Author |
Topic  |
Muse
Member

1232 Posts |
Posted - 2005/08/05 : 19:49:30
|
Dumt att kritisera mayro om man inte har varit hemma hos honom och lyssnat på hans "färgade ljud-ideal"..hehe eller HAHAHAHA!! Eller Muahahaha..What Ever..
Men det är klart, har man suttit och gömt sig i en källare sedan Krita så kanske man inte har så mycket att jämföra med. Skulle vilja kalla det hemma-blind.
Lite Zinfandel får iaf blodet att rusa, härligt! Är det inte hockey snart? FORZA SSK!! |
Dali Euphonia MS5 - Consonance Droplet CDP 5.0 - LA Mayro(inom kort) |
 |
|
HJ
Member

799 Posts |
Posted - 2005/08/05 : 20:03:46
|
Tack Mayro för intressant och färgglatt reportage. Det har varit mycket att läsa och kul att få läsa om besöket i den beryktade källaren. 
Kunde tyvärr inte låta bli att läsa tråden på Faktiskt. Himla tråkigt.
Ang bilen så verkar det få plats en seriös bas-låda i det bagageutrymmet.  |
"So here I am once more..."
|
 |
|
Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts |
Posted - 2005/08/05 : 20:17:59
|
Som sagt tråkig utveckling på detta besök , om man läser tråden på faktisk, men det är inte förvånande, för än en gång visar dem att man inte får tycka vad man vill och blir förbanande om man säger något som "de" inte anser korrekt.
Fortsätt med ditt underbara sätt mayro.
Hoppas på flera sådana här trådar fram över. |
[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2] Moderator på Minhembio
|
Edited by - Snoop on 2005/08/05 20:22:53 |
 |
|
mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts |
Posted - 2005/08/05 : 20:26:57
|
Muse
Lite "färgat" har jag för att vara ärlig... Men detta för jag VILL ha det så.. Annars skulle våra femtiotalskivor vi lirar inte kunna liras knappt....
Men detta "färgande" sker via delningsfiltrets inställningsmöjligheter..... Så det är inte en "alltid" färgning kan man väl kalla det...
Men mina burkar är varken bättre. ELLEr sämre direkt då det kommer till tonala saker.. Än typ någon av Inos högtalare...
LITE skiljer dom sig ju direkt i ljudbilden mot dom MINDRE ino.. Men som tex Johan Lindroos system har KLARA likheter i sitt sätt att framföra musiken samt den tonala karaktären..
Och mina burkar blir OCKSÅ smala i ljudbilden med vissa spelare.. O bättre med andra..
Så ingen skillnad alls..ÄVEN fast dom är dipoler.. Förvånande kanske för en del.. Men detta med dipolljud är snudd liknade detta med rörljud..
Benämningen innebär en massa förutfattade meningar helt klart.. Att lira en dipol innebär INTE att man per automatik får en stor stor ljudbild bara för dom är just dipol..
INGET är mer fel än detta..
Dipoler med "fel" ljud in blir oftast rent hemska samt olyssningsbara LÅNGT LÅNGT tidigare än lådhögtalare... Och ljudbildens bredd är MYCKET mer beroende på att signalen som når högtalaren är "rätt.. Minsta fel är igen totalfel.. Inte "lite" mer fel.. Dipoler reagera mer såsom rena skiten direkt...
Detta sagt lite generellt sagt..
Man ser här en mängd som använder just dipol ljudet som förklaringar till ditt o datt.. Äg dipoler i åratal av olika märken o typer.. samt också lådor osv.. SEDAn vet man troligen VAD jag försöker säga här...
RÖR anklagas ofta. ( även jag använder ordet) för att vara mysiga mjuka goa osv.. Vilket är totalfel i verkligheten.. rör kan låta hårdare än någon transistorstärkare ibland...
Dipoler tror många ÄR stora såsom regel i ljudbilden.. Och BREDA käftar osv... Vilket är också en liknande skröna... LITE sanning är det. Men inte så avgörande så man vill tro...
Men en VÄLSPELANDE dipol med BRA elektronik osv kan däremot ÅTERGE klart större ljudbild än lådor gör...
Lika sant som att en dipolbas LÄTT går att tweeka in mot en elektrostat vilket lådor har svårt för osv...
Samt att dipolbasen lätt matchas in med ALLA kontruktioner...
Så skulle va skoj med ibland LITE mer nyanserade debatt med mer ingridiens av även sådana kunskaper osv... för OM man har dessa kunsaker o erfarenheter så förstår man i alla fall MINA ord lättare. Om det nu är något att förstå...
Har man dom inte så kom LITE info i ämnet här nu på mitt talspråk i skrift...
För MIG så finner JAG Johan Lindroos system väldigt attraktivt..Det är i för MIG passande storlek.. Och att jag vill ha grejor i denna nivå hoppas jag är ok.. Med den trevliga direktivitet osv dom har.. O som jag VILL ha...
därmed sagt kan ju ändå dom mindre passa för andra kanon.. Johans KAN stå i dämpat rum .. men mer fristående som JAG vill ha högtalare... OSV OSV....
Vad sa folk om jag ägt ino och bytte upp mig o fick mer av detta direktivitetsljud.. O skrev att jag inte hade detta tidigare med tex pip.. Skulle jag hängas då? Eller skulle texten då säga.. Självklart.. Dessa stora är ju bättre på just detta DU gillar o vill ha. Samt att dom pallar mer fristående än PIP tex..
Jag kan inte låta bli att undra faktiskt...
Så snälla alla här nu.. ALLA inklusive vänner som vill stötta mig.. Nu lägger vi ner larvet här med slugging osv.. O ställer ev frågor osv av MER trevlig stil o karaktär..
OK för alla hoppas jag.....
|
Driver Mayros hifidagis
|
 |
|
Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!

6152 Posts |
Posted - 2005/08/05 : 20:30:37
|
 ja jag är alltid för en sansad diskussion ! Det vet du mayro  |
Använd ditt sunda förnuft innan du litar på nått som skrivs på internet. |
 |
|
FBK
700.000-klubben

7381 Posts |
Posted - 2005/08/05 : 20:41:01
|
quote: Mig förefaller det som, efter att ha läst debatten på Faktiskt.se snabbt, att IÖ totalstyr det forumet och minsta kritik mot honom eller hans produkter möts med konstanta mothugg
Jag har också fått den uppfatningen tyvärr.Så jag blir inte det minsta förvånad över detta bråk. |
Lever på samhällets botten. Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland. |
 |
|
fidelityn
Member

870 Posts |
Posted - 2005/08/05 : 21:17:16
|
Bra tråd Mayro, som beskriver din upplevelse av t.ex Ino. Jag kanske inte håller med i allt du säger men tycker att du klargjort klart och tydligt att det är din upplevelse som du förmedlat på forumet och inte någon sanning (finns den) som det kan kallas i Ino-kretsar.
Det ända jag hört själv av Ino är PI60 och det är den bästa 2-vägare jag hört hittils i mina öron men att kalla den en korrekt återgivare av musik är enligt mig en lögn liksom alla andra högtalare är det oavsett märke eller typ.
Alla högtalare är kompromisser oavsett vilken typ dom bygger på. T.ex horn som måste ha en viss kastlängd (stort rum) för att låta bra. Dipoler som du själv gillar t.ex har hemska kantreflexer som sin största nackdel och vid minsta lilla felkonstruktion låter just låda. Och vanlig låda oavsett om det är basreflex eller slutet så finns det ju också en hel del negativa effekter också men går inte in på dessa nu utan mest vill visa att vi befinner oss i ljudåtergivningens livmoder. 
Sen får vi ju inte glömma alla alla elektriska förändringar som sker vid t.ex olika lastnivåer och värmeutveckling i t.ex talspolar och delningsfilter och dess oönskade följder. Sen har vi ju våra kära koner i högtalarna så är som gjorda för att förmedla distorsion till våra öron.
Och sen vad är det för skräp vi har egentligen som kräver att vi akustikjusterar vårt boende för att få något som liknar godtagbar musikalisk njutning.
Våra högtalare är fornminnen och att kalla dom för korrrekta återgivare av musik är en ren lögn oavsett om det är ditt eller mitt favoritmärke tyvärr.
Sorry för en hel del ot men nu måste jag återgå till lite inkorrekt musiklyssnade, det ger mig trots allt en hel del iaf 
DS: Än en gång tack för ditt tyckande och delande av upplevelse Mayro.
|
Edited by - fidelityn on 2005/08/05 21:37:22 |
 |
|
mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts |
Posted - 2005/08/05 : 22:07:52
|
För att EN gång för alla få stopp här ska jag säga vad som menades tidigare i tråden om att i "jämshög är allt möjligt o omöjligt"...
Så är allt skitsnack slut.. Därmed ÄVEN den ev plan jag haft till att verkligen göra nåt skoj..samt rätt ovanligt.
Jag hade INNAN detta skittjafs drog igång talat med Johan Lindroos om att ordna en träff här med hans högtalare nersläpade till euJUED. jag bad ÄVEN johan Lindroos att fråga om IÖ ville följa med. Samt ta med sig ev basar osv hit..DVS att jag inbjudit Johan samt IÖ till mitt hem.
Och därvid ordna en NY jämshögsmässa med dedikerade rum för Ino audio...Litet för pip osv o mitt rum för Johan Lindroos system uppbackat av rejäla subbar...o mellanrummet för pi60 OM iö velat vill säga..Johan Lindroos var inte ngativ i tel då vi samtalade om detta..
Och sedan via ÖPPET hus igen ha mitt hem öppet för alla att besöka o lyssna...och därmed ge MITT handtag till att sprida vänskapliga goda relationer mellan idag olika falanger o tyckanden..via personligt möte o egen lyssning.
Detta var samtalat med Johan Lindroos om.. Sedan kom bomben på faktiskt.se som en rejäl kalldusch...samt även här...
SÅ var mina tankar.. Och så var diskutionerna mellan mig o Johan Lindroos.. Så Johan skulle fundera samt tala med IÖ om detta framöver här vid tillfälle...
Om någon jäkla ärthjärna kan tro jag skulle släpa in saker jag inte själv uppskattat väl i mitt hem för nån jävla avrättning eller svartmålning så har ni jävligt fel...
Länka detta inlägg nu till faktiskt också så slipper jag ha ett skit mer med detta att göra..
NU har man lyckats reta upp mig rejält kan jag säga.. Vilken jäxxxla hönsgård... Bedrövligt som fxxxn helt enkelt...
TACK ni alla som deltagit i att förstöra detta roliga jag hade hoppats på att få anordna..
Att sedan se larvet om att jag skulle sakna erfarenhet av att lyssna är rent så löjligt så man knappt fattar det ens. ..
För oponera att jag verkligen skulle varit en total nybörjare... Skulle därför jag då INTE få tycka vad JAG vill tycka. ..
Nu är fallet så att jag samt "ULF" nog INTE tillhör ovana lyssnare direkt... Så saken är anorlunda därvid.. Men ändock.. ska man såga en ev ovan för hans åsokter INTE stämmer med vad man VILL han ska tycka o tänka...
Nej nu får detta va stopp..så därför skriver jag ut VAD som var MINA tilltänkta mål att få till..
VÄLDIGT trist detta ..men så blev det ...
|
Driver Mayros hifidagis
|
Edited by - mayro on 2005/08/05 22:09:12 |
 |
|
Nicks
Member

1943 Posts |
Posted - 2005/08/05 : 23:21:32
|
Tobbe. All heder åt dig. Efter att ha läst faktiskt.se, eller heter det fanatisk.se?? , så kan jag bara tolka IÖ's skarpa uttalanden på ett sätt.
Han skyddar sitt levebröd! Mycket naturlig reaktion. Läser man lite noggrant så står där även mellan raderna att det finns bara EN högtalartillverkare i världen som vill återge ljud utan skillnad från originalet... Gissa vilken 
Efter att ha lyssnat på piP så kan JAG bara säga att den låter bra. Men den passar inte mig. Ska jag bli avrättad nu?
Go Tobbe!! Du har ingenting att skämmas över.
MVH
Nicks |
Hihi. :)
|
 |
|
Jonas Nilsson
Semester på egen begäran

1032 Posts |
Posted - 2005/08/06 : 00:13:34
|
mayro, Öhman har svarat på ditt sista inlägg som du ville ha länkat till Faktiskt.se Vill inte klippa och klistra mellan forumen utan tillåtelse från textförfattarna. /Jonas |
 |
|
mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts |
Posted - 2005/08/06 : 00:15:51
|
Tack nicks...
Jag tog konsekvenserna och sände in att jag vill avsluta mitt deltagande på faktiskt.se.. gud så förtvivlat less jag är på detta helt enkelt...
vilken snopen epilog detta vart...  |
Driver Mayros hifidagis
|
 |
|
hifirocker
Member

1303 Posts |
Posted - 2005/08/06 : 00:17:40
|
quote: Men det är klart, har man suttit och gömt sig i en källare sedan Krita så kanske man inte har så mycket att jämföra med. Skulle vilja kalla det hemma-blind.
Det var ett väldigt onödigt inlägg. Bidra med något konstruktivt istället för att sprida myter. IÖ har enorm kunskap om högtalarkonstruktion, psykoakustik och transparent musikåtergivning därför blir sådana banala uttalanden enbart tramsiga. Mitt tips är: Läs vad IÖ själv skriver och tolka inte in egna fördomar i allt, det blir ofta fel då. Det gäller alla. Istället för att bidra till skapa massa falska föreställningar om varandra kan vi väl försöka diskutera och komma överens istället.
I all välmening!  |
Edited by - hifirocker on 2005/08/06 01:19:45 |
 |
|
Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts |
Posted - 2005/08/06 : 00:37:07
|
Skippa skit snacket i denna tråd plz. |
[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2] Moderator på Minhembio
|
 |
|
Jonas Nilsson
Semester på egen begäran

1032 Posts |
Posted - 2005/08/06 : 00:38:03
|
mayro, du bör nog läsa Öhmans sista inlägg innan du slänger mer pinnar i brasan. /Jonas |
 |
|
Terminator
Moved on...

1124 Posts |
Posted - 2005/08/06 : 00:57:14
|
Slutet gott, allting gott.   
Tack för bilderna, intrycken och engagemanget. |
 |
|
mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts |
Posted - 2005/08/06 : 01:05:28
|
jag slänger väl inga pinnar i någon brasa alls. .. Jag har enbart avslutat mitt medelmskap i faktiskt samt är less...
Edit. Tog bort text |
Driver Mayros hifidagis
|
Edited by - mayro on 2005/08/06 01:11:37 |
 |
|
Jonas Nilsson
Semester på egen begäran

1032 Posts |
Posted - 2005/08/06 : 01:20:15
|
mayro, ibland är du mer bångstyrig en min lille grabb I Öhmans sista inlägg sträcker han fram näven, en fredstrevare, och var intresserad av att besöka dig. Om du vill sitta hos dig och tjura är väl det ok för mig. Jag bryr mig föga hurvida du och Öhman blir kompisar. Trodde bara att du kanske var intresserad. /Jonas |
Edited by - Jonas Nilsson on 2005/08/06 01:22:03 |
 |
|
Muse
Member

1232 Posts |
Posted - 2005/08/06 : 09:04:02
|
quote: -------------------------------------------------------------------------------- Men det är klart, har man suttit och gömt sig i en källare sedan Krita så kanske man inte har så mycket att jämföra med. Skulle vilja kalla det hemma-blind. --------------------------------------------------------------------------------
quote: -------------------------------------------------------------------------------- Det var ett väldigt onödigt inlägg. Bidra med något konstruktivt istället för att sprida myter. IÖ har enorm kunskap om högtalarkonstruktion, psykoakustik och transparent musikåtergivning därför blir sådana banala uttalanden enbart tramsiga. --------------------------------------------------------------------------------
Visst var det ett lågvatten-märke, jag ber ödmjukast om ursäkt om någon mer än hifirocker tog anstöt.
MEN hur f-n kan vederbörande få kritisera inbjudna lyssnare som oerfarna och okunniga? Har han ens lyssnat till någon annans anläggning för att kunna utvärdera sin egen?
Men jag ska sluta nu, jag bryr mig endast om Mayros välmåeende just nu. Han har lagt ner otaliga timmar för att få denna tråd intressant och matnyttig. Bryr mig inte ett skvatt om IÖ och hans skapelser. Punkt. |
Dali Euphonia MS5 - Consonance Droplet CDP 5.0 - LA Mayro(inom kort) |
 |
|
FBK
700.000-klubben

7381 Posts |
Posted - 2005/08/06 : 11:01:52
|
quote: MEN hur f-n kan vederbörande få kritisera inbjudna lyssnare som oerfarna och okunniga? Har han ens lyssnat till någon annans anläggning för att kunna utvärdera sin egen?
Ja, det finns det nog en hel del som undrar över |
Lever på samhällets botten. Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland. |
 |
|
mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts |
Posted - 2005/08/06 : 11:54:20
|
Jag har en tanke om att be om låsning av denna tråden snart.. Detta är i så fall den ultimat tristaste slutfasen som kan ske även här... Så nu BER jag ALLA inblandade om ett STOPP på inlägg som berör Iö eller mig som personer...
Så länge som tråden handlar om INO audios produkter ENBART så är tråden öppen. Vid fortsatt debatt om nåt annat så kommer jag be om stängning.
Och för att avsluta så ska JAG avsluta angående Iö´s samt andras inlägg med MINA ord här nu....
Jag är en vuxen man på 47 år som uppfostrar tre barn i åldrar mellan 5 till 19.. Jag har en underbar fru som ibland behöver även hon uppfostras. ( Kaffet är försenat,va trodde ni )
Jag ser på hifi med ögon exakt lika öppna som den dagen jag började min bana vid en inköpt philips med rör osv vid ca 7-8 års ålder. Och vid spelande av min första skiva som var "hard days night" med beatlarna..DVS för ca 40 år sedan..
Denna historia sitter många o känner igen sig i kanske... Skillnaden är kanske att jag "gömde" mig i musiken eftersom svår misshandel osv försigick dagligen av mor osv.. Spriten flödade...
Så för mig blev musiken o denna radio en "nödutgång" där mitt lilla huvud kunde komma bort ifrån blod o skrikande...
Själv misshandlades jag svårt o ofta då jag försökte skydda min mamma... Jag skriver detta nu för en del mäniskor ska förstå en del saker... I detta lyssnade på musik skapades min genom livet ända sak jag någonsin kunnat använda för att stänga av min hjärna med...
Så att "lyssna" på musik samt lyssna på VÄLSPELANDE musik har genom HELA mitt liv varit mitt absolut störta intresse men mest rent en MEDECIN...
Detta gav en rätt "övernitisk" fokusering på MUSIK o HUR detta framfördes.samt med VAD osv.. Och detta ifrån början lyssnade för att "undkomma" våldet osv övergick till en HOBBY samt enda "ventil" där jag KAN stänga av ALLT i huvudet...
Idag så har detta gett mig en rätt stor erfarenhet som INGEN kan ta bort såsom Prestige. Plasebo. eller såsom färgad eller liknande. Och att jag försöker använda dom egenskaper detta trista har medfört såsom GODA egenskaper.. Vilket dom idag ÄR... Detta är en liten bakgrund av MIN historia där man kanske kan ta in VARFÖR detta med musik osv blivit för MIG så otroligt viktigt i MITT liv..
Att då delge mina erfarenheter är för mig roligt samt väldigt trevligt eftersom detta idag har gett mig en rad goda vänner över hela Sverige.. Detta var anledningen till att efter flytten hit ner vi direkt fann nya bekanta i euJUED som en med en stor del numera börjar övergå från bekanta till ren vänskap
Så ni ser. Det som från starten va supertrista saker är idag av godo. Och detta har HF.nu bidragit till med 100% att möjliggöra.
Mitt i detta "GODA" så infann sig tyvärr ÄVEN trista bråk som dom flesta vet.. Vilka jag står för även jag var medskyldig i. Samt har öppet bett om ursäkt för. Dessa bråk gjorde att jag bidrog även till att UPPDELA oss på detta forum.. Alla noterade säkert att Ino delades in i en egen vrå.. detsamma linn osv... Detta kunde skett enbart av goda avsikter o varit skoj.. Men det tråkiga är att detta sker ÄVEN med dessa bråken som grund o orsak... Och där var jag medskyldig...
Då detta skedde försökte jag börja ÄNDRA mitt beteende här samt på faktiskt för att försöka ta bort MINA saker och delar som gjort detta tråkiga. En del blev avstängda.. Jag skrev till o med till pac o bad om "nåd" för dessa då jag ansåg mig själv medskyldig.. Samtidigt som jag själv även fick be om "nåd" för mig själv...
Väckaklockan ringde för fullt här o sa..
"Tobbe. Du håller på att sumpa din möjlighet till att behålla din kontakt med dina nya vänner pga DUMMHET o korkat beteende"
Samt. "tobbe . du försätter ANDRA i detta tappande av kontakt" osv...
Med MIN bakgrund så inser ni nog att detta INTE var vad JAG ville delta med och i.. Så jag började försöka ändra sättet att skriva på. vilket är för mig mycket svårt med det handikap jag har..
Där skaffade jag mig ett mål med mitt deltagande här. SAMT på faktiskt.. Jag tänkte försöka "betala" tillbaks min skuld jag har via att "försöka föra oss närmare varann". Samt att därvid få tillbaks folk jag OCKSÅ deltagit i att debatera ut tyvärr....
Allt detta startade med att Johan Lindroos på LTS hörde av sig med härligt öppen stil.. Vilken kille denna "Knoppen Johan L" är ska nu veta....
DENNA kontakt gav "dörren" till att äntligen få göra något gott...
Tyvärr så tog det LÅNG tid innan resan upp kunde bli av PGA ekonomiska skäl hos mig o min familj... Men den blev av...
Resten vet ni nog sedan via denna trådens förlopp.....
Med detta lilla inlägg kan nog alla inse samt förstå mina känslor då jag läste en del på ren svenska jävligt puckade inlägg samt anklagelser....
Bara detta att man. Och jag menar inte enbart IÖ här började med rent skitsnack SAMTIDIGT som jag sitter i luren med Johan L för en kul EV NY stor sammanförande sammankomst var ju rena ironin.....  
Jag står inte som en "liten pojke" o tjurar i mitt.. Och absolut inte larvar jag mig.. Jag tycker inte synd om mig själv... Men jag har lessnat på att "försöka" mer.. Jag har alvarligt mera kul saker att göra med mitt hifiintresse än att vara en DADDA åt folk.. Att jag försökt "betala tillbaks min skuld" till folk som drabbats. samt att be folk om ursäkt för saker som JAG sagt o gjort fel står jag för.
Men att leka vidare med rena barnsligheter är absolut INTE vad jag någonsin kommer delta i...
Och att stå o ta skit ena dagen o nästa ta utsträckta händer osv är inte mitt sätt.. Antingen försöker man samsas ÄVEN om man inte gillar varann. eller så går man olika vägar.. Det är som en kass skilsmässa.. Går man inte så fortsätter bara bråken...
Eller OM man inte BÅDA försöker hålla käften o jobba framåt ÄVEN om det till o från blir små prövningar så ska man absolut låta bli att fortsätta...
SÅ ser jag detta nu med Ino Audio.. OM min LILLA kritik kan skapa ett rabalder i denna nivå så skulle detta innebära att JAG ska jämt gå o akta mig för att yppa en enda sak.. O skulle jag yppa en enda sak så MÅSTE mitt ordval vara korrekt. ANNARS är jag enbart en stor skit igen..
ALDRIG i mitt liv jag skulle ens gå in i dyligt "äktenskap"..
Tyvärr.. ALDRIG.... Det ÄR verkligen dax för ANDRA nu att bli den andra hälften i ett FUNGERADE försök till att binda samman....
JAG har gjort allt jag kan. Och jag har inget ont att säga om produkten INO audio.. Men att genom att bli den parten som ska backka o akta mig för att pakten ska hålla är inte mitt livssmål här eller på annan plats.
Att få ihop folk måste ALLA deltagarna hålla tand för tunga.. INTE enbart en person..
MVH Tobbe.
Ps/LÄS två ggr INNAN dumma larviga inlägg här nu... Och försök inse mina ord här som jag MENAR dom och inte tolka OM dom till annat../Ds
|
Driver Mayros hifidagis
|
 |
|
Fisksmisk ola
Member

1763 Posts |
Posted - 2005/08/06 : 12:22:14
|
Finns det fler helfigursbilder på högtalarna ni lyssnade först på? Tror Bernt skulle gilla det  |
Euroline - T-Amp - DIY |
 |
|
mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts |
Posted - 2005/08/06 : 12:24:31
|
 Bernt har ju besökt ULF redan samt gjort repotage.. Så dom har han sett mycket ordentligt... |
Driver Mayros hifidagis
|
 |
|
Bernt Jansson
400.000-klubben

19764 Posts |
Posted - 2005/08/06 : 13:26:58
|
Jo, Audio Artistry Beethoven hos Ulf är en av de största upplevelserna jag varit med om under min forumstid. En av referenserna som jag minns som eftersträvansvärd på många sätt med tanke på mina egna byggen.
Mayro, du har gjort ett reportage som jag uppfattar som mycket positivt i allmänhet och i synnerhet positivt när det gäller Ino Audio. Du har egna synpunkter och såvitt jag kan se skriver du gång på gång att det är dina egna upplevelser. Dessutom är det hela skrivet på ett underhållande sätt med en stor portion humor.
Jag är övertygad om att du bidragit till att föra "lägren" närmare varann. Det upplever jag som mycket positivt och jag tror att det är något vi alla mår väl av. Vill någon splittra och skapa polarisering är det tråkigt, för vi är alla ute efter samma sak egentligen - god återgivning av musik.
Du har inget att skämmas över!  |
MVH Bernt Mitt system
"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman
Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
|
 |
|
mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts |
Posted - 2005/08/06 : 14:08:39
|
En sak som jag uppfattar vid besöket hos Ino Audio är det faktumet att man försöker såsom Audio Artistry närma sig problemet att OFÄRGAT ge ut det som SKALL komma fram. Och HÄR menar jag det ordets mening för första gången som man inom LTS falangen samt IÖ använder ordet OFÄRGAT. Och självklart såsom JAG uppfattar det i mitt lyssnande..
Efter att i åratal haft kontakt med AA´s ledning samt deltagit i långa samtal om saker rörande just AA så kan jag med LÄTTHET finna MÅNGA MÅNGA likheter emellan dessa TVÅ olika konstruktioner...LJUDMÄSSIGT
Bara med skillnaden är att man valt OLIKA vägar med dess olika begränsningar dom har.. OAVSETT synsätt så är det svårt att INTE uppfatta dessa likheter.. MED dom lite olika vägvalens NACKDELAR också...dipolens mer svårdriva funktion. samt lådans alltid befintliga lådljud. Dessa nackdelar kan man endast arbeta hårt för att minimera. Men tyvärr inte helt ta bort OAVSETT hur mycket man försöker o även till stor del lyckas...
Att tillverka en förmedlare av musik är tyvärr en kompromiss som man inte kommer runt helt o hållet...Sedan vilket av dom olika kompromissar man väljer är personligt val...
Ett skäl för att välja lådans sätt att spela är ju för den ger köparen en billigare väg med elektroniken kanske.. detta då lådan generellt ÄR enklare att "fylla" med ljud...Och få bra resultat...
At välja dipolens väg är oftast dyrare då större krav ställs generellt av elektronikvalet..SAMT av köparens vilja att "jobba" mer med sina grejor... Oftast är lådan betydande "lättare" att få till...
Men detta är endast mina tankar här generellt sett..
Hur som så ska vi nu sticka till "jämshögsdagen" här uppe o lyssna på musik via live uppträdande... 
Hoppas tråden nu kan fortsätta med lite kul almänn debatt så det "trista" får dö ut....Samt läggas där det bör. I skräphögen...
MVH Tobbe |
Driver Mayros hifidagis
|
 |
|
Fisksmisk ola
Member

1763 Posts |
Posted - 2005/08/06 : 14:38:56
|
Hmm. Ok jag erkänner, frågade väl lite för att jag själv ville se bilder också. 
Inga nakenbilder? |
Euroline - T-Amp - DIY |
 |
|
Topic  |
|