HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 Jeppe72´s system nu med Infinity utan bilder
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

jeppe72
Member

1492 Posts

Posted - 2005/04/12 :  10:27:33  Show Profile Send jeppe72 a Private Message  Reply
Jag har inga översiktsbilder än. Faktum är att jag inte ens har fått min förstärkare än men den är så fin så jag lägger ut en bild jag fått eftersom jag är så glad för den!


Accuphase E-405

Övriga prylar är:

CD-spelare: Denver DVD-228 (kraftigt modifierad)
Högtalare: Totem Dreamcatcher



...och kablarna är genomgående Signalcables Silverresolution (förutom en nätkabel som är ölflex men den ska bytas så fort jag får råd)

Ja, det här känns kul och spännande, undras om mina små Totem får nytt liv med en rejäl förstärkare som Accuphasen? Skulle tro det

Retro låter fint.

Edited by - jeppe72 on 2005/12/13 20:27:35

Blue
Member

2120 Posts

Posted - 2005/04/12 :  13:10:13  Show Profile Send Blue a Private Message  Reply
Accuphasen är bara så cool. Och Totemarnas klassiska formgivning passar som hand i handske med stärkaren. Kan dessutom tänka mig att det kommer låta riktigt trevligt!

Nu är det ju bara en Accuphase-cd som fattas...

; )

Ett kungarike för en vevgrammofon.
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/04/13 :  02:55:45  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
Blue.

Jeppe har ju en DENVER ju!! Såg du inte det min vän

Du är förlåten. Hans Denver är ju hos "Denvermek" ju för operation.. Så AccuphaseHmm... Vad är det mot en DENVER...

Men Blue. Dom säger upplysning är bästa skyddet mot sjukdomar. Jag tror det gäller även med stereo osv. Så anse dig "upplyst" härmed o skyddad...
Accuphase cd Denver nymoddad

Driver Mayros hifidagis

Edited by - mayro on 2005/04/13 02:56:50
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2005/04/13 :  04:08:34  Show Profile Send Bravo a Private Message  Reply
Trevligt, fast med cd, jag undrar......vore kul med en jämförelse.

Bravo
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/04/13 :  07:21:46  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
Hade en Accuphase blivit brädad av en moddad Denver? Hmm...vem vet?

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

Blue
Member

2120 Posts

Posted - 2005/04/13 :  10:56:01  Show Profile Send Blue a Private Message  Reply
Hmmm... om jag själv hade en tokläcker Accuphase-stärkare och gudomligt vackra Totem-högtalare och fick välja: "Vad vill du ha, en matchande Accuphase cd-spelare eller en hemmamoddad dvd, svart, tunn och lite plastig från det stekheta märket Denver?"

Jag är ledsen, men jag skulle nog välja Accuphasen UTAN att ens ha gjort en lyssningsjämförelse. Strunt samma om den hade låtit en smula "sämre" (vilket jag dock betvivlar). Det skulle det få vara värt. Jag erkänner: SÅ "utseendefixerad" är jag.

: )

Ett kungarike för en vevgrammofon.
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/04/13 :  19:15:38  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
quote:
Hmmm... om jag själv hade en tokläcker Accuphase-stärkare och gudomligt vackra Totem-högtalare och fick välja: "Vad vill du ha, en matchande Accuphase cd-spelare eller en hemmamoddad dvd, svart, tunn och lite plastig från det stekheta märket Denver?"

Jag är ledsen, men jag skulle nog välja Accuphasen UTAN att ens ha gjort en lyssningsjämförelse. Strunt samma om den hade låtit en smula "sämre" (vilket jag dock betvivlar). Det skulle det få vara värt. Jag erkänner: SÅ "utseendefixerad" är jag.

: )



Sånt här gör ont för en "DenverPresident" samt "Silver res sektmedlem" att erkänna. Men jag skulle nog ärligt gjort exakt detsamma. Och troligen inte gråtit en enda sekund ens.


Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2005/04/13 :  23:48:12  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message  Reply
Jaja Pöjkar!! Vi skall snackas (lyssnas) vid den 30:de dennes.......

Wolfgang

++ äger och driver Creative Audio++
++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++


http://www.creative-audio.se
Go to Top of Page

jeppe72
Member

1492 Posts

Posted - 2005/04/15 :  12:06:42  Show Profile Send jeppe72 a Private Message  Reply
Ja Wolfgang det ska bli trevligt, det ser jag fram emot!

En Accuphase cd... mm!

Retro låter fint.
Go to Top of Page

jeppe72
Member

1492 Posts

Posted - 2005/04/26 :  21:24:06  Show Profile Send jeppe72 a Private Message  Reply
Det har dragit ut på tiden lite... Men nu är (ska) förstärkaren vara skickad från Tyskland. Hoppas jag får den innan fredag, hoppas, hoppas, hoppas!!!

Retro låter fint.
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/04/27 :  13:36:26  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply


Din Denver jeppe är i alla fall KLAR tills helgen här.jag hörde den spela i telefonen idag...... Så då ska era spelare få spöa ut min äldre model.. Saken är den att vad wolfgang inte vet är han kommer bli hårt bestulen OM den gör så....

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

jonteman
Member

485 Posts

Posted - 2005/04/27 :  15:42:41  Show Profile Send jonteman a Private Message  Reply
Du skulle nog vinna på att sätta burkarna på solidare stativ. De ser lite rangliga och hemmabyggda ut. Har du provat olika placeringar i rummet?

If a problem occurs: Ignore it. It might go away...
Go to Top of Page

jeppe72
Member

1492 Posts

Posted - 2005/05/09 :  21:08:31  Show Profile Send jeppe72 a Private Message  Reply
Jag börjar oblygt med en översiktsbild. Tänk nu på att det här är en testmöblering med våra nattduksbord som bord. Dessutom är huset inte färdigbyggt. Se hur den låga murväggen fortfarande håller på att putsas av mig (det går lite trögt).

Sedan en liten närbild på grejjerna där de står idag. Högtalarna har, som vanligt, rest flera kilometer inom arean av 2-4 kvadratdecimeter mellan stödbenen till takstolarnaDet blev skillnad när möblerna kom in i bilden

Här är allt från en annan vinkel helt enkelt. För er som är intresserade av gitarrer kan jag låta meddela att det är en kanadensisk "Norman" av lite lagom billigt snitt som står i hörnan. Jag köpte den till min fru när hon fyllde 25. Jag valde den för att den låter så otroligt luftigt och fint.

Till allmänt försvar måste jag åter säga att rummet är ihopslängt på en kväll och det finns ingen här som vet hur länge den där konfigurationen kommer hålla. Ibland tycker jag att det känns bra ibland inte. Ni vet kanske hur det är!?
Utan blixt bara för att ljuset blir vackrare, kornigheten och skärpeproblemen får man på köpet ju

Så här tomt var det innan, det lät jättebra!

Då hade jag fixarna!

Retro låter fint.

Edited by - jeppe72 on 2005/05/10 19:53:18
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/05/09 :  21:14:51  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply


nu förstår jag hur det ser ut ju!!!! jag klurade på detta med pelarna .. nu fattar man.. Accuphasen ser FET ut......

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

jeppe72
Member

1492 Posts

Posted - 2005/05/09 :  21:16:22  Show Profile Send jeppe72 a Private Message  Reply
Jonteman: Ja sjysstare stativ vore bra. Men det är ju dyrt. Jag funderar på att bygga i MDF som avlånga lådor som jag kan fylla med sand. Med lite större topplatta och större bottenplatta.

Retro låter fint.
Go to Top of Page

balrog
Member

391 Posts

Posted - 2005/05/09 :  22:05:15  Show Profile  Visit balrog's Homepage Send balrog a Private Message  Reply
Har en e-305 som jag är mycket nöjd med

http://balrog.true.ws/
hemsidan !!
Go to Top of Page

jeppe72
Member

1492 Posts

Posted - 2005/05/10 :  20:01:08  Show Profile Send jeppe72 a Private Message  Reply
Ja, E-305 är hur fin som helst (den ser ju exakt likadan ut som min). Kul att du har en så fin stärkare!

Retro låter fint.
Go to Top of Page

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2005/05/10 :  20:04:00  Show Profile Send ohmega a Private Message  Reply
Ser ju ut som en fin liten myshörna det där....Dom där "borden" framför soffan trycker du ner en sub (i varje)..undra om det går å gömma en i soffan också

Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker"
Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2005/05/10 :  21:46:33  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
E-405 e matcho
En dyr pjäs på den tiden det begav sig. Runt 40 000 har jag för mig.

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/05/16 :  01:46:53  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
Jeppe72.

På min tråd om mitt system ser du lite om då jag monterade nätbrunn på mitt Denonsteg... Kolla lite där så ser du lite hur jag borrade ut för brunnen i den tjocka plåten.. Börja med tunn borr o gå runt. Tejpa före och ha damsugaren där hela tiden...Så får du det fixat nu medans din DVD ändå måste fixas...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Per100
Member

1543 Posts

Posted - 2005/05/16 :  08:40:07  Show Profile Send Per100 a Private Message  Reply
På min P360 finns det inte ens en jord i originalsladden.
Bör man inte försöka ordna en sådan när man sätter dit en
ordentlig nätbrunn? Hur påverkar jorden ljudet i ett sådant fall?

Jag änvänder ju silver resolution nätsladd med furutech gold kontakter.
Har förstått att signalcable lagt extra resurser på just att ledaren
i jorden skall vara av rätt material/ledning.
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/05/16 :  10:31:08  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
Jag har frågat tidigare och fått rätt klara svar att man INTE ska jorda en maskin/stärkare osv med jord då den inte är bygd för det.......Och det var tydligen förenat med en del komplikationer som inte var så bra med lite otur.....

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Per100
Member

1543 Posts

Posted - 2005/05/16 :  10:39:11  Show Profile Send Per100 a Private Message  Reply
Mayro, ok det var bra att få veta, tack.
Go to Top of Page

vole
Member

515 Posts

Posted - 2005/05/16 :  22:31:09  Show Profile Send vole a Private Message  Reply
Alla dessa Accuphase stärkare !!!!
Det är nästan så man själv blir sugen på att införskaffa sig en

All strävan efter liv, leder till lidande !

"Why keep asking questions when your head is full"


Go to Top of Page

jeppe72
Member

1492 Posts

Posted - 2005/12/12 :  21:30:09  Show Profile Send jeppe72 a Private Message  Reply
Jaha! Nu ser det inte alls ut som på bilderna längre och någon digitalkamera har jag inte för tillfället.

Nytt är en cd-spelare från Music Hall och nya högtalare som är stora som lekstugedörrar! Infinity Reference Standard 2.5.

Kanske jag kan fixa bilder snart, det ser lite kul ut med så stora högtalare faktiskt. Men det tycker inte min fru.

Retro låter fint.

Edited by - jeppe72 on 2005/12/12 21:31:09
Go to Top of Page

Per100
Member

1543 Posts

Posted - 2005/12/13 :  08:50:46  Show Profile Send Per100 a Private Message  Reply
Infinity reference standard + Accuphase klass AB från nittiotalet = sant
Har själv denna kombo Fast inte uppställt Förstår vad du skriver Jeppe.
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000