HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Hårdvara, recensioner
 Carlsson OA 50.2
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2005/10/23 :  16:05:10  Show Profile Send Larsho a Private Message  Reply
Ett par OA 50.2 tronar nu i vardagsrummet, och jag är hur nöjd som helst , nu väntar lite mer seriös lyssning på dem under ngn vecka och jag återkommer med slutomdöme, men som sagt det börjar hur bra som helst.

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död

Ranefjord
Member

422 Posts

Posted - 2005/11/06 :  21:16:24  Show Profile  Visit Ranefjord's Homepage Send Ranefjord a Private Message  Reply
Hur går det? =) 50an är en riktigt rolig högtalare. Snygg är den också! ...men varför, varför lade man ner tillverkningen???

Snoogens
Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2005/11/07 :  14:39:10  Show Profile Send Larsho a Private Message  Reply
Ranefjord

Jodå det går riktigt bra, är hur nöjd som helst, som du själv säger, en mkt rolig högtalare och prisvärd, många säger att det är så tunn bas i den, kan jag inte hålla med om.

Är dock lite osäker på om jag har dem optimalt placerade

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död

Edited by - Larsho on 2005/11/07 15:37:34
Go to Top of Page

Ranefjord
Member

422 Posts

Posted - 2005/11/07 :  16:30:57  Show Profile  Visit Ranefjord's Homepage Send Ranefjord a Private Message  Reply
Ställ dem mot långväggen. Låt avståndet från ena baselementet till det andra vara ca 60% av långväggen. Utgå från det. Blir det för stort avstånd, dra ihop dem. Jag hade väl ca 130cm öppen yta mellan mina tror jag. Prova även att ta ut dem från väggen lite. Enligt Carlsson själv, enligt en kompis, är det max 10cm ut från väggen som gäller. Bara att prova.

Snoogens
Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2005/11/07 :  17:08:35  Show Profile Send Larsho a Private Message  Reply
Problemet för min del är att hitta öppen yta mellan dem, är i stort sett omöjligt i mitt rum

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död
Go to Top of Page

Ranefjord
Member

422 Posts

Posted - 2005/11/07 :  17:21:57  Show Profile  Visit Ranefjord's Homepage Send Ranefjord a Private Message  Reply
Vad menar du med öppen yta? =) Bara de står riktade åt samma håll så går det bra. Helst en hel vägg... tror jag. Men diffusering emellan och runtomkring är bara gott.

Snoogens
Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2005/11/07 :  18:24:57  Show Profile Send Larsho a Private Message  Reply
OK Ranefjord

Trodde du menade att de ska vara fritt mellan högtalarna

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död
Go to Top of Page

Ranefjord
Member

422 Posts

Posted - 2005/11/07 :  18:28:46  Show Profile  Visit Ranefjord's Homepage Send Ranefjord a Private Message  Reply
Man behöver ju iofs inte ställa husets största vitrinskåp mellan lådorna. =P

Snoogens
Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2005/11/07 :  18:31:10  Show Profile Send Larsho a Private Message  Reply
Nejdå, har en låg hifimöbel emellan

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död
Go to Top of Page

Ranefjord
Member

422 Posts

Posted - 2005/11/07 :  18:34:58  Show Profile  Visit Ranefjord's Homepage Send Ranefjord a Private Message  Reply
Inga problem. =)

Snoogens
Go to Top of Page

Manga X
Donator: Bildserver

3083 Posts

Posted - 2005/11/07 :  21:58:08  Show Profile Send Manga X a Private Message  Reply
Nice Larsho!!!

Attans att du bor så ocentralt!
Annars hade jag kommit över med lite fikabröd för en musikstund.



Mvh Magnus Eriksson
Go to Top of Page

BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben

3057 Posts

Posted - 2005/11/08 :  17:18:47  Show Profile Send BosseBula a Private Message  Reply
Hm, var bor Larsho? Jag hade gärna provlyssnat carlsson, så om inte Larsho bor i Skåne så får det väl gå bra med nån annan carlsson fantast.

Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar
Min medlemstråd
Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2005/11/09 :  16:52:58  Show Profile Send Larsho a Private Message  Reply
BosseBula

Jag bor i Perstorp (NV Skåne)

Manga X

Ja det är attans med, hade varit trevligt

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död
Go to Top of Page

BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben

3057 Posts

Posted - 2005/11/09 :  21:40:56  Show Profile Send BosseBula a Private Message  Reply
Perstorp, då får jag väl locka med fikabröd istället! Får dock bli nästa år...

Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar
Min medlemstråd
Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2005/11/12 :  10:46:30  Show Profile Send Larsho a Private Message  Reply
BosseBula

Det är ju snart ett nytt år och fikabröd är aldrig fel

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död
Go to Top of Page

UnBeliever
100.000-klubben

1353 Posts

Posted - 2005/11/12 :  10:56:21  Show Profile Send UnBeliever a Private Message  Reply
Magnus du får ju släpa dig ner till Skåneland och ta en tripp till Malmö när du är igång!
Möter upp i Perstorp! Det jag hört av Carlsson har förvånat mig väldigt mycket till det positiva!
Har aldrig hört dem i hemmiljö, så det skulle ju vara intressant...

De Omnibus Dubitandum Est

Min anläggning:

Avid Volvere SP | OL Zephyr | Lyra Delos
Lumin D2
Accuphase E-460 med AD-20
Respons Grand Artist MC
Solid Tech Hybrid | Cardas / NordOst / Shunyata
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.31 sekunder. Snitz Forums 2000