HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 E&T Spider rack, Xindak AC-01 och Xindak SC-01
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Henrik Nilsson
Member

455 Posts

Posted - 2005/05/23 :  18:57:58  Show Profile Send Henrik Nilsson a Private Message  Reply
Tjena!

Fick mina kina grejor idag, så jag tänkte lägga upp lite bilder.

Först en bild på signalkabeln som är en AC-01, den andra är en Audioquest Sidewinder. AQ ser ut som ett lakris snöre jämfört med Xindaken



Sedan har vi högtalar kabeln Xindak SC-01, liten jämförelse med AQ Type-4.





Sedan har vi en bild på hela mitt system med det nya E&T spider racket.



Kablarna kom i snygga lådor och kändes grymt mycket lyxigare och dyrare än vad dom var.

Spiderracket var väl sådär tyckte jag, ser snyggare ut på bilder men kändes lite mycket kina och budget tyckte jag. Sen att man råkade slå isönder ena plastbiten uppe på var ju mindre trevligt oxå, ingen höjdar kvalitet.

Kablarna lät och passade bra till resten av systemet. Har haft lite problem med lite ljust och kallt ljud innan men tyckte det blev lite bättre. Tyckte det blev mer kontroll i basen oxå.

Ursäkta kvaliteten på bilderna men tagen med mobil.

Ha det...

Henrik.

Original CD-A8T -> Audience Conductor -> Dared MP-7 -> ViaBlue SC-2 Red-Line -> Phonar Monitor IIs

Henrik Nilsson
Member

455 Posts

Posted - 2005/05/24 :  12:38:28  Show Profile Send Henrik Nilsson a Private Message  Reply
Jaha så intressant var det!

Original CD-A8T -> Audience Conductor -> Dared MP-7 -> ViaBlue SC-2 Red-Line -> Phonar Monitor IIs
Go to Top of Page

Mahler
Member

1782 Posts

Posted - 2005/05/24 :  12:42:46  Show Profile Send Mahler a Private Message  Reply
Och tånaglarna har du klippt ser jag!!

Tjuuuusigt!!!

Erhrmmm!!

-----------------------
Tabula Rasa!
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/05/24 :  13:04:27  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
quote:
Och tånaglarna har du klippt ser jag!!



tur nagelacket var borta kanske???

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Mahler
Member

1782 Posts

Posted - 2005/05/24 :  13:10:03  Show Profile Send Mahler a Private Message  Reply

quote:
tur nagelacket var borta kanske???


Brrrrrrrrr



Joo... hade onekligen blivit orolig annars!!

-----------------------
Tabula Rasa!
Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2005/05/24 :  14:43:52  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message  Reply
Nu får du bara plocka BORT plåtbitarna du har mellan högtalaranslutningarna och ersätta dom med en kort "BRA" kabel så låter det ÄNNU bättre Tjusig anläggning !!!

Wolfgang

++ äger och driver Creative Audio++
++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++


http://www.creative-audio.se
Go to Top of Page

Henrik Nilsson
Member

455 Posts

Posted - 2005/05/24 :  16:12:56  Show Profile Send Henrik Nilsson a Private Message  Reply
Ojdå det såg jag inte!!

Det var tur jag hade köpt aceton innan på dagen, så ni slapp lacket!

Wolfgang: Får gärna utveckla? Priser mm?

Henrik.

Original CD-A8T -> Audience Conductor -> Dared MP-7 -> ViaBlue SC-2 Red-Line -> Phonar Monitor IIs
Go to Top of Page

xdakob
Member

288 Posts

Posted - 2005/05/24 :  16:25:09  Show Profile Send xdakob a Private Message  Reply
rabbe666:

Tror Wolfgang menar de jumpers i "guldplåt" som sitter mellan högtalaranslutningarna. Dessa kan plockas bort så att man kan biampa- biwira. Ersätt dessa med en bättre kabel, har hört folk som säger sig får mycket bättre ljud med kabel istället för plåt...

Daniel


mvh Daniel
Analogt:
Linn Basik med Ittok LVII och AT-95E - Musical Fidelity X-Lps v8/Edison One

Digitalt:
Squeezebox - Beresford Dac Caiman

Edison One - Linn LK140/Quad 303 Netaudio/Edision 12 - Audioquest Granite Bi-wire - Opus3 Chorus
Go to Top of Page

MartinH
Audiotrade

3778 Posts

Posted - 2005/05/24 :  17:02:44  Show Profile Send MartinH a Private Message  Reply
Ja du kan ju köpa 8 st bananer och fyra stumpar med nån vettig högtalarkabel och göra det själv, då borde kunna landa på några hundralappar, men det blir bättre !!

Go to Top of Page

Henrik Nilsson
Member

455 Posts

Posted - 2005/05/24 :  20:56:29  Show Profile Send Henrik Nilsson a Private Message  Reply
Aha, förstår vad ni menar nu. Har bananer hemma fattas bara en bit "bra" kabel sen kan jag testa.

Men vad är det för material på jumprarna som sitter på, e det inte guld pleterat eller något´?

Henrik.

Original CD-A8T -> Audience Conductor -> Dared MP-7 -> ViaBlue SC-2 Red-Line -> Phonar Monitor IIs
Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2005/05/24 :  22:26:18  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message  Reply
Brukar vara vanlig plåt som man förgyllt lite, som MartinH säger en "snutt" bra kabel (gärna 4mm2) och låt singelwiren sitta kvar på mellan/bas anslutningen!!! Kommer att låta bättre!!

++ äger och driver Creative Audio++
++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++


http://www.creative-audio.se
Go to Top of Page

Henrik Nilsson
Member

455 Posts

Posted - 2005/05/25 :  10:29:16  Show Profile Send Henrik Nilsson a Private Message  Reply
Wolfgang: Skall testa idag...Har dock bara en supra classic 4.0...

Original CD-A8T -> Audience Conductor -> Dared MP-7 -> ViaBlue SC-2 Red-Line -> Phonar Monitor IIs
Go to Top of Page

gromit
Member

731 Posts

Posted - 2005/05/25 :  10:44:01  Show Profile Send gromit a Private Message  Reply
Du har ju högtalarkablarna anslutna till basterminalerna!

Det första du bör göra är att ansluta högtalarkablarna till det övre terminalparet på högtalarna istället. Efter det kan du mixtra med olika kopplingar.

/Gr.

Mark Levinson No 39 -> Krell FPB-200c -> Ino Audio pi60s
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/05/25 :  12:08:34  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
bäst brukar bli ena på diskant och andra på bas då man kör singelwire på biwire kopplingar...

Men det är bara mina erfarenheter iofs.... Men skulle prova så i alla fall också...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

bjarne
RödaTråden vinnare

778 Posts

Posted - 2005/05/25 :  21:23:16  Show Profile Send bjarne a Private Message  Reply
Visst är det underbart med hifi!!!
quote:
och låt singelwiren sitta kvar på mellan/bas anslutningen!!! Kommer att låta bättre!!

quote:
Du har ju högtalarkablarna anslutna till basterminalerna!
Det första du bör göra är att ansluta högtalarkablarna till det övre terminalparet på högtalarna istället. Efter det kan du mixtra med olika kopplingar.

quote:
bäst brukar bli ena på diskant och andra på bas då man kör singelwire på biwire kopplingar...


Snygg och enkel uppställning rabbe. Du verkar avara en av få som inte gett dig på FS-1:an. Kul med andra grejer. Vad är det för högtalare? (JPW?)
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2005/05/25 :  21:27:22  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Henrik

Hur blev det med skumgummin ???

Jag hade tänkt att tuta förbi nästa vecka om det passar dig , tar kameran med mig

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Henrik Nilsson
Member

455 Posts

Posted - 2005/05/26 :  06:11:13  Show Profile Send Henrik Nilsson a Private Message  Reply
Tackar för alla förslag och synpunkter, sånt e alltid bra!

bjarne: Det är ett par Acoustic Energy EVO 1. Högtalar kabeln är en billigare variant av Xindak.

Johan: Jovisst blev det bra med skumgummin. Inte alls dom problemen som innan men visst de spelar inte lika djupt men låter klart bättre, kablarna hjälpte till oxå med lite mer kontroll.

Original CD-A8T -> Audience Conductor -> Dared MP-7 -> ViaBlue SC-2 Red-Line -> Phonar Monitor IIs
Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2005/06/04 :  20:53:01  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message  Reply
Henrik, du skulle ha ett par Ceraballs under din CD och förstärkare !!
Dämpar bort dom sista "vibbarna"! Hur gick det med kabelbryggorna??? Blev ljudet bättre?? Nyfiken

Wolfgang

++ äger och driver Creative Audio++
++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++


http://www.creative-audio.se
Go to Top of Page

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2005/06/04 :  21:03:43  Show Profile  Reply
Aldrig fel med lite Xindak!
Låter rätt bra antar jag?

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert
Go to Top of Page

martikainen
Starting Member

16 Posts

Posted - 2005/06/05 :  21:25:41  Show Profile  Visit martikainen's Homepage Send martikainen a Private Message  Reply
mmmm, snacka om att storleken på kablarna är chockerande, har själv audioquest typ 2 och tycker att dom är stora, kan vara för att jag aldrig sett någon större kabel irl, skulle vara roligt att testa Xindaken =) Synd med olyckan på spider racket.
Go to Top of Page

Henrik Nilsson
Member

455 Posts

Posted - 2005/06/05 :  23:22:07  Show Profile Send Henrik Nilsson a Private Message  Reply
Wolfgang: Det skulle nog behövas men tror att det kanske blir en för "dyr" uppgradering för tillfälligt. Har tyvärr inte hunnit testa med jumpers med högtalarkabel, köpt nya högtalare så har haft lite att göra med dem istället!

Martin.M: Precis, aldrig felmed lite nya kablar. För vad man har gett för dem så lät det över förväntan jämfört med motsvarande AQ som jag hade men det var nog för att dessa matchade bättre. Sen att de ser och känns riktigt nice gör ju inte saker sämre.

martikainen: Japp dom känns rätt grymma och låter väldigt bra. Jag och kablarna finns i malmö området om du bor i närheten kan vi göra ett test om du vill...




Original CD-A8T -> Audience Conductor -> Dared MP-7 -> ViaBlue SC-2 Red-Line -> Phonar Monitor IIs
Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2005/06/06 :  13:13:32  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message  Reply
Vad blev det för högisar nu då ?? Tog du BW kabel med en gång då ???

++ äger och driver Creative Audio++
++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++


http://www.creative-audio.se
Go to Top of Page

Henrik Nilsson
Member

455 Posts

Posted - 2005/06/06 :  14:46:51  Show Profile Send Henrik Nilsson a Private Message  Reply
Blev ett par så gott som nya Monitor Audio Bronze 2, nope samma högtalarkabel Xindak SC-01 singlewire...

Original CD-A8T -> Audience Conductor -> Dared MP-7 -> ViaBlue SC-2 Red-Line -> Phonar Monitor IIs
Go to Top of Page

KingX
Member

586 Posts

Posted - 2005/06/12 :  16:51:35  Show Profile Send KingX a Private Message  Reply
mm.. bytte från singlewiare till bi-wire kabel till min Canton SC-L som står här hemma och fick då bort den lilla plåtbiten och jag sjlv blev mkt mkt mkt imponerad över ljudet. helt kalrt bättre. luftigare, stramare bas öppnare melanregister.. så i mit fall så bar bi kabel ett mkt mkt väl genomfört byte får jag lov o säga.

kanske ngt o testa iaf?!

i övrigt mkt snyggt system!

sedan har jag en fråga angående e& t spider rack.. hur står det sig med lite tyngre grejjer på sig? e det tyngd tåligt?
har funderat på o skaffat ett sådant nämligen..

//** To Listen Or Not To Listen.. that is the question **\\

Edited by - KingX on 2005/06/12 16:53:38
Go to Top of Page

Henrik Nilsson
Member

455 Posts

Posted - 2005/06/12 :  19:14:02  Show Profile Send Henrik Nilsson a Private Message  Reply
KingX: Man tackar! Får hem jumper imorgon till högtalarna så skall testa då att byta ut byglarna. Ang. tyngdtåligheten vet jag inte riktigt faktiskt...

Ha det...

Original CD-A8T -> Audience Conductor -> Dared MP-7 -> ViaBlue SC-2 Red-Line -> Phonar Monitor IIs
Go to Top of Page

Snutten
200.000-klubben

3452 Posts

Posted - 2005/06/12 :  20:00:54  Show Profile Send Snutten a Private Message  Reply
Original Spider rack har en grym finish, har ett själv .
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.48 sekunder. Snitz Forums 2000