HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Malmömässan - Audio Concept
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/10/22 :  17:05:45  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Då startar vi första bildtråden från mässan.

Välkommen till...


"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/10/22 :  17:07:34  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
I rummet har Jens (Ranefjord) och Robert väl hand om gästerna.




Det spelas på en del nya märken för Audio Concepts del.
Både CD och vinyl.


"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/10/22 :  17:09:39  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
När det gäller CD-skivorna, så får de en fin behandlning av
EmmLabs spelare och DAC.



Vid en snabb lyssning så gav det en visning om du korrekt avläsning är... dvs att KÄLLAN spelar roll...

Fast det finns ju en prislapp på detta oxå


"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/10/22 :  17:12:36  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
I klar retrostil finns Lebens sortiment.

Här ett snyggt rörförsteg med ett bra riaa.



En nykommling i Leben gänget är denna förstärkare på dryga 30w




"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/10/22 :  17:16:31  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
För mig så kändes nästan denna premiär med Zu Cable Druid, som en deja vu.
(Jag var och lyssnade på ett par privatimporterade för 2 veckor sen)



Intrycken består, spelar med bredd och djup, om än på ett lite annorlunda sätt... med musiken i centrum.


Patricia Barbers "The thrill is gone" visade att det fanns rymd - lagom mycket!

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben

3057 Posts

Posted - 2005/10/22 :  17:35:41  Show Profile Send BosseBula a Private Message  Reply
Zu Druid imponerade på mig. Ett av 3-4 rum där jag gick nöjd ifrån. Jag trodde inte dessa högtalare skulle kunna prestera så mycket bas, men efter en provlyssning med Infected Mushroom så blev man övertygad.

Jag hade med mig min Johnossi skiva som är vasst inspelad, men den lät rätt bra här oxå.

Men visst, elektroniken som drev grejorna hade ju ingen liten prislapp, skulle va försteget då, det där Leben rörförsteget.

Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar
Min medlemstråd
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7355 Posts

Posted - 2005/10/22 :  22:56:04  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
En hel dag på mässa, och bara bilder på Audio Consepts rumfastnade du där hela dagen Zalve

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2005/10/23 :  01:31:36  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Det har tagits massor med bilder under dagen o det blir en tidig morgon () för mer fotografering så det kommer massvis med bilder under veckans gång

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

balrog
Member

391 Posts

Posted - 2005/10/23 :  09:36:24  Show Profile  Visit balrog's Homepage Send balrog a Private Message  Reply
Missade Audio concepts rum

Men det var väldigt varmt och trångt...så jag och mitt sällskap gick runt helt oplanerat....ja typ bara stressade runt.

http://balrog.true.ws/
hemsidan !!
Go to Top of Page

ArtSound
Member

170 Posts

Posted - 2005/10/23 :  09:58:03  Show Profile  Visit ArtSound's Homepage Send ArtSound a Private Message  Reply
uh disse højtalere ville jeg gerne have hørt!

www.artsound.dk
Go to Top of Page

UnBeliever
100.000-klubben

1353 Posts

Posted - 2005/10/23 :  10:07:41  Show Profile Send UnBeliever a Private Message  Reply
Slutstegen fick verkligen en rörspekulant att ta fram haklappen

De Omnibus Dubitandum Est

Min anläggning:

Avid Volvere SP | OL Zephyr | Lyra Delos
Lumin D2
Accuphase E-460 med AD-20
Respons Grand Artist MC
Solid Tech Hybrid | Cardas / NordOst / Shunyata
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2005/10/23 :  20:39:42  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Nu är jag hemma och jobbar med bilderna.

Zalve sitter i bilen på väg hem så vi får önska honom en säker färd.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2005/10/23 :  22:12:12  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply


Killarna som demade i montern var förutom Robert från Audio Concept även en känd forumräv...

Ranefjord satte sin spinn på det där med att vara en demonstratör. Men när han plockade fram Sven-Bertil Taube var vi några stycken som såg något undrande ut...




// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2005/10/23 :  22:27:08  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply


Ed Meitner är ett namn som ger många hittar om man söker på google, rättare sagt 2060 just idag. Ed Meitner är en av de som står bakom SACD-formatet. Han och hans team har jobbat länge och hårt med enbits konvertering och har designat många D/A och A/D-konvertrar som tidigare använts för att producera skivor. Sedan något år tillbaks har de även gjort produkter för hemmabruk under namnet "EMM Labs".

Det var EMM Labs tvåkanalskonverter och deras drive som var en av källorna i den anläggningen som visades upp på mässan i år.




Dac/försteget kallas för DCC2 och driven för CDSD. Vi pratar komponenter ur det extrema Highend segmentet...


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2005/10/23 :  22:33:33  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply


Dac/försteget har många digitala ingångar men även två analoga. Som den vinyltoken som jag är kan jag inte låta bli att fundera på hur DCC2'an skulle funka med ett RIAA på en av de analoga ingångarna. Nu var det tyvärr inte så det kördes denna gången utan DCC2'an kördes enbart som DAC, men jag kan fortfarande inte låta bli att fundera...





// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2005/10/23 :  22:40:28  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply





En av nycklarna i EMM Labs designer är att få hela den digitala omvandlingen att snurra på samma frekvens. Så DCC2 funkar fint med alla möjliga Drivar, men med CDSD så kommer ett av ässen i EMM Labs rockärm fram. De synkar upp drive och dac med en separat klocksync.

Ett annat äss i rockärmen är deras överföring av DSD mellan driven och DAC'en. DAC/försteget kan altså även konvertera SACD om man kör med CDSD-driven...


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2005/10/23 :  22:42:20  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply


För att man inte skall ta mista om vad det handlar om så har de för säkerhetsskull satt Ed Meitners namn på grejorna också...






// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2005/10/23 :  23:57:23  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Gäsp

Ligger hemma snuvig o febrig men dina bilder rycker upp en lite

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/10/24 :  01:06:44  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
En spelare som plockade fram nya saker som jag ej hört tidigare på Blue Cafe (P.Barber)

Här gäller det att ratta rätt.




"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

krellmaster
Member

886 Posts

Posted - 2005/10/24 :  07:57:17  Show Profile  Visit krellmaster's Homepage Send krellmaster a Private Message  Reply
Dom häringa skapelserna lät verkligen bra, speciellt tredje vändan hitin när det spelades Ben Webster på vinyl. Lustigt nog lät det bäst när man stod upp. Kanske därför det bara fanns en sittplats.....

nyfiken skeptiker
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2005/10/24 :  10:11:45  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply


Anläggningen i övrigt var som sagt Leben's försteg och till det var det ett ASL slutsteg kopplat ...







// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2005/10/24 :  10:27:52  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply


... och så var det Zu druid.





Det är inte var dag man ser ett fullregister element så vi tittar väl lite närmare?




Spännande design det där. Tyvärr kan jag aldeles för lite om elementdesign för att kunna delge mer än vad som finns på deras hemsida. Så vi tar en titt till istället för en massa tekniska utläggningar.






// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2005/10/24 :  10:38:27  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply


Det spelades vinyl också!

Det var en Nordic Concept Artist i den nya utgåvan med tjockare plint som stod för finspelet



Tonarmen var deras egen magnetdämpade unipivot-arm.




// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2005/10/24 :  10:41:44  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Och allt detta välljud hade naturligtvis ett pris...




Det är alltid svårt att uttala sig om hur bra det låter på en mässa. Men jag tycker att det var ett ett bra mässljud som presenterades och de där EMM Labs är synnerligen intressanta...



// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

datar
Member

657 Posts

Posted - 2005/10/24 :  11:11:46  Show Profile  Visit datar's Homepage Send datar a Private Message  Reply
Är det angivna priset för Artist spelaren med eller utan tonarm?

Vänligen
Johan Linnarsson
Go to Top of Page

Audio Concept
Member

981 Posts

Posted - 2005/10/24 :  11:25:19  Show Profile  Visit Audio Concept's Homepage Send Audio Concept a Private Message  Reply
Datar,

det är inkl. tonarmen..... En prishöjning står dock för dörren eftersom produkten nu är färdig och har börjat exporteras = fler led i försäljningskedjan.

Det gäller mao. att beställa nu :-)


mvh, Audio Concept

mötesplatsen för verkligt musikintresserade... - sveriges största och ledande specialbutik för hifi och high-end

www: www.audioconcept.se butik: Södra Agnegatan 29, 112 29 Stockholm tel: 08 6507250 --- Följ oss på Twitter - Bli ett fan på Facebook - Få vårt Nyhetsbrev

Edited by - Audio Concept on 2005/11/02 19:11:58
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.58 sekunder. Snitz Forums 2000