HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Värdelöst vetande...
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 1092

ryst
Medlem i AÖ

1470 Posts

Posted - 2007/12/28 :  14:55:51  Show Profile Send ryst a Private Message  Reply
Var på bolaget och köpte några påsar gott&blandat

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/12/28 :  15:15:08  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Ytterligare en dag med huvudvärk,, kan inte vara bra att jobba i mellandagarna.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2007/12/29 :  03:01:05  Show Profile Send Håkan64 a Private Message  Reply
Om några timmar ska jag hjälpa en polare måla, och jag kan inte sova.
Go to Top of Page

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2007/12/29 :  05:14:50  Show Profile Send ohmega a Private Message  Reply
Håkan: Öhhm...ja men målarfärgens Pigg-ment hjälper dig nog att hålla dig vaken under dagen

Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker"
Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2007/12/29 :  06:01:23  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
kollektiv magsjuka i mitt hem. 3 av 4 nere.
Jag börjar komma på fötter så jag får laga all mat (blåbärsoppa) och underhålla storkillen som inte blivit sjuk (än?). Tack SVT för Bollibompa och tack Disney för alla ljuvliga DVDer!!!!! Ni räddar mitt liv!
Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2007/12/29 :  10:57:29  Show Profile Send Håkan64 a Private Message  Reply
ohmega:
Circlomanen: Inte äta lavemang i onödan.
Go to Top of Page

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2007/12/29 :  20:08:41  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message  Reply
Circlomannen - Hoppas ni har tillräckligt många toaletter tillgängliga. Eller kanske har det varit aktuellt att tillämpa kunskaperna om avträdesanordnande från tiden i armén, marinen eller flygvapnet för att tillfälligt öka kapciteten?

För dessutom tillönska dig och familjen ett snabbt och beständigt tillfrisknande.

/Jörgen G

Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.
Go to Top of Page

Pettersson
Member

441 Posts

Posted - 2007/12/30 :  22:01:24  Show Profile Send Pettersson a Private Message  Reply
Grävde en grop med spadar & spett idag.

Åt/med en kompis som ska bygga hus ute på landet och behövde veta hur djupt grundvattnet ligger.

2,2 m ner (hålet blev 2x2m i yta sas) mit ute på en jävla leråker med 2 m jävla massiv blålera under. Dvs den första 2 dm var det matjord, sen....

Det verkade inte så farligt när han ringde igår.......

Detta kommer kosta honom "några" glas med innehåll som minst ska vara 12år gammalt på infyttningsfesten............

Aj, vad jag kommer ha ont imorgon, och snart hålet fyllas igen.....

P.s. Vi skulle egentligen ner till 2,5 men oooturligt nog så kom grunvattnet vid två meter

Marten svansen....mina åsikter är mina egna
Det är resan som är målet.......
Mina Spotify favoriter..pettersson
Gondul M + Audio Space KT-88 + keram-stativare
Go to Top of Page

ryst
Medlem i AÖ

1470 Posts

Posted - 2008/01/02 :  12:17:01  Show Profile Send ryst a Private Message  Reply
I dag fick jag hem en skiva i brevlådan som var beställd 2006-12-29, starkt jobbat

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2008/01/02 :  15:13:02  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Just tilläggsisolerat vinden nu,,, 120kvm och 30mm,, på 3 timmar (med dusch och fika),, Hade gått fortare om nån hade gjort ett ordentligt "golv" innan,, så man hade sluppit gå i konstant spagat mellan takstolarna,,,

Men nu är det klart och hoppas ska ge lite extra värme i vinter.
Det finns kvar till ljudrumsbygget oxå

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Mahler
Member

1782 Posts

Posted - 2008/01/02 :  15:18:22  Show Profile Send Mahler a Private Message  Reply
Vaknade av sura uppstötningar halv två inatt och kunde inte somna om förrän sju imorse. Sov ytterliggare 1,5 timme och kom till jobbet alldeles för sent med huvudvärk, ont i magen och illamående av tröttheten.

Kroppen känns helt bakofram!

Zzzzzzzzzzzzzzz

-----------------------
Tabula Rasa!
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2008/01/03 :  11:54:13  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message  Reply
Har precis avslutat lunchkaffet.
Är inte lite seg, imorse var det riktigt svårt att komma upp ur sängen.

Zalve du har väl lagt 300mm, 30mm lär inte ge så mycket

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2008/01/03 :  13:13:53  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
2-3 timmar för 30mm,, njea,, Du har rätt,, det saknas en Nolla,,, trots att jag finns här :)

Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2008/01/03 :  13:15:59  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message  Reply
Blev det bra??

Jag är inte dum....
Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2008/01/04 :  18:14:46  Show Profile Send Håkan64 a Private Message  Reply
Fan pizza eller?
Go to Top of Page

Pettersson
Member

441 Posts

Posted - 2008/01/04 :  18:56:26  Show Profile Send Pettersson a Private Message  Reply
Bruce Springsteen Magic is the shit
Den kommer jag spela i Stockhlom

Marten svansen....mina åsikter är mina egna
Det är resan som är målet.......
Mina Spotify favoriter..pettersson
Gondul M + Audio Space KT-88 + keram-stativare
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2008/01/04 :  19:56:49  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
Sambo
Nu ska lägenheten säljas, sen är det nytt rum, nya utmaningar
Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4162 Posts

Posted - 2008/01/05 :  11:25:11  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message  Reply
Dottern fick falsk krupp i natt. Resa till lasarett och inte så mycket vila. Liiite groggy är man ... andra kannan sedan kl.10 nu.
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2008/01/05 :  13:21:32  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message  Reply
Skruvar nätdel till mitt lilla 0,5W bygge

Jag är inte dum....
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2008/01/05 :  17:33:08  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Lillan satte en nachos i halsen, som redan var svullen efter 2 nätters hostade.
Det blev lite läskigt när det varken ville komma upp eller ner.
Så då fick man hjälpa till... Nu några timmar senare, så verkar hon inte minnas det alls... kanske lite bra

Go to Top of Page

Ronnie_Ericsson
Medlem i AÖ

1035 Posts

Posted - 2008/01/05 :  18:39:20  Show Profile  Visit Ronnie_Ericsson's Homepage Send Ronnie_Ericsson a Private Message  Reply
Ordet transistor är en sammandragning av transfer-resistor (ung. "överförings-motstånd").

(jag läser wikipedia)

apropå hosta så åt jag två paket läkerol igår natt

heavy like if you were pulling into your driveway only to witness the whole of the moon slowly crushing your house
Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2008/01/06 :  09:56:03  Show Profile Send Håkan64 a Private Message  Reply
Varm choklad, birkes, samt tekaka med ost.
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2008/01/06 :  10:03:22  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
OK jag får väl oxå peta i mig nåt
Go to Top of Page

Audionet
Reportage-Harry 2007, 100.000-klubben

4639 Posts

Posted - 2008/01/06 :  16:41:54  Show Profile  Visit Audionet's Homepage Send Audionet a Private Message  Reply
Gjorde en fantastiskt god timjansdoftande bacongratäng idag.
Kolla min blogg för recept och bilder.

- Jag undrar hur dom medeltida människorna kunde klara sig utan skivspelare.
- Det kunde dom inte, dom är ju döda allihop.

Min blogg http://matvinhifi.blogspot.se
Min hemsida http://www.bildifokus.se
Facebook
http://www.facebook.com/Bildifokus
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20863 Posts

Posted - 2008/01/06 :  16:47:33  Show Profile Send johan.björklund a Private Message  Reply
Osså ringer du inte !?
Vart ju hungrig

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page
Page: of 1092 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 2.14 sekunder. Snitz Forums 2000