HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Hårdvara, recensioner
 Lyssningsintryck silver resolution XLR
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

jeppe72
Member

1492 Posts

Posted - 2005/01/15 :  00:27:45  Show Profile Send jeppe72 a Private Message  Reply
Jag öppnar en ny tråd eftersom den andra silvertråden blivit så omfattande och utsvävande. Dessutom handlar den ursprungligen om högtalarkabeln vilket inte denna tråd gör. Jag har nämligen köpt signalkabeln "silver resolution" i balanserat utförande och gjort något av ett försök till utvärdering.

För det första vill jag påpeka att min anläggning består av en Amplifix och en Cdfix samt ett par små högtalare från Totem som heter Dreamcatcher. Högtalarkabeln är Kimbers 8TC.

Att handla på postorder från USA utan att hört kabeln kändes lite osäkert men Signalcables har en jättebra policy vilken innebär att man får utvärdera kabeln i 30 dagar och om man inte är nöjd får man skicka tillbaks den. Den enda kostnaden man drabbas av då är fraktkostnaden. Mycket bra. Dessutom fick jag snabb och bra kontakt med Frank på Signalcable och kabeln skickades, trots julhelgerna, snabbt och problemfritt!

Kabeln har ledare av rent silver och XLR-kontakter med silver på kontaktytorna och den känns mycket seriös. Den var ordentligt förpackad i en kartong fylld med skyddande flingor av frigolit.

Ljudet

När jag lyssnade första gången med den nya kabeln inkopplad blev jag inte särskilt imponerad. Med det menar jag att det inte lät något särskilt. Inget märkvärdigt liksom. Det kom musik ur anläggningen men och... Jag tyckte mig visserligen höra att det var något krispigt eller torrt och någon form av nytt lugn men det var inte lätt att avgöra vad som var vad. Dessutom hade jag min ettåring i knät och hon vill ju helst dansa.

Jag kopplade in en skärmad standradkabel, typ grövre lakritssnöre med gjutna kontakter på RCA-utgången och kalibrerade nivån så att det lät lika högt balanserat som inte balanserat och tänkte att nu ska jag väl höra en självklar skillnad. Det gjorde jag inte! Fasen, jag blev lite kallsvettig. Vad var det här? Inte kan väl den här fina kabeln låta som en dito för typ 50 kr?? jag växlade hetsigare och hetsigare fram och tillbaka mellan kablarna och jag ville verkligen höra skillnad och gjorde det ibland men vad var skillnaden? Om det var så liten skillnad var det väl inte värt pengarna??

Under hela veckan lyssnade jag på många av mina favoritskivor och jag gick igen ljudet och musikupplevelsen noga! Redan första dagen började jag uppleva skillnaderna, först som mycket små och sedan tydligare och tydligare. Jag lärde mig hur respektive kabel presterade och kunde så sätta ord på skillnaderna. Det som från början inte verkat vara någon större skillnad växte med tiden till stor skillnad fast i mikroperspektiv, så att säga.

Den första och tydligaste skillnaden kan sägas utgöras av en helhet. Nämligen musiken. Varje gång jag bytte till den billigare kabeln försvann känslan och varje gång jag bytte till Silver resolution återkom den. Jag hörde visserligen att silverkabeln spelade mer detaljer redan från början men samma detaljer hördes ju med den andra kabeln också, åtminstone när man först lyssnat genom Silver resolution.

De detaljer som kommer fram i silverkabeln är dock av en helt annan karaktär. Det är så svårt att beskriva ljud med ord men jag gör ett försök. Man kanske inte ska prata om detaljer det gör saken ännu mer komplicerad. Det är snarare så att alla transienter i alla ljud blir tydligare med den här kabeln men ingenting sticker ut. Alltså det blir något av en skarpare kontur mot tystnaden. Dessutom klingar alla ljud ut längre och tydligare än i den andra kabeln. Den tystnad som på något sätt verkar finnas mellan ljuden, oavsett musik, alltså det kan vara fullt band eller orkester eller glest med ståbas och piano, det spelar ingen roll, är djupare eller tystare om man så vill. Jag har nog aldrig hajjat vad man har pratat om när man pratar svärta och tystnad tidigare men nu gör jag det.

Den här tystnaden parat med de snabba och tydliga transienterna eller kanske snarare transientstarterna, alltså precis när ett ljud startar, gör att man liksom blir lite överraskad i positiv bemärkelse, när det händer något dynamiskt. Lägg till det att efterklangen fortsätter, länge, naturligt, luftigt och du börjar få en bild av den här kabeln. På E.S.T´s nya platta, som är väldigt bra, skapas en närhet och luftig detaljrikedom som gör att jag nästan svettas när jag lyssnar. Alltså det låter ju löjligt att skriva så här men plattan och alla andra plattor har fått nytt liv. Harmoniskt, balanserat, luftigt, transparent, är bara förnamnet. CN-ljudtekniks balanserade copper var den kabel jag hade tidigare och jag ansåg att den var bra. Den hade många goda egenskaper och ibland dem spårar jag luftighet, transparens och snabbhet men den kunde bli för vass i toppen. Det blir aldrig den här kabeln och den är dessutom mer detaljerad fast på ett nytt och lugnt sätt.

Ett gitarrackord på en vanlig akustisk gitarr innehåller många ljud och variationer i toner men i min anläggning har det aldrig låtit så som en gitarr verkligen gör. Det gör det säkert inte nu heller men det är bra mycket närmare. Alltså man hör hur det sjunger i gitarrens kropp och man hör KROPPEN i ljudet så tydligt och närvarande att det blir underbart. Jag måste nästan svära, så fint är det.

Dessutom har den här kabeln lagt ytterligare en dimension till mina plutthögtalare och det trodde jag faktiskt var helt och hållet omöjligt. De spelar bas. Jo, det är sant, de spelar bas. Inte avgrundsdjup sugande bas som får en att tappa andan men nyanserad artikulerad och förhållandevis djup bas med mycket, mycket hög kvalité. Mina högtalare har fyrtumselement. Jag inser att jag låter aningens, aningens frälst, men det är för att jag är det. Den här kabeln kostar alltså c:a 1400kr inklusive frakt och ger mig en sådan här härlig upplevelse, det är faktiskt bra.

Så till perspektivet i djupled. Med Cn´s kabel var det bra perspektiv jag fick en känsla av djup i ljudet men det grumlades lite av att kabeln framstod som något kantig eller vass. Med Silver resolution får man djupledsinformationen liksom smygandes på sig. Den plockar fram instrument och ljud och lägger upp dem i ljudrummets olika dimensioner på ett flytande och helt befriande okomprimerat sätt. Det finns liksom en aura av luftighet över hela ljudbilden samtidigt som precisionen är mycket bra. Och sen detta lugn. Ljudet är lugnt och tryggt. Men det är inte tamt eller dämpat på något sätt. Det är mycket mer direkt och levande känsla än CN, som jag kommer ihåg det. Även om jag inte kunnat göra någon direkt jämförelse mellan de båda så minns jag att det aldrig låtit så här om min anläggning, aldrig. Och det är ganska stora skillnader i musikupplevelse.

Jesper

Retro låter fint.

Edited by - jeppe72 on 2005/03/03 11:53:04

Leif B
Member

1491 Posts

Posted - 2005/01/15 :  13:58:47  Show Profile Send Leif B a Private Message  Reply
Tackar, kul recension som får oss andra att förstå din nya upplevelse. Bra gjort.

mvh Leif B

Edited by - Leif B on 2005/01/15 14:17:38
Go to Top of Page

Piggen
Member

676 Posts

Posted - 2005/01/15 :  14:49:17  Show Profile Send Piggen a Private Message  Reply
Håller med LeifB! En ovanligt bra "kabelrecension"!

Indiana Jones är bara en blek kopia av Bröderna Dahl!
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/01/15 :  18:46:30  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
Du har fångat allt jag försökt skriva med en kanonfin berättelse av Signal Cables silver resolution. Gissa om jag är avundsjuk som inte kan skriva som du gör.
Du har fångat in Själen i dessa kablar till 100%. Otroligt bra och skickligt gjort!
Tack för den trevliga läsningen!
MVH
Tobbe

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

jeppe72
Member

1492 Posts

Posted - 2005/01/16 :  11:20:45  Show Profile Send jeppe72 a Private Message  Reply
quote:
Du har fångat allt jag försökt skriva med en kanonfin berättelse av Signal Cables silver resolution. Gissa om jag är avundsjuk som inte kan skriva som du gör.


Tack det var snällt sagt men jag tycker att du är lite orättvis mot dig själv, det är ju dina fina recensioner som fått mig att köpa kabeln från början. Du förmedlar själv upplevelsen av kablarna genom dina texter på ett sätt som gör att, åtminstone, jag blir inspirerad.

Retro låter fint.
Go to Top of Page

jeppe72
Member

1492 Posts

Posted - 2005/01/17 :  21:31:22  Show Profile Send jeppe72 a Private Message  Reply
Tack också Piggen och Leif B

Retro låter fint.
Go to Top of Page

MikaF
Member

146 Posts

Posted - 2005/03/03 :  12:49:36  Show Profile Send MikaF a Private Message  Reply
Tack Jeppe för en som vanligt välartikulerad beskrivning av din upplevelse!!

/Mika

Driver Top HiFi
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/03/03 :  13:43:53  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
Bra recension! Denna kabel hamnar i min anläggning förr eller senare..

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

mikethebike
Member

305 Posts

Posted - 2005/03/03 :  21:28:31  Show Profile Send mikethebike a Private Message  Reply
... och i min imorgon eller lördag

I'm reliable sources, I'll tell ya anything you want me to know
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7939 Posts

Posted - 2005/03/04 :  08:23:54  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message  Reply
Jag tycker du på ett bra sätt visar varför många avfärdar kablar och andra tweaks.
Vi har helt enkelt olika perspektiv. Ju mer man lyssnar, ju viktigare blir dom små nyanserna medan andra bara kommer till steg ett och tycker att det inte var någon större skillnad för pengarna.
Jag hoppas att många kabelskeptiker läser det här.
Hur man sedan skall väga skillnaderna mot investeringen är något var och en måste avgöra själva. Att hålla på och debattera kablar i ändlösa trådar leder ingenstans, just på grund av att vi har olika perspektiv och aldrig lär övertyga varandra.
Go to Top of Page

Big Pete
Member

224 Posts

Posted - 2005/03/05 :  21:47:44  Show Profile Send Big Pete a Private Message  Reply
Vill bara sälla mej till övriga Silver Resolution testare. Jag kan intyga att byte från koppar till silverkablage, har gett en klart märkbar och i stort sett positiv upplevelse. Bytet består av nät, signal och digitalkabel av typen Silver Resolution, tillverkad av Signal Cable USA. Jämförelsen gäller Eichmanns kablage med nätkabel express 6 AC, signalkabel express 6, och McCormac J-Digital XLR. Det mesta är redan sagt av jeppe72, men jag försöker ändå att komplettera lite. Jag har prövat kablarna var för sej, men det mest homogena resultatet får man nog genom ett mer genomgripande byte. Det innebär att jag kommer att komplettera med högtalarkabel och ytterligare en nätkabel inom kort. Resultatet då, basen låter mer “vältränad med mera muskler och definition. Anslag på ex.vis en ståbas ger mer pondus och avklingar utan att släpa efter. Även andra bastoner, typ slagverk, elbas etc. låter “biffigare” och det blir en fröjd att följa gångarna. Diskanten är behaglig under förutsättning att inspelningen håller måttet, dock kan en del höga toner vara snudd på gränsen till lite påträngande. Ett fenomen som jag märkt väl, är att instrument som tidigare legat mixat mer mot den ena eller den andra kanalen, nu klingar ut vackert i ett bredare ljudperspektiv. Det händer också mer i bredd, djup såväl som i höjd på scen, och totalupplevelsen ger nästan en lite känsla åt flerkanalshållet. Min enda blygsamma kritik ligger i mellanregistret där i synnerhet kvinnostämmorna , enligt mina öron blivit lite ljusare och sprödare. Kanske detta är den rätta åter-givningen, men med koppar i kabeln så tyckte jag mig höra en lite större kropp. Och inte bara en grad fylligare utan lite mer “klipp” lite mer driv. Hur som helst, det kommer att ta sin tid att lyssna sej igenom ett antal favoritspår och jämföra, kanske kommer jag att justera min uppfattning något under testresans gång. Jag tvekar inte att gå vidare och komplettera med mera silver, även om en silver/koppar mix i anläggningen mycket väl kan bli det optimala i mina öron. Spelverken består av Sony XA777ES, som får hjälp av en Electrocompaniet DAC på CD spår, Audolive rörbuffertsteg, Audion Silver Night 2 rörmonoblock PSE, Lowther PM2A horn och ett par bastanta bashorn i storlek som två normalkylskåp, bestyckat med två modifierade 15 tummare från Audax , som får drivning av ett Sony TA-N55ES slutsteg. Plus ett större antal abcyller på väggar och i tak.

PSET-High Smile Value Per Watt!
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2005/03/05 :  22:07:40  Show Profile Send Bravo a Private Message  Reply
Dessa kablar låter som en angenäm bekantskap, bra recension!

Bravo
Go to Top of Page

jeppe72
Member

1492 Posts

Posted - 2005/03/05 :  23:26:57  Show Profile Send jeppe72 a Private Message  Reply
Big Pete, Intressant och bra recension. Och vilken intressant anläggning du verkar ha!!! wow! Jag misstänker att det berömda waf-värdet ligger ganska lågt (beroende på fru fårståss) men det kan ju spela mindre roll ibland. Kul att fler som prövat dessa kablar blivit nöjda.

En fråga till dig Pete: Hur länge har du spelat in kablarna?

Retro låter fint.
Go to Top of Page

Big Pete
Member

224 Posts

Posted - 2005/03/06 :  10:35:55  Show Profile Send Big Pete a Private Message  Reply
Min fru har väl en ganska normal tolerans när det gäller Hi-Fi och dess intrång i hemmet. TV och allt annat som ingår bör gömmas i ett skåp med dörrar. Nej här gäller ett eget rum som får lov att bara vara min lekstuga. Jag har spelat på dessa nya kablar i ca 100 timmar och kan konstatera att efter de första 20-30 av dessa innebar den största skillnaden.Jag tror nog att det går att få ut något lite mera finputsad klang med ytterligare 50-100 timmars speltid. Upplevelsen jag har är dock mycket personlig och några guldöron är jag inte välsignad med , möjligen sitter det lite tonminne kvar på hårddisken efter ungdomsårens piano och klarinettspel. Det är nu också mer lättlyssnat än tidigare och musiken rinner lätt som flytande honung. Att också örat vänjer sej med tiden är väl ingen nackdel. Dock vill jag sätta en gräns i allt prövande och "tweakande" så att jag inte glömmer det centrala, att njuta av musiken, att få den terapi för själen som jag absolut behöver för att klara av dagens tempo och krav. Jag är ingen, som någon uttryckte sej "measurebator" och intresserar mej mycket lite för siffror och mätdata, det överlämmnar jag åt andra som är mer roade av detta. Samtidigt är det inte viktigt att behöva övertyga andra om mina ideal. Jag kan bara lita på mina egna gamla öron, det är ju trots allt de som ska tjäna mej ett tag till.

PSET-High Smile Value Per Watt!
Go to Top of Page

MatsT
100.000-klubben

2457 Posts

Posted - 2005/03/06 :  11:00:32  Show Profile Send MatsT a Private Message  Reply
Den här recensionen tycker jag belyser svårigheterna vid bedömning av HiFi på ett mycket bra sätt. Jag upplever det ofta på samma sätt, vid direkt växling kan det vara väldigt små skillnader men efter längre tids lyssning så kan det framstå skillnader som kan vara värt en investering. En del tror (?) att detta är Placebo och då får de väl göra det men jag tror att de aldrig lyssnat länge nog med "öppna öron".

Jag är rabiat motståndare till slutgiltig utvärdering med hjälp av AB-test, det må vara öppet, blint, ABX eller vad som helst. Vid sådana test hör man egentligen bara skillnad i nivå, frekvensgång och mycket hög distortion. De små subtila detaljerna som kan vara rätt viktiga för upplevelsen vid musiklyssning försvinner helt.

Skillnaden mellan kablar bör vara så liten att man vid AB-test inte hör den om nivåerna matchats korrekt, det behöver inte betyda att skillnad inte finns. Hör man skillnad vid AB-test mellan kablar är det inget bra tecken, då avviker en av dem lite för mycket på något sätt.
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/03/09 :  09:15:54  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
NY ÄGARE: Jaha, så var då denna kabel i min ägo, dvs just detta ex...har köpt den av Jeppe72. Har just kopplat in den och kan därmed inte ge detaljerade lyssningsintryck än, men det verkar lovande. Det första jag märkte var att basen verkar gå ännu lite djupare nu...

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/

Edited by - matte76 on 2005/03/09 09:17:20
Go to Top of Page

jeppe72
Member

1492 Posts

Posted - 2005/03/09 :  14:23:33  Show Profile Send jeppe72 a Private Message  Reply
Så de har kommit fram. Vad bra, hoppas de passar ditt system och ger dig en så fin upplevelse som de gett mig. Jag sitter nu med samma kabel fast med RCA istället. Det är så skönt att ha funnit en signalkabel som denna

Retro låter fint.
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/03/09 :  16:02:54  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
Jeppe72: Jajamen! De passar bra tycker jag! Längtar efter högtalarkablarna som Per100 beställer åt mig tillsammans med en del annat...ska bli intressant att höra signalkabeln tillsammans med högtalarkablarna.

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/03/09 :  16:13:55  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
matte76..

Var bara beredd på en inspelning där lidande är en naturligt beståndsdel. och du KOMMER tro du har fel på varenda grej i din stereo.. Dom är hemskare än hemska att spela in. Och det tar tid.. Så dom sätter dig på stora prov kan jag säga.. Jag själv höll på att sälja mina för att vara ärlig... men då signalkablarna blev inspelade.. och sedan jag slängde ut mina nätsladdar och satte in nya så sattes dom en sista gång tillbaks innan jag skulle sätta in annons.. Då hade det hänt saker.. Van den hul lät som skräp ifrån uganda.... då orkade jag med inspelningen färdigt.. och idag.. ja resten vet du o alla andra...

Men var beredd.. det är fasiken inte skoj kan jag säga.. Dom är mördande trista..

Så du vet. Min hifiphykologmotagning har gratis rådgivning efter kl 18 på eftermiddagarna....välkommen

Driver Mayros hifidagis

Edited by - mayro on 2005/03/09 16:14:44
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/03/09 :  16:40:15  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
Mayro: Underhållande läsning Jag är beredd på att spela in dem så länge dem behöver, jag vet ju att de är riktigt bra. Per100 demonstrerade ju sina för mig här hemma, så de passar till min övriga utrustning också tycte jag.

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2005/03/09 :  17:30:10  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message  Reply
Mayro > VÄNTA DU..... du skall få efter kl 18.00 när vi kommer ner till dig...... OCH kopplar in Coherence på DITT SYSTEM ........
Jag tar med full uppsättning av "creme-de-la-creme".......

//Wolfgang

++ äger och driver Creative Audio++
++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++


http://www.creative-audio.se
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/03/09 :  17:48:14  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
Väntar

Mins en gång då en sa. "vänta du då min bil blir klar, då skall du få se bakljusen i däcksrök"....

Jag fick enbart se en motorhuv....... tror resten säger händelseförloppet

Men erkänner astt det vora skam om inte mina kablar spelas ut av dessa faddeller.... men vill påpeka det finns text som inte inkommit än här där man nog får sig en o två tankeställare om dessa kablars förmågor....

Dom blir o är INTE lättutkastade kan jag säga med den ÖDMJUKASTE röst jag kan. För man vet ju inte.. Kanske säljs min chrysler dan efter du varit här.för att betala min nya kablar. Då behövs nog denna ödmjukhet för att släta över dessa ord....

Gud vad jag trivs att "slåss" i underläge... Då kan man ju inte förlora.. Bara vinna ju............

Driver Mayros hifidagis

Edited by - mayro on 2005/03/09 17:50:15
Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2005/03/09 :  18:01:09  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message  Reply
Hmmmmm..... Tobbe, det skojiga är att jag låter kunden "bestämma" jag vill absolut (jag menar det verkligen) inte förringa dinna kablar...
Vi var hos en annan kund som hade en kanonuppsättning av ett mycket kännt HIGHEND märke...... Vi nämde att vi hade Coherence med oss ..... han prövade (och provar fortfarande) "Jag vet inte riktigt hur det här gick till, men ..."

jag säger alltid prova, känn efter, är det det här du vill ?? Lyssna på dinna gamla, prova en gång till ..... låna en vecka "smaka" skicka tillbaka till mig sedan .....
Duuuu, jag fick aldrig tillbaka några....

Wolfgang

++ äger och driver Creative Audio++
++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++


http://www.creative-audio.se
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/03/09 :  18:10:20  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
Kostnad för Coherence Wolfgang?

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/03/09 :  19:05:15  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
Wolfgang..
Jag skrev ju jag står med foto och annons klar för säljande av chrysler ju....

"Hmmmfpmhhmmm" sa min fru här just... detta lät inte lovande ur säljsynpungt kan man säga.. Av chrysler menar jag...


Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/03/09 :  19:06:36  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
och jag läser ALDRIG dina inlägg med negativa mössan på mig wolfgang.. du är inte den typen av person som man ens har tanken att behöva en sådan smäck på skallen..
Så ingen fara...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000