HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 B&Wdemo på Hifi klubben i Göteborg 050310
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2005/03/11 :  12:41:21  Show Profile Send whiskyman a Private Message  Reply
Jag hade turen att bli inbjuden till demo av B&W 800D, dvs storebror till den kända B&W 802D.

Först en bild på Johan som bjöd in mig och min far på denna mycket trevliga demo.


Samt även en bild på Miriam från danska Hifiklubben.


Det här var även med representater från B&W, kommer dock inte ihåg vad han heter, han är från Norge.
Tanken var ursprungligen att vi skulle få höra 802D men de var försenade och hade inte blivit inspelade.Men så här ser "Världens Bästa Högtalare" ut.


Det spelades denna gång på monoblock och cdspelare från Classe.


Det lät helt klart mycket bra och gav mersmak,det här var en av de trevligaste demon jag varit på.
Mvh Kristofer

Edited by - whiskyman on 2005/03/11 16:56:39

Goffe
Member

409 Posts

Posted - 2005/03/11 :  12:52:27  Show Profile Send Goffe a Private Message  Reply
Du glömde "http://" på bildlänkarna!
/G
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/03/11 :  13:47:55  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Nu så fungerar det...

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2005/03/11 :  16:42:01  Show Profile Send whiskyman a Private Message  Reply
Goffe det var ett annat problem.Men det är löst nu tackvare Zalve. MvhKristofer
Go to Top of Page

MasterOfPuppetz
Member

786 Posts

Posted - 2005/03/11 :  19:49:16  Show Profile Send MasterOfPuppetz a Private Message  Reply
Är det inte samma rigg som hifiklubben hade på high end 05 på sollentunamässan?

Rock And Roll Ain't Noise Pollution!
Go to Top of Page

Matrixen
Member

807 Posts

Posted - 2005/03/12 :  14:53:20  Show Profile Send Matrixen a Private Message  Reply
Japp. Det är deras roadshow.
Mycket trevlig tillställning och demaren heter Kjell och är Nordisk marknadschef för B&W som jag förstått det.

edit: skrev trevlig demo först, men hela tillställnignen var mycket trevlig och förtydligade detta.

Edited by - Matrixen on 2005/03/12 14:55:55
Go to Top of Page

Matrixen
Member

807 Posts

Posted - 2005/03/12 :  14:57:37  Show Profile Send Matrixen a Private Message  Reply
Kjell, om du läser detta; Alla vet att B&Ws mellanregister är av Kevlar!!!
Go to Top of Page

Blue
Member

2120 Posts

Posted - 2005/03/12 :  19:24:26  Show Profile Send Blue a Private Message  Reply
Samma rigg som det även spelades på i Köpenhamn på mässan där. Som allra bäst var det när dom spelade någon riktigt skön gammal jazzinspelning, har för mig att det var Miles. Kändes extramt "live" och man hörde varje litet anslag på kontrabasen på ett mycket fascinerande sätt.

Ett kungarike för en vevgrammofon.
Go to Top of Page

jonsson
Member

574 Posts

Posted - 2005/03/16 :  16:42:54  Show Profile Send jonsson a Private Message  Reply
Häpp!!! Jag var där precis när de öppna(vid 12 asså) och inhandlade lite nya leksaker:-)) Då hade de inte fått upp nånting:-( däremot hängdes det upp en del "planscher" medans jag var där såg ut å bli en trevlig afton för de lyckliga få:-)) Lite sotis var man juh:-)

När jag blir klar!!!!!! hoppas jag det låter bra.
Go to Top of Page

Björn N
Fd. Speakerpro

731 Posts

Posted - 2005/03/16 :  17:32:02  Show Profile Send Björn N a Private Message  Reply
Jag vet inte vad det är, men om jag skulle köpa högtalare i 100k klassen, skulle jag gå direkt till Hifiklubben och inhandla ett par 802D...
Samtliga verkliga ljudupplevelser jag haft den senaste 5 åren har B&W Nautilus varit inblandade...

Inga andra högtalare jag lyssnat på är så totalt befriade från egenkaraktär eller har den totala upplösningen som bautilus besitter.
MD Coltrane från faktiskt ursäkta...

Optimist. punkt slut.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000