Author |
Topic  |
mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts |
Posted - 2005/08/06 : 15:07:54
|
fisksmiskola..
Här kan du gotta dig så mycket du vill samt orkar i AA högtalare o fina bilder....
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=31831
Jämshögsdagen var komunalråd o dragspel Där gick gränsen för musikaliska utsvävningar tyvärr......  |
Driver Mayros hifidagis
|
Edited by - mayro on 2005/08/06 15:09:42 |
 |
|
Fisksmisk ola
Member

1763 Posts |
Posted - 2005/08/06 : 16:03:29
|
Tack för det 
Har lite svårt för dragspel också faktiskt. |
Euroline - T-Amp - DIY |
 |
|
mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts |
Posted - 2005/08/06 : 16:32:57
|
komunalråd är klart värre än dragspel får man nog säga .... 
Att se dessa komunfolk i talarstolen vore ett ämne för en bildtråd FULL av rätt dräpande skämt.. För herregudars så LÅNGT ifrån folk som står där dom är dessa "slogansmäniskor"...Oavsett parti osv så är dom SÅ otroligt lika så dom rent av är exakta kopior av varann..
Den ända skillnaden dom har är turordningen dom tar upp saker o ting.......  
Men i slutet har dom ALLTID hamnat på att ALLT är "bäst" just i "denna" komun  
Var väldigt full i skratt då jag drog "kopplingen" till VÅRA osämjor osv....  
Det är ju bara "turordningen" som skilljer oss åt. Sedan är "RESULTATEN" så lika på slutet så det är rent snudd EXAKT ju....   |
Driver Mayros hifidagis
|
Edited by - mayro on 2005/08/06 17:12:05 |
 |
|
Muse
Member

1232 Posts |
Posted - 2005/08/06 : 17:28:26
|
mayro: Lät dragspelet transparent? |
Dali Euphonia MS5 - Consonance Droplet CDP 5.0 - LA Mayro(inom kort) |
 |
|
Muse
Member

1232 Posts |
Posted - 2005/08/06 : 17:29:21
|
Eller lyssnade du till den faktiska referensen? |
Dali Euphonia MS5 - Consonance Droplet CDP 5.0 - LA Mayro(inom kort) |
 |
|
mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts |
Posted - 2005/08/06 : 17:58:58
|
MUSE MUSE MUSE 
Dragspel ÄR verkligen ett instrument av dom FÅ jag tyvärr har väldigt svårt för.. ... Lite för mycket "tjo o thjim osv i detta instruments klang... Lite kan man undra om detta instrument faktiskt är rent utdöende i Sverige såsom musikförmedlare... 
Med åren så försvinner den generationen som gillade detta instrument i rask takt numera.....och av nya generationer tror jag återväxten är mycket mycket liten.....
fast om detta instrument anpassas mer till dagens "krav" och så vidare så kanske(?) det kommer finna en ny publik..Eller vad tror man?..
Ljudmässigt är instrumentet dragspel MYCKET få som kan återskapa med alla vibbar på "rätt" plats tror jag... Får byta Julleskivorna mot dragspel för utprovande... |
Driver Mayros hifidagis
|
 |
|
vole
Member

515 Posts |
Posted - 2005/08/07 : 00:56:24
|
Efter nu ha läste hela Sthlm´s tråden (haft annat för mig så jag har fått dela upp det på ett par dagar ) så kan jag inget annat än säga att detta var otroligt bra !!!!!!
Tobbe, du är verkligen en sann hifi entusiast med god portion humor i ditt skrivande..
Och ja, jag har läst tråden på faktsikt.se och kan inget annat än säga den mening som används inom psykologins värld, dvs.FÖRSVARSMEKANISM denna mekanism kan kan ge upphov till mycket i ordväg 
Än en gång Tobbe, starkt jobbat !!!! |
All strävan efter liv, leder till lidande !
"Why keep asking questions when your head is full"
|
 |
|
mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts |
Posted - 2005/08/07 : 02:07:22
|
Tack Vole...
Ja det blev en dyster slutspurt såsom lite av epilog till en i övrigt kanokul resa.... Men men. Inget att göra något åt nu... Som sagt. Vid en skilsmässa är det bättre gå vidare än älta vidare.. Så därför är en ruskigt rolig resa inbokad... Enbart tiden ska finslipas så det passar in väl osv...
Så mera är på gång.. Och som vanligt ska vi söka efter kul samanträffanden då med...  
Hos LTS samt Ino audio avslöjades ju en "last" som rent förvånade.en del "saker" stående PÅ högisarna...... Vad ska nästa resa kunna finna tro... 
Vi får hoppas det bjuds på NÅGOT kul ....Fast nu är man förvarnad o kommer nog ordentligt titta över så man inte har nåt direkt "komiskt avslöjande" att erbjuda ju.. .
Men vi ska titta NOGA.... 
|
Driver Mayros hifidagis
|
 |
|
juha
Member

316 Posts |
Posted - 2005/08/07 : 14:59:33
|
Tackar för en minnesvärd tråd Mayro: ) |
 |
|
mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts |
Posted - 2005/08/08 : 00:50:09
|
Juha. Tack för dina ord..... 
Sedan BER jag er som läser här att sluta tolka om denna tråd. Denna tråd talar om att JAG samt ULF gillade ino audio.. därmed är det punk om detta.
Angående hemmabio säger jag igen. Jag kan inte utala mig eftersom jag INTE har tillräklig erfarenhet av hemmabiolyssning. MEN att den i stort sätt ÄNDÅ riktiga hemmabio JAG hört hos Johan B var rent fruktansvärt äkligt verklighetstrogen i sin förmåga att ge en känsla av total närvaro... Och detta med sådan realism så jag var MED om en landstigning... Detta slår med hästlängder ut ALLT jag hört ifråga om hemmabio totalt... Och eftersom hemmabio är för mig okänd mark så KAN jag enbart säga det jag UPPLEVER.. Och i mina tankar är hemmabio UPPLEVELSE.. detta sa o skrav jag på tråden här. Johan B´s hemmabio han visade oss på eojued träffen hos hom är sååå klart värre än ALL upplevelse JAG har upplevt med detta sätt att lyssna så även inos system blir långt efter.. ÄR detta så konstigt att JAG upplevde?? samt att jag berättade också.. MED komentaren att jag inte KAn bedömma mer för jag har för dålig kunskap eller erfarenhet eller kalla det vad man vill...
Jag BER er läsa tråden som den menas nu. Och INTE ett ont ord är menat eller sagt om INO Audios produkter.. INTE ett ont ord. Att en hemmabio kan förmedla MER UPPLEVELSE måste jag ju få säga hoppas jag. För det var ett tillfälle. Samt ett system osv. Iö skulle säkert som attan kunna sätta ihop sina prylar till betydande mer UPPLEVELSE så en oerfaren bild/o ljud mäniska som jag skulle få YTTERLIGARE UPPLEVELSE... och då kanske säga att Johan B´s hemmabio inte nu når tyill anklarna på Iö´s bio eller vem som hellst bio...
Så SNÄLLA: OMFORMA INTE TRÅDEN NU MERA ÄR NI SNÄLLA.... Nu står detta IGEN här tydligt o klart så ALLA kan se o läsa. HOPPAS det går fram till alla ev intreserade av debatera så detta tar slut.
JAG kommer nu INTE bemöta mer i denna tråden . Utan undrar man något som inte är av arten att man förstår meningen samt den possetiva totala berättelsen om dessa högtalare så använd PM och fråga så slipper man UNDRA om jag menar ditt eller datt..
MED vänliga hälsningar Tobbe. |
Driver Mayros hifidagis
|
Edited by - mayro on 2005/08/08 00:52:07 |
 |
|
EmilH
Member

484 Posts |
Posted - 2005/08/08 : 08:48:38
|
Skulle bara vilja tacka för ett underhållande reportage Mayro, sällan har jag haft så roligt som under denna resa. Beklagar att det blev en sådan trist avslutning på det hela men själva ursprungsreportaget njuter jag fortfarande av.
Tack Mayro. |
 |
|
Blue
Member

2120 Posts |
Posted - 2005/08/08 : 11:02:13
|
Så där ja, nu har även jag plöjt genom alla sidorna... PUUHHH...
Tack Mayro för mycket trevliga reportage!
Och beträffande "diskussionen" på faktiskt.se kan jag bara säga att jag är glad att jag har bytt forum, så som faktiskt.se tydligen har utvecklats fram till idag...
ÅSIKTSFRIHET! Finns inte detta på ett forum kan det rimligen inte längre kallas ett forum. |
Ett kungarike för en vevgrammofon. |
 |
|
mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts |
Posted - 2005/08/08 : 14:03:15
|

Denna tråden har fått ett ROLIGT efterspel.... Ett MYCKET MYCKET roligt efterspel.. Vilket jag ska UTAN att nämna namn återge via bilder....  |
Driver Mayros hifidagis
|
 |
|
Leif B
Member

1504 Posts |
Posted - 2005/08/09 : 16:53:46
|
Kommer Öhman på besök? Vore kul om detta hände. Kanske Rydberg har bjudit in dig?
mvh Leif B |
Edited by - Leif B on 2005/08/10 15:27:44 |
 |
|
EmilH
Member

484 Posts |
Posted - 2005/08/10 : 15:12:13
|
Vad har du nu på gång Mayro? :-) |
 |
|
mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts |
Posted - 2005/08/10 : 15:31:04
|
Skall fixa till bilderna så kommer "efterspelet här snart... Min dator har legat nera några dagar tyvärr. Så jag har inte kunnat använda den tyvärr.... Men äntligen avhjälpt.... |
Driver Mayros hifidagis
|
 |
|
FBK
700.000-klubben

7381 Posts |
Posted - 2005/08/10 : 16:24:03
|
quote: Skall fixa till bilderna så kommer "efterspelet här snart...
Har du somnat eller |
Lever på samhällets botten. Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland. |
 |
|
mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts |
Posted - 2005/08/10 : 16:45:10
|
Nope. Inte somnat. Men funderat lite hur jag skall göra med ett "litet" ev "avslöjande".... men tar detta nu här också samtidigt...
Hur som helst så kom ju ett efterspel till denna tråden ju Och egentligen ska man kanske inte ta upp det. Men då komentarerna var så "roliga" då detta "efterspel" kom här i familjen så kanske man kunde göra en sorts skoj avslut med lite bilder av "efterspelat o familjens "reaktion" då Efterspelet kom i BREVLÅDAN... 
Denna tråd har ju fått en del trista vibbar av underlig anledning. . Specielt som en av mina tilltänkta NYA högtalare skulle kunnat bli just en Ino Audio samma modell som Johan Lindroos har..Men endast huvudhögtalarna då. Samt med små saker som skulle talas med Iö om sedemera i så fall...saker som JAG undrade o ville OM detta gått o göra vill säga..
Detta har jag redan talat med Johan L om per tel. Så detta är ingen sk "bull shit" i efterskott om någon nu får för sig detta också..Utan så är fakta i klarspråk...
Min bil är redan på nätet för säljande osv. Så beslut om ombyggnad av hifi är fattat efter min STHLM resa..
NU kan ALLA sjuka debatter kanske få ÄNTLIGEN dö ut...
Hur som helst så.. För några dar sedan kom ett OMÄRKT paket på posten via BREVLÅDEUTDELANDE ... Och i dessa tider med snålblåst på forumen o tider med bomber så kom direkt en komentar ifrån Lena att "nu har du fått en BREVBOMB"  "Du borde nog inte öppna mera"....

Brrr. Jag som REDAN börjat öppna    |
Driver Mayros hifidagis
|
 |
|
mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts |
Posted - 2005/08/10 : 16:51:24
|
Så vad gör man med ett påbörjat öppnande av ett paket. med barn hund o fru hemma.. Jo ut med barnen.. Snabbt upp med deras nät till badmintonen dom "bara" tjatat hela sommaren om

Sedan en snabb förpassande ut med Milton vår hund till sin löplina en bit ifrån huset

Och Lena sprng ju som en modig kvinna gör direkt o gömde sig i vedbon

Komentaren som avlossade då hon stack var. "spring om det smäller" |
Driver Mayros hifidagis
|
 |
|
FBK
700.000-klubben

7381 Posts |
Posted - 2005/08/10 : 16:52:50
|
quote: nu har du fått en BREVBOMB
 Ja så långt går nog ingen när det gäller Hifi, får man hoppas |
Lever på samhällets botten. Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland. |
 |
|
Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts |
Posted - 2005/08/10 : 16:53:42
|
Lena: Störtskön kommentar juh   |
[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2] Moderator på Minhembio
|
 |
|
mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts |
Posted - 2005/08/10 : 16:55:19
|
Man kan ju undra om det är "referenserna" ifrån "annan" plats som får henne tro man HINNER springa om det smäller  
Hur som.. Alla är nu ute o paketöppningen fortsätter.. Svetten rann nu ner för ryggen o jag ångrade jag ens bett om att hämta in posten

Så försiktigt öppnades det lite till.. "innehållet" var väldigt massivt o hårt....  |
Driver Mayros hifidagis
|
 |
|
ohmega
Member

4651 Posts |
Posted - 2005/08/10 : 17:08:36
|
berätta mer, berätta mer...visa bilder..säg nåt.....jag är SÅÅÅÅÅÅÅÅ nyfiken   |
Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker" Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor |
 |
|
mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts |
Posted - 2005/08/10 : 17:14:29
|

Som alla vet så har eujued ju en gris som "maskot" osv. Ja förutom vår "vemsom" så klart... Han är ju klart "sötast" om ni tittat på tidigare sidor.
Men vad som kom i paketet måste jag erkänna fick tårar att rinna... En glad prick ifrån forumet här hade fixat fram min adress och gjort en "gris" som precent... Jag namnger inte denne man här.. Men vill med dessa bilder osv ge mitt o min familjs stora TACK till avsändaren...Denne avsändare är inte ifrån skånetrakterna ens. Men har sett vår maskot o tog en "avbild"... Jag fick gå ut i tio minuter för att få "andan" av den glädje som man kände.

Mallen var en gris denne avsändare gjort till sin numera avlidna Mamma. Som han fick efter sin mors död tilbaks. Den gjordes då han gick i fjärde klass. och har därefter annvänts "flitigt" som han sa i medföljande brev......
Vilket FORUM hf.nu är.. Vilka mäniskor som här finns som skapar detta unika forum......   |
Driver Mayros hifidagis
|
 |
|
Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts |
Posted - 2005/08/10 : 17:16:26
|
Det fattas ord för detta. |
[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2] Moderator på Minhembio
|
Edited by - Snoop on 2005/08/10 17:20:21 |
 |
|
Topic  |
|