Jag ska INTE föregå Nagrefs tråd på Faktiskt.se som han drar igång snart... Utan "upptäckaren" får nog avslöja vad tredje grejen är för något...
Jag hade ju bara upptäckt resultatet av "problemet" och jobbat med det en vecka snudd.. Men inte fasiken hade jag tänkt på det som upptäcktes vid fotograferingen inte... Men vi fuskade till det direkt då det hittades.. Men det va rätt skoj faktiskt mitt i bedrövelsen..Men det roliga är ju att jag får upptäcka mina nya högtalare TVÅ ggr. Så kan man bildligt utrycka sig..
Det va "lite" snopet det som "upptäktes" kan man säga.. Men Hans och Silverline kirrade omgående till "problemet". Så lösningen är på väg från USA inom det snaraste hoppas jag..
DÅ gissar jag på att det är kontakterna som har olika utseende? Kanske Guld på den ena och si......., eller att dom har satt dit en "bi" och en singel? OSV, OSV!
njaa. det va ju egentligen INGET fel alls.. Utan det var en smärre modifiering som fick helt andra resultat då en hårdbedömmande mayro fick ta sig an dom.. En "förbättring" som INTE fölkl i gof jord kan man säga... Både jag i Nagref blev MYCKET förvånade då det var en stor myt som fick sig en rejäl törn här..
Så denna tråden kommer uppvisa att vi i Sverige har en MYT som inte riktigt visar sig stämma om "USA ljud".. I alla fall inte enligt MINA öron. Och inte heller i nagrefs öron. Men jag TROR jag VET varför detta "problem" har uppstått också... Dom uppför sig ju som sagt exakt som dipoler gör.. Detta är en viktig sak som kommer återkomma så snart bilderna kommer ifrån om detta...
Verkar vara bilder från två olika högtalare? Ursäkta röran i mitt huvud men nu ser jag framsidan och det finns ju ingen Dynaudio-bas på hemsidebilden utan Focalbas på baksidan och SS på framsidan...
just så ja.. varför en ring.. varför en liten skitbas där det skall sitta en rejäl 11" o ge muller....
tredje "problemet" var lokaliserat...Och hade nagref inget sagt så hade min hjärna tagit sig mer tid innan jag kommit på detta kan ja säga.. Jag hade mailat redan med info att nåt inte stämmde.. Men nu vart "felet" så uppenbart så vi tog genast tag i att kolla OM detta var felet.. Vi kopplade sonika in mitt andra steg o vred ner volymen typ motsvarande vahd kännsligheten torde innebära. samt elementstorlekens inverkan...
Vipps så var det en ännu oinspelad högis. Men med rätt nivåer i alla fall...
samtal gick omgående till Danmark.. Därifrån till USA.. Svaret kom på nolltid...
Hans på Artsound är verkligen kanon. detta visade sig även gälla Silverlines tillverkare..
Dom hade "plockat" ner basen då den fått klagomål på att ge för mycket bas..
katastrof.. Myten om USA som ett "basland" är härmed skrotad..
Så nu är det elementet som skall vara där på väg hit för utbyte..
Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker" Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor