HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Jag fick också paket (1 av 2)
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Skurt
Medlem i AÖ

272 Posts

Posted - 2004/11/16 :  19:35:16  Show Profile Send Skurt a Private Message  Reply


Alla är så snälla och låter alla se vad det är de har fått Eftersom det i mitt tycke sprider glädje så måste jag så klart även dela med min. Vi börjar lite långsamt. Den som prickar produkttyp, produktnamn och modellbeteckning på de första två bilderna, kan nästan få produkten... men bara nästan





Vad kan det vara?

//Erik

Roq
RödaTråden Vinnare

2892 Posts

Posted - 2004/11/16 :  19:40:03  Show Profile Send Roq a Private Message  Reply
Det syns ju på paketet att det är en CD-spelare, närmare bestämt en Oracle!
Go to Top of Page

Skurt
Medlem i AÖ

272 Posts

Posted - 2004/11/17 :  00:30:02  Show Profile Send Skurt a Private Message  Reply
Haha, det kunde man ju tro. Antar att du tittat på mina senaste inlägg och sett min förfrågan på Oracle. Men jag kan lugna er med att det inte blivit någon ny cd-spelare än, men det står på inköpslistan. Mer bilder kommer imorgon, nu hinner jag inte.

Go natt!
//Erik
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/11/17 :  00:54:23  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Ett försteg, eller MÅNGA CDskivor =) ?!

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2004/11/17 :  00:59:35  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message  Reply
Ser ju inte ut att vara så stort paket, lite mindre ganska kvadratiskt. Kanske en hörlursförstärkare


*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***
Go to Top of Page

Ibbe
Member

117 Posts

Posted - 2004/11/17 :  01:18:21  Show Profile Send Ibbe a Private Message  Reply
det finns ju bokstäverna MC på paketet på någon med vinyl är nog troligt

Harman kardon så har man,,,(Denver prospect)
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2004/11/17 :  03:11:45  Show Profile Send Bravo a Private Message  Reply
Svårt, man blir ju riktigt nyfiken, paketet serju ut att vara rätt litet.

Bravo
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2004/11/17 :  04:45:19  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
RÖR! En hel låda!

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Skurt
Medlem i AÖ

272 Posts

Posted - 2004/11/17 :  09:09:21  Show Profile Send Skurt a Private Message  Reply
Ibbe är ju klart närmast Paketet är relativt litet som många påpekat. Det framgår nog av följande bilder vad det är. Bilder på själva produkten kommer ikväll.





Go to Top of Page

datar
Member

657 Posts

Posted - 2004/11/17 :  15:18:17  Show Profile  Visit datar's Homepage Send datar a Private Message  Reply
Moving Coil.... Vinyl Vinyl... på nått vis

Vänligen
Johan Linnarsson
Go to Top of Page

Skurt
Medlem i AÖ

272 Posts

Posted - 2004/11/17 :  19:27:37  Show Profile Send Skurt a Private Message  Reply
Så lite bilder på själva produkten då:

I sin lilla låda:


Ur sin lilla låda:


En till:


Och så upp på armen. Ni må tro att man var nojjig med tanke på den "nakna konstruktionen", men allt gick till synes bra


Pickupen heter alltså ZYX R-1000 AiryII Cosmos X-SB-L. Jag får återkomma med ljudintryck, förmodligen i en ny tråd. Det är 50tim inspelningstid, sägs det.

//Erik
Go to Top of Page

Ibbe
Member

117 Posts

Posted - 2004/11/18 :  00:43:03  Show Profile Send Ibbe a Private Message  Reply
äh,dra lite med ett sandpapper så är inspelningen klar...

Harman kardon så har man,,,(Denver prospect)
Go to Top of Page

Jan I
Member

448 Posts

Posted - 2004/11/18 :  15:07:58  Show Profile Send Jan I a Private Message  Reply
Hei
Ser bra ut det der.
Hvor er denne kjøpt fra,og hva er prisen?
Mvh Jan I

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=61202
Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2004/11/18 :  16:20:57  Show Profile Send mace a Private Message  Reply
http://www.amusicdirect.com/products/detail.asp?cat=110&sku=AZYXR1000AIRY

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.


Mr 500!
Go to Top of Page

Skurt
Medlem i AÖ

272 Posts

Posted - 2004/11/18 :  18:24:12  Show Profile Send Skurt a Private Message  Reply
Sandpappret verkar inte fungera så bra

Inte riktigt den som mace länkade till, men nästan. Om Cosmos-modellen från http://www.high-endaudio.com/RC-Cartridges.html#ClA :

"After receiving criticism from the European 47 Labs distributor, ZYX put out a re-designed revision of the R-1000 Airy cartridge, a cartridge called the R-1000 Airy 2 Cosmos. As of July 2003, about 100 pcs of this cartridge have been produced and sold in Japan only, with only a few being sold outside Japan because ZYX is wary about accidents happening to the cartridge, since it has a skeleton structure, with no stylus cover, and is extremely delicate and easy to break upon installation."

Köpt från privatperson i Holland. Tror han känner importören eller något liknande. Han ville ha 2100 Euro, men med lite knep och knåp så har jag betalat lite mer än hälften av det Har för mig att Cosmos kostar motsvarande 3000 Euro ny, men jag har inte sett att den säljs utanför Japan. Vanliga Airy2-modellen kostar omkring 2400 Euro i butik (tror han har en för ca 1500 Euro, ny). Om någon är intresserad av en ZYX-pickup så PMa mig. Han i Holland har även flera av de billigare varianterna.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000