HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 HIFIArt (Roksan) - HighEnd05
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/02/08 :  19:05:52  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Vi kommer till nästa rum, där det skulle finnas en europapremiär.
Tyvärr var den inte inkopplade, så vi fick ingen uppfattning om den.

Däremot kunde det ses ett och annat bekant ansikte


"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2005/02/08 :  19:16:07  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Glöm fulingen i förgrunden...

Men Kent är en trevlig kille. Här står han och förklarar vad som står i racken vi just skall visa lite bilder på i denna tråden

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2005/02/08 :  19:29:47  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Det som stod i Roksan rummet var ett Roksan Caspian-system som drev ett par Totem Mani 2 Signature

Totem Mani 2 Signature


Och så bakifrån...




Och så lite närmare...


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/02/08 :  20:01:12  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Vi glömde visst att titta närmare på baksidan.


WBT-kontaker...

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

K-man
Member

795 Posts

Posted - 2005/02/08 :  20:26:43  Show Profile Send K-man a Private Message  Reply
Totem Mani-2 Signatur....en högtalare som väckt min nyfikenhet....isobarik....djupspecad...stativare...hmmm...och det lät?


\\K-man
Go to Top of Page

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2005/02/08 :  20:42:08  Show Profile  Reply
Ohhh vad fina dom var då! Första gången jag hörde totem på denna mässan. Och jag vill höra MER!

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7701 Posts

Posted - 2005/02/08 :  21:10:53  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Hifi Art hade ett av de lite större rummen på plan 8 där de visade ett system med Totem Mani 2 drivet av bla. Roksan produkter. Inte mindre än 4 slutsteg stod för kraften vilket gjorde det lätt att fylla rummet med förvånadsvärt mycket bas från den lilla lådan. Man växlade även med Roksan egna högtalare men då var jag inte i rummet så jag kan inte säga hur det lät då.
Ljudet var typiskt Totem Mani 2- välupplöst, ganska fylligt och behagligt. De kan verkligen förmedla mycket musik från beskedliga yttermått.
Som ni ser är träarbetet i toppklass.

Vill du veta mer så hittar du Hifi Art hemsida här

Totem hittar du här

Roksan hittar du här

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Haakan
Member

2630 Posts

Posted - 2005/02/08 :  21:37:57  Show Profile Send Haakan a Private Message  Reply
jag måste säga att jag inte va speciellt imponerad....deras rum hade nog mest rumsnoder av alla :/

"även jag hör skillnad på inbrända och innebrända kablar" (c) _jax =)
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/02/08 :  21:51:21  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Stolarna flyttades fram på lördagskvällen,, och vissa av basnoderna försvann. Rummet var ganska kvadratiskt.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Terminator
Moved on...

1124 Posts

Posted - 2005/02/08 :  22:13:53  Show Profile Send Terminator a Private Message  Reply
Går det verkligen att säga att träarbetet är i toppklass? Titta precis under basreflexporten på baksidan av högtalaren; är det bubblor i fanéren eller ser jag fel?

Jag besökte inte mässan i år men Totem brukar imponera på mig, fast de är ju inte helt gratis .
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7701 Posts

Posted - 2005/02/08 :  22:36:14  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Kanske är det så (eller så är det ådring) men jag har sett många Totem exemplar genom åren och de har varit i en perfekt finish.

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2005/02/08 :  22:44:29  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
quote:
är det bubblor i fanéren eller ser jag fel?
Det är inte bublor utan träet som "lever" och en TJOCK lack... Om du ser på kanten av högtalaren på den första helbilden ovan så "lever" det rätt bra...

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2005/02/08 :  22:52:28  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Man måste ju ha något att driva dessa stativare med också...

Roksan var det som stod för både signal och kraft och MÅNGA slutsteg var det...

Roksan racken


Det var Caspian serien som fått släppa till komponenter.

Men intressantast i den racken tycker jag nog att Roksans Xerxes skivspelare var

Roksan Radius 5


Ed: fel spelare...

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/02/08 :  23:06:32  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Som nybliven Vinylfrälst så kan man ju lätt fastna för vissa objekt.


"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/02/08 :  23:08:56  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Öser på med lite blandade vinklar...





Ord är överflödiga i detta fall!

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

mikethebike
Member

305 Posts

Posted - 2005/02/09 :  06:52:45  Show Profile Send mikethebike a Private Message  Reply
Nope ... det är en 20-årsjubileumsutgåva av Xerxes ... äntligen har de fått till det. SNYGG!!


I'm reliable sources, I'll tell ya anything you want me to know
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2005/02/09 :  07:58:35  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Javisst, du har ju rätt i det! Det är en Xerxes och inte en Radius...

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

snare2
Member

547 Posts

Posted - 2005/02/09 :  08:01:12  Show Profile Send snare2 a Private Message  Reply
Radius 5 var skivspelaren i akryl som stod vid dörren..
Jag vet inte om de använde den spelaren alls??
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2005/02/09 :  08:06:45  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
När jag var där på Lördagen så spelade de på Xerxes.

Skall vi ta några bilder till på den?

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2005/02/09 :  08:23:00  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
En tonarm måste man ju ha...

Roksan Tabriz ZI


En intressant sak med tonarmen var motvikten. Det var svårt att få en bra bild, men den har extremt låg tyngdpunkt och är upphängd på armen med en "miniatyr-spike"...

Motvikt och upphängning


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

snare2
Member

547 Posts

Posted - 2005/02/09 :  10:27:00  Show Profile Send snare2 a Private Message  Reply
Vet någon vad priset är för denna utgåva?
Go to Top of Page

Blue
Member

2120 Posts

Posted - 2005/02/09 :  11:41:15  Show Profile Send Blue a Private Message  Reply
Inga bilder på de nya Roksan-högtalarna? Eller fler med lyssningsintryck från dessa?



Ett kungarike för en vevgrammofon.
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/02/09 :  12:55:34  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Dom nya roksan högtalarna var inte inkopplade när vi var där, utan stod utefter ena väggen.
Svarta blanka högtalare är svåra att fotografera, speciellt när de inte är inkopplande

Pac kanske har nån bild ?!?

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/02/09 :  13:02:02  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Det fanns fler källor än vinyl i racket. EN ganska lugn design med symetrisk placering av knappar. SNYGGT!


Caspian M Series

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2005/02/09 :  15:00:57  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Xerxesen skall ju ha styrning på sin motor och i samma låda kan man få ett RIAA...

Motorstyrning och RIAA



Och många monoblock blev det jag räknade in 4st...

Full-lastad rack


ED: OOOps fel

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

MartinH
Audiotrade

3778 Posts

Posted - 2005/02/09 :  15:20:58  Show Profile Send MartinH a Private Message  Reply
Pac , det du faktiskt fick med på linsen är faktiskt RIAA och motorstyrning till Xerxesen...

/Martin
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000