HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Highend flanering på höstkanten - HiFistället, Gbg
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 5

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2005/09/28 :  21:00:28  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Hösten är i antågande med rasande fart. Hösten brukar inte vara något som vi HiFi-entusiaster har så där jättemycket emot... Höst/vinter är ju vår högtidssäsong. Man kan, utan att känna sig som en smitare, sitta inomhus och bara njuta av sin anläggning timme in och timme ut.
Att ta en fika på stan med en kompis och se vad det bjuds för nyheter i butikerna är ju ett nöje som fler än HiFi-entusiaster håller på med för att hålla höstmörkret stången.

Jag och "Lindome" tog oss till ett av Göteborgs vattenhål för HiFi-entusiaster och spanade in vad Anders och HiFistället bullar upp med så här på höstkanten.

Detta kommer att bli en ganska snabb tråd i jämförelse med vad jag brukar göra.
Så spännfast säkerhetsbältet, jag tar på mig speed-demon skyddsglasögonen och skor fingrarna... nu kör vi!!!





HiFistället ligger på Hvitfeldtsgatan vilket är aldeles för nära Skattemyndigheten för att det skall kännas helt bekvämt...

Man får jobba sig uppför backen för att nå butiken, men lite motion och ansträngning gör ju besöket så mycket mer värt och lockar fram fika suget efter en stund...



Vi snubblade in genom dörren och detta är vad man stöter på...





Här finns roliga grejor bara man sticker in näsan innanför dörren...






// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

arcam
Member

1698 Posts

Posted - 2005/09/28 :  21:04:02  Show Profile Send arcam a Private Message  Reply
"se där ja"... välbekant ställe

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2005/09/28 :  22:02:58  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply


Vi följer gången in till ett av demorummen där det riktigt intressanta fanns denna dagen...





// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2005/09/28 :  22:03:36  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply








Det är omöjligt att fånga allt som finns på HiFistället på bild, men jag skall göra ett tappert försök.





// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2005/09/28 :  22:04:46  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Om vi skulle ta att börja med vinyl för en gång skull?





Vi zoomar in lite på översta hyllan rakt fram...



// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2005/09/28 :  22:06:20  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply



Det snackades lite om läckra vinylspelare på HiFi för någon vecka sedan. Oracle kom på tal... Vi tar och kollar in den som står på hyllan lite närmare!





// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

K-man
Member

795 Posts

Posted - 2005/09/28 :  22:08:23  Show Profile Send K-man a Private Message  Reply
Läcker...ja, sannerligen!

Får nog sticka in till Anders och klämma lite på den..

\\K-man
Go to Top of Page

christopher
Member

561 Posts

Posted - 2005/09/28 :  22:08:24  Show Profile Send christopher a Private Message  Reply
Och så har dom ju Sonus Faber enda integrerat förstarkare längst ner...

An idea which isn't considered to be dangerous is not worst being call an idea
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/09/28 :  22:17:37  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Exakt Christopher: Musica heter den eller nåt liknande, typ 2x50 w

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2005/09/28 :  22:20:25  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Äh, vi går väl lite närmare och ser om vi inte kan locka fram lite snålvatten..?

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2005/09/28 :  22:21:46  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply





Det sitter en SME-tonarm på den som är märkt med Oracles logga. Det är nog inte en 5'a, kan det vara en 309, någon som vet





// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2005/09/28 :  22:22:31  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Pickupen som sitter monterad är en Dynavector Karat 19A MkII. Det är en limited edition pickup.



Äh, lite närmare kan vi allt gå...



// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

MullBenkt
Member

1276 Posts

Posted - 2005/09/28 :  22:22:45  Show Profile Send MullBenkt a Private Message  Reply
Vad är det för golvare som står i förgrunden på bild nr 4? Den var fiiin!
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2005/09/28 :  22:23:43  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply


En rolig detalj som jag bara inte kan låta bli att plåta är tangenterna för att ställa varvtalet på spelaren. Läckert utfört, man får en känsla av pianotangenter...





// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/09/28 :  22:25:13  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
USch,,, Tror att jag måste ta och införskaffa en vinylsak snart... Har försökt att hålla emot länge nu...

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Drem
Member

696 Posts

Posted - 2005/09/28 :  22:34:22  Show Profile Send Drem a Private Message  Reply
Nu tycker jag att du skall börja posta bilder på den andra sidan av rummet, där dom TUNGA grejerna står

Just nu:
Musik: Bladerunner OST
Film: "Jimmy P" [BLURAY]

Musik- och Filmanläggning
Go to Top of Page

krellmaster
Member

886 Posts

Posted - 2005/09/28 :  22:44:44  Show Profile  Visit krellmaster's Homepage Send krellmaster a Private Message  Reply
Där ser man, Oracle associerar jag med databaser....det här var roligare:-)

nyfiken skeptiker
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2005/09/28 :  23:24:21  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply



// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2005/09/28 :  23:26:09  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply


Det finns så många saker på HiFistället att jag omöjligt kan täcka allt som jag skrev i början...




Vrider man sig lite åt vänster så hissar Norges stolthet flagg!

HiFistället för Electrocompaniet...



// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2005/09/28 :  23:27:29  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Electrocompaniets CDspelare är en riktigt läcker sak!





// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2005/09/28 :  23:38:43  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Den där spelaren suktar jag verkligen efter !!

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Drem
Member

696 Posts

Posted - 2005/09/28 :  23:39:26  Show Profile Send Drem a Private Message  Reply
Vad ligger den på i pris Johan?

Just nu:
Musik: Bladerunner OST
Film: "Jimmy P" [BLURAY]

Musik- och Filmanläggning
Go to Top of Page

EmilH
Member

484 Posts

Posted - 2005/09/28 :  23:39:59  Show Profile Send EmilH a Private Message  Reply
Trotts sjösjukepiller och säkerhetsbälte så börjar stolen gunga under en när PAC öser på... lugna dig.. lugna dig.. Jag har fortfarande problem med denna övermängd av bilder som formligen öses in i tråden.. trots dina varningar

Har faktiskt aldrig varit inne i denna affär, har gått förbi men alltid haft annat för mig... det var ju dumt.. mycket dumt.. Jaja, finns ju möjlighet till bättring nu när högsäsongen kommer, hi hi.

Verkar som ett litet mecka för oss hifiintresserade.. prylar och åter prylar och vilken skön blandning..
Här känns det som om man kan gå en hel dag utan att se allting... härligt.. *tummen upp*

Måste hålla med angående skivspelaren... mycket, mycket trevlig apparat det där.
Dina bilder gör ju det hela så mycket bättre Pac.. nästan som om man är där... dreggel...

OK, Pac.. en ny karta piller har käkats.. säkerhetsbältet är fastspänt och åtdraget... jag är beredd på mer!!!!
Go to Top of Page

bjarne
RödaTråden vinnare

778 Posts

Posted - 2005/09/28 :  23:43:54  Show Profile Send bjarne a Private Message  Reply
>Mullbenkt: Tror det är Usher CP-något, om det är den till höger du syftar på. Till vänster står nån Dynaudio, typ Audience 72 eller nåt.

Rekommenderar den som inte varit hos Anders på länge att ta en sväng förbi. Det är mycket trevlig hifi på det stället!

Edited by - bjarne on 2005/09/28 23:44:24
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2005/09/28 :  23:50:14  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply


Ok, vi går in för nattlandning för att Ni skall kunna ta fler sjösjukepiller inför morgondagen...

Men i inbromsningen hinner jag med lite mer electrocompaniet, på golvet står nämligen ett par AW180.





För att Ni skall vara förberedda imorgon: vi startar med Bluenote "Stibbert".


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7355 Posts

Posted - 2005/09/28 :  23:55:40  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
Hifi porr Och att du gillar skivspelare Pac,går ju inte att ta miste på

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page
Page: of 5 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000