HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 euJUED har besökt STHLM.Del tre sid 8 sid 12nybild
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 16

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/08/03 :  00:08:30  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
quote:
Kommer vi få se att du säljer dina Infinity och flyttar
in högtalare från LTS eller Ino nu snart?

Tror inte jag har över 100000 lapp liggande här för ev byte av högtalare tyvärr.

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2005/08/03 :  00:14:45  Show Profile Send Snoop a Private Message  Reply
När man sätter betyg på detta så måste man ju vara väldigt nogrann vad man väljer för betyg system så jag valde detta.

[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio

Edited by - Snoop on 2005/08/03 00:16:16
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/08/03 :  00:15:50  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
Tack bernt...

Snoop Snor ser man ju... Tack min vän...

Driver Mayros hifidagis

Edited by - mayro on 2005/08/03 00:16:41
Go to Top of Page

Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!

6152 Posts

Posted - 2005/08/03 :  00:26:27  Show Profile Send Niklas Nord a Private Message  Reply

mayro, 100 000 vadå.. Ett par i28 eller i32 elelr va de nu heter kostar ju inte ens i närheten av 100 000 som byggsatts. och du har ju inte tummen mitt i handen !

Använd ditt sunda förnuft innan du litar på nått som skrivs på internet.
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/08/03 :  00:32:18  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
Nääää inte tummen mitt i handen. Men jag vill ju UPPGRADERA också i så fall ju....

Skämtar tillbaks så ingen missar detta nu

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2005/08/03 :  00:53:36  Show Profile Send Snoop a Private Message  Reply
Quote: Snoop Snor ser man ju... Tack min vän...

Reply: ja nått är man väll bra till iaf

[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio

Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/08/03 :  02:50:30  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Bernt: Vi får väl fixa en

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

snare2
Member

547 Posts

Posted - 2005/08/03 :  12:28:14  Show Profile Send snare2 a Private Message  Reply
Tack Mayro för ett kanonrepotage!!!
Go to Top of Page

Per100
Member

1543 Posts

Posted - 2005/08/03 :  14:32:48  Show Profile Send Per100 a Private Message  Reply
Vad vore livet utan hifi-resor. Bra reportage Mayro!
Go to Top of Page

niklas
Member

393 Posts

Posted - 2005/08/03 :  14:39:48  Show Profile Send niklas a Private Message  Reply
Finfint reportage, Mayro!

Hur kändes det att, efter att ha besökt Johan och IÖ, komma hem o lyssna på sin egen anläggning? Lät den likadant som du mindes innan du åkte? Min erfarenhet efter mina (tre) besök hos IÖ är att det alltid låter sämre hemma än man mindes.

Every once in a while you've gotta roll the potato...

Edited by - niklas on 2005/08/03 15:07:55
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/08/03 :  17:15:30  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
Nicklas.(samt ev andra med undringarna som här nicklas frågar..)

Alla måste komma ihåg att mina gamla trotjänare i musikspelande INTE är direkt direkt "lowend" av infinitys högtalare. Utan dom var då dom gjordes en topp-produkt i sortimentet. Så att "spela" ut dom ÄR inget man gör ens idag fast man gärna samt lätt kan TRO så är fallet...

http://www.infinity-classics.de/infinity/index.htm

Så detta inverkar ju klart ifrån våra olika intryck man får av saker o ting. Så därför markerar jag hellre lite av "VAD" som sedan ska "LÅTA" Sämmre vid hemkomsten.......

Men kan väl säga att jag inte hoppas jag hört INO audio för sista gången...

EDIT.

Vem vet föresten... Denna tråd kanske får en efterföljare senare... Man måste ju bara "skapa" en "osäkerhet" här inför framtiden ju
Vad DETTA betyder får kanske en framtid utvisa.... Och lite för ER att suga på....

Jämshög är ju en plats där allt är möjligt samt omöjligtKryptiskt
jajamensan...

Driver Mayros hifidagis

Edited by - mayro on 2005/08/03 17:47:50
Go to Top of Page

jonasz
Member

2543 Posts

Posted - 2005/08/03 :  18:02:17  Show Profile Send jonasz a Private Message  Reply
mayro: Klart du har finanserna att uppgradera! Det är bara en fråga om prioritering i ditt fall, sälj Chryslern, den borde vara god för 200-250 000:-

Superreportage förövrigt!

Jonas

You'll Never Walk Alone...
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/08/03 :  19:56:01  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
Med lite prutandeo bråkande(LÄS TJAT) så får man ju inos toppsystem för 200000 papp....

Och sedan har en slant över till lite skojiga saker att driva dom med....

jojo. Det vore grejor det....

"Mayro reste till sthlm.. Sålde sin chrysler o köpte inos värstingar osett"...

DET vore en sensation det..

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Niklas Nord

6152 Posts

Posted - 2005/08/03 :  21:33:25  Show Profile Send Niklas Nord a Private Message  Reply

Chryslern e väl dyr i drift, kan enbart köras halva året, samt e gammal och kanske tappar en bult var 10:e mil !

En hifianläggning däremot !!
Och vind i håret får du med hjälp av Ino´s basmoduler, gärna flera stycken !!

Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/08/03 :  21:40:21  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

tappa bultar Skulle INTE tro det faktiskt...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Niklas Nord

6152 Posts

Posted - 2005/08/04 :  09:42:25  Show Profile Send Niklas Nord a Private Message  Reply

gode gud, vilken kärra !! snygga former verklgien !

Go to Top of Page

Muse
Member

1232 Posts

Posted - 2005/08/05 :  16:08:32  Show Profile  Visit Muse's Homepage Send Muse a Private Message  Reply
Hmm, har följt en trist utveckling på faktisk.se gällande mayros besök hos IÖ..

Om jag läser denna tråd från början så tycker jag mig lära att mayro tyckte att pip-burkarna faktiskt var helt OK. Tycker att han framhåller INO´s prylar som positivt, vilket mayro kanske inte gjorde innan.. Men mayro är karl för sin hatt och åkte dit med öppet sinne, och ärlig som han är(och därmed trampade han lite på sin egen stolthet)tyckte han att det lät väldigt trevligt.(och det har han sagt i telefon till mig)

Men som i 99.9% av alla riggar så finns det förbättringar att göra, i det här fallet så trodde han att det kunde vara DVD´n. Men helt säker var han ju inte.
Tycker även att mayro var angelägen att prova pip med bättre elektronik, och bättre elektronik finns det sannerligen än Nad och Pioneer..(läs tex Ulfs anläggn.)

Mayros tycke och kunnande har fört mig fram i hifi-världen, inget snack om den saken! Jag har spelat musik i över 20 år, och jag har därför mycket rutin och kunnande från den levande musik-världen. Jag har spelat på otaliga gigs och jag har sett otaliga konserter som åskådare, jag vet vad det handlar om.
Och med mayros topp-finger-känsla har jag kommit oerhört långt i min rigg.

Läs debatten här: http://www.faktiskt.se/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=7158&postdays=0&postorder=asc&start=0&sid=f820b9843ca4205c2f8cadd2e0dad677

Dali Euphonia MS5 - Consonance Droplet CDP 5.0 - LA Mayro(inom kort)
Go to Top of Page

U1
Member

3319 Posts

Posted - 2005/08/05 :  16:22:43  Show Profile Send U1 a Private Message  Reply
Kanon reportage Mayro! Mycket kul läsning.

/J
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/08/05 :  16:38:44  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
Mig förefaller det som, efter att ha läst debatten på Faktiskt.se snabbt, att IÖ totalstyr det forumet och minsta kritik mot honom eller hans produkter möts med konstanta mothugg... men, jag kan ha fel!

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/08/05 :  16:45:37  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
Tack U1

MUSE... Inte bara pip vill jag tilläga.utan hela den linen jag o ULF fick höra lät bra.

Trist du såg denna verkligen tråkiga epilog som drog igång på faktiskt.... Hade hoppats den skulle missas.

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2005/08/05 :  17:21:20  Show Profile Send ohmega a Private Message  Reply
Mayro: Du skall veta att ditt repotage var kanon! ...skit i gnället på faktiskt.se nu

Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker"
Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2005/08/05 :  18:07:34  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message  Reply
Tråkig läsning på faktiskt.se , lite kritik gynnar utvecklingen.

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.

Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/08/05 :  19:08:19  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
regel 1
Bjuder man in MIG så får man RÄKNA med att jag skriver om saker jag ser o uppfattar med mina ögon o öron.. Och därvid även säger vad JAG anser o tycker.. INTE vad inbjudaren säger o tycker..

regel2
UNDANTAG ifrån denna regel gäller enligt följande regler..

OM man inte anser dessa två befintliga saker vara BRA så får man INNAN bekosta min synoperation samt hörsel till att anpassas in till den erfordeliga som avkräves mig...

Lobotomi så jag glömmer alla tidigare intryck samt erfarenheter man genom åren fått.

Samt efter fullbordad PASSANDE textskrivning enligt inbjudaren godkännd, skall jag återbördas till tidigare tillstånd av skick..

Epilog.. Därvid behöver JAG inte stå för vad jag själv tycker o tänker.. samt inbjudaren har fått exakt det resultat han eller hon vill ha ut av inbjudan..

Och alla äro glada o nöjda...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Niklas Nord

6152 Posts

Posted - 2005/08/05 :  19:12:53  Show Profile Send Niklas Nord a Private Message  Reply

Nej för sjutton !
Ingen lobotomi, det ä läskigt - man skär av nervbanor i hjärnan för att bli av med vissa beteenden, dock är biefekten att tyvärr viss andra oönskade beteenden uppstår, högst otrevligt med andra ord.

lobotomi är ingenting man använder längre, det är nog till och med olagligt !

PS
Det va lustigt att se, att självaste Lindroos använder olika
vibrationshämmande prylar på sina högtalare

Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/08/05 :  19:16:42  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
quote:
Det va lustigt att se, att självaste Lindroos använder olika
vibrationshämmande prylar på sina högtalare

Är inte dessa prylar färgande av den transparenta signalen??

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page
Page: of 16 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000