UHF) data signal corrupt. Each analogue stereo channel has its own independet (dual mono) power supply with DC regulators for each amplification stage. Each stereo channel input selector has its own separate printed circuit onboard. There are a total of 32 ultra high performance hermetically sealed relays within each unit. The micro controller also has its own independet power supply as have the relays."

Jaha då vet man detta :blush :)

Det första som slår en är lugnet i musiken. Förstärkaren har brutal kontrol över instrument. Bakgrunden är tyst som natten. Den har även extrem kontroll över högtalarna. Detta kan beskrivas såhär:

CHORD: Här är det JAG som bestämmer!!!!
Dynaudio: Jaja... Jag får väll göra mitt bästa då :blush

Kombinationen CHORD och Dynaudio är fantastisk. Jag har vid ett tidigare tillfälle provat ett studioförstärkare från CHORD med Vincent förförstärkare. Det var då jag blev imponerad av CHORDs egenskaper som även blev min referens när jag lyssnade på andra förstärkare. Det var därför jag lånade hem denna som heter CHORD CPM3300.

Tack vara denna underbara förstärkare får jag äntligen bevisat för mig vilken underbar högtalare mina Dynaudio 1.8mkII är. De presterer något som jag aldrig hört från dem tidigare. Det var som "det sistsa" var gömt inuti lådan och väntade på att få blomma ut vid rätt tillfälle!

CHORD gör fantastiska produkter! Jag har dock inte lyssnat på deras värre för o slutstegs kombinationer. Bara ett som tidigare sagts var ett studiosteg och nu denna förstärkare som är den värre av de två integrerade som finns i CHORDs utbud.

Jag vågar inte veta hur underbara deras värsta slutsteg och förförstärkare låter... Jag bara vågar inte veta... :blush :blush :black: :mm:

I morgon tänker jag lägga upp lite nya bilder! :)

Vänligen
Johan Linnarsson
Go to Top of Page

RODA
Member

411 Posts

Posted - 2004/11/12 :  07:13:58  Show Profile Send RODA a Private Message  Reply
Nu är det morron...........

Mera bilder, snälla.

Mvh
Rolf
Go to Top of Page

Per100
Member

1543 Posts

Posted - 2004/11/12 :  07:54:21  Show Profile Send Per100 a Private Message  Reply
quote:
CHORD: Här är det JAG som bestämmer!!!!
Dynaudio: Jaja... Jag får väll göra mitt bästa då


Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/11/13 :  00:09:47  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
OJ vilken BOK...
Såg vi nåt Pris på denna trevliga pjäs?!

Ps... Imorgon är SLUT nu!


"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

datar
Member

657 Posts

Posted - 2004/11/13 :  02:18:43  Show Profile  Visit datar's Homepage Send datar a Private Message  Reply
Ursäkta att jag inte lagt in mer bilder låvar det ska ske i morgon

Min lyssningsiver fick övertag

Klocken är över 2 på natten så nu ska jag sova men mina öron är fortfarande inte lyssningströtta....

Jag blev av med XXXXXkr idag... Men jag blev en CHORD rikare!!!!!!!!

Godnatt på er!!!

Vänligen
Johan Linnarsson
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/11/13 :  02:21:28  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Lyckliga inköp blir oftast bra inköp! ;)

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

datar
Member

657 Posts

Posted - 2004/11/13 :  02:29:03  Show Profile  Visit datar's Homepage Send datar a Private Message  Reply
Zalve: Du har så rätt så! Jag e inte bara lycklig.. Jag är KÄR också Varför skaffa sig en flickvän??

Mer bilder i morgon!! LÅVAR!!!

Vänligen
Johan Linnarsson
Go to Top of Page

datar
Member

657 Posts

Posted - 2004/11/13 :  02:32:07  Show Profile  Visit datar's Homepage Send datar a Private Message  Reply
Zalve: nypriset inbringar en summa på 85000,-

Pewe: i morgon får vi se om du har rätt

Vänligen
Johan Linnarsson
Go to Top of Page

Haakan
Member

2630 Posts

Posted - 2004/11/13 :  11:52:18  Show Profile Send Haakan a Private Message  Reply
då ska den banne mig spela på jävligt bra

"även jag hör skillnad på inbrända och innebrända kablar" (c) _jax =)
Go to Top of Page

datar
Member

657 Posts

Posted - 2004/11/13 :  15:35:36  Show Profile  Visit datar's Homepage Send datar a Private Message  Reply
Då var det bildtajm igen

Baksidan:



Teckendisplay:



Ovanfrån:



Närbild på logotypen:



Bild på ett av benen:



Helhetsbild:




Vänligen
Johan Linnarsson

Edited by - datar on 2004/11/13 15:43:31
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/11/13 :  21:21:31  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
En klart Robust leksak,,, För trevliga hemmakvällar.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Twincam
Starting Member

37 Posts

Posted - 2004/11/14 :  13:47:04  Show Profile Send Twincam a Private Message  Reply
Läcker!

Får man fråga var du köpte den och hur mycket du fick betala?
Go to Top of Page

datar
Member

657 Posts

Posted - 2004/11/14 :  14:54:58  Show Profile  Visit datar's Homepage Send datar a Private Message  Reply
Förstärkaren är inköpt på Hifi-Punkten i Trollhättan. De har Accurate Audio i samma butik, dvs imortören av CHORD i Sverige.

Även som Zalve säger. Det ÄR en trevlig leksak

Vänligen
Johan Linnarsson
Go to Top of Page

MONTANA
Member

534 Posts

Posted - 2004/11/17 :  21:52:14  Show Profile  Visit MONTANA's Homepage Send MONTANA a Private Message  Reply
Kjenner litt til Chord, tror du kan leve godt med den. Vet om folk som er meget fornøyd med Chord (se bilde). Hvilke høyttalere fyrer du opp med Chord'en?


HighEnd - MONTANA - PBN OLYMPIA - GRAND PRIX AUDIO - EMM Labs - kontakt@highend.no / www.highend.no / www.pbnaudio.com / www.grandprixaudio.com /
www.emmlabs.com
System: MONTANA KAS2 - PBN OLYMPIA EB-SA2 - PBN OLYMPIA-LX/CPS - GRAND PRIX AUDIO Monaco - EMM Labs DAC2X http://www.highend.no
Go to Top of Page

datar
Member

657 Posts

Posted - 2004/11/25 :  21:55:31  Show Profile  Visit datar's Homepage Send datar a Private Message  Reply
MONTANA: Dyanudio Contour 1.8mk II.

Jag har börjat inse en sak. Läste på en hemsida om hifi att "när man kommer upp i summor runt 100000,- och över på förstärkare så är det ofast högtalarna som sätter gränserna".

Jag hade faktiskt redan märkt detta tidigare innan jag läste detta som jag dock inte tar på största allvar. Men det är så i detta fallet!! Förut tyckte jag högtalarna spelade fantastiskt. Jo dom spelar ännumer fantastiskt men nu spelar dom:

CHORD: "Ge mig bättre högtalare "
Dyanudio: "AJAJ!!.. var försiktig med mig!! "

Uppgraderingsdjävulen har återuppståt... Stackars plånbok när nästa inköp sker....

Vänligen
Johan Linnarsson
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000