Author |
Topic  |
johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts |
Posted - 2008/11/03 : 08:17:03
|
Mycket gnällande tycker jag !
 |
>musik förmedlingen< Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
|
 |
|
ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8779 Posts |
Posted - 2008/11/03 : 08:40:09
|
Kaaaaffeee!!!  |
Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!HiFiForum.nu's Artikelregister | Regler |
 |
|
EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts |
Posted - 2008/11/03 : 08:51:35
|
Frölunda, bend over! |
/Jonas
|
 |
|
Magils
Member

7061 Posts |
|
Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts |
Posted - 2008/11/03 : 09:12:02
|
Hela hallen skriker: HEJA RÖGLE!! |
 |
|
Magils
Member

7061 Posts |
|
tian
200.000-klubben

1554 Posts |
Posted - 2008/11/03 : 09:33:03
|
Ont i halsen samt feber :( blä för mig
sugen på kaffe är jag också, men jag orkar inte göra det själv......
*harkel* Guuuuuuummmmmaaaaaaaan ? |
 |
|
ztenlund

8779 Posts |
Posted - 2008/11/03 : 15:31:33
|
Elementet i badrummet står och droppar. Finfin tätning i luftningsventilen... Typisk att jag skulle bli tvungen att lufta för första gången på fyra år pga nytt expansionskärl. Förhoppningsvis självtätar skräpet efter ett tag, det verkar det åtminstone ha gjort tidigare att döma av utseendet.
Tur att det inte är elementet i köket som droppar i alla fall, det och exemplaret i hallen svettas bara lite så det går nog över snart. Det i köket sitter minst sagt dumt till, fick lufta med en handduk uppklämd mellan elementet och väggen. Att få in två händer och en glasburk fanns inte på kartan. De stora rediga elementen är tvärtäta däremot.
Känns för övrigt som om det är dags för lite kaffe.  |
Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!HiFiForum.nu's Artikelregister | Regler |
 |
|
Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts |
Posted - 2008/11/03 : 17:00:27
|
Jag är arg på FreeBSD. Tog bort det. Stoppade in Xubuntu 8.04 med Linux-rt kernel istället. Funkar finfint.
Snart blir det hemmakokt risgrynsgröt. Vill laga pannkakor, men orkar inte.
|
 |
|
Magils
Member

7061 Posts |
|
Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts |
Posted - 2008/11/04 : 00:33:50
|
Ser skönt ut. Fan jag vill åka bort. Väntar svar från författarfonden. Det vore djuriskt. Då blir det långt åt helvete där ingen kan få tag i mig. Alla pengarna ska gå åt att köpa luder hahaha   |
 |
|
Marina Jansson
Member

2328 Posts |
Posted - 2008/11/04 : 08:49:43
|
@Circlomanen: Kolhydratåterfall? Hur straffar det sig?
@Håkan64: Luder finns på närmare håll också. Men det var kanske stålarna som var problemet?  |
Waf, Waf!
|
 |
|
Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts |
Posted - 2008/11/04 : 10:45:01
|
quote: @Circlomanen: Kolhydratåterfall? Hur straffar det sig?

Men experterna säger ju att man skall äta kolhydrater! 
|
 |
|
EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts |
Posted - 2008/11/04 : 11:13:10
|
Tuffare tider, inget gott, inget godis, inga godsaker, minimalt med mat, daglig träning, ingen alkohol what so ever men kanske värst av allt, ingen Champagne. Ett omvänt nyårslöfte, ett av tre motsägelsefulla löften som genom detta därmed kan nå en godtagbar kompromiss - to go out with a big bang.
10 dagar "clean" and counting... |
/Jonas
|
 |
|
ztenlund

8779 Posts |
Posted - 2008/11/04 : 12:03:33
|
Vad hände med begreppet lagom när det gäller mat? Det finns ett mellanläge! Jag gjorde mig av med nästan tio kilo ballast från runt 200206-200305 och det var knappast svårt och involverade varken svältdiet eller bara bacon och grädde. Notera att år 2008 saknas fortfarande dessa tio kilo...
Minimalt med mat? Är det något som är bevisat så är det att svältdiet inte fungerar varken mentalt eller fysiskt. Nu inser jag att förmodligen skriver för blinda ögon eller vad man ska kalla det...  |
 |
|
Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts |
Posted - 2008/11/04 : 12:05:30
|
quote: Tuffare tider, inget gott, inget godis, inga godsaker, minimalt med mat, daglig träning, ingen alkohol what so ever
Det låter som en asketisk livsstil. Något självspäkande?! Varför inte "nyttig och god mat" istället för "inget gott, minimalt med mat"???
Johannes.
Ps, åt massor av lax till frukost. Ds. |
 |
|
johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts |
Posted - 2008/11/04 : 12:35:36
|
Drygt 1 tim kvar att jobba  Idag hade jag tänkt att plåta lite Leta rätt på passet Äta kyckling av något slag till middag (massvis med grädde ) Reda ut en färgprofil till jobbet Läsa bruxen till Canonen Duscha Lyssna på musik o pilla mig i navlen Sen i säng 
|
>musik förmedlingen< Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
|
 |
|
EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts |
Posted - 2008/11/04 : 13:13:15
|
quote: Är det något som är bevisat så är det att svältdiet inte fungerar varken mentalt eller fysiskt.
Så sant, men det har gått tidigare så det går en gång till och faktum är att jag mår bra, fysiskt och mentalt, mycket bättre än före 
Visst är det några dagar när humöret är lite lägre men de passerar snabbt!
Att sedan säga att man "studsar upp i vikt igen" kan förstås vara sant om man faller tillbaka i gamla mönster vilket självklart är svårt när ens viktnedgång i första hand är till för att man ska kunna unna sig godsakerna i slutänden. Ge i ena änden, ta i andra.
Förra gången jag gick ned var det 28 kg, den här gången är det betydligt mindre än så!
I slutänden handlar det bara om en enda sak - MOTIVATION. Om man har motivation fungerar vilken lösning som helst, om man saknar motivation så fungerar INGEN lösning och det är lätt att falla tillbaka i samma gammal.
Att lägga om till helt ny kost är svårare och mer påfrestande för hela familjen som inte behöver detta som jag behöver, lättare att äta samma som man redan tycker är gott men minimera intaget.
Nästa talare säger uppenbarligen att man drar ned på ämnesomsättningen och att viktminskningen uteblir. Sant men fel, viktminskningen saktar ned men fortsätter så vida man inte återfaller hela tiden. Exempelvis begränsa sig under veckan och äta massor under helgen fungerar inte, inte det som jag vill äta, det blir +-0 och därför kör jag nu inga undantag, ens på helgen - a means to an end. |
/Jonas
|
Edited by - EuphoniC on 2008/11/04 13:18:37 |
 |
|
Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts |
Posted - 2008/11/04 : 13:28:18
|
 THE MATRIX HAS YOU.
Och man undrar varför man inte känner sig på topp så här års?! Detta är vad man ser både morgon och kväll, till och från jobbet.
Visst ser det härligt och inspererande ut? Ungefär som en vacker sandstrand i Thailand. |
 |
|
Manga X
Donator: Bildserver

3083 Posts |
Posted - 2008/11/04 : 14:10:51
|
Kaffe!
Mvh Magnus |
 |
|
Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts |
Posted - 2008/11/04 : 14:11:35
|
Marina: Klart det handlar om pengar, gör det inte alltid det?  Circlomanen: Nä det är inte konstigt att man degar ihop. Jävla mörker. |
 |
|
Marina Jansson
Member

2328 Posts |
Posted - 2008/11/04 : 23:12:01
|
quote: Men experterna säger ju att man skall äta kolhydrater!
Tro inte på allt som är sant. |
Waf, Waf!
|
 |
|
Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts |
Posted - 2008/11/05 : 09:49:18
|
Äntligen i rätt tråd: Magils och jag har lika många posts på HiFiForum när jag skriver detta.
/Jörgen G
|
Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system. Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen. |
 |
|
Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts |
Posted - 2008/11/05 : 10:06:30
|
Idag är en annan dag än igår, men egentligen är det samma, då tid egentligen inte har någon riktning. Det är bara i våra sinnen det finns "idag" igår" osv... Tiden är ju bara ett konstant föränderligt NU. Inte olika nu, men ett nu som konstant förändras, "igår" är bara våra sinnens försök att strukturera nått så knepigt som tid. Vi vill gärna identifiera allt med detta matriella universum, så vi tänker att tiden har en rikning, en början och kanske ett slut.
Mvh Johannes. |
 |
|
Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts |
Posted - 2008/11/05 : 10:54:45
|
Circlo...
Nu blev du djup 
Men snart är det lunch.. O jag är hur hungrig som hellst...
|
Jag är inte dum.... Jag har bara otur när jag tänker |
 |
|
Topic  |
|