HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 Starter så småt igen.
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Skoust
Member

92 Posts

Posted - 2006/10/25 :  16:21:19  Show Profile Send Skoust a Private Message  Reply
Nu har jeg ikke haft noget stereo anlæg i over tre år. Jeg valgte at sælge det hele, da jeg fik børn og de blev så store de kunne begynde at pille ved tingene. Nu er de blevet så store så de godt kan forstå der er ting man ikke rører ved. Nemlig fars anlæg.

Jeg er LIGE begyndt idag, så det eneste jeg endnu har bestilt, er et sæt højttalere. Jeg opdaterer tråden løbende, så der vil komme flere billeder efterhånden som jeg får fundet ud af hvilket grej jeg skal ha.

Højttalerne har taget 4 år at udvikle, og er lavet både pga målinger, men ikke mindst ved at LYTTE til dem.

Kabinetterne er med en avanceret og meget tæt matrix konstruktion, og alle flader er beklædt med blygummi. Det er en portet konstruktion der er tilpasset enhederne naturligvis.

De er bestykket med Vifa diskanter med neodynium magneter og bas/mellemtonerne er fra Seas med dobbelte magneter på samtlige enheder.

Filtrene er seriøst konstrueret med foliespoler, Mundorf kondensatorer samt induktionsfrie modstande.

Der er materialer for 15.000,- dkr og ADSKILLIGE timers arbejde lagt i disse højttalere.





Billeder i bedre kvalitet / højere oplysning samt billeder af bagsiderne kommer senere.

Skoust
skoust@gmail.com
(+45) 20332034 Endast SMS.

Edited by - Skoust on 2006/10/25 17:12:47

Stickan
Member

1725 Posts

Posted - 2006/10/25 :  19:11:54  Show Profile Send Stickan a Private Message  Reply
Ser dejligt ud!!!

Praktikant på "Radio TV Hörnan" i Malmö.
Go to Top of Page

Skoust
Member

92 Posts

Posted - 2006/10/25 :  19:14:35  Show Profile Send Skoust a Private Message  Reply
*GGG* Synes selv de er grimme, men regner med de skal til auto lakerer og ha en gang sort piano lak..

Skoust
skoust@gmail.com
(+45) 20332034 Endast SMS.
Go to Top of Page

Skoust
Member

92 Posts

Posted - 2006/10/26 :  23:50:53  Show Profile Send Skoust a Private Message  Reply
Lidt mere info om højttalerne:

Bas/mellemtonerne i satelitterne spiller fra 80 Hz til 4.500 Hz, hvor diskanterne så tager over til 20 kHz. Basserne i "bundkasserne" spiller fra 150 Hz og ned for de to øverste, og de to nederste supplerer fra 80 Hz.

Skoust
skoust@gmail.com
(+45) 20332034 Endast SMS.
Go to Top of Page

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2006/10/27 :  00:09:10  Show Profile Send ohmega a Private Message  Reply
Där har det inte sparats på krutet...

Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker"
Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Go to Top of Page

Skoust
Member

92 Posts

Posted - 2006/10/27 :  00:56:00  Show Profile Send Skoust a Private Message  Reply
Her er lidt flere billeder af højttalerne. Gi det lidt tid til at loade, da det er lavet som slideshow: http://img72.imageshack.us/slideshow/player.php?id=img72/713/1161902094waw.smil

Jeg har desværre ikke plads til at have surround længere, så nu er de sat til salg / bytte: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54958

Skoust
skoust@gmail.com
(+45) 20332034 Endast SMS.
Go to Top of Page

Skoust
Member

92 Posts

Posted - 2006/10/31 :  16:14:12  Show Profile Send Skoust a Private Message  Reply
Så er der allerede sket forandringer.

Min Sony STR-DB790QS er byttet ud med en Marantz SR-5600, men det er det mindst spændende synes jeg selv. Der står snart et sæt Vienna Acoustics Haydn Grand i stuen i stedet for. Dem glæder jeg mig MEGET til at lytte til. Jeg har tidligere haft både de første Beethoven og de efterfølgende Beethoven Concert Grand, men dem har jeg ikke råd til nu. Jeg har altid haft en svaghed for små to-vejs højttalere, og Haydn Grand er en af de mest spændende jeg har set i nyere tid, og nu er de snart mine. :-)

Der kommer først billeder når de er landet, men det vil løbende blive opdateret. :-D

Skoust
skoust@gmail.com
(+45) 20332034 Endast SMS.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000