HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Vem vill du ge en Harry på HI 05?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Micke Y
100.000-klubben

7701 Posts

Posted - 2005/02/06 :  20:05:22  Show Profile Send Micke Y a Private Message
Vilket rum vill du ge en Harry till för något de gjort under HI 05? allt från ljud, snyggaste produkt, bäst musik till trevligaste bemötande kan premieras.

Nominera din kandidat!

Moderatorerna
gm Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.

tordnilsson
Member

383 Posts

Posted - 2005/02/06 :  20:30:24  Show Profile Send tordnilsson a Private Message
Helt klart till "BURR" & Co som demade "Embracing sound"-högtalarna,
_ tänk att det kan låta så om EN högtalare ( eller två som sitter mycket tätt ihop ) Helt klart en innovativ teknik och mycket spännande
/ Tord
Go to Top of Page

nolimitsoya
Starting Member

42 Posts

Posted - 2005/02/06 :  20:39:55  Show Profile Send nolimitsoya a Private Message
mårtendesign för bästa ljud och mottagande, och holografic audio för bästa snacket. :)
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7353 Posts

Posted - 2005/02/06 :  22:57:15  Show Profile Send FBK a Private Message
Mårten Design 2-kanals rum för bästa ljud (stativhögtalare) och bemötande och Ljudmakarn för bästa ljud golvare, bemötande och varierade musikstilar. Så min röst går först och främst till Ljudmakarn.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7701 Posts

Posted - 2005/02/06 :  23:05:27  Show Profile Send Micke Y a Private Message
nolimitsoya

påminn mig vad Holografic var?

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/02/06 :  23:12:26  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Detta Micke!


"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7701 Posts

Posted - 2005/02/06 :  23:19:23  Show Profile Send Micke Y a Private Message
Jaha

När jag var där sa de inte ett ord, man fick lyssna istället

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Joav
Member

233 Posts

Posted - 2005/02/06 :  23:46:52  Show Profile Send Joav a Private Message
Trevligaste bemötandet tyckte jag att den var i det rummet som hade världspremiär på en cd... (minns ej vad de hette men trevliga var de och snygg var cdn

Jag lär mig av att ställa dumma frågor
Gör din Streo glad spela "Riltons vänner" www.riltonsvanner.com
Go to Top of Page

Manga X
Donator: Bildserver

3083 Posts

Posted - 2005/02/07 :  00:09:28  Show Profile Send Manga X a Private Message
Jag skulle vilja slå ett slag för en Audio Concept som år efter år prickar in den ljudmässiga formtoppen lagom till alla mässor!

Hur lyckas han. Alla rum är olika detta till trots så låter det kalasbra varje gång!!!

Som grädde på moset levererar han otroliga läckerbitar i form av hårdvara.
Härligast denna gång var (i mitt tycke) 2x12W "with Love" (Leben). Vilket köpbegär den gav mig! Dessutom till ett modest pris!

WLM visade vart skåpet ska stå denna gång (också).



Mvh Magnus Eriksson
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7701 Posts

Posted - 2005/02/07 :  00:38:44  Show Profile Send Micke Y a Private Message
Joav
Jag tror du menar Raunas rum med Amplifon rörsteg och Cd.

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

OlaH
Medlem i AÖ

465 Posts

Posted - 2005/02/07 :  08:46:52  Show Profile Send OlaH a Private Message
Helt klart till Roland på Audio Connection
för ett mycket trevligt bemötande (satt kvar till 19-tiden på lördagen)
och för mässans bästa högtalare Harbeth Compact 7ES-2.Nu är det
bara att låna hem ett par och se om dom är lika bra med mina 300b-steg.

ola
Go to Top of Page

Margaux
Member

679 Posts

Posted - 2005/02/07 :  12:04:32  Show Profile Send Margaux a Private Message
quote:
Jag skulle vilja slå ett slag för en Audio Concept som år efter år prickar in den ljudmässiga formtoppen lagom till alla mässor!


Håller med. Såg ni de två nya tonarmarna?. En som hängde på en tråd och som stabiliserades med en magnet (för c:a 8000) samt en som är luftlagrad och så cool att jag nästan skulle kunna byta den rakt av mot min Ekosbetyckade LP12:a. Krängarmentaliteten är dessutom = 0.
Genuint hifiintresse=100%.

Vaför inte annars VeteranHifi. Krävs mod att sätta ihop en Clearaudio för 170 000 tillsammans med ett par högtalare för 4000 kr i byggsats och få till ett av de bättre ljuden på mässan!Respekt.




/Joachim
**********
Det finns bara två sorters musik. Bra musik och dålig musik.
Go to Top of Page

everwake
Member

268 Posts

Posted - 2005/02/07 :  13:31:10  Show Profile Send everwake a Private Message
Vet inte vad kriteriet är för en Harry, men min röst går till Audioconcept.

produkter för de flesta plånböcker och smaker, från inte nödvändigtvis etablerade leverantörer men alltid med bra ljud trots mässförutsättningar.

väldigt trevligt bemötande och ett trevligt urval av både cd och vinyl, och intressant men udda inslag i form av en herre som byggt egna slutsteg i hantverksklassen.

Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7701 Posts

Posted - 2005/02/07 :  13:47:03  Show Profile Send Micke Y a Private Message
Kul med så många förslag! Kom med flera, var inte rädda att skapa en egen kategori.
Var något extra snyggt? Bästa demo musik? Hittade ni något oväntat?

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/02/07 :  13:56:03  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Oväntat ??? När sladd spelar Julmusik!!!

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

mwali
Member

171 Posts

Posted - 2005/02/07 :  14:43:18  Show Profile Send mwali a Private Message
quote:
Jag skulle vilja slå ett slag för en Audio Concept som år efter år prickar in den ljudmässiga formtoppen lagom till alla mässor!



Instämmer till fullo, får min röst också! Ett mycket genomtänkt och i sverige unikt utbud av audiofilutrustning till mycket rimliga priser.



Go to Top of Page

snare2
Member

547 Posts

Posted - 2005/02/07 :  15:20:42  Show Profile Send snare2 a Private Message
Min fru ger Touraj från Roksan en Harry!

Hon skulle kunnat stanna hela dagen & lyssnat på denna man, då hon tyckte att han var den mest passionerade av alla utställare, Att han älskade det han håller på med & var mycket ödmjuk.

Själv tycker jag nog också Roksan, Embracing sound, Audio Concept ( som hade en "god" lukt av linolja i rummet), en mycket trevlig man som demade Amphion högtalare, HIFI ART.

Annars tyckte jag att många utställare kändes lite för "amatörmässiga" & osäkra när det gällde att dema deras produkter.
I ett rum visste de inte vilket par av högtalare som spelade, så de två demostratörerna började att diskutera om de hade kopplat rätt eller inte...

Två av rummen gick jag & vände i dörren då de spelade på tok för högt!

MartinLogan var lite av en besvikelse , när man bara under den demon som vi satt där (25min) körde multikanal & råkade ut för en massa teknikstrul, ingen sub med i tex Eagles..


Edited by - snare2 on 2005/02/07 17:41:25
Go to Top of Page

Hinken74
Member

1102 Posts

Posted - 2005/02/07 :  16:32:12  Show Profile Send Hinken74 a Private Message
Robban på Audioconcept är en klippa. Han har hittat sig ett litet guldstall. Annars var som vanligt Lasse på Pl-audio trevlig samt Lasse på Goldenage.

Mvh/Henrik
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Mitt system:
Von Schveikert db99,
Audio aero capitole Prestige SACD SE
Octave V70 samt strömrenare från Agile

Go to Top of Page

Margaux
Member

679 Posts

Posted - 2005/02/07 :  17:12:24  Show Profile Send Margaux a Private Message
Vi är många som gillar Robban....

Det finns en anledning!

/Joachim
**********
Det finns bara två sorters musik. Bra musik och dålig musik.
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/02/07 :  18:47:26  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Japp... Robban bjöd på Gelehjärtan

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7701 Posts

Posted - 2005/02/07 :  19:05:57  Show Profile Send Micke Y a Private Message
På Lördagskvällen bjöds det på vin och cider i flera rum.

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Nitram
Medlem i AÖ

1171 Posts

Posted - 2005/02/07 :  19:53:22  Show Profile Send Nitram a Private Message
Killarna i Regarummet som körde jämförelse mellan cd och lp (med samma material förstås), hade en bra inställning tycker jag... hade en trevlig stund där.

Annars blir det ju lite illa när vissa krämar på så förbenat att man knappt hör i rummen intill... synd.

Min anläggning
När jag köper en ny bumerang... hur blir jag av med den gamla?
Go to Top of Page

Fisksmisk ola
Member

1763 Posts

Posted - 2005/02/07 :  21:35:48  Show Profile  Visit Fisksmisk ola's Homepage Send Fisksmisk ola a Private Message
Subasaudio, där fick jag bäst bemötande och de var de enda som frågade om jag ville lyssna på något speciellt. Tyvär hade jag ingen musik med mig(STOR miss!) men vad sker, jo de håvar upp en Rage Against th...-vinyl!! en halvtimme av mitt liv räddat. Ljudet var dessutom helt ok, och trots att basen inte var ultra tight, var det inte särskillt dåligt heller. Mycket trevligt!!

Annars gillade jag Holographic-audio med sina lurstärkare, mycket trevligt bemötande och förklaringar! Crossfeed-funktionen gjorde även extrem skillnad, mer än jag trodde det kunde göra!

Euroline - T-Amp - DIY
Go to Top of Page

Margaux
Member

679 Posts

Posted - 2005/02/07 :  22:26:29  Show Profile Send Margaux a Private Message
quote:
Japp... Robban bjöd på Gelehjärtan


Fast han hade gömt dem under skivspelaren med den nya luflagrade tonarmen. Det var bara dom som tog sig tid och beundrade hans nyaste alster på nära håll som blev belönade!!!

/Joachim
**********
Det finns bara två sorters musik. Bra musik och dålig musik.
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7701 Posts

Posted - 2005/02/07 :  22:26:44  Show Profile Send Micke Y a Private Message
RATM är kul men ovanligt på vinyl. Det var flera bensinmack(!!) fynd bland den musik som spelades i det rummet. Cool.

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Fisksmisk ola
Member

1763 Posts

Posted - 2005/02/07 :  23:14:08  Show Profile  Visit Fisksmisk ola's Homepage Send Fisksmisk ola a Private Message
bensinmack-fynd?

Jag har själv skivan på vinyl så det var utmärkt rent jämförelsemässigt. Det var RATM-skivan(den som heter så alltså, fast utskrivet).

Euroline - T-Amp - DIY
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 1.11 sekunder. Snitz Forums 2000