HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 Muse system..
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Muse
Member

1232 Posts

Posted - 2005/07/14 :  14:02:48  Show Profile  Visit Muse's Homepage Send Muse a Private Message  Reply
Här kommer lite bilder på min anläggning!


En överblick..Beakta att TV´n är 36"..hehe

Dali Euphonia MS5 - Consonance Droplet CDP 5.0 - LA Mayro(inom kort)

Edited by - Muse on 2005/10/05 11:34:35

Muse
Member

1232 Posts

Posted - 2005/07/14 :  14:14:29  Show Profile  Visit Muse's Homepage Send Muse a Private Message  Reply

Ovärdeliga Emit & Emim element..


Infinity RSIIB utan kläder!


Nåja, så stora är dom inte..


Här sitter Muse och njuter i vanliga fall!


Bild från hallen


Lite plattor måste ju också finnas?

Kvaliteten är ju inte direkt superb på fotona, men man tager vad man haver..

Dali Euphonia MS5 - Consonance Droplet CDP 5.0 - LA Mayro(inom kort)

Edited by - Muse on 2005/07/14 14:29:38
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/07/14 :  14:53:44  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

VIKKET VACKERT RUM DU BYGGT UPP SEN FÖRSTA GÅNGEN JAG SÅG EN BILD AV DINA JBL PÅ ANNONS I DITT DÅVARANDE RUM MUSE

Och vikken härlig anläggning du fått ihop min vän!!!!!!!!!

Du har tagit JÄTTKLIV kan man säga Muse....

Driver Mayros hifidagis

Edited by - mayro on 2005/07/14 14:54:41
Go to Top of Page

Per100
Member

1543 Posts

Posted - 2005/07/14 :  15:02:22  Show Profile Send Per100 a Private Message  Reply
Vackert Muse och säkert väljudande också.
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/07/14 :  15:13:23  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply


Jag ska dit o lyssna då vi åker upp den 22 denna månad.....

Ska försöka få in ett par infinity 2,5 i skuffen då på chryslern också.... Mätning pågår....

Då ska Muse små högtalare få bekänna färg.....

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2005/07/14 :  15:25:47  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message  Reply
Det är sannerligen ett mycket trevlig rum!

Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2005/07/14 :  15:45:21  Show Profile Send ohmega a Private Message  Reply
Ja...denvern är ju pricken över i:et liksom

Rummet är ju toksnyggt...t ex skivhyllan....är ju inte tokig alls..

Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker"
Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Go to Top of Page

jaejin
Member

923 Posts

Posted - 2005/07/14 :  15:46:33  Show Profile Send jaejin a Private Message  Reply
Ljust och trevligt rum.

Härliga högtalare ,Men jag blev lite smått förskräckt av storleken när jag såg den blå stolen bredvid dem .
- Oj vad stora de var , tänkte jag. Men sedan såg jag att det var stolen som var väldigt liten istället.

Fin synvilla.

Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/07/14 :  17:59:46  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
Dom är "bara" 145 höga....64 breda...... Så dessa "småttingar" kan ju bli större ju... Muse fru har numera vant sig med dessa diskreta skapelser... Så nu ser "allt" enbart "lite" större ut då uppgraderingar sker....

Rummet blev uppgraderat då Muse köpte mina 2,5 så frun skulle "gilla läget lite"... Så dom nya möblerna köptes in i färger som matchar 2,5.. Som tur var o är så matchar ju dessa nya högisar...

Men jag VET det blev en dyrare uppgradering för fruns välmående än för Muse.....MYCKE dyrare.. Men Muse är man och backar inte för så små saker som en arg fru.... Och numera anser även frun det är ball med stora burkar. Hennes musik låter ju även den mer o högre ju... Vilket muse ÄR måttligt glag över vet jag...

Jag har även gett muse fru lite tips om fler saker hon kan utnytja muse byten till....Man får ju "bromsa han" lite så man inte går och blir omkörd ju...

Ska bli skoj att höra dessa nya fina infinity faktiskt...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2005/07/14 :  18:54:31  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Riktigt stilfullt

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

EmilH
Member

484 Posts

Posted - 2005/07/14 :  19:28:28  Show Profile Send EmilH a Private Message  Reply
Skapligt feta högtalare!! :-)
Go to Top of Page

Drem
Member

696 Posts

Posted - 2005/07/14 :  20:30:00  Show Profile Send Drem a Private Message  Reply
Mycket snyggt och stilfullt!

Just nu:
Musik: Bladerunner OST
Film: "Jimmy P" [BLURAY]

Musik- och Filmanläggning
Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2005/07/14 :  21:22:51  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message  Reply
Du milde! Ser ju ut som hemmavid! Annan anläggning bara.

Samma färg på väggar, soffa, golv, tak... till och med TEGELVÄGGEN finns med!

Liiite annan inredning(något brokigare) + en kakelugn. Annars otroligt likt. Skojar INTE!

M
Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2005/07/14 :  21:56:32  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message  Reply
Tjusigt, grattis att du fått ordning på´t!!

Wolfgang

++ äger och driver Creative Audio++
++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++


http://www.creative-audio.se
Go to Top of Page

Muse
Member

1232 Posts

Posted - 2005/07/15 :  01:05:42  Show Profile  Visit Muse's Homepage Send Muse a Private Message  Reply
Oj, tack för fina komplimanger allihopa!
Det värmde!

Har varit på bruket under kvällen och har därför inte svarat tidigare..

Mayro: Ni är välkommna! "Småttingar", bah..Den som lever får väl höra?

rannagarden: Är det säkert? Kusligt, eller? Har du någon bild?

Dali Euphonia MS5 - Consonance Droplet CDP 5.0 - LA Mayro(inom kort)

Edited by - Muse on 2005/07/15 01:07:12
Go to Top of Page

Muse
Member

1232 Posts

Posted - 2005/07/15 :  01:20:48  Show Profile  Visit Muse's Homepage Send Muse a Private Message  Reply
Med tanke på tiden på dygnet så kommer ett par suspekta bilder här:







12 st Raytheon i mörkret har väl ingen dött av?
God natt..

Dali Euphonia MS5 - Consonance Droplet CDP 5.0 - LA Mayro(inom kort)
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/07/15 :  14:07:34  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
quote:
12 st Raytheon i mörkret har väl ingen dött av?
God natt..


Nu har du rökt fel saker igen ser jag

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

jeppe72
Member

1492 Posts

Posted - 2005/07/15 :  14:15:16  Show Profile Send jeppe72 a Private Message  Reply
quote:
Ska försöka få in ett par infinity 2,5 i skuffen då på chryslern också.... Mätning pågår....


...och svänga förbi Mariefred och råka låna ut 2.5:or till en övervåning där de inte får stå men där de helt enkelt bara måste testas

Retro låter fint.
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/07/15 :  16:05:12  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply


Jodu Jeppe. OM du en gång satte in dom på din övervåning så fick du nog inte koppla ur dom sedan för din fru... Hon är estet. Men detta skulle direkt visa ert rum rent är gjort för dessa 2,5 högisar ju... Färgerna är ju helt rätt....

Sen gillar hon musik. Och skulle nog falla direkt för en fin ton ifrån en gitarr.....

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2005/07/15 :  16:17:08  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message  Reply
Model Three minsan! Jag får troligen snart kontakt med något dylikt...


Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/07/15 :  16:49:31  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply


EA.. Lätt moddad blir model three försteget grymt bra ska du veta...

Så skaffar du dig ett sådant så hör av dig så skall jag försöka förmedla vad mer exakt som görs. Men det är inga stora grejor kah jag säga... Dämpning av lådorna är en sak. Samt byte av nätbrunn samt matarkabel... Och vips har du ett riktigt highend försteg.....

Samt ett försteg som passar väldigt lätt in i OLIKA system helt oberoende på HUR dom spelar... Så det är ett "brett" försteg med som jag samt flera uppfattar det ingen egen ton eller hur man nu ska säga.

Det "bara är" på nåt sätt. Utan att "vara där"..

Den lätta modden gör rätt mycket... Och bör göras enligt mig. Skillnaderna är rätt markant bättre faktiskt...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Muse
Member

1232 Posts

Posted - 2005/07/15 :  21:53:49  Show Profile  Visit Muse's Homepage Send Muse a Private Message  Reply
Jeppe: Det står ett par RS 2.5 här hemma som du kan låna hem, no problemos!
Mayro snackar om ett annat par..så mina finns kvar jeppe..öhh..host..almost mint condition..

EA: "Jag får troligen snart kontakt med något dylikt..." Eh, förstår inte riktigt vad du menar..
Ett våldsamt bra försteg är det iaf! Som mayro påpekar: Våra är moddade+separata nätdelar.

Dali Euphonia MS5 - Consonance Droplet CDP 5.0 - LA Mayro(inom kort)
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/07/15 :  22:17:27  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
sköter sig inte frun Muse? menar så barnet kommer ut i tid?? Hälsa att vi kommer upp den 22 denna månad. så då måste "allt va klart" så vi kan lira musik ju

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

jeppe72
Member

1492 Posts

Posted - 2005/07/16 :  15:28:18  Show Profile Send jeppe72 a Private Message  Reply
Muse: tja ingen kan hindra mig från att låna hem ett par å testa lite, inget fel med det ju...

Retro låter fint.
Go to Top of Page

Muse
Member

1232 Posts

Posted - 2005/07/17 :  10:33:45  Show Profile  Visit Muse's Homepage Send Muse a Private Message  Reply
..nej Jeppe det tycker inte jag heller.

Då kan du ju labba lite och kolla design direkt i rummet osv.
Och det viktigaste: Undersöka och utvärdera ljudet utav gamla Infinity i ditt rum tillika anläggning.

Men jag kan ju säga redan nu att dom behöver utrymme till bakvägg samt tålamod att "sparka in dom".

Du får mer än gärna ta med dom hem och testa.

Dali Euphonia MS5 - Consonance Droplet CDP 5.0 - LA Mayro(inom kort)

Edited by - Muse on 2005/07/17 10:35:25
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/07/17 :  15:37:10  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply


Jeppe. Du kommer få problem för livet... Accuphase o infinity spelar helt jäkla underbart ihop...

Det skall bli späänande att se hur DETTA prov slutar hos dig jeppe..

Speielt den dan du får order att koppla ur igen av frun....

Den dagen skulle jag vilja va en liten fluga på väggen o lyssna på din dallrande röst då du på knän ber om nåd....

OJOJOJ vad jag skulle skratta..... Kurt olsson skulle va chanslös mot det showen.......

Muse har genomgått liknande ju. Och se vad det kostade honom.... Har du nån bild kvar av ditt rum med JBL Muse?? Så får Jeppe en vink om vad nåden KOSTAR...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.19 sekunder. Snitz Forums 2000