Author |
Topic  |
Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts |
Posted - 2005/05/29 : 22:59:36
|
Mange: Likheter finns, Bladelius kan ju oxå ha kommit på denna design lite tidigare. Men nog om detta. |
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
 |
|
whiskyman
Member

3896 Posts |
Posted - 2005/05/29 : 23:39:03
|
Här är lite bilder från mig också. Först bild på en av värdarna,nämligen Leif Mårten Olofsson. Här är bild på elektroniken.Det är Gondul på toppen om jag inte misstar mig.
Som förstärkeri stod ett par Beowulf.
 Denna fick vi dessvärre inte höra. Det skall vara Coltrane Alto.
Hela tillställningen var mycket trevlig och ser framemot nästa gång.Dock så märkte jag att jag dämpat min bas lite väl mycket hemma,men det var något som jag funderat på tidigare så det fick korrigeras i dag när jag kom hem.Mvh Kristofer |
Edited by - whiskyman on 2005/05/30 15:56:35 |
 |
|
whiskyman
Member

3896 Posts |
Posted - 2005/05/30 : 10:45:58
|
Jag var på demon på fredag eftermiddag. Då var det inte så många där vilket gjorde att man fick möjlighet till att höra bra och hade bra platser.Tycker att de stora Coltrane var som vanligt det som lät bäst här. Mvh Kristofer |
Edited by - whiskyman on 2005/05/30 12:22:29 |
 |
|
Pac
200.000-klubben

22008 Posts |
Posted - 2005/05/30 : 17:59:09
|
Jo, visst lät det bäst inne i det stora rummet och på Söndagen lät det bättre än på Fredagen...
Vi tar väl en närbild till på "kopiorna"? 

|
// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu // HiFiForum.nu's regler, Artikelregister
|
 |
|
whiskyman
Member

3896 Posts |
Posted - 2005/05/30 : 18:17:35
|
Får la se till att gå både på fredag och på söndag nästa gång vilket jag hoppas inte dröjer för länge. Mvh Kristofer  |
 |
|
johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts |
Posted - 2005/05/30 : 23:21:34
|
euJUED i Göteborg ?? Det hade inte gått Fredrik , dom hade fått tuppjuck på oss 
Det här nya med Duke Ellington är faktiskt riktigt intressant. Ett koncept som fler tillverkare borde titta på. En fråga: Hur klara subarna sig på lite högre volym med låga basgångar (läs Bernt spelar Infected Mushroom ) ?
Snygga bilder som alltid Pac  |
>musik förmedlingen< Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
|
 |
|
Pac
200.000-klubben

22008 Posts |
Posted - 2005/05/31 : 06:47:53
|
Tackar Johan!
När jag på Fredagen klev ut ur det stora rummet så var kafferepet som sagt redan igång
Drbob, Bernt Jansson, Leif Mårten Olofsson, Arcam, Sten och Anders fikar på...
Ute i "fikarummet" hittade jag också Solidtechs nya fötter.

|
// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu // HiFiForum.nu's regler, Artikelregister
|
 |
|
Mårten Design
Member

252 Posts |
Posted - 2005/05/31 : 17:37:17
|
För er som missade demon i helgen så har vi kvar Bladelius Beowulf uppställd tillsammans med Coltrane under Onsdagen och Torsdagen denna veckan. Öppettider: 15-18.30
Mårten Design Götabergsgatan 18 Göteborg 031-207200 |
 |
|
Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts |
Posted - 2005/05/31 : 17:50:26
|
Borde vara upperligt tillfälle att lyssna på grejerna när de har spelat in sig lite. Ta chansen. |
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
 |
|
Jorma
Member

3316 Posts |
Posted - 2005/06/01 : 00:54:11
|
Jag var där i helgen och lyssnade och nu även i måndags med min Japanska distributör som är i Sverige på besök. I måndags lät det ännu bättre och ni som har tillfälle att ta en lyssning med riktigt bra "släpp" i ljudet bör passa på dom dagar som Beowulf finns kvar hos Mårten. Det har aldrig låtit så bra och det är inte enbart Beowulfs förtjänst. Mårten har gjort en hel del med rumsakustiken och till sist har Björn Wiman trimmat in dom sista milimetrarna av högtalarplaceringen så att nu står dom förmodligen maximalt finintrimmade för bästa möjliga ljudkvalitet.
(Jag får nog ta och bjuda hem Björn och släppa loss honom en timma i mitt rum )
|
Driver företaget Jorma Design AB i Göteborg. http://www.jormadesign.com/ |
 |
|
jari
RödaTråden vinnare

4513 Posts |
Posted - 2005/06/02 : 21:32:02
|
Efter att kört några hundra meter i morse kom jag på att jag glömt ta med mig cd-skivor,det var bara att vända tillbaka och rafsa ihop ngt.17.00 ringde vi på och släpptes in av Leif.Efter lite rundsnack så kom vi till att plocka fram de medhavda,3 cd. fick jag med mig varav en naturligtvis låg kvar i cdspelaren hemma.Så Leif bistod oss med en del av sina "smultron",bla den "berömda" Elvis-cd.n. När musik låter som i denna uppställning, så vill man bara höra mer. Tackar Leif för denna "referens" att ha med sig,och en mkt trevlig lyssningsstund.Ni som inte hade möjlighet att vara där,"ni var inte där" som jag brukar säga.
 |
Dared VP 845 förstärkare,Shuguang WE845,RCA vt231,Raytheon 6072A rör,Marantz cd6007 cd-spelare,Technics SL1500c skivspelare,AT VM 540ML pickup,Ino pi60s med es dämpmaterial högtalare,Diy silver sexfläta signalkabel,KLEI Classic Harmony rca-kontakt,Diy silver sexfläta + Fyrfläta enkardelig kopparkabel utan kontakter högtalarkabel,2 fyrflätor med enkardelig ledare,2 ledare till fas och nolla,4 till jord,med kopparkontakter nätkabel,Gigawatt PF-1E nätlist.
Sursill "Farligt käckt"
|
 |
|
Topic  |
|