HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Ett nytt paket
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Drem
Member

696 Posts

Posted - 2005/05/13 :  16:49:02  Show Profile Send Drem a Private Message  Reply
Ursäkta dom lite stora bilderna, hade ingen koll på storleken.

Först kom det lite nytt 5.1-kablage i form av Naqref Dark Serpentine:



Sen kom efter mycket väntan ett paket:


Den finaste och mysigaste paketeringen jag har varit med om. Jag kan göra absorbenter av dom här ju


Ok sista bilden nu får ni gissa vad det är Antagligen gissar ni rätt med en gång


Ok nu ser ni väl vad det är iaf?


Där inne finns det visst någonting..





Just nu:
Musik: Bladerunner OST
Film: "Jimmy P" [BLURAY]

Musik- och Filmanläggning

Edited by - Drem on 2005/05/13 17:11:01

Haakan
Member

2630 Posts

Posted - 2005/05/13 :  18:15:22  Show Profile Send Haakan a Private Message  Reply
välspenderade pengar på signalkablage iaf (dock inget fel med coplanden heller även fast jag inte är lagd åt rörhållet )

"även jag hör skillnad på inbrända och innebrända kablar" (c) _jax =)
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2005/05/13 :  18:32:44  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
välspenderade pengar på coplanden iaf (dock inget fel med kablarna heller även fast jag inte är lagd åt signalkablagehållet )

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Smallsuper_man
Member

604 Posts

Posted - 2005/05/13 :  18:57:07  Show Profile  Visit Smallsuper_man's Homepage Send Smallsuper_man a Private Message  Reply
jag gillar båda delarna! mycket trevligt!

-you don't know what you got until it's gone-

Hemma hos Peter
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=29813
Go to Top of Page

Haakan
Member

2630 Posts

Posted - 2005/05/13 :  19:48:54  Show Profile Send Haakan a Private Message  Reply

"även jag hör skillnad på inbrända och innebrända kablar" (c) _jax =)
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2005/05/13 :  20:03:17  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Drem
Member

696 Posts

Posted - 2005/05/13 :  20:35:09  Show Profile Send Drem a Private Message  Reply
Hehe, jo hade man haft obegränsat med pengar så hade jag kört med SC silver res även som 5.1-kablage men någonstans får man ju dra gränsen Naqrefkablarna låter ju riktigt bra. Jag provade en sådan mellan cd/försteg förut och den smiskade min Supra EFF-ISL. Dock så är en SC silver res på väg för att byta ut den

Har lyssnat från och till hela dagen och jag måste säga att jag är kanonnöjd! Många skivor har spelats och också sådana som jag undvikit p g a att dom tidigare låtit lite jobbigt i vissa partier (lite tyngre musik samt väldigt ljusa kvinnoröster typ opera). Nu sitter det som ett smäck allting ju! Jag får både 2-kanals och 5-kanalsegot tillfredställt här nu Ojojoj, jag är så himla nöjd nu så jag önskar jag kunde beskriva det med ord. Snart kommer polarna hit då skall vi se hur det presterar på film

Det enda minuset jag kan komma på just nu är fjärrkontrollen. Den är lite plastig och måste riktas precis mot försteget. Kanske man kan använda en annan fjärr och programmera den för Copland, någon som vet?

Just nu:
Musik: Bladerunner OST
Film: "Jimmy P" [BLURAY]

Musik- och Filmanläggning

Edited by - Drem on 2005/05/14 04:34:55
Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2005/05/13 :  20:44:04  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message  Reply
kan bara säga; Grattis, hoppas du blir nöjd......!!

++ äger och driver Creative Audio++
++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++


http://www.creative-audio.se
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/05/13 :  21:10:06  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

Jag köpte en bunt kablar ifrån en "hemmapulare" i södra svedala via en kille i hässleholm för några år sedan.. Dom ser exakt ut som dina nagref... Tror snudd det är samma.. I så fall har jag också sådana kablar ju....(Men dom används ju inte idag.)
Måste kollas upp exakt varifrån dom kom tror jag...

vad kul att du blev nöjd!!!! Grattis....

Driver Mayros hifidagis

Edited by - mayro on 2005/05/15 03:43:24
Go to Top of Page

Gurkan
Member

66 Posts

Posted - 2005/05/15 :  01:36:04  Show Profile Send Gurkan a Private Message  Reply
Vad kostar Nagref kablarna och vart kan man beställa? :)

Nu väntar jag mig en fin rapport om hur Coplanden låter med ICE-stegen :D
Go to Top of Page

luften
Member

723 Posts

Posted - 2005/05/15 :  01:47:52  Show Profile Send luften a Private Message  Reply
Gurkan: http://www.naqref.com/cables.html

//air
Go to Top of Page

Drem
Member

696 Posts

Posted - 2005/05/15 :  04:04:37  Show Profile Send Drem a Private Message  Reply
gurkan:

Skillnaden är STOR! Jag är inte så bra på att förklara hur ljud "låter" men jag skall försöka hehe. Vet inte om det är rören som gjorde det eller om mitt gamla försteg helt enkelt inte var tillräckligt bra. För det första trodde jag inte att ett försteg skulle kunna påverka ljudet så här mycket. Det jag inte trodde skulle kunna gå, d v s att få fram mera tryck och information ur diskanten men UTAN skrikigheten i mitt andra försteg, det har gått i uppfyllelse med råge Om man kan prata om "värme" i musiken så finns den nu. Inga ljud är längre jobbiga vilket kunde uppfattas med en del ljud innan. Det gällde bl a "ess-ljud", höga kvinnoröster (klassiskt/opera) och ibland jobbig diskant på viss typ av musik (ofta tyngre musik) då t ex cymbaler ofta blev påfrestande. Nu har jag suttit i två dagar och bara mysit här med massor med skivor! Och sådana som jag inte gillat tidigare p g a dessa ibland "jobbiga" ljudinslag som nu är som bortblåsta. Vet inte hur jag skall förklara men ord som "närvaro", "värme" tillsammans med "pondus" och "detaljrikedom" tycker jag stämmer in. Upplösningen är högre utan att vara påträngande vilket märks inte minst när man ser på en bra ljudsatt film där man hör detaljer som inte fanns förut. När vi tittat på film här under fredag och lördag så har vi kunnat höja rejält utan att ljudet har blivit påfrestande när det börjar smällas på, kraschas och exploderas i filmen Detta har alltid tidigare föranlett att jag (som alltid sitter men fjärrkontrollen i handen) har sänkt några snäpp utan att polarna skall märka det därför jag tycker det började bli skrikigt påträngande. Det här känns som ett av dom bästa köpen jag någonsin gjort faktiskt. Jag satt i soffan innan polarna kom och lyssnade på soundtracket från "Så som i Himmelen" och låten där Helen Sjöholm sjunger sin låt, FY FAN jag blev tårögd alltså Jag lyssnade HÖGT och ändå lät det otroligt bra, någon som det INTE gjorde med det andra försteget. Jag har suttit och hållit tummarna hårt för att ett rörförsteg skulle vara en jackpot ihop med icepower asp1000 och det har precis gått i uppfyllelse!


Just nu:
Musik: Bladerunner OST
Film: "Jimmy P" [BLURAY]

Musik- och Filmanläggning

Edited by - Drem on 2005/05/15 04:10:59
Go to Top of Page

Gurkan
Member

66 Posts

Posted - 2005/05/16 :  16:23:00  Show Profile Send Gurkan a Private Message  Reply
Tackar "luften" och "Drem"
Själv väntar man på ett Xindak rörförsteg och väntan vart ju inte precis mindre efter detta :).
Kul att du blev nöjd iaf.
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2005/05/16 :  16:33:46  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message  Reply
Läckert!

Om du sparar en vecka till så kan du titta på Audio Research's MP1!

Haakan - har du hört rörförsteg? Kan ta per PM om du inte vill här i tråden.

Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.31 sekunder. Snitz Forums 2000