HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Värdelöst vetande...
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 1092

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4162 Posts

Posted - 2008/01/25 :  08:11:34  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message  Reply
Snöblasket vräker ned.
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20863 Posts

Posted - 2008/01/25 :  08:20:30  Show Profile Send johan.björklund a Private Message  Reply
Jag har brutigt flera fingrar, spräckt skallen, brutit av lårbenet helt precis över knät, båtbenet har rykt 1 gång, har bränt mig ganska illa på ena benet osv osv

Inget av dessa grejer är ens i närheten an den smärtan en sketen tand kan åstakomma !!

Fan vad man är ynklig egentligen

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Mahler
Member

1782 Posts

Posted - 2008/01/25 :  09:57:10  Show Profile Send Mahler a Private Message  Reply
Aajjjjee!!

Har ont i min häl!

Trampa på en kofot i söndags när vi flyttade upp dörrkarmen till sovrummet och fick ett djupt hack i hälen. Smärtan vill liksom inte släppa!

Hur länge skall man ha ont innan man söker hjälp??

-----------------------
Tabula Rasa!
Go to Top of Page

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2008/01/25 :  10:25:31  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message  Reply
Om det inte är akut och jag drar till doktoriet med en gång brukar jag resonera så här:

Tilltar smärtan en tid efter olyckstillfället tar jag kontakt med husläkarn på ordinarie mottagningstider - oftast per telefon eftersom han har en fungerande telefontidrådgivning. Blir det riktigt illa får man naturligtvis även i detta läge kontakta akuten.

Har det onda inte börjat lätta på tredje dagen och jag har besvär av det, tar jag kontakt med husläkaren enligt ovan.

Om det onda i och för sig lättar men inte ger sig brukar jag kolla med husläkaren efter en vecka - tio dagar, beroende på hur det känns.

Eftersom husläkarn och familjen har haft hyfsat regelbundna kontakter under nästan tjugo år, har jag förstått att dessa tider fungerar rätt bra som riktlinjer för när läkarkontakt bör tas. Åtminstone enligt vår husläkares syn. Jo vi har faktiskt heft en och samma husläkare i nästan tjugo år! Och det har varit i landstingets regi - även om själva mottagningen numera är avknoppad.

mvh/ Jörgen G

edit: redigering

Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.

Edited by - Jörgen_G on 2008/01/25 10:28:41
Go to Top of Page

Mahler
Member

1782 Posts

Posted - 2008/01/25 :  10:31:29  Show Profile Send Mahler a Private Message  Reply
Tjena Jörgen,

Tack för tipsen! Jo smärtan var förvisso värre dag 2-3 då jag halta ganska bra. Nu på dag 5 efter "skadetillfället" känner jag dock inte att smärtan släppt så mycke som man kanske kunde förvänta sig! Liiiite bättre är det men man haltar fortfarande liksom.

Men det är väl inte värre än att jag klarar helgen. Är det inte bättre på måndag får jag väl kontakta VC helt enkelt!

Och om det var infekterat/blodförgiftat skulle jag förmodligen märka det ganska klart?! ;-))

-----------------------
Tabula Rasa!
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20863 Posts

Posted - 2008/01/25 :  10:34:21  Show Profile Send johan.björklund a Private Message  Reply
quote:
Och om det var infekterat/blodförgiftat skulle jag förmodligen märka det ganska klart?!

Behöver inte vara så !

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Mahler
Member

1782 Posts

Posted - 2008/01/25 :  10:55:37  Show Profile Send Mahler a Private Message  Reply
Hilfe!!

-----------------------
Tabula Rasa!
Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2008/01/25 :  11:09:07  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message  Reply
www.vardguiden.se

edit: även om du inte bor i estocolmo så finns det kanske nåt att läsa där för att känna sig lite extra sjuk.

- Det finns inget problem som är större än lösningen..

- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225

Edited by - Magils on 2008/01/25 11:10:37
Go to Top of Page

Mahler
Member

1782 Posts

Posted - 2008/01/25 :  11:36:55  Show Profile Send Mahler a Private Message  Reply
Okay!

Tack för tipsen!

Ringde faktiskt VC för en stund sen så jag får ta ett snack med dom så får vi se. Trycker jag runt såret gör det liksom inte jätteont egentligen. Och det ser inte svullet eller infekterat ut direkt. Själva sårytan (kanterna på såret) är ömt dock. Mest när man går då skon skaver eller om man slår i nått med hälen då gör det #"¤%!&-ont!! Går jag barfota känns det bättre!

Man tycker ju att det borde vara lite tåligare nu! Hmm.. Nåja, får se va VC säger!

-----------------------
Tabula Rasa!
Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2008/01/26 :  17:26:51  Show Profile Send Håkan64 a Private Message  Reply
Det är bra tryck i vinden idag i Skåne.
Go to Top of Page

Jörgen_G

8011 Posts

Posted - 2008/01/26 :  22:41:43  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message  Reply
Åt After Eight för första gången på säkert fem år i kväll. Det är gott...

/Jörgen G

Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2008/01/26 :  22:46:25  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message  Reply
kissnödig

Artphotography
Go to Top of Page

Nicks
Member

1943 Posts

Posted - 2008/01/26 :  23:43:01  Show Profile Send Nicks a Private Message  Reply
är KGT just nu Kåt Glad Tacksam.

Ska gå o sova sidan om en vacker kvinna just nu

Sov gott boys

Hihi. :)
Go to Top of Page

Jörgen_G

8011 Posts

Posted - 2008/01/27 :  01:34:19  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message  Reply
Nicks:
quote:
är KGT just nu Kåt Glad Tacksam.

Ska gå o sova sidan om en vacker kvinna just nu
(mina understrykningar)

Hur går det ihop???

God natt i alla fall!

/Jörgen G

edit: Och dessutom kraftigt off topic!!!

Edited by - Jörgen_G on 2008/01/27 01:34:49
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7712 Posts

Posted - 2008/01/27 :  19:29:24  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Bakat 3 limpor idag.

Micke

When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2008/01/27 :  20:17:11  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message  Reply
Varit och ätit blodpalt hos svärmor....snacka om paltkoma, gäsp!

Go to Top of Page

ud
Member

894 Posts

Posted - 2008/01/28 :  09:52:22  Show Profile Send ud a Private Message  Reply
Fick en felanmälan på en dator.

No power the unit will start at all. no LED, No fan, no picture. not possible to start the unit. PSU is on back ON. back up informed. cust has really sensibilty data on the HDD. cust will build out the hdd and back up the files.

torsdag 11 oktober 1956 - tisdag 26 januari 2010
Medlem i Svavel - Södra Vätterbyggdens Audiofiler & VälljudsELit
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=10071
Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2008/01/28 :  09:56:00  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message  Reply
Med såna felbeskrivningar behövs inga trasiga datorer....

Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2008/01/28 :  12:40:47  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message  Reply
Jag fattar ju vad det står där, helt ok beskrivning, ha ha.

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2008/01/28 :  12:43:20  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message  Reply
Laktosfri mjölk är dyr, men har en oväntad egenskap. Jag avänder en gammal burk, som haft inlagda gurkor i sig, för att värma lite mjölk i micron, sen på med lock och skaka för att skumma mjölk. I vilket fall som helst, vanlig mjölk blir bara skräp hos mig, inget skum att tala om. Med laktosfri mjölk, whohaa det skummar mycket bättre, och det smakar bättre med, tillsammans med kaffet.

Det är klart, när det kostar dubbelt så mycket som vanlig mjölk måste det väl ha något bra med sig. :)

Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2008/01/28 :  12:59:26  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message  Reply
Vilken egenskap tillför gurkorna i detta sammanhang?

Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2008/01/28 :  13:27:32  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message  Reply
Ingen, de har ju bara legat i burken förut. :) Visar att det är en gratislösning.

Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2008/01/28 :  14:09:33  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message  Reply
Gratislösning? Du skrev ju att det kostade dubbelt så mycket ....men jag skall ta det med frun som gärna köper Baristamjölk....

Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2008/01/28 :  15:32:23  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message  Reply
Ja råvarorna kostar ju deg, men att "hårdvaran" för att fluffa mjölken är gratis. :)

Jag dricker laktosfrimjölk för att magen flippar med av mycket vanlig mjölk.

Så det är ett måste för mig ändå, så jag har det ju i kylen. :)

Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7712 Posts

Posted - 2008/01/28 :  15:37:30  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Matilda dag idag. Har just fikat med henne och känner mig ungefär så här

Micke

When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page
Page: of 1092 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 1.89 sekunder. Snitz Forums 2000