HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 ASO träff i Blekinge - igen!!!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2004/12/01 :  10:40:41  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Audiogruppen SydOst träffas i Blekinge!

Då var det dags för jag-vet-inte-vilken-i-ordningen träff för ASO's glada medlemmar!

Denna gången är det ett AA möte. Annonyma Audiofiler träffas hos nykomlingen med initialerna AA (såklart).
Vi är utlovade egenbyggda högtalare drivna med Bow-elektronik en massa knepig musik och helt garanterat också en massa trevligt hifisnack och nån matbit.

Ps.
Finns du i sydöstra Sverige? Vill du vara med oss? Tycker du det är kul med hifi och hifiträffar? Har dina kompisar tröttnat på ditt hifisnack?
Då kanske ASO är en grupp för dig! Tag kontakt!




Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2004/12/03 :  11:18:06  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Det luktar premiär i luften! Premiärnerverna skakar. Kaffekokaren testas och förbereds. Skivor läggs i frysen och lyssningsfotöljen justeras in minutiöst!

Anders (AA) har bjudit in oss hem till sig efter att varit på sitt första ASO-möte som var hos Anders (Geldis! Japp, det finns två Anders i ASO). Förra mötet täcktes i denna tråden (Audio Nord med ARC och Engelholm Audio besöker Blekinge).

Förväntningarna är höga och vi ser alla fram mot en trevlig lördag i musikens (och enligt Anders själv: galenskapens) tecken.


Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2004/12/04 :  23:22:26  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
ASO träff avklarad...

Då var ASO träffen avslutad (även om det kanske är några kvar hos AA).

Detta måste varit en av de bäst plannerade ASO-träffarna nånsin. Och detta av den (näst) nyaste medlemmen i ASO. Jösses!
Vi fick en historieberättelse som ämnade förklara varför AA stod på den tuven han stod på, i hifiträsket. Många resor blir det...

Jag uppdaterar denna tråden när vi kommer igång med en bildtråd under...bildrepportage så klart!

Kan tillägga att AA inte är medlem här på HifiForum.nu. Jag tror emellertid att nån kommentar från vår värd till slut kommer att vidarebefodras...


Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

fonz
Member

518 Posts

Posted - 2004/12/05 :  01:29:17  Show Profile Send fonz a Private Message
Ja Jä... Maria! Vilken tillställning alltså! Helt rätt Pär!!!! Oerhört kul och spännande på många sätt. T.o.m jag som dagen innan blev påkörd av en buss lyckades uppfatta ett och annat. Jag får väl kanske ursäkta ett antal "pip" under kvällen med mitt känsliga huvud av det tidigare inträffade. SORRY! Men jag pallrade mig dit iaf!
Nåväl! Jag (undertecknad) som kanske är en aning mer invigd i denna nya medlem AA soppa kan väl tilägga att det var en rejält förkortad saga som vår värd deklarerarde av sitt liv inom audio och sin musikaliska resa, trots att den blev längre än vad vi är vana vid.

Inte nog med att denna filur konstruerat det mest utflippade och vansinniga i högtalarväg som vi fick se prov på under kvällen så har det även konstruerats ett och annat inom elektronik i form av slutsteg osv. Blygsamt, men inte desto mindre kompetent vill jag lova.
Hursomhelst så satte vår nya medlem oss på en rejält vansinnig resa i musikens värld som utlovat. (lista kommer säkert) Dessutom den fantastiska uppsättningen BOW ZZ ONE REFERENCE samt en av hifigurun Ken Kesslers favoriter inom cd-players syskonet BOW ZZ EIGHT! Klart potent elektronik för >100´pengar. Detta i kombination med en tillyxad första testvariant av den så kallade Fairytalen. En oerhört snygg och stilren högtalare som är en form av en budgetlinesource som arbetar med en bottenmonterad basenhet i en filterlös minst sagt märklig kontstruktion (bilder, senare av ASO,s egna fotograf GUS).

Denna kombon spelade utom räckhåll för mitt öra denna kväll, säkert pga mitt minst sagt skakade tillstånd. Jag skulle nog enligt läkares inrådan legat till sängs istället för att utsätta mig för detta. Det är inte lätt att koppla av med ett visitkort ifrån en buss i skallen.
Men ändå så lät det förstås oftast oerhört trevligt och minst sagt dynamiskt med mycket trevlig musik och fantastiskt god mat i mycket goda vänners sällskap.

Så stort TACK till Anders med fru och barn på ranchen ute i den Blekinska skärgården......

Ps, Skrivet som nyuppvaknad, busskadad samt neddrogad men mycket nöjd.

Tommy(fonz)

Go to Top of Page

geldis
fd. klubbmästare i ASO

1266 Posts

Posted - 2004/12/05 :  10:50:32  Show Profile Send geldis a Private Message
Japp
Intrycken är staplade och håller på att sorteras upp efter denna fantastiska träff. Hoppas vi snart ses på bildreportage så fort den första bilden kommer upp.
Mvh

geldis
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2004/12/05 :  11:14:31  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Här kommer bildrepportaget:
Länk


Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000