HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 Nerevarine's system
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Nerevarine
Starting Member

9 Posts

Posted - 2005/05/22 :  04:21:18  Show Profile Send Nerevarine a Private Message  Reply
Just nu:

Förstärkare: Thule IA250B
Frontar: Audiovector Mi3 Super
Center: Audiovector AV3C Signature
Surrar: Mirage Omni-250
Surroundförsteg: NAD T163v2
CD-spelare: Original 2008
DVD-spelare: Panasonic DVD-S97
Projje: BenQ PE7800

Övrigt: PS Audio Ultimate Outlet High Current strömrenare, Pro-ject Headbox MkII hörlursförstärkare, AKG K601 hörlurar, Xbox 360 PE, Supra MD06-EU grenuttag.

Kablage:
- MarcusCables Black Silver signalkabel mellan CD och förstärkare.
- MarcusCables Black Silver Maestro Bi-Wire högtalarkabel till frontarna.
- MarcusCables Bifrost 5.1, 3 par mellan A/V-försteg och Thulen för 5.1.
- MarcusCables Digital Coax mellan DVD och A/V försteg.
- Profigold HDMI-DVI mellan DVD och projje.
- Supra Komponent mellan A/V försteg och projje (främst för Xbox 360n).
- DIY skärmade nätkablar.

Uppgraderingar är på gång i form av en Thule IA350B förstärkare samt Audiovector Mi3 Signature SE. Kommer bli jäkligt kul när det är på plats. =) Inga översiktsbilder för ens det är klart.


Audiovector. Ljudstilen passar mig perfekt, dynamik, tryck, välljud. Spelar allt från Slipknot till Beethoven utan att bråka. Uppgradering till Signature SE är på gång nu som sagt.


Musklerna. Thule Space IA250B. Udda men genialisk konstruktion då den kan användas som, förutom balanserad integrerad stereoförstärkare (fyra aktiva slusteg), ett 5.1 slutsteg via de analoga 5.1 ingångarna. Sitter alltså fem slutsteg i den, varav fyra används i stereo-läget pga den balanserade driften. Svårt att förstå först...men när man tänker på det är det ju riktigt praktiskt. Man får en integrerad stereoförstärkare i 20.000 kr+ klassen och samtidigt ett 5.1 slutsteg på köpet. Fördelen är ju att man har alla högtalarna kopplade till samma stärkare, och med enbart ett knapptryck på fjärren går från högklassig stereo till brutal hembio. Me likes! Enda som tillkommer för att få surround (förutom högtalarna....duh) är alltså en extern dekoder. I mitt fall NAD-försteget. Uppgradering till IA350B är på gång nu.


Surrarna. Mirage Omni-250. Golvare bak rockar rejält...blir riktigt massivt bastryck när man kikar film. Rundstrålande konstruktionen funkar perfekt för bakkanalerna, sprider ljudet rejält och blir lite mer diffust att lokera.


Centern. Audiovector AV3C Signature. Äldre serien (icke i). Enormt bra center, avslappnad diskant, tydligt mellanregister och djup, fast bas.


Källan av välljud. Original 2008. Helt underbar kinaimporterad CD-spelare, som spelar skiten ur det mesta jag testat den mot.


Signalkablarna. MarcusCables Black Silver. Gör underverk för ljudet.


Maestro. MarcusCables Black Silver Maestro i bi-wire. En riktigt bra kabel helt enkelt.


Bildvisaren. BenQ PE7800...inte den allra senaste modellen längre, men bilden är fortfarande grymt fin. Matad med en bra signal så är det inte mycket att klaga på.


Lilla stärkaren. Hörlursförstärkare från Pro-Ject...väldigt trevlig att ha när man vill sitta med lurarna en stund.


Lurarna. AKG K601...låter riktigt jäkla bra, och sitter helt underbart. Inga problem med film-maraton mitt i natten.

Edited by - Nerevarine on 2006/10/28 16:56:59

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2005/05/22 :  05:01:08  Show Profile  Reply
Hejsan svejsan, har du också hittat hit

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert
Go to Top of Page

Nerevarine
Starting Member

9 Posts

Posted - 2005/05/22 :  05:17:06  Show Profile Send Nerevarine a Private Message  Reply
Ja, förr eller senare var det väl nästan tvunget.
Go to Top of Page

garmen
Member

757 Posts

Posted - 2005/05/22 :  08:11:48  Show Profile Send garmen a Private Message  Reply
trevliga bilder och system, mycket trevligt att andra än jag kikar på invader zim :D

//garmen

"Var därför noga med hur ni lyssnar, ty den som har, han skall få, men den som inte har, från honom ska tas också det han tror han har"
Lukas 8:18


http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=35882
skivsamlingen uppdateras fortlöpande -> http://www.discogs.com/collection?user=garmen
Go to Top of Page

cittroman
Member

2471 Posts

Posted - 2005/05/22 :  11:09:51  Show Profile Send cittroman a Private Message  Reply
Syns att du gillar foto.

En man skall under sin livstid: Kört sin Citroen genom garageväggen, Mätt bilbatterispänningen med A området på sitt instrument. Kopplat in ölburkslytar felvända, fundera varför spänningen förvann så snabbt vid avslag att man provar att slå på igen :-)

PS.Horn hör hemma på Älgar och
glas är gjort av grus DS ;-)


Ju mindre desto bättre gränsen går vid 4"
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/05/22 :  11:37:09  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message  Reply
Snyggt system, snygga bilder.
Varför hade inte jag råd med sånt när jag gick i gymnasiet?! :)
(lite avunsjuk ;D

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

HenrikN
Member

77 Posts

Posted - 2005/05/22 :  14:12:37  Show Profile Send HenrikN a Private Message  Reply
Välkommen Niklas :)
Lite nya bilder också ser jag, mycket trevliga. Gillar speciellt den på Cho... Ojj på Original 2008:an ;)

Måste titta in så snart du spelat in dina Mi3or. Misstänker att det lilla i form av saknad detalj och upplösning är som bortblåst nu.
Go to Top of Page

Nerevarine
Starting Member

9 Posts

Posted - 2005/05/23 :  23:34:38  Show Profile Send Nerevarine a Private Message  Reply
Tackar, tackar

garmen: Givetvis, de flesta vet inte vad de missar!
Go to Top of Page

Silversurfaren
fd. headonist

1075 Posts

Posted - 2005/06/02 :  14:20:30  Show Profile  Visit Silversurfaren's Homepage Send Silversurfaren a Private Message  Reply
det ser ut som du fixat med akustiken på andra bilden. vad är det för nåt i taket egentligen?
Go to Top of Page

kansas
Member

260 Posts

Posted - 2005/06/04 :  15:56:18  Show Profile Send kansas a Private Message  Reply
Vad använder du för kamera?
Go to Top of Page

Rolfen
100.000-klubben

383 Posts

Posted - 2006/10/28 :  18:14:09  Show Profile  Visit Rolfen's Homepage Send Rolfen a Private Message  Reply
Kul att se en till med Original 2008. Riktigt snygga foton du har fått till, grym skärpa!

---[Mina prylar]---
Go to Top of Page

Nykmark
Member

379 Posts

Posted - 2006/10/29 :  20:52:19  Show Profile Send Nykmark a Private Message  Reply
Var nere och lyssnade på Audiovector Mi3 SE högtalarna i Norrköping när dom demokörde dom nyligen och Signaturen är helt klart en bättre högtalare än Supern, inga tvivel om att du kommer att bli nöjd med den uppgraderingen
Sitter och väntar på MarcusCables Black Silver mk II själv här...är lite nyfiken minst sagt, jag har redan Black Silver Maestro till högtalarna och är rätt så imponerad av dess kvaliteter med tanke på priset speciellt.

Det är du som avgör om din anläggning låter bra!
Go to Top of Page

MullBenkt
Member

1276 Posts

Posted - 2006/10/29 :  20:56:08  Show Profile Send MullBenkt a Private Message  Reply
Mycket snyggt!
Go to Top of Page

Aldhissla
Member

63 Posts

Posted - 2006/10/29 :  21:10:01  Show Profile Send Aldhissla a Private Message  Reply
Mycket snygga foton och trevliga prylar. Väntar ivrigt på några överblicks bilder.


Fredrik

Evigt han vakar, betraktar, denna tysta och nattliga trakt
Go to Top of Page

Kmj
Member

2870 Posts

Posted - 2006/10/29 :  21:32:52  Show Profile Send Kmj a Private Message  Reply
Hallå Nerevarine reborn och välkommen. Nu blir man ännu mer sugen på att köpa en riktig kamera

.....where the music comes to die.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000