HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Nya okända paket
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Akkelis Audio
Member

1026 Posts

Posted - 2005/03/30 :  13:01:09  Show Profile  Visit Akkelis Audio's Homepage Send Akkelis Audio a Private Message  Reply
Solen skiner, våren är här och så kommer tomten !!!!! DHL varianten, men ändå. Lagren måste fyllas på och den här gången är det två paket som skall bli extra spännande att öppna. Jag har nämligen beställt två prylar helt på rekommendation, inga bilder, inga hemsidor, inga fakta förutom ett utlovat välljud. Tänkte att vi tillsammans skall öppna dessa paket.

www.akkelisaudio.com

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2005/03/30 :  13:02:51  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message  Reply
Va spännande!


Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2005/03/30 :  13:10:39  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message  Reply
Nå, få se då!


*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***
Go to Top of Page

Akkelis Audio
Member

1026 Posts

Posted - 2005/03/30 :  15:38:22  Show Profile  Visit Akkelis Audio's Homepage Send Akkelis Audio a Private Message  Reply
Är fortfarande på mitt "riktiga" arbete och kameran som finns här är riktigt kass. Men för att stilla den värsta nyfikenheten var jag ändå tvungen att tjuvkika lite



En stor låda med mycket ”luft” i emballeringen.
Om man tittar noga finns där även en mindre låda där något blankt tittar fram. Det visar sig vara en sådan här.



Givetvis i metall. Riktigt stilig måste jag säga.

www.akkelisaudio.com
Go to Top of Page

Akkelis Audio
Member

1026 Posts

Posted - 2005/03/30 :  16:31:47  Show Profile  Visit Akkelis Audio's Homepage Send Akkelis Audio a Private Message  Reply
Vi tittar lite närmare vad det kan vara





Givetvis finns det rör innuti Mer detaljer och givetvis bilder på insidan kommer då jag tagit hem paketen och har tillgång till en bättre kamera.

www.akkelisaudio.com

Edited by - Akkelis Audio on 2005/03/30 20:53:54
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2005/03/30 :  20:09:56  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message  Reply
Nu har vi väl väntat länge nog?


Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

Akkelis Audio
Member

1026 Posts

Posted - 2005/03/30 :  20:40:14  Show Profile  Visit Akkelis Audio's Homepage Send Akkelis Audio a Private Message  Reply
Nu har jag kommit hem från veckans kurs i "Rockgitarr". Har en makalöst bra och cool lärare vid namn Danny Gill, kolla gärna upp honom på nätet.

Åkte moppe till jobbet idag så största delen av leveransen blev kvar där. Kan därför inte fortsätta redovisa det första paketet idag men det var ju TVÅ paket som skulle visas upp. Här har jag öppnat nummer två



Som synes så finns det urgröpningar i frigoliten som allt som oftast betyder att där finns rör.




Och lyfter vi på frigoliten så uppenbarar sig dena syn. Högklank plåt, rörsocklar, jo det är nog ännu en rörgrunka

www.akkelisaudio.com
Go to Top of Page

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2005/03/30 :  20:50:30  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message  Reply
Vill också prova rörförstärkare!


*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2005/03/30 :  22:03:11  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message  Reply
Läckert!

Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

Akkelis Audio
Member

1026 Posts

Posted - 2005/03/30 :  22:30:04  Show Profile  Visit Akkelis Audio's Homepage Send Akkelis Audio a Private Message  Reply




Och här står det ju vad det är, "Vacum tube pre-amplifier"

Men detta är faktiskt MER än så......




För tittar man på baksidan ser man en del konstigheter. Där finns förutom 3 linjeingångar något som heter "Buffer input" och så finns det två olika "Tímbre output". Denna grunka kan kopplas helt utan gain som en rörbuffert mellan exempelvis cd och förstärkare eller mellan för och slutsteg. Den ger då en "rörtuch" på ljudet och detta rörljud kan ha två olika karaktärer. (timbre)

Så vad vi har här är ett rörförsteg med två utgångar som har olika klangkaraktär och detta rörförsteg kan även användas som en passiv rörbuffert. Kom inte och säg att Kineserna inte är finurliga.

www.akkelisaudio.com
Go to Top of Page

plind
Member

1378 Posts

Posted - 2005/03/30 :  23:08:19  Show Profile Send plind a Private Message  Reply
Upprörande, undrar vad "Timbre" skulle säga om det här
Go to Top of Page

vole
Member

515 Posts

Posted - 2005/03/30 :  23:48:57  Show Profile Send vole a Private Message  Reply
Den såg ju trevlig ut ! Vad är det för fabrikat på förstärkaren ?

All strävan efter liv, leder till lidande !

"Why keep asking questions when your head is full"


Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2005/03/31 :  02:38:36  Show Profile Send Bravo a Private Message  Reply
Två olika lägen på "Timbre"?

Skämt åsido, trevlig apparat.

Bravo
Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2005/03/31 :  12:16:45  Show Profile Send mace a Private Message  Reply
Snacka om personlighetsklyvning

M

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.


Mr 500!
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2005/03/31 :  13:35:29  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message  Reply
Intressant lösning. Lite liknanade den på Schanling-cd-spelaren med OPamps-utgång eller rör-utgång.

Men nu vill vi väll ändå höra lite mer om slutsteget!!!


Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

Gurkan
Member

66 Posts

Posted - 2005/03/31 :  17:44:54  Show Profile Send Gurkan a Private Message  Reply
Vad kostar försteget? skulle ju bli fint ihop med eAR1001, glänser så fint :D
Go to Top of Page

Akkelis Audio
Member

1026 Posts

Posted - 2005/03/31 :  19:16:00  Show Profile  Visit Akkelis Audio's Homepage Send Akkelis Audio a Private Message  Reply
Då var alla paket hemma och en bättre kamera finns tillgänglig. Tyvärr börjar ljuset ta slut för dagen men det kan inte hjälpas, här kommer lite nytagna bilder.



Fjärrkontrollen hör alltså ihop med denna apparat. Tyvär är de inte färgmatchade, fjärren är i aluminium och apparaten i övrigt är i "champagne".




Tittar vi närmare och läser texten så ser vi vad det är för apparat. Just det, ännu ett rörförsteg Flest rörförsteg vinner



Och lyfter vi på locket ser vi en konstruktion som ser lika annorlunda som rörkonstruktioner ofta gör för en oinitierad. (jag)
Men tre olika transformatorer kan identifieras, likaså 4 stycken rör innuti sina plåtkoppar. En volympott, lite reläer till ingångarna, två IC kretsar och lite annat smått och gott. Det verkar vara en kombination av hardwirat och kretskort. Om det är en vettig konstruktion eller ej kan jag inte bedöma. Jag får koncentrera mig på hur det låter istället.



Och med försteget inkopplat kan jag konstatera att det fungerar och att alla dioder lyser i matchande blått, dvs matchande med Esound cd spelaren och LITE DAC-50.

Det var allt för denna gången. Vi får se vad jag kan ta hem för skoj nästa gång.

www.akkelisaudio.com
Go to Top of Page

m_persson79
100.000-klubben

787 Posts

Posted - 2005/04/01 :  02:19:05  Show Profile Send m_persson79 a Private Message  Reply
Akkelis Audio:

Kollade din hemsida. Du saluför "Kina-HiFi", perfa tycker jag.. tror de är mer prisvärda än många andra s.k. HighEnd-produkter..

Saluför du även dessa + andra produkter du presenterat här i bildreportage-delen?

Go to Top of Page

Akkelis Audio
Member

1026 Posts

Posted - 2005/04/01 :  07:43:03  Show Profile  Visit Akkelis Audio's Homepage Send Akkelis Audio a Private Message  Reply
Förfrågningar av olika slag är bäst att ta via mail eller PM.

"Gurkan" du har för övrigt fått både PM och mail..

De produkter som visats i denna tråden är för tillfället inget som ingår i "grundsortimentet" utan mer roliga grejer som tas hem, testas lite och sedan hamnar de under "erbjudanden" eller "beg/demo".


MVH

www.akkelisaudio.com

Edited by - Akkelis Audio on 2005/04/03 15:34:35
Go to Top of Page

everwake
Member

268 Posts

Posted - 2005/04/05 :  15:32:37  Show Profile Send everwake a Private Message  Reply
intressant fjärr, den är exakt lika dan som den till Cayin A-88T, får en att undra hur många fabriker de egentligen har i kina, är det typ2 fabriker som öser ut olika fabrikat?

appropå fabrikat, var är det för fabrikat på Sg-200, ser intressant ut
Go to Top of Page

Akkelis Audio
Member

1026 Posts

Posted - 2005/04/05 :  16:21:23  Show Profile  Visit Akkelis Audio's Homepage Send Akkelis Audio a Private Message  Reply
Jo man kan ju börja fundera hur många fabriker och OEM tillverkare det egentligen finns.

Det blanka rörförsteget heter för övrigt OEM och det andra heter Shuguang SG-200B.

www.akkelisaudio.com
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000