HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 En totalt vilsekommens besök hos SoundProof
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

matså
Semesterfirare

2705 Posts

Posted - 2005/06/18 :  22:34:29  Show Profile Send matså a Private Message  Reply

Denna bild kavalkad är totalt mina tycke o tankar om besöket.

Nåväl klockan 12:15 startade jag från Lödde (lite nervös o rädd för dom som skulle vara på Sound). Resan gick bra tills jag kom till Metallgatan 11. Här fanns fan inte någon hifiaffär. Mina tankar vandrade till som att de kanske har hittat på alltihopa för att driva med gamle Mats (ha ha tönten gick på det) Men den dumma tanken försvann direkt. Det var nog jag som hittar som en sork från Uganda.

Gick till en affärr i slutet av gatan(där affärsinnehavaren körde utan hjälm på en motorcykel fy) Men killen var trevlig, dock skulle ni sett hans ansikte när jag frågade var Soundproof låg. Han såg precis ut som jag hade frågat om rymdmänniskor.

Jag surnade till (nej jag klippte inte till snubben, utan jag blev inbordes sur på sitiuantionen.

Då körde jag till nästa sidan om och frågade men snubben där sa att grannen kanske visste men han var såklart inte inne (såklart) Han sa att de har flyttat.

Då fick jag den geniala ideen att affären kanske har flyttat in till centrum för att locka fler kunder. Nej ingen affär. Vid detta laget höll jag på att bli galen(riktigt galen).

Till sist ringde jag min kära fru för att få deras telfonnummer. Och nu kommer ett av de trevligaste hjälpsammaaste personal någonsin. Killen hade sådan tålamod med mig och lotsade fram mig. Ett stort tack för det. Nu till det värsta. Affären var cirka 20 meter ifrån mig där jag frågade snubben som sa att grannen kanske visste

Själva affären trodde jag skulle vara större, men gud så mysig den var.

Här är lite bilder. Tyvärr är bilderna inte så bra (glömde stativet) och jag kan inte vad grejorna heter på de flesta bilderna. Men jag ville delge mina intryck.



I detta lyssningsrym blev jag mycket imponerad av upplösningen, själva soundets spridning, och den djupa basen. Däremot tyckte jag basen var något bumlig, men det kan ha varit rummet också.



Här är elektroniken som drev högtalarna däruppe. Denna elektronik var enbart tittning för min del och plånbok. Men det är kul och höra de odödligas apparater





Aaa så rörande, en rörförstärkare från Octave





Fina små golavare från Phonar. Dessa små golvare spelade med en så fantatiskt bas och upplösning att jag inte fattade att det var sant. 12000 kr i detta sammanhan tyckte jag var billigt.

Men när JD (jag tror ditt nick var så, mitt minne är bra men kort, förlåt) koppalde in Credo Phonars lite större stativare. Så blev ljudet ännu bättre, ok de kostar ju en slant mera men ändå. Jag blev imponerad. Vem behöver govare




Nej nu börjar jag gråta. Det är är för känslosamt och rörande. Rören som drev ovanstående högtalare.




Här är elektroniken (transist tror jag) som drev resten av högtalarna jag lyssnade på







Men när JD (jag tror du heter så, förlåt att jag har glömt). Jag totalt mållös. Jag tänkte fråga Jd var han hade gömt subben. Sicket djup, sicken upplösning osv osv. Fan man behöver inte golvare, detta räcker totalt. Tyvärr priset därefter. Herregud vilket ljud



Men dagens fina överraskning när det gäller att hifi inte måste var så dyrt var Monitor IIs (tyv´ärr glömde jag fota. Dessa var visserligen lite sämre än förra monitor. Men så stort som 7000 kr och 33000 kr var det inte. Hade de små kostat 20 000 kr och de stora 25000 kr hade jag kanske förstått. Men det här var makalöst sicket fint ljud man kan få fram och återigen vilken bas. Dessa kunde möjligt kanske kunna ersätta mina Ego 515. Men jag nöjer mig med Audio pron så länge. Inte dåligt att kanske kunna ersätta Ego 515, då är

Min fotosida på flickr

Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!

6152 Posts

Posted - 2005/06/18 :  22:36:30  Show Profile Send Niklas Nord a Private Message  Reply

Sjysst Matså, med lite reportage såhär sent på kvällen !!


Använd ditt sunda förnuft innan du litar på nått som skrivs på internet.
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/06/18 :  23:32:48  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
TRevligt Mats!

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2005/06/19 :  00:38:44  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message  Reply
Även tack for ditt besök Mats, både JD och jag tycker det är roligt att visa att bra HIFI inte behöver kosta skjortan!! Den stärkaren som du trodde var ett "trissa-steg" är Octave V40 (27.500;-) lillebror till det svarta Octave V70 som spelade i det andra rummet .... PrimaLuma II rör-steget som du tyckte om kostar "bara" 14.900:-

Tack för de vänliga orden Mats!

Pierre (Soundproof) och Wolfgang

++ äger och driver Creative Audio++
++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++


http://www.creative-audio.se
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/06/19 :  02:19:15  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message  Reply
sorry jag inte var med.. :/

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

Labbe
Medlem, HiFi Norr

2052 Posts

Posted - 2005/06/19 :  11:09:51  Show Profile  Visit Labbe's Homepage Send Labbe a Private Message  Reply
Trevligt Reportage.

Såg att det skymtades en Marantz hembioreceiver och en dvd (ingen billig kombo om det var/är de modellerna jag tyckte det var). Till höger om dvdn stod något Rotel liknande.

In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates.

Ansvarig för EleganZe Project

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000