HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 euJUED i Trelleborg
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2005/05/15 :  13:35:25  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Det här är en euJUDs produktion , barn o känsliga individer varnas för eventuellt stötande matrial , Stia Tina och små grisarna hälsar er välkomna
()


>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD

Edited by - johan.björklund on 2005/05/15 13:39:57

Haakan
Member

2630 Posts

Posted - 2005/05/15 :  13:43:58  Show Profile Send Haakan a Private Message  Reply
hehe jävlar vad ni e aktiva

"även jag hör skillnad på inbrända och innebrända kablar" (c) _jax =)
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/05/15 :  17:02:34  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
Eftersom JohanB redan visat upp oss i skånegänget här ovan så får väl jag visa vad det var vi tittade på med våra "sugna blickar"......

THALON var skådeobjektet som sagt.....






Jag anser det borde stå i instruktionsboken att skapelser som dessa INTE får delta i en blindtest. För det SKA finnas synintryck med då man avnjuter grejor som dessa...För vare sig man gillar designen eller ej så är dom exakt så "fågellika" som tankan med dom varit ifrån konstruktörerna...Lite svårt att INTE tänka på gamla bilder om mytologi osv.. Utrycket kanske är fel. Men tror ni av bilden förstår vad jag menar.... Tyvärr kommer inte "v:et" med i botten som ser ut som en fågelstjärt...

Med det kommer en "stjärt" i alla fall senare här som får bli "standin"

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/05/15 :  17:29:33  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply


Lyckades göra bilden ljusare så man ser botten på högtalarna .. Så nu är "stjärten" med också...


Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2005/05/15 :  18:28:12  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Här är en gammal bild som visar det Mayro menar


En någerlunda ok bild

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2005/05/15 :  18:34:37  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Som alla förstår så var träffen hemma hos mig. Stor uppslutning var det o jäkligt roligt. Systemet spelade tyvärr inte till 100% pga av lite slarvig uppställning av mig på Fredagen. Men sånt får man tåla , vi heter ju euJUED

Musik , mat , o en massa kaffe.

Per G Jeppsson visar oss den cooolaste minen han har på lager

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD

Edited by - johan.björklund on 2005/05/15 18:59:16
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2005/05/15 :  18:38:25  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
En del av systemet , där skedde lite olika saker med detta försteg. Men det tar vi senare


Rörvärmen i ett redan kokhett rum

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD

Edited by - johan.björklund on 2005/05/15 18:59:47
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/05/15 :  19:40:23  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
quote:
Som alla förstår så var träffen hemma hos mig. Stor uppslutning var det o jäkligt roligt. Systemet spelade tyvärr inte till 100% pga av lite slarvig uppställning av mig på Fredagen. Men sånt får man tåla , vi heter ju euJUED



Japp. Som alla ser var det "VÄLDIGT SLARVIGT UPPSTÄLLT".. Kollar man in Per:S min så inser ju alla vilket euJUED som spelades...

euJUED = Oljud... Som utflyttad 08´a så får jag för säkerhets skulle skriva ut det så ALLA förstår...Man går ju språkurs för fullt här...

Driver Mayros hifidagis

Edited by - mayro on 2005/05/15 19:47:56
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/05/15 :  19:44:17  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message  Reply
Synd man blev sjuk :( jag kommer någon gång i veckan istället.

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2005/05/15 :  21:12:17  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Jag tänkte börja med att visa lite pix hur rummet ser ut. Jag har börjat att treata rummet akustiskt. Där sitter 2 st Dacron skivor i tacket , ungefär 20 cm ner.


O på väggarna lite provisoriskt sitter det åxå dacron




Längre fram i sommar ska det upp MA moduler från Svanå på väggen bakom högtalarna.

Här en bild på godsakerna , kork o handuk sitter där det sitter för jag är allergisk mot skarpa dioder.


Under handuken ligger ett aktivt filter , ett aktivt filter till Firebird är under utveckling o jag "fuskar" redan med det med hjälp från Talon.

Har man hembio och 2 kanal blir det en jäkla massa sladdar




Här är en bild på kabel som ska testas i veckan som kommer , kolla in namnet




Men en träff är ju mycket mer , det handlar om att träffa människor ()

Härmed vill jag presentera en större del av euJUED

()

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD

Edited by - johan.björklund on 2005/05/15 21:13:41
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2005/05/15 :  21:21:59  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Nu e jag kass på att komma ihåg alla namn Så var o en får presentera sig om dom vill.

Här vi lite senare på kvällen med lite andra euJEUDare


Vi har även kvinnliga medlemmar , på den ena bilden i förra inlägget ser vi Åsa o Lena. Här en närbild på Lena som även är gift med Mayro. Åsa husserar hos LeoArietis.


Där var även en till kvinnlig deltagare , Eva heter hon o är min fru

Hon sitter bredvid nu så jag kan inte skriva vad jag vill , editerar senare ()

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD

Edited by - johan.björklund on 2005/05/15 21:27:56
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2005/05/15 :  21:26:28  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Man kan iaf inte kallas oss i euJUED för trångsinta som inte är öppna för olika förslag. Vi har hört att blindtest o mätning är bra när man tex testar kablar.

Vi gjorde både delarna , på samma gång ()


Inget fuskande här inte , öronen VAR utanför !


>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Haakan
Member

2630 Posts

Posted - 2005/05/15 :  21:41:14  Show Profile Send Haakan a Private Message  Reply
friska kan vi ju konstatera att skåningarna inte är

"även jag hör skillnad på inbrända och innebrända kablar" (c) _jax =)
Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2005/05/15 :  22:10:16  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message  Reply
KAN MAN verkligen göra blindtest med ICA MAXI ????

++ äger och driver Creative Audio++
++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++


http://www.creative-audio.se

Edited by - Creative Audio on 2005/05/15 22:11:38
Go to Top of Page

EAR
Rörfreak, QUADfan, ESL-fantast

3863 Posts

Posted - 2005/05/15 :  22:33:49  Show Profile Send EAR a Private Message  Reply
"friska kan vi ju konstatera att skåningarna inte är"
Vi är kanske de enda som är det

Nostalgi är kul och rören glöder
Och en vevis är aldrig fel
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/05/15 :  22:36:12  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply


Förutom Test med blind mätning av alla de slag så arbetade vi hårt med accustiken. Så johan demonstrerade sina "nya" tubetraps för oss med revolutionerade resultat...



Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2005/05/15 :  22:43:46  Show Profile Send Larsho a Private Message  Reply
Man blir ju rör-d

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8771 Posts

Posted - 2005/05/15 :  23:05:45  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
Mayro: Var det en råttfälla i röret eller? Då kan man ju verkligen snacka om tubetrap!

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2005/05/15 :  23:26:35  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message  Reply
Även jag får tacka Eva och Johan, inte första besöket, så jag hade
hört det mesta förut .

Framförallt så är det väldigt roligt att så många dyker upp.

Kvällens höjd punkt, för mig, var ljudet när "Saving private Ryan"
demonstrerades, WOW.

Kom att tänka på att vi glömde blindtesta bilden från projjen

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.


Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/05/15 :  23:31:03  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

Här har kvinnorna kört bort oss ifrån soffan... Kvinnligt intresse






och kvinnor´s min då dom "kokar ihop nåt" känns lätt igen av oss erfarna hifimän.


Driver Mayros hifidagis

Edited by - mayro on 2005/05/15 23:35:43
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/05/15 :  23:57:21  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
quote:
"Saving private Ryan"


Ja det var snudd obehagligt att höra o se detta...Det kändes så realistisk så man INSÅG helvetet dom måste ha genomlidit då dom landsteg....

Måste erkänna vi talade om det idag här hemma och det var med snudd en känsla av att "man var där"

Mycket har man hört. Men då JohanB drog igång sin "lilla" hemmabio så var det rekord..... DÄR har man mycket att lära av ljudkvalitet och bioljud...Bild och ljud får nog betraktas som äkligt bra...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2005/05/16 :  00:39:21  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Till er alla som tycker att vi är ena knäppa typer () , vi har skit kul ihop ! Öppna sinnen , mycket värme och leenden. O mitt i det hela väver vi in HiFi och det allvaret som krävs för att det ska bli nått vettigt av det.

HiFi är inget livsviktigt , diskutionerna på forumet är inget livsviktigt , det viktiga är att finna sin hobby rolig och givande inte att övertyga nån om att så här är det.

Så se euJUED som en friskfläkt som är ute efter att skaka om er andra lite då och då Men även vi kommer att bli seriösa , ibland

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/05/16 :  00:42:39  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
quote:
Men även vi kommer att bli seriösa , ibland



Det ÄR faktiskt fult att ljuga

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2005/05/16 :  00:45:41  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply



>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2005/05/16 :  01:16:20  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
quote:
KAN MAN verkligen göra blindtest med ICA MAXI


Hur ska man annars göra ??


>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2005/05/16 :  01:34:14  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message  Reply
Även påsen var blindtestad........

Vi ÄR seriösa (ibland)

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.


Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.58 sekunder. Snitz Forums 2000