HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Hårdvara, recensioner
 Så var det....
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

osborne
Member

451 Posts

Posted - 2005/09/29 :  19:11:58  Show Profile Send osborne a Private Message  Reply
Hej igen.

Var ju på referensmöte igår. Kom dit vid 19 tiden. Det var ganska så många där, vi var runt 15 personer. Och som vanligt när det är Hasse som pratar Hi-Fi så blir det mycke intressant och roligt. Samt en hel del bra musik.

Vi fick vara med om en världspremiär från Primare. Nämligen deras helt nya slutsteg. Det fanns bara 5 stycken än så länge. Varav ett i Sverige, Skövde. Han hade inga papper på det och var lite hemlighetsfull om det. Men han lämnade lite uppgifter. Det är en rejäl klump, han visste inte vad den vägde. Men det är ett fullt ut balanserat slutsteg på 250w. Det kommer att kosta någonstans mellan 35-40 000, när dem får räknat ut allting. Så nytt är det alltså. Han sa till oss att vi kunde gå in på hans hemsida och meila till honom om mer information. Så ni får göra det samma. Han körde det ihop med PRE30 och CD31 och AE3. Kablaget var från Clue Cables. Samt en produkt från Exact Power. Allt detta lät väldigt bra. Tyvärr så hade jag ju inte min kamera hemma. Men det kanske kommer bilder på Hi-Fi punktens hemsida, kolla in där.

Men det mest spännande var grejen från Exact Power, den heter EP15A. Den väckte verkligen ha-begär. Den såg till att det alltid var 230V till apparaterna. Den hade gott om vanliga uttag och för den digitala källan. Den finns också på audioactive's hemsida. Som Hasse sa, man behöver ju bara köpa den en gång. Sen har man den för alltid. Den kostar 25000. Tyväs så var produkten från Copland inte klar, så Hasse lovade att komma igen i höst och förevisa den. Jag är lite dålig på det tekniska, men för er som vill veta mer så kolla audioactive's hemsida.
Ha det gott och spela mycke musik.
Vi hörs.

Mitt musikrum.
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=44545

Edited by - osborne on 2005/09/29 19:14:03
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.08 sekunder. Snitz Forums 2000