HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Värdelöst vetande...
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 1092

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8779 Posts

Posted - 2008/11/22 :  19:00:17  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
Verkligen värdelöst, i enlighet med tråden.

Men slangdäck? På en modern bil?

Apropå snön var det ovanligt roligt att köra bil idag tidigt på morgonen innan snösvängen varit i farten.
Noterade att fastighetsskötaren var hurtigare än kommunen också. Kanske inte så svårt i och för sig.

Marina:
Jo, det finns en och annan kaja och tydligen också en Kaj enligt hal. De brukar dock normalt inte uppehålla sig i dylikt antal just här, men väl dra förbli i formation så att tv-mottagningen får sig en törn...

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4162 Posts

Posted - 2008/11/22 :  19:06:13  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message  Reply
Har flytspacklat badrum idag. Eh... det var lite knepigt i början, ja.
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8779 Posts

Posted - 2008/11/22 :  19:10:29  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
Knepigt?
Man hör ju på namnet hur det funkar! Tag en stor hink spackel och tippa ut och se på när det flyter ut, eller?

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2008/11/22 :  19:11:24  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
Kanske inte var ngn innerslang, men det var bara fullt med gegga invändigt. Eller så gick ngn damask i anslutning till lederna? Kan inget om mekning. Eller så var det ytterdäcket som skavt mor fälgen. Fick krypa hem i 30, som "tur" var drabbades höger framhjul, påverkade förvisso drivningen, men jag kunde hålla långt till höger och köra i snön.

Håller med om att det var trevligt att köra fram tills dess. Första vinterkörningen med modern bil för min del, Ford Mondeo 2004 automat, ESP, ABS. Klart säkrare att framföra än min Golf -94. Inte lika busigt som min Volvo -75 dock, men bakhjulsdrivet är ju busigast, jag föredrar dock säkert framförande.
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2008/11/22 :  20:35:43  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
Inget OpenSolaris idag heller, även om OpenSolaris 2008.11 rc2 kom ut idag.
Måste rycka upp mig. Jag har inte installerat nått på en hel vecka....
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7712 Posts

Posted - 2008/11/22 :  20:51:52  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
quote:
Hur många procent av landets morsor bär sig åt som svin?

Tyvärr Marina är siffran ganska hög vilket både Huzze och jag kan intyga. Någon psykolog hade gjort någon undersökning och kommit fram till att det var 5% mycket svåra fall + ytterligare 10% svåra fall om jag kommer ihåg rätt.

Micke

When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

huzze

10180 Posts

Posted - 2008/11/22 :  21:15:29  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
Kan det vara så illa?
Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2008/11/22 :  21:54:08  Show Profile Send Håkan64 a Private Message  Reply
Ska man lägga sig nu?
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7712 Posts

Posted - 2008/11/22 :  22:00:32  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Det finns inga vetenskapliga undersökningar vad jag vet men psykologer och andra proffs brukar nämna siffran 5% av den totala befolkningen så det är fler än vad man kanske gissar.

Micke

When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Go to Top of Page

huzze

10180 Posts

Posted - 2008/11/22 :  22:17:03  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
Nattmacka först, sen sova.
Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2008/11/22 :  22:25:57  Show Profile Send Håkan64 a Private Message  Reply
Har beställt iPhone.
Go to Top of Page

jari
RödaTråden vinnare

4520 Posts

Posted - 2008/11/22 :  23:06:17  Show Profile Send jari a Private Message  Reply
quote:
Hur många procent av landets morsor bär sig åt som svin

Min svärmor är tyvärr en av dessa kärringar som är "kokta i skit".
Tyvärr för våra barn som bär med sig denna erfarenheten om "mormor".
Vi "umgås" aldrig,det är bäst så.

Dared VP 845 förstärkare,Shuguang WE845,RCA vt231,Raytheon 6072A rör,Marantz cd6007 cd-spelare,Technics SL1500c skivspelare,AT VM 540ML pickup,Ino pi60s med es dämpmaterial högtalare,Diy silver sexfläta signalkabel,KLEI Classic Harmony rca-kontakt,Diy silver sexfläta + Fyrfläta enkardelig kopparkabel utan kontakter högtalarkabel,2 fyrflätor med enkardelig ledare,2 ledare till fas och nolla,4 till jord,med kopparkontakter nätkabel,Gigawatt PF-1E nätlist.

Sursill "Farligt käckt"

Go to Top of Page

Marina Jansson
Member

2328 Posts

Posted - 2008/11/22 :  23:29:19  Show Profile Send Marina Jansson a Private Message  Reply
Jag har också hört att ca 20% av befolkningen är antisociala.
Surt när det är ens föräldrar det handlar om.

Sådana antisociala människor brukar jag hålla en "solsken-och-vackert-väder" relation till. Fantastiskt ytligt och oinspirerande, men man slipper upprördheterna och såren på själen.

Jag brukar skoja om att man måste vara noga med valet av sina föräldrar, men har det nu blivit fel får man väl göra så gott man kan. Att avbryta förbindelsen är en hantering så god som någon, det är en rättighet man har som människa. Man måste inte utsätta sig för kränkningar, inte ens om det är ens mor, eller svärmor.

Men man kan ju trösta sig med att 80% av befolkningen är social (om jag räknat rätt) och det är ju merparten av oss.

Waf, Waf!

Go to Top of Page

Marina Jansson
Member

2328 Posts

Posted - 2008/11/22 :  23:31:50  Show Profile Send Marina Jansson a Private Message  Reply
quote:
Ska man lägga sig nu?

Ja, definitivt!

Waf, Waf!

Go to Top of Page

ryst
Medlem i AÖ

1470 Posts

Posted - 2008/11/22 :  23:56:22  Show Profile Send ryst a Private Message  Reply
sweet, drog precis hem 2000kr på joker. Då var Guitar Hero IV betalt

Marina Jansson
Member

2328 Posts

Posted - 2008/11/23 :  08:26:51  Show Profile Send Marina Jansson a Private Message  Reply
Grattis!
Spelar du Rock Band också?

Waf, Waf!

Go to Top of Page

Manga X
Donator: Bildserver

3083 Posts

Posted - 2008/11/23 :  08:30:43  Show Profile Send Manga X a Private Message  Reply
God förmiddag på er alla!

mvh MAgnus Eriksson
Go to Top of Page

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2008/11/23 :  08:54:17  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message  Reply
Jag har druckit 2 koppar te nu!

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2008/11/23 :  13:51:21  Show Profile Send Håkan64 a Private Message  Reply
Köpa handskar idag.
Go to Top of Page

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2008/11/23 :  15:43:09  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message  Reply
Den här helgen är alla SAAB:ar på gatan vita.

/Jörgen G

Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.
Go to Top of Page

Manga X
Donator: Bildserver

3083 Posts

Posted - 2008/11/23 :  16:12:04  Show Profile Send Manga X a Private Message  Reply
Yngsta dotter dansade just omkull en golvhögtalare. Den tippade över ena hörnet på den högra subben. Finfina märken kan man säga!!!
Dottern klarade sig bättre som tur var!

Mvh Magnus Eriksson
Go to Top of Page

huzze

10180 Posts

Posted - 2008/11/23 :  18:37:07  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
Min vandrande absorbent (hunden Freja) biter bara på sina egna saker. Men ibland har leken gått våldsamt till och det har uppstått några märken på högtalarfanéren. Hon vill ju oxå vara med och modda.
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7712 Posts

Posted - 2008/11/23 :  19:00:25  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
En gång knuffade mormors rumpa ner en stativare när hon skulle damsuga. Rumpan klarade sig, högtalaren klarade sig men golvet fick ett djupt jack i parketten.

Micke

Go to Top of Page

jari
RödaTråden vinnare

4520 Posts

Posted - 2008/11/23 :  20:13:07  Show Profile Send jari a Private Message  Reply
En av våra katter hade släpat med sig en mus in i huset.
När ungarna får syn på katten med sitt byte skall de naturligtvis rädda det lilla livet.Dom skrämmer katten så att den släpper den,och det är fortfarande gott gry i den.
Så det blir en vild jakt inomhus med en flyende mus,en jagande katt och tre skrikande ungar.Under den vilda jakten råkar ungarna knuffa till en stativhögtalare som trillar,och som landar rätt på musen.
Tre gråtande ungar för att musen dog,men högtalaren klarade sig utan en skråma.

Dared VP 845 förstärkare,Shuguang WE845,RCA vt231,Raytheon 6072A rör,Marantz cd6007 cd-spelare,Technics SL1500c skivspelare,AT VM 540ML pickup,Ino pi60s med es dämpmaterial högtalare,Diy silver sexfläta signalkabel,KLEI Classic Harmony rca-kontakt,Diy silver sexfläta + Fyrfläta enkardelig kopparkabel utan kontakter högtalarkabel,2 fyrflätor med enkardelig ledare,2 ledare till fas och nolla,4 till jord,med kopparkontakter nätkabel,Gigawatt PF-1E nätlist.

Sursill "Farligt käckt"

Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2008/11/23 :  20:30:52  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
Mera Povray idag. Det är ju riktigt skoj att få röja loss med ett kul bildskaparprogram som går att förstå utan att vara überprogrammerare.
Håller just på och renderar en sfär med 3 st tunnlar igenom. Bilden blir ca 10000 x 10000 pixlar, och det tar några minuter på min AMD 4000+/3 GB ram - maskin.
Go to Top of Page
Page: of 1092 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 1.86 sekunder. Snitz Forums 2000