HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Jordens snyggaste högtalare! Kom med bilder!
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 7

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2006/01/27 :  18:38:02  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Houston , there is a problem

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

j0akim
Member

1387 Posts

Posted - 2006/01/27 :  20:53:01  Show Profile  Visit j0akim's Homepage Send j0akim a Private Message  Reply


dessutom låter de otroligt bra.

Oppo BDP-93>Mac Air/Imac>Bladelius DAC->Onkyo PR-SC5507->Nuforce MCH-3SE-C7->Nordost Baldur->Martin Logan Spire, Martin Logan Theater-i, 4*SVS SSS02, SVS AS-EQ1->2*SVS PC13-Ultra DSP

Imac->Apogee Duet->Denon AH-D7000 Lawton mod
Mitt galleri
Go to Top of Page

christopher
Member

561 Posts

Posted - 2006/01/27 :  21:39:17  Show Profile Send christopher a Private Message  Reply
ML Summit

An idea which isn't considered to be dangerous is not worst being call an idea
Go to Top of Page

pederb
Member

463 Posts

Posted - 2006/01/27 :  23:02:35  Show Profile  Visit pederb's Homepage Send pederb a Private Message  Reply
Jag får väl slå ett slag för Nolas Grand Reference.


Peder Bäckman
AVM Audio Video Manufaktur

Go to Top of Page

global
Member

314 Posts

Posted - 2006/01/28 :  01:40:07  Show Profile Send global a Private Message  Reply
Magnepan MG 1.6

http://www.magnepan.com/_mg16.php
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2006/01/28 :  09:30:12  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply

Jag måste bara säga att dessa föll mig väldigt mycket i smaken!!
Jätte mycket VILL HA!!!!!!!!
De får nog min röst som det snyggaste/mest tilltalande systemet.
Tänk att få avnjuta Rammstein och Yello där. Det hade varit finfint!
Go to Top of Page

hifi_harri
Member

201 Posts

Posted - 2006/01/29 :  10:45:51  Show Profile Send hifi_harri a Private Message  Reply
Det finns så många läckra högtalare...

Min favorithögtalare saknas dock i denna tråd:


Avantgarde Unos



Har ägt Avantgarde nu några veckor och kan bara säga att ljuden är i samma nivån med utseende av högtalare:)

Avantgarde Acoustic, Yamamoto, Resolution Audio
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2006/01/29 :  14:18:37  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
Väldigt Läckra!
Go to Top of Page

Fredrik
Member

241 Posts

Posted - 2006/01/29 :  21:25:30  Show Profile Send Fredrik a Private Message  Reply
Hittar ingen bild men.

Jamo Oriel tyckte jag var det snyggaste som fanns när dom kom ut.
Nu förtiden så vet jag inte längre.

Man skulle ha en upsättning för varje dag i veckan.

!JBL
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2006/01/29 :  21:41:48  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
Ärligt talat, jag trodde denna tråden skulle handla om snygga högtalare? Ingen av de senaste kan sägas vara snygg, snarare tvärtom. Avantgarde samt de där som Circlomanen rekommenderade är något av det över-fulaste jag någonsin sett i högtalarväg...Ljudet är iofs viktigast dock! ML Summit är heller ingen hit utseendemässigt. Nolas Grand Reference däremot var helt ok.

Vill ni se betydligt snyggare högtalare, kolla Vienna, Audiovector, Dynaudio, System Audio eller Monitor Audio för att ta några exempel.

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/

Edited by - matte76 on 2006/01/29 21:44:50
Go to Top of Page

Ledzepp
300.000-klubben

2640 Posts

Posted - 2006/01/30 :  09:50:35  Show Profile Send Ledzepp a Private Message  Reply
Både en läcker högtalare och en ganska trevlig shoppingbil...


Dont look back. Something might be gaining on you...
Go to Top of Page

thli
Member

248 Posts

Posted - 2006/01/30 :  14:36:15  Show Profile Send thli a Private Message  Reply
Denna känns bara bättre och bättre.

Kharma Grand Exquisite


//Thomas
Go to Top of Page

hifi_harri
Member

201 Posts

Posted - 2006/01/30 :  17:57:39  Show Profile Send hifi_harri a Private Message  Reply
quote:
Avantgarde samt de där som Circlomanen rekommenderade är något av det över-fulaste jag någonsin sett i högtalarväg... Vill ni se betydligt snyggare högtalare, kolla Vienna, Audiovector, Dynaudio, System Audio eller Monitor Audio för att ta några exempel


Heh heh. Så konservativt - fyrkantig design kan vara vacker och fungera bra, men tänder inte mig

Avantgarde Acoustic, Yamamoto, Resolution Audio
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2006/01/30 :  19:44:56  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
quote:
Heh heh. Så konservativt - fyrkantig design kan vara vacker och fungera bra, men tänder inte mig


I vanliga fall är jag inte konservativ men i detta fallet måste jag bara vara det Länge leve stilrena, fyrkantiga högtalare med gammal hederlig träfanér

Högtalare som mer ser ut som rymdskepp eller garderober tänder inte mig

EDIT: Här http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?articleid=1155&zoneid=1 har vi riktigt snygga högtalare, dock ännu snyggare i ek

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/

Edited by - matte76 on 2006/01/30 20:36:26
Go to Top of Page

jeppe72
Member

1492 Posts

Posted - 2006/01/30 :  21:10:59  Show Profile Send jeppe72 a Private Message  Reply
Peder B, det var riktigt fina högtalare men kan det vara så att du är en aningens aningens lite partisk?

Retro låter fint.
Go to Top of Page

jeppe72
Member

1492 Posts

Posted - 2006/01/30 :  21:28:00  Show Profile Send jeppe72 a Private Message  Reply
De här är skitsnygga. Matte76 design kan du inte även om du verkar tro det

Retro låter fint.
Go to Top of Page

jeppe72
Member

1492 Posts

Posted - 2006/01/30 :  21:37:48  Show Profile Send jeppe72 a Private Message  Reply
Eller så här kanske. Fast lite dålig bild.

Retro låter fint.
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2006/01/31 :  08:01:04  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
quote:
Matte76 design kan du inte även om du verkar tro det


Vilken freakshow! Nej, design kan jag kanske inte, men vad som är snyggt och inte, det vet jag! Och stora trattar och "garderober" tillhör definitivt inte kategorin snygga högtalare...design eller inte! Man blir ju rädd att sugas in i trattarna när musiken drar igång

Men men, smaken är ju som baken...jag är dock väldigt nöjd med min... smak alltså. Baken kan alltid bli snyggare

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/

Edited by - matte76 on 2006/01/31 08:07:28
Go to Top of Page

Ledzepp
300.000-klubben

2640 Posts

Posted - 2006/01/31 :  08:25:51  Show Profile Send Ledzepp a Private Message  Reply
Jeppe72:
Utflippad design - inte lika med bra design.....

Där kan man snacka om att man blir trött på trattar....

Dont look back. Something might be gaining on you...
Go to Top of Page

jeppe72
Member

1492 Posts

Posted - 2006/01/31 :  14:06:55  Show Profile Send jeppe72 a Private Message  Reply
quote:
Utflippad design - inte lika med bra design
Håller med.

Retro låter fint.
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/01/31 :  14:11:05  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply


Liten markering om design... Jag TROR trattarna ser ut som dom gör med ljud som utgångsläge.. Sedan är nog färgsättningen den delen som man kan sätta in i "design" facket...

Hos Hans är hans soffor o allt anpassat i färg vilket gör hans hem dödligt vackert....

Skulle jag ha dessa trattar så fick jag lacka dom i nån motivlack för att smita in i min heta retrorörighetsdesign

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

hifi_harri
Member

201 Posts

Posted - 2006/01/31 :  15:16:32  Show Profile Send hifi_harri a Private Message  Reply
quote:
Liten markering om design... Jag TROR trattarna ser ut som dom gör med ljud som utgångsläge.. Sedan är nog färgsättningen den delen som man kan sätta in i "design" facket...


Du har rätt - enligt min åsikt representerar Avantgarde funtionalism i den renaste formen.

Pianolackeringen är faktiskt någonting man kan inte se från bilderna

Avantgarde Acoustic, Yamamoto, Resolution Audio
Go to Top of Page
Page: of 7 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000