HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 Ibbes hörna...
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Ibbe
Member

117 Posts

Posted - 2005/01/14 :  16:23:08  Show Profile Send Ibbe a Private Message  Reply
tänkte pressentera min lo-fi anläggning,
Först lite om mig, bor i karlstad,28 bast jobbar med pappersförädling
dvs,prägling,folietryck,screentryck mm sen 10år
ligger lågt med utgifterna på stereo saker,känns inte som det viktigaste utan tycker det är kul att aktivera mig med lite diy och göra lite saker så mitt system är inte så påkostat värre.men det är alltid kul och höra dyra system.

Då åker vi, som tvåkanals förstärkare så står en H/k670 för ljudet,
inga märkvärdiga kablar än,en analog rca från marcus kabels går från dvd 25an till 670, sen en koaxialt till biorecivern.


och en H/k bioreciver när det ska kollas på film.


Har byggt ett par Zhorn horn som det spelas på ibland


Just nu spelas det på ett par nybyggda stativare med vifa diskant & morelbas.gillar den italienska sonus fabus stilen så det fick bli något liknande

en vy framifrån.


Har gjort ett fulfilter för testa,ett liknande hfls filter.
lådan har en bas portning bakåt.


en diy skivspelar finns också


katten hölls sig borta så det fick bli ett kort på firrarna stället

tack & bock...

Harman kardon så har man,,,(Denver prospect)

Edited by - Ibbe on 2005/01/14 16:24:25

wallraff
Member

1077 Posts

Posted - 2005/01/14 :  19:06:33  Show Profile Send wallraff a Private Message  Reply
Mycket tjusiga högtalare!

"I'm easy to forget, I'm just the leadsinger!"

Almost Famous
Go to Top of Page

edison
N.A.udiophile

2529 Posts

Posted - 2005/01/14 :  23:52:04  Show Profile Send edison a Private Message  Reply
Läckra högtalare verkligen!

Samma gäller skivspelaren - ursnygg! (har nog sett den tidigare?)
Men nog ligger gummimattan upp-och-ner...så där brukar gummimattan till billiga "plastspelare" se ut undertill (och det är förvånansvärt ofta dom ligger upp-och-ner, hehe)
För det var väl nån sån spelare du har byggt om/uppgraderat med hjälp av den tjocka träskivan?
Sak samma med gummimattan, spelaren är hur läcker som helst och passar ju väldans fint till högtalarna också! ;-)




SACD/DVD-Audio: Pioneer DV-575A / CD: Sony CDP-X3000ES / LP: H/K T60 & Ortofon OM40 > Vincent RIAA > ACURUS Line Pre L10 > slutsteg ACURUS A100 > > Högtalare: 'Projektbygge' "The Pretender", en stativare m Seas Excel 5" & SS 2905/9300
(Vilande: en fn trasig Edison60, samt högt.bygge med Seas Excel 8" (pappkon) & Scanspeak D9300) Nystartat bygge: SEAS 25F-EW bas + Scanspeak D2905/9300 diskant. Sluten låda på 33 liter, vilken skall bli aperiodiskt dämpad.
Go to Top of Page

Babar
Member

177 Posts

Posted - 2005/01/14 :  23:58:23  Show Profile Send Babar a Private Message  Reply
Kan bara hålla med...grymt snygga högtalare, och skivspelaren har jag också sett en bild på tidigare(här på hififorum???). Väldigt clean och snygg design på plinten!
Go to Top of Page

jaejin
Member

923 Posts

Posted - 2005/01/20 :  09:33:39  Show Profile Send jaejin a Private Message  Reply
Mycket snygga diy högtalare, även vinylen. Önskar att man själv var lite mer händig. Kul att se en värmlandspöjk här på forumet.
Är själv ifrån en ort strax utanför Karlstad.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000