HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Värdelöst vetande...
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 1092

plind
Member

1378 Posts

Posted - 2008/11/20 :  20:42:15  Show Profile Send plind a Private Message  Reply
Det snöar i Göteborg

På tal om att raka pungen, vet ni vad det är för likhet mellan pungkulorna och Jehovas vittnen scrolla ner!

Båda knackar på men får inte komma in..
Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2008/11/20 :  20:59:36  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message  Reply
Ja just det, det står två Saabar framför huset, en svart och en blå...nån som vill köpa den svarta?

- Det finns inget problem som är större än lösningen..

- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225
Go to Top of Page

hal
RödaTråden vinnare

4171 Posts

Posted - 2008/11/20 :  21:24:41  Show Profile Send hal a Private Message  Reply
quote:
Ja just det, det står två Saabar framför huset, en svart och en blå...nån som vill köpa den svarta?

Köpa den svart ?

Veckans skiva, här !
Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2008/11/20 :  21:48:32  Show Profile Send Håkan64 a Private Message  Reply
Tittar ut. En vit Volvo V50 står parkerad framför ett garage. Det sitter en svartklädd man i. Är det "Ninja-Nisse" på Säpo?
Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2008/11/20 :  22:14:58  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message  Reply
Nä det är snö på den nu...

Go to Top of Page

hal
RödaTråden vinnare

4171 Posts

Posted - 2008/11/20 :  23:00:41  Show Profile Send hal a Private Message  Reply
Tycker det är godast med vanlig senap på...

Tycker förresten senap är ett ovanligt löjligt ord, smaka på ordet:

SENAP

Blir omöjligt ännu löjligare baklänges:

PANES

Vem kom på det ordet ?

Veckans skiva, här !
Go to Top of Page

hal
RödaTråden vinnare

4171 Posts

Posted - 2008/11/20 :  23:06:32  Show Profile Send hal a Private Message  Reply
Har man tillgång till google så finner man alla svar:

"Ordet "senap" har en märkligt träffsäker, liksom snitsig, form. Jag läser i Hellquists etymologiska ordbok att "senap" förmodligen är av egyptiskt ursprung och att ordet kommit till svenska via bland annat grekiskans "sinapi" och latinets "sinapis". I en del västeuropeiska språk bygger man ordet för senap i stället på det latinska ordet "mustum" som är besläktat med det svenska ordet "must". Italienskan har två ord (minst) - ett från var och en av dessa rötter: "senape" och "mostarda". På tjeckiska heter det något helt annat: "horcice"."

Från http://www.bodilzalesky.com/blog/2007/06/04/om-senap/

Veckans skiva, här !

Edited by - hal on 2008/11/20 23:10:32
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2008/11/21 :  06:47:28  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message  Reply
Plockade upp en kartong från LEGO på posten igår, respektabla 3803 bitar i en 8.8 kg kartong. Jag tror ungarna kommer att bli tokglada på julafton...

/Jonas

Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2008/11/21 :  07:19:20  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Fredag = hemgång vid 11,00

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

iroise
Member

1753 Posts

Posted - 2008/11/21 :  07:22:12  Show Profile Send iroise a Private Message  Reply
En timme senare här!
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2008/11/21 :  07:34:37  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
Fredag, hemma med barnen hela dagen.

Jag kanske får till en Opensolarisinstallation idag!! Vill fortfarande ha nya diskar att installera på.

Barnen gick ut ock lekte i snön redan klocka 06:00. Gissa om de blev glada över snön!!! Synd att det inte är 20 cm till.
Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2008/11/21 :  08:18:58  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message  Reply
Euphonic...har du övervägt att slå in bitarna en och en? Många klappar blir det

Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2008/11/21 :  08:19:23  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
EuphoniC: Pappa då?
Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2008/11/21 :  10:09:30  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message  Reply
Jag har träningsvärk!

Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8779 Posts

Posted - 2008/11/21 :  10:21:10  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
Flyttat runt för mycket på Tordön?

Det är ju kallt ute! Brrr...

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

nahoj
Member

1542 Posts

Posted - 2008/11/21 :  10:33:56  Show Profile Send nahoj a Private Message  Reply
Jaha idag är det judgement day, får idag förmodligen veta om jag får gå eller bli kvar på jobbet.
Det är ett vetande jag kunnat klara mig utan

Min hemsida/Blogg
http://johanstephan.com/
Go to Top of Page

govinda
Med nytt namn

2290 Posts

Posted - 2008/11/21 :  10:42:43  Show Profile Send govinda a Private Message  Reply
Håller tummarna att det skall gå bra dig!

Go to Top of Page

nahoj
Member

1542 Posts

Posted - 2008/11/21 :  11:08:00  Show Profile Send nahoj a Private Message  Reply
Tackar, får komma över på den där lyssningen o bli tröstad med lite trevlig musik annars, eller fira för den delen.

Min hemsida/Blogg
Go to Top of Page

bearwik
200.000-klubben

4289 Posts

Posted - 2008/11/21 :  11:27:45  Show Profile Send bearwik a Private Message  Reply
Idag fredag börjar jag 23.00, jobbar sen fyra nätter...
Men sen är jag ledig från tisdag morron till måndag eftermiddag
Fick för övrigt ett paket med 15 High Fidelity Reference-CD från Tkr, stort tack Tkr

Jävligt nöjd Tannoyägare!
Mer membranyta åt folket!
Min rigg: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=70066

Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2008/11/21 :  11:28:56  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message  Reply
quote:
Euphonic...har du övervägt att slå in bitarna en och en? Många klappar blir det

Bra idé! Fast med tanke på att det förmodligen blir jag som måste bygga ihop skiten så tror jag att jag låter det vara i originalpåsar och -kartong

quote:
EuphoniC: Pappa då?

Pappa? LEGO är inte så tokigt, ganska roligt att bygag med ungarna. Det är nog allt jag får nöja mig med denna jul - jag har nog inte varit snäll nog

Roligt att ge barnen mycket och i år har de önskat sig nästan bara LEGO. När min äldre son fylle senast så fick han mest bara lego också och det gick många timmar och dagar för att bygga ihop allt. Ändå är det bara en bråkdel av det LEGO som de (har två söner) kommer att få så det är tur att det är en fördelaktig jul med många klämdagar jag tagit ledigt för allt innan trettondan kommer nog att behöva spenderas i LEGO-rummet

/Jonas

Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.
Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2008/11/21 :  11:49:36  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message  Reply
Min fru har gett mig legobyggförbud..

Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2008/11/21 :  12:40:00  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
Du har ju gått över till vuxenlego där du gör dina egna bitar.

Själv kan jag inte låta bli att kolla Lego-hyllan när vi handlar. Kul med alla nya specialbitar som inte fanns på min tid...
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2008/11/21 :  14:15:32  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
Nyss hemkommen från skogen.
Jag tog med mig barnen ut på lite korvgrillning. Vi gjorde upp eld. grillade korv och bacon. Sedan kokade vi blåbärsoppa och gjorde chokladbanener. En supermysig dag i skogen. Vi avslutade äventyret med att spränga en gastub så det flög skräp och grenar ett femtontal meter omkring. Barnen var hejdlöst lyckliga över lite vuxenbus.
Det fanns en massa vattenpölar med is på, och jag hittade dessutom en potentiell klätterklippa.

Nu skall jag läsa lite om raytracing.
Go to Top of Page

nahoj
Member

1542 Posts

Posted - 2008/11/21 :  14:43:29  Show Profile Send nahoj a Private Message  Reply
Jaha ja då vart man nackad och står till förfogande på arbetsmarknaden, skönt att det inte är så många man slåss emot på jobbmarknaden

Min hemsida/Blogg
Go to Top of Page

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2008/11/21 :  15:50:08  Show Profile Send B-200 a Private Message  Reply
Fixat EU - mopedkort till frugan precis.

steg 2 EU moped.

steg 3 håll dig inne ;)

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
Go to Top of Page
Page: of 1092 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 2.36 sekunder. Snitz Forums 2000