HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Burmester Demo hos Mårten Design
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2004/11/17 :  23:33:39  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Hej!

I dagarna gick det en demo av stapeln hos Mårten design, se mer här

Jag var där i eftermiddags...




// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2004/11/17 :  23:50:41  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Det är uppkopplat med Burmester-elektronik i bägge rummen:

I Lilla rummet spelar en Rondo anläggning, Integrerad 991 och CD 992, ihop med Duke.

Rondo och Duke



Och i det stora rummet spelar en 001 CD-spelare, 011 Pre-amp, 911 Mk3 Slutsteg och Coltrane.

Coltrane, 911, 011 och 001




// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2004/11/17 :  23:54:53  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Ah, har du fler bilder? Jag ska dit i morrn har jag tänkt.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Ampalang
fd. drbob

1136 Posts

Posted - 2004/11/17 :  23:59:14  Show Profile Send Ampalang a Private Message  Reply
Glöm inte svamparna då....
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2004/11/18 :  00:14:37  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Svamp medtages.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

pesa
Fd. moderator med nattpass

829 Posts

Posted - 2004/11/18 :  02:36:22  Show Profile Send pesa a Private Message  Reply
Ruggigt bra! Det där ser ut som en intressant kombination. Men hur lät det då...

Detroit, Michigan
Go to Top of Page

Frost
Member

150 Posts

Posted - 2004/11/18 :  03:50:54  Show Profile Send Frost a Private Message  Reply
Att Burmesters referensgrejer är väldigt bra är känt sedan gammalt. Men hur låtar hans lite billigare modeller? och billiga är de? står de sig i konkurensen? Snygga är de iaf
Jag hoppas på mycket matnyttig information i den här tråden. Även om eventuella brister.
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/11/18 :  03:53:53  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Sladd kommer säkert och fyller på med lite riktigt info när han har vaknat

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2004/11/18 :  07:34:55  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Hur det lät?
Det väntar vi med tills de avslutat demon så att alla får en chans att bilda sig sin egen uppfattning och inte blir påverkade av mig iaf. Lite "blint" skadar inte.

Självklart kommer mina lyssningsintryck så småningom.

Det var mycket människor på plats, både kända och okända. Plind och Arcam känner man kanske inte igen bakifrån, men de är redan med på bild...

Kafferepet!


Och utanför rummen pågick det ständiga HiFi-kafferepet. Som vanligt så bjöd Mårten-gänget på god fika och denna gången med lite saffran i bullarna, det lackar ju emot...... Lucia!




// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2004/11/18 :  07:54:11  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Mycket folk var det...

Euphonia - Timbre


Euphonia var på plats och plåtade. Timbre började sin tråd i natt och den kan du läsa här

Det var STOR andakt i de bägge lyssningrummen...

Kritisk lyssning!

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

uffe2
Member

158 Posts

Posted - 2004/11/18 :  09:55:49  Show Profile Send uffe2 a Private Message  Reply
Intressanta stativ till Duke. Ska man dra slutsatsen av dem att om man inte använder Ellington måste man använda dessa fula stativ för att få rätt baffelstöd?
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/11/18 :  16:01:05  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Det är nog en vettig slutsats Uffe.
Skulle tro att Leif har mätt och beräknat för det.

Ser ut som vanligt när MD har besök. Fullt med folk och trevligt.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2004/11/18 :  16:58:33  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Så, nu är vinterdäcken på. Nästa anhalt: Mårten Design!

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2004/11/18 :  17:22:07  Show Profile Send whiskyman a Private Message  Reply
Jag har också tagit bilder men sitter just nu inte vid datorn hemma så det är lite svårt att veta filnamnen.Men det kommer i morgon förhoppningsvis. MvhKristofer
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2004/11/18 :  19:50:49  Show Profile Send whiskyman a Private Message  Reply
Här först bild på Burmester med Coltrane.
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2004/11/18 :  19:55:17  Show Profile Send whiskyman a Private Message  Reply
Här är bild på värdarna. Först Jörgen och sedan Leif Olofsson om jag inte tagit fel på namnen.

Edited by - whiskyman on 2004/11/18 19:58:08
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2004/11/18 :  20:15:52  Show Profile Send whiskyman a Private Message  Reply
Här är det som lät klart bäst.
Coltrane är en rent otroligt bra högtalare som kunde klara av både klassiskt som AC/DClika bra. Det är sällan som jag hör Bon Scott låta så bra som här.Mvh Kristofer

Edited by - whiskyman on 2004/11/25 10:31:16
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2004/11/18 :  20:26:35  Show Profile Send whiskyman a Private Message  Reply
Det var ju klara skillnader mellan Coltrane och Duke. Något annat vore ju konstigt med tanke på prisskillnaden.Jag tycker ändå att Duke lät bättre här än på Arken.Här är det lilla systemet. Mvh Kristofer

Edited by - whiskyman on 2004/11/18 21:35:37
Go to Top of Page

arcam
Member

1698 Posts

Posted - 2004/11/18 :  20:48:59  Show Profile Send arcam a Private Message  Reply
Håller med dig whiskymannen Duke lät verkligen bättre här än på Arken, men det är klart rummet spelar alltid stor roll. Bättre rum här med tubetraps och stummare väggar, mindre resonans.

Go to Top of Page

uffe2
Member

158 Posts

Posted - 2004/11/19 :  02:35:05  Show Profile Send uffe2 a Private Message  Reply
Duke kostar 25' väl? Eftersom min enda referens i klassen är hfls-1 får någon gärna tala om hur mycket bättre Duke är. Elementen är av en högre kvalitet antar jag så bättre måste den väl vara men hur mycket bättre?
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2004/11/19 :  07:49:08  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Jag kikade in på en snabbtitt även igår när jag var på väg till Storan och Rebecka Törnqvist(som för övrigt gjorde en riktigt bra spelning)

Det jag reagerade på var att ljudet i det stora rummet hade "lugnat" sig en del jämfört med kvällen innan... Uppenbarligen behöver även Burmester elektroniken bli varm och go innan den presterar max av vad den kan. Det var framför allt "flytet i musiken" som blivit bättre.

Några bilder till kan vi gott ta...

Anläggningen i det stora rummet



CD001


Power-Amp 911

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

om.s
Avstängt på egen begäran

383 Posts

Posted - 2004/11/19 :  10:16:45  Show Profile Send om.s a Private Message  Reply
skrev Pac
Det jag reagerade på var att ljudet i det stora rummet hade "lugnat" sig en del jämfört med kvällen innan... Uppenbarligen behöver även Burmester elektroniken bli varm och go innan den presterar max av vad den kan. Det var framför allt "flytet i musiken" som blivit bättre.

Holder fullstendigt med, en god kveld igår også med bettre lyd enn dagen før, hyggelig å møtes forresten PaC..
mvh
om.s

"Too many people of today know the price of everything and the value of nothing"...
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2004/11/19 :  10:55:13  Show Profile Send whiskyman a Private Message  Reply
Ja visst kan vi ha mer bilder.Här är en på Timbre till att börja med och på nästa bild någon som jag numera misstänker kan vara Pac, om jag vetat namnet skulle du fått ett visitkort.Mvh Kristofer


Edited by - whiskyman on 2004/11/19 11:13:41
Go to Top of Page

om.s
Avstängt på egen begäran

383 Posts

Posted - 2004/11/19 :  16:57:33  Show Profile Send om.s a Private Message  Reply
whiskyman, tror det meg, om.s du har tatt bilde av der...

"Too many people of today know the price of everything and the value of nothing"...
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2004/11/19 :  19:03:53  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Hej "om.s" och välkommen till HiFiForum.nu!
Det var väldigt trevligt att stöta ihop så där på demon

Ja, jag känner inte igen mig på det fotot W-man, det är nog om.s om inte minnet sviker...

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2004/11/20 :  09:27:12  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Fram på småkvällen var det dags för att varva upp det grova artilleriet

Japp, vi gick från CD till vinyl

Leif fixar och trixar


Den första plattan på spelaren var Radka Tonef och Steve Dobrogosz.

Burmester spelar Vinyl


Vidare under kvällen blev det ganska många plattor så Leif fick agera DJ ganska ordentligt Bla kom Leif's direktgraverade Sheffieldlab-platta fram igen, vilken inspelning...


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.38 sekunder. Snitz Forums 2000