HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Hifimesse i Horten, Norge
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

RODA
Member

409 Posts

Posted - 2005/09/04 :  23:35:05  Show Profile Send RODA a Private Message  Reply
Hei

Det har i helgen vært messe i Norge.
Bringer en liten rapport:

Først litt om noen rom som jeg hørte på lørdagen, men ikke tok bilder av.
Syns jeg fikk hørt for lite i år, og tror jeg gikk glipp av mye........

Amphion + Bat og Lector
Jeg synes Hr. MacIntosh klarer å få godlyd hver gang på disse messene.
Jeg liker også disse Amphion Xenon veldig godt!
Spillte mye fra "Songs of Dolly Parton" som Stereojoe anbefalte, og det gikk rett hjem! Dama som var på rommet ba oss komme tilbake slik at hun fikk høre med på cd'en ;D
Jeg liker også William som demo-gubbe. Behagelig og god til å informere om sakene han spiller på.

Dessverre innfridde ikke Midgard Audio, fra der jeg sto i rommet. Hørtes ut som om lyden hang fast i høyttalerne. Lukket og tamt. Vil ikke klage for mye på dette da jeg hverken sto bra til, eller vet om høyttalerne var innspillt eller rommet overdempet.
Håper det blir et mer posistivt møte neste gang.
(Har jo også hørt andre som skrøt av det, så kanskje jeg bare var uheldig)

Pilar og Wilson Benesh spillte bra, men kanskje i overkant av hvor mye "sting" jeg vil ha.
Her tror jeg også volumet og nærhet til sidevegger spillte inn. Tror nok det blir en annen verden når jeg får besøkt om.s engang.

De store Tannoy låt behagelig og fint, men også kanskje litt FOR fint? Synes ikke det var helt tøfft nok for min smak.

Gradient og PM Audio synes jeg låt bedre enn i fjor!
Vet ikke om det skyldes Metaxa (forsterkerne, ikke drkken) eller andre ting i anlegget.
Nå var "smellet" på plass, og anlegget låt friskere enn i fjor. BRA!

Jeg har ikke lyst å rakke ned på hverken musikk eller anlegg som var mindre vellykket i mine øyne/ører.
Det her skal være en rekruttering av nye intresserte og en samleplass for oss hifi-tullinger.

Hjertens enig med uttalelsen fra ifjor (eller året før), om at dette er som en prøvekjøring av Ferrari i parkeringshus. ;)
Det ER hotellrom man hører anlegg i, og når de fleste leverandører/produsenter rasker med seg utsyr som passer bedre i en ballsal så må det gå på trynet for noen.
Det er allikevel jævli artig med de som får det til!!

Over til søndag og noen bilder:

Var først oppom Lyric sitt "ironiske" rom. :)
Her spillte de på billige greier ift det de har hatt foregående år.
Tross enkelte mangler, så spillte det morsomt og tøfft fra Epos'ene.

Anlegget: (Creek og en strømrenser?)



Høyttalerne: (Epos M5) (?)

Foran


Og bak


Vi var også en tur innom butikken til Audioaktøren.
Skulle dit for å høre på Ancient Audio + Sonus Faber, men Terje hadde solgt dem!!

Hørte litt på Von Schweikert VR4jr.

Fine høyttalere!



Litt nærmere:



Anlegget. Mener det sto KW750 på ampen. Ny?



Ancient Audio Lector IV er en pen cd-spiller.



Må vel sjekke om det er tørket støv her også.......?



Var innom rommet til Jolida.
Jeg var sikker på at dette var kina-greier, men det er amerikansk.

Noen bilder:





Av de rommene jeg hørte på, så var dette for meg
BEST IN SHOW 2005

Denne mørke herremannen sto for det. ;)



Her hele oppsettet. Fy f... så bra det låt!

balrog
Member

391 Posts

Posted - 2005/09/05 :  08:58:08  Show Profile  Visit balrog's Homepage Send balrog a Private Message  Reply
Systemet som stod på "skrivbordet" såg väldigt snyggt ut.
Vadå gick du omkring med dina HFLS-1 under armarna på mässan?? eller var de inkopplade på någon anläggning?
Följde "pappas pojkar" med sin pappa hem? eller satt de kvar där på bänken vid färjelägret?

Bra bildrepotage Roda


http://balrog.true.ws/
hemsidan !!

Edited by - balrog on 2005/09/05 08:59:55
Go to Top of Page

Ibbe
Member

117 Posts

Posted - 2005/09/05 :  15:48:58  Show Profile Send Ibbe a Private Message  Reply
Holography högtalarna såg ju för läckra ut

Harman kardon så har man,,,(Denver prospect)
Go to Top of Page

RODA
Member

409 Posts

Posted - 2005/09/06 :  09:09:44  Show Profile Send RODA a Private Message  Reply
Dom var innkopplade på DIY-rommet.
Ble självklart med hem!!
Go to Top of Page

Lenn Art
Bygg-Harry -05, Mästar-Harry -06, 100.000-klubben

739 Posts

Posted - 2005/09/07 :  11:27:54  Show Profile  Visit Lenn Art's Homepage Send Lenn Art a Private Message  Reply
Roda,
Tack för ett suveränt snyggt reportage!

Vad är rätt och vad är fel? Och av allt det som är rätt - vilket är mest rätt?
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2005/09/07 :  13:05:07  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Hei!

Tack för ett fint reportage!!!

Menar du att HFLS1 var med på mässan? Ojdå, vad kul!

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

RODA
Member

409 Posts

Posted - 2005/09/07 :  15:25:14  Show Profile Send RODA a Private Message  Reply
Hej Pac!

Ja, HFLS-1 var med og spelade på DIY-rommet.
Dom sto på toppen av høgtalarna med ringradiator. Fikk positiv respons på ljudet.

Här et bilde från DIY-rommet:



Mvh
Rolf
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2005/09/07 :  21:48:44  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Rolf,

vilken ära för oss alla att få vara med där!!!! Tack skall du ha!

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Ledzepp
300.000-klubben

2640 Posts

Posted - 2005/09/08 :  15:46:32  Show Profile Send Ledzepp a Private Message  Reply
En liten grej om Jolida som du trodde var kinesiska, dom byggs där men utvecklas i Maryland USA.

Dont look back. Something might be gaining on you...
Go to Top of Page

el_mariachi
Member

68 Posts

Posted - 2006/09/25 :  21:15:55  Show Profile Send el_mariachi a Private Message  Reply
Fin reportasje Roda, har du noe mer opplysninger om det som var utstilt i DIY rommet eller?


el_mariachi bygger MTM


Go to Top of Page

om.s
Avstängt på egen begäran

383 Posts

Posted - 2006/10/08 :  12:18:52  Show Profile Send om.s a Private Message  Reply
DEtte var en god reportasje RODA, sog for dere andre så er det snart dags igjen i Horten, denne femte blir det 4´dé og 5´te November 06 som det drar ihop seg.

For de av dere som lurer på hvor Horten ligger er det nærmeste å peile seg inn på MOSS, som ligger ca 8 mil nord om Strømstad og 6 mil søder om Oslo, derfra går det en ferje hvert 20 min ca og man får en ferjetur på ca 30 min og da ligger messe hotellet ca 300 m fras ferjeleiet, veldig enkelt og praktiskt.

Legger en link til denne messen, men vet ikke hvor godt den er oppdatert til nå, men dette kan være verdt ett besøk for de av dere som ikke bor så altfor langt unna Horten/Moss..

http://www.hifimessen.no/


mvh

"Too many people of today know the price of everything and the value of nothing"...
Go to Top of Page

om.s
Avstängt på egen begäran

383 Posts

Posted - 2006/11/02 :  01:48:30  Show Profile Send om.s a Private Message  Reply
Nå närmer det seg, til helgen er klart for 5 gangen, med litt mer utfyllende info...

http://www.hifimessen.no

mvh

"Too many people of today know the price of everything and the value of nothing"...
Go to Top of Page

Draken
Member

1550 Posts

Posted - 2006/11/02 :  10:03:51  Show Profile Send Draken a Private Message  Reply
Tack för ett trevligt repotage!
Go to Top of Page

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2006/11/02 :  21:39:48  Show Profile Send ohmega a Private Message  Reply
RODA: Tack för det fina reportaget

Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker"
Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Go to Top of Page

Hifi-Perra
fd. Dynaudio

97 Posts

Posted - 2009/03/05 :  23:29:44  Show Profile Send Hifi-Perra a Private Message  Reply
Kul, ser ut som om hificonsult lånat designen från HFSL-1 till sina Merkurius MK2.

Tv-rummet: Dynaudio Contour S3.4 LE o Co.

http://www.component.se/galleri.php?n=Hifi_Perrra
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000