HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 En skön afton hemma hos Neon Park
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 6

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2005/09/15 :  07:47:50  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
När hösten närmar sig med stormsteg är det trevligt att göra en dykning i mitt bildarkiv. Det fina med bildarkiv är ju att man fångar en tidpunkt och kan gå tillbaks till den när man vill. Bilden kommer upp på skärmen och plopp, känslan från när den togs infinner sig tämligen omgående.






En vårgrön gräsmatta, Husse är ute med hunden, bladen har inte spruckit ut än och gräset har den där färgen som det bara har precis innan allt tar fart. Det är väntans tider precis innan vårgrönskan skjuter ordentligt med fart.

Jag styrde kosan emot Stockholm för att besöka en kille som kallar sig Neon Park hos oss. Jag snackade rätt mycket med honom på Highendmässan -05 i Stockholm, det pratades om om både ditten och datten, men mest om vinyl. Det slutade med att jag fick en inbjudan hem till honom och det är klart man inte försitter chansen att besöka en seriös vinylanläggning...

Jag har redan visat en del av kvällens begivenheter i tråden om vinyltvätt som man kan läsa här! Men, det var bara början...

Så, häng med på ett hemma hos i gammalt vanligt HiFiForum.nu tempo och med fikastämningen på topp!



// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

EmilH
Member

484 Posts

Posted - 2005/09/15 :  09:21:56  Show Profile Send EmilH a Private Message  Reply
Ha ha ha, härligt PAC.. njuter av dina reportage... även om jag kan tycka att de är något långsamma ibland ;-) ... men det är ju faktiskt lite av grejen... de blir ju lite mer underhållande då..

Ser med spänning fram mot vad som komma skall :-)
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2005/09/15 :  10:22:50  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Tack Emil.

Och för att du inte skall behöva vänta för länge så hoppar vi rätt in med en översiktsbild hos Neon Park




Jag kommer att sakta gå baklänges genom systemet med början i de vackra Sonusfaberhögtalarna.

Vi var flera som var hemma hos Neon Park denna kvällen och nästan alla är medlemmar på HiFiForum.nu. Jag hoppas att vi får höra mer av vad de tycker om systemet under trådens gång också.



// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Merkurius
Member

1750 Posts

Posted - 2005/09/15 :  10:36:16  Show Profile Send Merkurius a Private Message  Reply
Pang på röbetan Inte mycket att gissa på där inte
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2005/09/15 :  11:14:38  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply


Nej just det!

Ett nytt koncept som skall testas!

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Neon Park
Member

1013 Posts

Posted - 2005/09/15 :  11:18:16  Show Profile Send Neon Park a Private Message  Reply
Trevligt att tråden kom upp,jag tyckte det blev en ganska lyckad lyssningsafton,hoppas att det kommer upp lite bilder också,en ändring som hänt sen senast är att jag har köpt ett nytt riia-steg Aesthetix Rhea men ena slutsteget är det något knas med och jag har inte lyssnat så mycket på det än och lyssningsintryck kommer senare.
Mvh
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2005/09/15 :  11:20:06  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply


Ja det var en trevlig och gemytlig afton vi hade.

Det skulle verkligen vara roligt att komma och komplettera med en lyssning på Aesthetix RIAA't.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Neon Park
Member

1013 Posts

Posted - 2005/09/15 :  11:24:19  Show Profile Send Neon Park a Private Message  Reply
Pac: Du är välkommen,kanske kunde hitta på något som tidigare
Mvh
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/09/15 :  12:00:28  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
OJ, Där fanns det många gobitar i hyllorna.
Kaxig rullbandare!

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2005/09/15 :  12:44:41  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Vi kommer att gå igenom hyllorna en efter en. Tyvärr blev kvällen sen och minneskorten fulla så rullbandaren får ingå i uppföljningen som absolut skall göras.

Ja just det, att det finns många bilder från denna aftonen är rätt slutledning...

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2005/09/15 :  13:02:20  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Högtalarna är Sonus Fabers Cremona.



Vi går lite närmare och tittar va?



Diskanten verkar vara en specialare på Vifas ringradiator. Den är ganska lik XT25'an, men det syns tydligt att det inte är samma.


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2005/09/15 :  13:06:42  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply


Om man går lite längre ner så finner man fler DST-produkter...




Ett revelator-liknande mellanregister, men som jag nämde ovan så är det med ganska stor säkerhet en specialare. Sonus faber har sina egna ideér och det märks ända ut i elementen...


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2005/09/15 :  13:09:18  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Basarna, som är två till antalet, är också de ur Scanspeaks revelator-serie. Vi pratar några av de bästa och mest välrenomerade elementen som Danska Scanspeak tillverkar...






// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2005/09/15 :  13:25:25  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply


Den där diskanten tål en närmare titt...


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2005/09/15 :  13:33:41  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Äh, vi går ännu närmare!!!!




Nu behöver vi inte tveka på högtalarmärket längre i alla fall.


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Thomas_Ö
Member

391 Posts

Posted - 2005/09/15 :  15:13:31  Show Profile Send Thomas_Ö a Private Message  Reply
Jo han har fina grejer han den där Neon.....åsså e han lite lagom tokig ....så man kan alltid förvänta sig nåt nytt där hemma...

Skämt åsido, det låter VÄLDIGT trevligt, en sån anläggning där man bara känner att det låter "rätt" liksom, och man blir helt lugn och inte alls lyssningstrött.
Den enda kritiken är väl att Infected Mushroom låter lite "häftigare" hemma hos mig med Audiovector och 200 Kina-Watt


Original A8T -> Naqref's Dark Serpentine -> ShengYa SV-233 -> EKK -> Audiovector Mi3 Super + en SB duet
Go to Top of Page

EmilH
Member

484 Posts

Posted - 2005/09/15 :  17:21:40  Show Profile Send EmilH a Private Message  Reply
*skrammel* ... *dunk* ...
.
.
.
.
.
.
.

Ojdå, trillade visst av stolen här... 7 bilder på 3h.... är PAC´s konto stulet?

Sonus Faber...mmmm... finns ju sämre saker att vila ögonen på...

Fulla minneskort tyckte jag mig läsa i texten ovanför... verkar lovande med tanke på att det finns en del intressanta prylar i hyllan
Go to Top of Page

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2005/09/15 :  19:44:02  Show Profile Send ohmega a Private Message  Reply
Hahaha......den där diskanten ser ju ut som en kula

Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker"
Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Go to Top of Page

Pipes
Member

591 Posts

Posted - 2005/09/15 :  21:08:53  Show Profile  Visit Pipes's Homepage Send Pipes a Private Message  Reply
Ohhh, en Simply Black 330 med SME (är det en 309?)....jag är lyrisk

Moderator på http://www.vinylengine.com/
Go to Top of Page

Neon Park
Member

1013 Posts

Posted - 2005/09/15 :  21:17:59  Show Profile Send Neon Park a Private Message  Reply
Pipes:Ja det är en Simply Black 330 med en SME 309 och i armen sitter en Clearaudio Sigma MC-pickup.
Mvh
Go to Top of Page

Mattias
Member

1671 Posts

Posted - 2005/09/15 :  22:07:42  Show Profile Send Mattias a Private Message  Reply

Vilket härligt system
Mer mer....

/Mattias
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2005/09/15 :  22:08:34  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
quote:
*skrammel* ... *dunk* ...
.
.
.
.
.
.
.

Ojdå, trillade visst av stolen här... 7 bilder på 3h.... är PAC´s konto stulet?



*ASG*
Idag var det speedposting som gällde!


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2005/09/15 :  22:10:53  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply


Allting har en baksida...






// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2005/09/15 :  22:16:51  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply


Tyvärr så gör inga bilder rättvisa till den otroliga finishen som ett par Sonusfaber högtalare har. De blir alltid platta och tråkiga och fanér'en och lacken på en Sonusfaber är allt annat än platt och tråkig.

Så, här kommer lite "trick"-fotografering för att visa vad som händer när ljuset får spela i fanér'en...

Exakt samma vinkel och brännvidd som ovan, lite ljusare exponerat, och med ljuset i en annan vinkel så blir det så här...





// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2005/09/15 :  22:20:26  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply


Och låter man ljuset dans lite på toppen av högtalaren så blir det så här...;







Rätt intressant att ett material kan bete sig på det viset...




// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2005/09/15 :  22:26:27  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply


Baksida var det...



På baksidan kan man läsa att det visst är ett par Cremona och att de tillverkas i Italien...



// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page
Page: of 6 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.48 sekunder. Snitz Forums 2000