HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 På besök hos Asto
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

cittroman
Member

2471 Posts

Posted - 2005/03/28 :  01:36:10  Show Profile Send cittroman a Private Message  Reply
Samridigt som besöket hos Classe åkte vi (Cittroman & Classe) hem till Asto för att lyssna på hans senaste bygge.
Jag gjorde bort mig och frågade om suben var på.

Fint byggd TB:are.


Lite närgångna bilder.




Naturlagarna gäller inte hos asto, eller så kan karln trolla!

En TB4:a i full fart, och bas blev det.


Jag är riktigt imponerad av dessa alster, men det var väl väntat att det skulle vara bra när det sitter Tangbandare i dom.

Den som vill se en videosnutt (3,1mb) på konrörelse kan följa denna länk:
http://bildarkiv.hififorum.nu/Cittroman/Asto/fullfart.avi


En man skall under sin livstid: Kört sin Citroen genom garageväggen, Mätt bilbatterispänningen med A området på sitt instrument. Kopplat in ölburkslytar felvända, fundera varför spänningen förvann så snabbt vid avslag att man provar att slå på igen :-)

PS.Horn hör hemma på Älgar och
glas är gjort av grus DS ;-)


Ju mindre desto bättre gränsen går vid 4"

Edited by - cittroman on 2005/03/28 01:40:42

classe
Member

1625 Posts

Posted - 2005/03/28 :  21:47:38  Show Profile Send classe a Private Message  Reply
du är inte den första som frågat om subben
tack för lyssningen asto imponerande o kul låd princip
trollar fram bas ut 4" dom slår friskt

18 ska de va.
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2005/03/28 :  22:24:11  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Vad sjutton var det för sorts musik/grupp ??

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

classe
Member

1625 Posts

Posted - 2005/03/28 :  22:43:58  Show Profile Send classe a Private Message  Reply
Steve Howe medlem i yes, solo platta från 93 the grand scheme of things, låten är reaching the point häftig bas i den

18 ska de va.
Go to Top of Page

asto
Member of Nerikes Audiofiler

2011 Posts

Posted - 2005/03/29 :  18:34:56  Show Profile Send asto a Private Message  Reply
quote:
Naturlagarna gäller inte hos asto, eller så kan karln trolla!



Visste inte du att Joe Labero är min kusin
skämt o sido, det är bara tur......Tack för titten, det var trevligt.

quote:
du är inte den första som frågat om subben
tack för lyssningen asto imponerande o kul låd princip
trollar fram bas ut 4" dom slår friskt


Ja, det är några som har frågat och tittat runt efter en sub de gräver rätt djupt för att vara så pass små, men de är samtidigt lite underavstämda, därav blir effekttåligheten inte så hög, men det räcker till.

Japp, lådprincipen törs man prova fler gånger.....
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2005/03/29 :  19:10:42  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
quote:
Steve Howe medlem i yes


Dom lyssnade man ganska mycket på som ung , även ELP när man ville vara lite sofistikerad Sen lirar han ju mycket på Gibson o det gillar man ju Men jag har inte lyssnat direkt på Asia eller "nya" Yes. Jag har ärligt talat glömt bort dessa grupper o dess medlemar. Kanske dax att börja igen !?

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

time
Harry-vinnare 2004

2637 Posts

Posted - 2005/03/31 :  23:19:49  Show Profile Send time a Private Message  Reply
Fyra tum ? Talspolen till det övre mellanregistret

Lämnat forumet
Go to Top of Page

cittroman
Member

2471 Posts

Posted - 2005/04/01 :  17:17:25  Show Profile Send cittroman a Private Message  Reply
Time
Här snackar vi kvalitet inte kvantitet!

En man skall under sin livstid: Kört sin Citroen genom garageväggen, Mätt bilbatterispänningen med A området på sitt instrument. Kopplat in ölburkslytar felvända, fundera varför spänningen förvann så snabbt vid avslag att man provar att slå på igen :-)

PS.Horn hör hemma på Älgar och
glas är gjort av grus DS ;-)


Ju mindre desto bättre gränsen går vid 4"
Go to Top of Page

asto
Member of Nerikes Audiofiler

2011 Posts

Posted - 2005/04/02 :  19:02:57  Show Profile Send asto a Private Message  Reply
quote:
Fyra tum ? Talspolen till det övre mellanregistret


Ja ja ja, jag behöver iallafall inte bygga lådor på en kubik för att komma ner till 30Hz
Go to Top of Page

Guru
Member

2761 Posts

Posted - 2005/04/05 :  23:27:39  Show Profile Send Guru a Private Message  Reply
Blev det inte bilder från det omvända besöket...Asto o Classe på besök hos Cittro ?

Mvh
Go to Top of Page

asto
Member of Nerikes Audiofiler

2011 Posts

Posted - 2005/04/06 :  20:15:33  Show Profile Send asto a Private Message  Reply
Glömde kameran, vilken amatör man är
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.31 sekunder. Snitz Forums 2000